Evet arkadaslar.
Bahar geldi, çiçekler açti, böcükler ötmeye basladi ve deli gönül, coskun seller gibi tasmaya basladi.
Moto Revue dergisi kani kaynayan ve bu yil bir SS sahibi olmak isteyen veya motosikletini bunlardan biriyle degistirme fikrine kapilmis olanlar için bir test yapti.
Bu testte 4 Japon SS ve Triumph Daytona kullanildi.
Testi Fransa'da yasayan ve kendini pilot zanneden bazi arkadaslar ve Vincent Philippe yapti.
Kim bu Vincent Philippe diye soracak olursaniz,kendisi 3-4 kez (kesin emin degilim) Dunya endurance sampiyonu olmus bir abimizdir.
Diger test surusu yapan zavallilar da onu gormeden once kendilerini pilot zannediyorlardi.
TEST NASIL YAPILDI?
Efendim motosikletlerle yollarda fink atildi ve herkes izlenimlerini soyledi.
Frenaj,stabilite,kolaylik gibi konularda puanlar verildi.
Yapilan puanlama da siralama söyle olustu:
- Triumph Daytona 675 - 8,1 puan
- Yamaha YZF 600 R6 - 8 puan
- Suzuki GSX-R 600 - 7,2 puan
- Kawasaki ZX-6R - 7,1 puan
- Honda CBR 600 RR - 6,4 puan
Moto Revue dergisinin puanlamasi ise soyle:
- Triumph Daytona 675 - 15,8 puan
- Kawasaki ZX-6R - 15,6 puan
- Yamaha YZF 600 R6 - 15,5 puan
- Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
- Honda CBR 600 RR - 15,4 puan
Isin yorum kismi uzun olacagindan, ben simdilik sadece ne olup bittigini ve bazi teknik verileri verecegim.
Sonra nasilsa uzun uzun yorum yapariz.
Daha sonra piste girildi ve en iyi tur zamanlari yapilmaya çalisildi.
Dunya Endurance sampiyonu Vincent abimiz en iyi tur zamanini Triumph Daytona 675 ile yapti.Abimizin pistte tur zamanlari soyle:
- Triumph Daytona 675 - 1'23"20
- Yamaha YZF 600 R6 - 1'24"00
- Kawasaki ZX-6R - 1'24"10
- Suzuki GSX-R 600 - 1'24"40
- Honda CBR 600 RR - 1'24"70
Kendini pilot zanneden bir sahsiyetin tur zamanlari ise soyle olustu:
Isin en ilginç tarafi surekli CBR 600 RR kullanan bu sahsin en kötü performansi bu motosikletle göstermesi ise baska bir ayrintidir ki, sonra irdeleriz.
- Kawasaki ZX-6R - 1'25"90
- Triumph Daytona 675 - 1'29"28
- Yamaha YZF 600 R6 - 1'32"13
- Suzuki GSX-R 600 - 1'32"63
- Honda CBR 600 RR - 1'37"40
Daha sonra karsi sokaktaki Dyno cu amcaya gidilip,
"hadi abi be! gözünün yagini yiyim, bi ölçüver sunlarin beygirleri "
seklinde isi belese getirme çabalari sonuç verdi ve motorlar Dyno cihazina sokuldu.
- Suzuki GSX-R 600 - 107,4ch-13268tr/min - Arka teker 88,1 ch -13268tr/min
- Kawasaki ZX-6R - 107,1ch-13787tr/min - Arka teker 86,6 ch -13787tr/min
- Honda CBR 600 RR - 105,2ch-13746tr/min - Arka teker 85,7 ch -13746tr/min
- Triumph Daytona 675 - 105ch-12564tr/min - Arka teker 88,1 ch -12564tr/min
- Yamaha YZF 600 R6 - 102,8ch-14510tr/min - Arka teker 83,9 ch -14510tr/min
Tork:
- Triumph Daytona 675 6,8mkg-9182 tr/min Arka teker 5,1mkg
- Suzuki GSX-R 600 - 6,3mkg-11470tr/min - Arka teker 5,1mkg
- Kawasaki ZX-6R - 6,3mkg-10739tr/min - Arka teker 5,1mkg
- Honda CBR 600 RR - 6,3mkg-10789tr/min - Arka teker 5,2mkg
- Yamaha YZF 600 R6 - 5,7mkg-10506tr/min - Arka teker 4,7mkg
Dyno grafigini de verecem ama önce taramam lazim.
Bir ara asarim.
Simdilik bu kadar yeter.
Daha once soz etmediysem simdi soyleyeyim.
Testlerde kullanilan motosikletler, homologdur.
Herhangi bir yasa disi islem uygulanmamistir.
Hani nasilsa aslinda su kadar beygir var, aslinda su sunu geçer muhabbeti yapacaginizi bildigimden, bastan yazayim, sonra kavga çikmasin.
Gelecek program:
Kilometre saat kaç gosterirken motor kaç yapiyor?
Hizlanma verileri nasil?
Bunlar kaç kilo?
Hangi lastik?
gibi önemli konulari inceleyecegiz.
Bizden ayrilmayin.