Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

2009 SS Karsilastirmasi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Evet arkadaslar.
    Bahar geldi, çiçekler açti, böcükler ötmeye basladi ve deli gönül, coskun seller gibi tasmaya basladi.

    Moto Revue dergisi kani kaynayan ve bu yil bir SS sahibi olmak isteyen veya motosikletini bunlardan biriyle degistirme fikrine kapilmis olanlar için bir test yapti.
    Bu testte 4 Japon SS ve Triumph Daytona kullanildi.

    Testi Fransa'da yasayan ve kendini pilot zanneden bazi arkadaslar ve Vincent Philippe yapti.
    Kim bu Vincent Philippe diye soracak olursaniz,kendisi 3-4 kez (kesin emin degilim) Dunya endurance sampiyonu olmus bir abimizdir.
    Diger test surusu yapan zavallilar da onu gormeden once kendilerini pilot zannediyorlardi.

    TEST NASIL YAPILDI?

    Efendim motosikletlerle yollarda fink atildi ve herkes izlenimlerini soyledi.
    Frenaj,stabilite,kolaylik gibi konularda puanlar verildi.

    Yapilan puanlama da siralama söyle olustu:
    1. Triumph Daytona 675 - 8,1 puan
    2. Yamaha YZF 600 R6 - 8 puan
    3. Suzuki GSX-R 600 - 7,2 puan
    4. Kawasaki ZX-6R - 7,1 puan
    5. Honda CBR 600 RR - 6,4 puan


    Moto Revue dergisinin puanlamasi ise soyle:

    1. Triumph Daytona 675 - 15,8 puan
    2. Kawasaki ZX-6R - 15,6 puan
    3. Yamaha YZF 600 R6 - 15,5 puan
    4. Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
    5. Honda CBR 600 RR - 15,4 puan



    Isin yorum kismi uzun olacagindan, ben simdilik sadece ne olup bittigini ve bazi teknik verileri verecegim.
    Sonra nasilsa uzun uzun yorum yapariz.

    Daha sonra piste girildi ve en iyi tur zamanlari yapilmaya çalisildi.

    Dunya Endurance sampiyonu Vincent abimiz en iyi tur zamanini Triumph Daytona 675 ile yapti.Abimizin pistte tur zamanlari soyle:
    1. Triumph Daytona 675 - 1'23"20
    2. Yamaha YZF 600 R6 - 1'24"00
    3. Kawasaki ZX-6R - 1'24"10
    4. Suzuki GSX-R 600 - 1'24"40
    5. Honda CBR 600 RR - 1'24"70


    Kendini pilot zanneden bir sahsiyetin tur zamanlari ise soyle olustu:
    Isin en ilginç tarafi surekli CBR 600 RR kullanan bu sahsin en kötü performansi bu motosikletle göstermesi ise baska bir ayrintidir ki, sonra irdeleriz.


    1. Kawasaki ZX-6R - 1'25"90
    2. Triumph Daytona 675 - 1'29"28
    3. Yamaha YZF 600 R6 - 1'32"13
    4. Suzuki GSX-R 600 - 1'32"63
    5. Honda CBR 600 RR - 1'37"40



    Daha sonra karsi sokaktaki Dyno cu amcaya gidilip,
    "hadi abi be! gözünün yagini yiyim, bi ölçüver sunlarin beygirleri "
    seklinde isi belese getirme çabalari sonuç verdi ve motorlar Dyno cihazina sokuldu.

    1. Suzuki GSX-R 600 - 107,4ch-13268tr/min - Arka teker 88,1 ch -13268tr/min
    2. Kawasaki ZX-6R - 107,1ch-13787tr/min - Arka teker 86,6 ch -13787tr/min
    3. Honda CBR 600 RR - 105,2ch-13746tr/min - Arka teker 85,7 ch -13746tr/min
    4. Triumph Daytona 675 - 105ch-12564tr/min - Arka teker 88,1 ch -12564tr/min
    5. Yamaha YZF 600 R6 - 102,8ch-14510tr/min - Arka teker 83,9 ch -14510tr/min


    Tork:
    1. Triumph Daytona 675 6,8mkg-9182 tr/min Arka teker 5,1mkg
    2. Suzuki GSX-R 600 - 6,3mkg-11470tr/min - Arka teker 5,1mkg
    3. Kawasaki ZX-6R - 6,3mkg-10739tr/min - Arka teker 5,1mkg
    4. Honda CBR 600 RR - 6,3mkg-10789tr/min - Arka teker 5,2mkg
    5. Yamaha YZF 600 R6 - 5,7mkg-10506tr/min - Arka teker 4,7mkg


    Dyno grafigini de verecem ama önce taramam lazim.
    Bir ara asarim.

    Simdilik bu kadar yeter.

    Daha once soz etmediysem simdi soyleyeyim.
    Testlerde kullanilan motosikletler, homologdur.
    Herhangi bir yasa disi islem uygulanmamistir.
    Hani nasilsa aslinda su kadar beygir var, aslinda su sunu geçer muhabbeti yapacaginizi bildigimden, bastan yazayim, sonra kavga çikmasin.

    Gelecek program:
    Kilometre saat kaç gosterirken motor kaç yapiyor?
    Hizlanma verileri nasil?
    Bunlar kaç kilo?
    Hangi lastik?

    gibi önemli konulari inceleyecegiz.

    Bizden ayrilmayin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Vauuuv müthiş olmuş ya.Gerçekten de şimdi çıkıp, bir sürü ileri geri, sağa sola yorumlar olacak. Size kolay gelsin

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Aman aman bulaşmayalım şu ss'e diyorum gene de okudum teşekkürler, şimdilik gelişsinler daha

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    coq yine döktürmüşsün bakıyorum (=
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #5
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    OFFF harika bir döküman resmen dergilerde ki test yazıları gibi olmuş

  6. #6
    sametrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawasaki ER-6N
    bu daytonada çok göze batar oldu heryerde çıkyor karşımıza.kendini pilot zannedeneler hakkında daha çok bilgi istiyoruz
    İki kişinin bindiği motor değildir.

  7. #7
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
    Honda CBR 600 RR - 15,4 puan


    Sıralamanın sonunda bu iki marka ve modeli görmek bir çoğunun hoşuna gitmeyecek sanırım
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    600lük kullananlar için güzel çalışma, tebrik ederim.

    Bir gün de 1000'likleri test edin

    Bu arada motorlar sıfır km değildi sanırsam, kiraladınız diye düşünüyorum veya emanet alınmış kullanılmış motorlar, farklı yakıt kullanımı, sağır kalma, v.b. durumlar söz konusu olabilir bu yüzden motosikletlerin kilometrelerini ve nasıl temin ettiğinizi yazmanızda lazım.

    Tam doyurucu olmasada güzel çalışma, sağlam paylaşım.

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı sametrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu daytonada çok göze batar oldu heryerde çıkyor karşımıza.kendini pilot zannedeneler hakkında daha çok bilgi istiyoruz
    En son okudugu kitap, en sevdigi sarkici, issiz adaya dusse yanina alacagi 3 sey gibi mi?

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki GSX-R 600 - 15,4 puan
    Honda CBR 600 RR - 15,4 puan


    Sıralamanın sonunda bu iki marka ve modeli görmek bir çoğunun hoşuna gitmeyecek sanırım
    En basta benim hosuma gitmedi.

    Not Mesajı: Sahibinden satilik CBR600RR 2009 model. Daha 1200 km de
    Hiç dusulmedi ama sahane parande atildi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10

    Üyelik
    24 Aralık 2008
    Şehir
    Mordor(orta dünya)
    Motosikleti
    ZX6-R
    rr a bak vay be en kötüsü ZX6 R düsünüyorum bu aralar bunlar iyi oluyo rr dan soğutsunlar beni böyle devam demir atın sona:D

  11. #11
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Bi soru sormadan önce şu verileri bi yazayım:
    - Vincent Abimiz : Kawasaki ZX-6R - 1'24"10
    - Kendini pilot zanneden : Kawasaki ZX-6R - 1'25"90
    Şimdi,Kendini pilot zannedenin ,tüm verilerde önde olan Daytonayı kullanıp 1'29"28 tur yapması ve Kawasakiyle bu kadar iyi bi zaman yapmasını usta SS'çilerden cevaplamasını rica edebilirmiyim?Bu hesaba göre kendini pilot zanneden elemanın Daytona ile 1'25"10'luk gibi bi zaman yapması gerekirdiki mantık otursun.Acaba her makinanın her pilota ayrı muamele çektiğini söyleyebilirmiyiz?
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600lük kullananlar için güzel çalışma, tebrik ederim.

    Bir gün de 1000'likleri test edin

    Bu arada motorlar sıfır km değildi sanırsam, kiraladınız diye düşünüyorum veya emanet alınmış kullanılmış motorlar, farklı yakıt kullanımı, sağır kalma, v.b. durumlar söz konusu olabilir bu yüzden motosikletlerin kilometrelerini ve nasıl temin ettiğinizi yazmanızda lazım.

    Tam doyurucu olmasada güzel çalışma, sağlam paylaşım.
    Devami var ama yazmaya üsendim.

    Motosikletler, firmalar tarafindan sifir gonderiliyor.
    Once test pilotlari tarafindan uzun donem testi geçiriyorlar.
    Yani motosiklet bir kaç ay test pilotunda kaliyor ve en az 1000-1500 km kullaniliyor.

    Bu testler bitirildikçe dergide izlenimler yayinlaniyor.
    Daha sonra kadro tamamlaninca, bir de karsilastirma yapiliyor.
    Objektif olabilmesi için çesitli pilotlarca deneniyorlar.
    Isin içine biraz parfum katmak içinde taninan bir pilot da mutlaka olaya dahil ediliyor.

    Ornegin geçen yilki test Charpentier ile yapilmisti.

    Binlikler için de karsilastirmali test yapilacak.
    Su an yeni Suzuki ve Ducati bekleniyor.
    Mv Agusta Aralik ayindan beri bendeydi ve 2 hafta once teslim ettim.
    Muhtemelen yeni BMW yi gonderecekler ama henuz bir haber yok.
    Sanirim Nisan ayini beklememiz lazim.
    Suzuki GSXR 1000 içinde firma nisandan once mumkun degil demis.
    Yani zaman alan isler bunlar.

    Diger motosikletlerin testleri bitince ve musade olursa onlari da asarim.

    Diger detaylari sonra verecegim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devami var ama yazmaya üsendim.

    Motosikletler, firmalar tarafindan sifir gonderiliyor.
    Once test pilotlari tarafindan uzun donem testi geçiriyorlar.
    Yani motosiklet bir kaç ay test pilotunda kaliyor ve en az 1000-1500 km kullaniliyor.

    Bu testler bitirildikçe dergide izlenimler yayinlaniyor.
    Daha sonra kadro tamamlaninca, bir de karsilastirma yapiliyor.
    Objektif olabilmesi için çesitli pilotlarca deneniyorlar.
    Isin içine biraz parfum katmak içinde taninan bir pilot da mutlaka olaya dahil ediliyor.

    Ornegin geçen yilki test Charpentier ile yapilmisti.

    Binlikler için de karsilastirmali test yapilacak.
    Su an yeni Suzuki ve Ducati bekleniyor.
    Mv Agusta Aralik ayindan beri bendeydi ve 2 hafta once teslim ettim.
    Muhtemelen yeni BMW yi gonderecekler ama henuz bir haber yok.
    Sanirim Nisan ayini beklememiz lazim.
    Suzuki GSXR 1000 içinde firma nisandan once mumkun degil demis.
    Yani zaman alan isler bunlar.

    Diger motosikletlerin testleri bitince ve musade olursa onlari da asarim.

    Diger detaylari sonra verecegim.
    Sıfır km'den itibaren hep profesyonel kişilerce sürülmüşse test sonuçları gayet adil sayılır.

    DARKDIAMOND'in dediği gibi sürücü motor uyumuda tabiki önemli, sonuçlarda dalgalanmaya sebep olmuş, ama test biraz daha uzatılırsa kişi motora alışırsa sonuçların istisnalar hariç paralellik göstereceğine eminim.

    Bir de bu sonuçlar beni şaşırtmadı, neden çünkü herkes bu replikaların yarışanlarla aynı olduğunu düşünüyor.

    O yarışan 600rRR 400bin dolarsa bu aldıklarımız 10bin dolar, aralarındaki 390 bin dolarcık farkın ne olduğunu işte bu sonuçlar gösteriyor.

    Yani en hızlısı örneğin 600RR diye fanatiklik yapmak, diğer markalara bakmadan gözü kara onu almak her zaman sonuç getirmeyebiliyor.

    Bir başka aklıma takılan detayda 3 silindir daytonanı aşırı öne çıkışı, sanırım nispeten küçük bir pistti, belki biraz daha büyük bir pistte, bu tur zamanlamaları değişim gösterebilir, emin değilim teknik anlamda ihtimal tabiki.

    Tekrar teşekürler Coq, keşke sürekli böyle başlıklar olsada doğru yanlış konuşup didişip sürekli birşeyler öğrensek.

  14. #14
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    coq hocam o yollayanlar kimse söyler misin banada FZ 1 göndersinler.. Biliyorum SS değil ama olsun
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  15. #15
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    "aYe",Daytona'nın 3 silindirinin öne çıkmasını biraz garipsemişsin sanırım.Kısıtlı teknik bilgimle bir fikir yürütmek istiyorum,belki doğrudur;4 silindir makinalarda bildiğim kadarıyla 1 ve 3.silindirler kardeş çalışıyor,yani valfler aynı zamanda açılıp kapanıyor.Aynı prensip 2 ve 4. silindirler içinde geçerli.Bunun sebebi hareket enerjisinin rijit olarak elde edilmesi.Bu prensip 3 silindirli makinalarda biraz daha farklı çalışıyor;1,2 ve 3, silindirlerdeki valfler ayrı zamanlarda açılıp kapanıyor.4 silindirli bir makinada 1 birim zaman 2'ye bölünürken,3 silindir bir makinada 1 birim zaman 3'e bölünüyor.Buda haraket enerjisinin daha az aralıklarla ve seri olarak alınmasını sağlıyor.Bu sebepledirki 3 silidirli makina daha yoğun performans gösterebiliyor.Aynı değerlere sahip olduğu 4 silindirlilerden daha performanslı olmasınıda buna bağlıyorum.Birde Triumph'un 3 silindir geleneğinin çok eskilere dayanması sebebiyle mutlaka bazı avantajları kullandıklarıda unutulmamalı.Yanlış bilgilendirmem varsa lütfen uyarınız.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "aYe",Daytona'nın 3 silindirinin öne çıkmasını biraz garipsemişsin sanırım.Kısıtlı teknik bilgimle bir fikir yürütmek istiyorum,belki doğrudur;4 silindir makinalarda bildiğim kadarıyla 1 ve 3.silindirler kardeş çalışıyor,yani valfler aynı zamanda açılıp kapanıyor.Aynı prensip 2 ve 4. silindirler içinde geçerli.Bunun sebebi hareket enerjisinin rijit olarak elde edilmesi.Bu prensip 3 silindirli makinalarda biraz daha farklı çalışıyor;1,2 ve 3, silindirlerdeki valfler ayrı zamanlarda açılıp kapanıyor.4 silindirli bir makinada 1 birim zaman 2'ye bölünürken,3 silindir bir makinada 1 birim zaman 3'e bölünüyor.Buda haraket enerjisinin daha az aralıklarla ve seri olarak alınmasını sağlıyor.Bu sebepledirki 3 silidirli makina daha yoğun performans gösterebiliyor.Aynı değerlere sahip olduğu 4 silindirlilerden daha performanslı olmasınıda buna bağlıyorum.Birde Triumph'un 3 silindir geleneğinin çok eskilere dayanması sebebiyle mutlaka bazı avantajları kullandıklarıda unutulmamalı.Yanlış bilgilendirmem varsa lütfen uyarınız.
    Daha önce silindirli motorların detaylı yapılarını zamanlama ve ateşleme mantıklarını hiç incelemedim, sayenizde bu konudada bir detay daha öğrendim.

    Dediklerin doğruysa akla yatkın duruyor.

    Ben hep neden wankel motorlu SS yapmazlar diye düşünüp duruyorum, yüksek devir hafiflik güç v.b. yönlerden hep öne çıkıyor.

    Zaten oldum olası şu silindir olayını sevemedim gitti.

    En azından cam miliyle kontrol edilen sübapların yerini yeterince hızlı elektronik kontrollü valfler alana kadarda detayları beni cezbetmeyecek.

    Ama yinede öğrenmek güzel.

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kafanizdaki karisikligi biraz olsun giderebilmek için, kendi yorumumu yazayim.
    Bakin benim kendi yorumumdur.
    Kalkip bilimsel tespitmis gibi tartismaya açmayin.

    Daytona'nin enteresan bir karakteristik ozelligi var.
    Alisincaya kadar, kesinlikle guven vermiyor.
    Alisinca, daha iyi performans gosterebiliyorsunuz, fakat bu senin-benim gibi pilotlar için bir fark yaratmiyor.
    Isin profesyoneli olayi 5 dakka sonra çozuyor ve çok iyi sonuçlar elde ediyor.
    Fakat sadece bir test pilotuysaniz, sizin davranis sekliniz, safkan bir yarisçi ile ayni olmuyor.
    Bu nedenle, ortaya çikan degerler bu baglamda normal kabul edilmeli.
    Mesela Kawasaki bu guveni daha birinci viteste veriyor ve istediginiz gibi oynayabiliyorsunuz.
    Bir de Japonlari surekli kullanmissiniz.
    Neyin ne oldugunu biraz biliyorsaniz, farkli yapida bir motor sizi zorluyor.
    Daha az risk alip, daha fazla deney yapiyorsunuz.
    Profesyonel yaris pilotu, iki viraj sonra motosikletin kiçini basini nasil toplamasi gerektigini fark ediyor.

    Sonuç olarak duz bir yolda test yapmiyorsunuz.
    Fren zamani gaza asilma zamani gibi degerler, her motosiklet için degisiyor.
    Uzun zamana yayilan bir pist testi bu degerleri tam tersine çevirebilir.

    Simdi su soruyu sorabilirsiniz.
    "Peki sen hangisini alirdin?"
    Benim cevabim bellidir ama bu cevap benim kullanim amacima uygun bir cevap olur.
    Bir baskasina ise farkli bir markayi onerebilirim.
    Boyle saçma sapan bir durum yani bu is....

    Aslinda bu motosikletlerin satin alacak kisi,
    "abi bi bak bakalim su motor nasil?"
    sorusunu biraz asmis kapasitede olmali.
    Ama becerebilirse neler yapabilecegini gormesi açisindan da bu sonuçlar bir deger tasiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce silindirli motorların detaylı yapılarını zamanlama ve ateşleme mantıklarını hiç incelemedim, sayenizde bu konudada bir detay daha öğrendim.

    Dediklerin doğruysa akla yatkın duruyor.

    Ben hep neden wankel motorlu SS yapmazlar diye düşünüp duruyorum, yüksek devir hafiflik güç v.b. yönlerden hep öne çıkıyor.

    Zaten oldum olası şu silindir olayını sevemedim gitti.

    En azından cam miliyle kontrol edilen sübapların yerini yeterince hızlı elektronik kontrollü valfler alana kadarda detayları beni cezbetmeyecek.

    Ama yinede öğrenmek güzel.
    İşin özünde organik yakıtla çalışan hiç bir motorun belli bir güç seviyesini geçebilmesi mümkün değildir.Kompresör ve turbo benzeri aşırı beslemelerinde dahil olduğu her sistemin mutlaka oluşan ısı sebebiyle dayanıklılık problemi vardır.Wankel,radial ve boxer motorlarda buna dahildir.Eğer bir güç eşiği geçilmeye çalışılıyorsa bunun yolu;süper iletken ve elektrik enerjisidir.Fakat bizim gibi motosiklet kullanıcıları için uç konulardır.Helede yakıt kalitesi sebebiyle hala karbüratörlü motorların daha verimli kabul edildiği bu ortamda söylediğim teknolojiler fantaziden başka bişey değildir..Ne kadar teknoloji,o kadar parça,bir o kadar masraf demektir.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı DARKDIAMOND adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin özünde organik yakıtla çalışan hiç bir motorun belli bir güç seviyesini geçebilmesi mümkün değildir.Kompresör ve turbo benzeri aşırı beslemelerinde dahil olduğu her sistemin mutlaka oluşan ısı sebebiyle dayanıklılık problemi vardır.Wankel,radial ve boxer motorlarda buna dahildir.Eğer bir güç eşiği geçilmeye çalışılıyorsa bunun yolu;süper iletken ve elektrik enerjisidir.Fakat bizim gibi motosiklet kullanıcıları için uç konulardır.Helede yakıt kalitesi sebebiyle hala karbüratörlü motorların daha verimli kabul edildiği bu ortamda söylediğim teknolojiler fantaziden başka bişey değildir..Ne kadar teknoloji,o kadar parça,bir o kadar masraf demektir.
    Bana uç konu değil, işim elektronik.

    Bu wankel motorun ömrü az tek dezavantaj o ama bende henüz aynı motorla 50bin km yapmış SS'çi göremedim ki abi, servisteki usta bi adam görmüş 45bin bakımına gelen, ilk sahibiymiş ama o da son 3 yıldır gelmiyormuş.

    Konuyuda fazla dağıtmayalım amacından sapmaya başladı ama bu motor konusunu bi başlıkta konuşalım keyif aldım.

    Coq, son mesajına tecrübem yetmesede fikren aynen katılıyorum, illa alıntı yapıp iyi kötü bir yorum yapmayım dedim.

  20. #20
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana uç konu değil, işim elektronik.

    Bu wankel motorun ömrü az tek dezavantaj o ama bende henüz aynı motorla 50bin km yapmış SS'çi göremedim ki abi, servisteki usta bi adam görmüş 45bin bakımına gelen, ilk sahibiymiş ama o da son 3 yıldır gelmiyormuş.

    Konuyuda fazla dağıtmayalım amacından sapmaya başladı ama bu motor konusunu bi başlıkta konuşalım keyif aldım.

    Coq, son mesajına tecrübem yetmesede fikren aynen katılıyorum, illa alıntı yapıp iyi kötü bir yorum yapmayım dedim.
    Doğru konu dağıldı.Başka bir başlıkta ayrıntılı olarak ele alabiliriz bu konuyu.

    Horoz abinin dediğine bende katılıyorum ama benim tarz SS'e tamamen zıt olduğundan pratikte kendime doğrulamam zor.Fakat birgün bir Triumph sahibi olursam en azından 3 silindirin neler yaptığını görebileceğim.Bır Tiger 1050 fena olmaz şahsen.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler