Hyosung GV250cc'ye Karşı Yamaha Dragstar 650cc
Reklamlar
-
bir an için torku zorku ,pistonu sübapı bir kenara bırakalım.
Arkadaşlar Bir şovalyeyi şovalye yapan unsur ,sadece zırh giymesi veya kılıç taşıması değildir. onun ruhudur,tarzıdır. bir samurayı samuray yapan unsur sadece katana taşıması değil davranışları hayat felsefesidir. dragstarı dragstar yapanda chopper kullanıcılarının beklentisini her anlamda fazlasıyla karşılaması ve üreticinin bu modeli kullanıcılarının beklentileri doğrultusunda geliştirmesidir.bundan dolayıdır ki bir dragstar ve hyosung karşılaştırılması bencede abestir.tekrar belirtiyorum. dragstar chopper gibi chopperdır, kullanıcı için de önemli olan budur.
Dragstar modeli tüm dünya kullanıcıları tarafından o kadar benimsendi ki model adı markanın bir adım önüne geçti. yani kimse yamaham var demez direkt olarak dragstar sahibiyim der.hyosungun bu seviyeye gelmesine daha zaman var. ikinci ve bence daha önemli bir hususta dragstarın duruşuyla , yol tutuşuyla custom yedek parça çeşitli ile herkesim insan hitap edebilme başarısını yakalayabildiği için tüm dünyada tutulan insanların sahip olmak istedikleri chopper motorlar arasında mutlaka ismi geçen ve kendisini her coğrafyada ispatlamış bir motor.bundan dolayı insanlar dragstar denildiğinde ne sübap sayısına bakar ne de km başına yaktığı benzin fiyatına.
Bu kıyaslama bencede saçma olmuş.
Reklamlar
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
bir an için torku zorku ,pistonu sübapı bir kenara bırakalım.
Arkadaşlar Bir şovalyeyi şovalye yapan unsur ,sadece zırh giymesi veya kılıç taşıması değildir. onun ruhudur,tarzıdır. bir samurayı samuray yapan unsur sadece katana taşıması değil davranışları hayat felsefesidir. dragstarı dragstar yapanda chopper kullanıcılarının beklentisini her anlamda fazlasıyla karşılaması ve üreticinin bu modeli kullanıcılarının beklentileri doğrultusunda geliştirmesidir.bundan dolayıdır ki bir dragstar ve hyosung karşılaştırılması bencede abestir.tekrar belirtiyorum. dragstar chopper gibi chopperdır, kullanıcı için de önemli olan budur.
Dragstar modeli tüm dünya kullanıcıları tarafından o kadar benimsendi ki model adı markanın bir adım önüne geçti. yani kimse yamaham var demez direkt olarak dragstar sahibiyim der.hyosungun bu seviyeye gelmesine daha zaman var. ikinci ve bence daha önemli bir hususta dragstarın duruşuyla , yol tutuşuyla custom yedek parça çeşitli ile herkesim insan hitap edebilme başarısını yakalayabildiği için tüm dünyada tutulan insanların sahip olmak istedikleri chopper motorlar arasında mutlaka ismi geçen ve kendisini her coğrafyada ispatlamış bir motor.bundan dolayı insanlar dragstar denildiğinde ne sübap sayısına bakar ne de km başına yaktığı benzin fiyatına.
Bu kıyaslama bencede saçma olmuş.
Harley rolls royce sa yamaha veya honda da BMW veya Mercedestir.(selka)
Sen Kalkmış hyundai ile mercedesi aynı cc diye karşılaştıramazsın adama gülerler...
Fiyatı makulse hyo ya bin arkadaşım.Kimse bişe demez ama biraz makul karşılaştırma yapalım...
-
Kaldera denen zatın bana adam diye hitab etmesini onun almış olduğu aile terbiyesine ve çalışma şartlarındaki diğer insanlar ile olan beşeri ilişkisine bağlamakla beraber benim mezun olduğum okula ait ilk sataşma kaldera şahsından "ODTÜ Mühendislik Fakültesi Mezunu 1996" şeklinde alaycı ve şık olmayan bir üslupla geldiğinden gördüğüm lüzum üzerinde üniversitem ile açıklamada bulunma gereğini hissettim. Umarım bu forum başlığını okuyan bir çok arkadaş beni de sizleri de tarafsız değerlendirecektir. Ben asla sizleri karalamadım. Alay etmedim, dalga geçmedim. Sizler ise tam aksi davranışlarda bulundunuz. Sizleri forum başlığının başında ki mesajlarıma özellikle ilk mesajımı okumaya davet ediyorum.
Bu arada isteyen Sanayi ve Ticaret Bakanlığından bu motorların ithalat formlarından bu motorların teknik değerlerine bakabilirler. Ayrıca sübab sayısına kesinlikle katılmıyorum. Diğer Cruıser yada Chopper Kawasaki, Honda, Suzuki bakın hangisi yada hangileri 4 sübab. Onlar en 6 yada 8 sübabtır. Somut bir örnek lütfen anlamsız alaycılığınızı bırakıp dediğim yere bakın. Kawasaki chopper olarak ürettiği VN 2000 modeli yamahanın kullandığı silindir başına 2sübab yerine silindir başına 4 sübab toplamda ise 8 sübab kullanmıştır. 3200 devirde 177 Nm tork alır iken 4800 devirde de 103 hp güç üretebilmektedir.Demek ki isteyince yüksek tork ve biraz daha devirler de yüksek güç alınabiliniyor. Ama bazı arkadaşlar öyle süper mühendisler ki KAWASAKİ VN 2000 modelini yapan mühendislerden daha engin ve derin tork ve güç bilgisine haiz. Kawasakinin sitesi orada. Açıp bakın. İsteyince 4 sübab ta takılır. 6 sübabta takılır. 8 sübabta takılır. Bunun chopper yada racing olması gibi bir mantık yoktur. Yada verdiğim örneği çoğalmak istersem mesela KAWASAKİ VN900 cc modelide 8 sübabtır. Yüksek torklu ve yüksek güç üretir. Onların bu modelleride mi Cruıser yada chopper ruhuna yada motor teknolojisine aykırı. Burada sizlerin üslübu dışında öğrendiğim tek şey düşük devirde 650 nini GV'ye oranla daha torklu olduğudur. Bununda verilen fiyat fayda oranında tölere edilebilir olduğudur ki bir motor 15000 ytl diğeri 7500 ytl dir. Sadece ilk mesajımı okumanızı tavsiye ediyorum. Özellikle kaldera denen zatın bana adam diye hitap etmesini onun kendi aile terbiyesine bağlıyorum bu arada ilk sataşma kaldera denen şahıstan "ODTÜ MÜhendislik Fakiltesi 1996 mezunu" şeklinde gelince ihtiyaca yönelik cevap yazmak istemiştim. İsteyen arkadaşlarım bu sataşmayı yukarıdaki kaldera denen zatın mesajlarında okuyabilirler.
İyi Günler
KAWASAKİ VN 900cc Custom PRINT
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı, V-Çift silindir
SİLİNDİR HACMİ : 903 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 88.0 x 74.2 mm.
SIKIŞTIRMA ORANI : 9.5:1
SÜBAP SİSTEMİ : SHOC, 8 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ/TORK : 54 PS 6000rpm / 82 Nm 3500 rpm
KARBURATÖR : Full enjektör
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 5 - vites
ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
KASTER / TRAIL : 33' / 182 mm
SÜSPANSİYON ÖN/ARKA : 80/90-21 / 180/70-15
LASTİK ÖN / ARKA : 300 mm, Çift piston kaliper / Tek disk çift piston kaliper 270mm
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 150 / 103 mm.
BOYUTLAR UxGxY : 2405 x 895 x 1120
AKS AÇIKLIĞI : 1645 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 685 mm.
YAKIT KAPASİTESİ : 20 Lt
KURU AĞIRLIK : 249 kg.
İMALAT YERİ : Japonya
Buda diğer chopper modeli;
VN2000 PRINT
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,V - Çift silindir
SİLİNDİR HACMİ : 2053 cc
SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 103.0 x 123.2 mm
SIKIŞTIRMA ORANI : 9.5:1
SÜBAP SİSTEMİ : OHV,8 Sübap
MAKSİMUM GÜÇ : 103 PS/4.800 rpm
MAKSİMUM TORK : 177 N.m (18.05 Kgf.m)/3.200 rpm
KARBURATÖR : Elektronik Yakıt Enjektörlü, 46 x 2 mm
ATEŞLEME : Dijital TCBI
MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
ŞANZIMAN : 5 - vites, kayış tahrik
ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
KASTER / TRAIL : 32' / 182 mm
SÜSPANSİYON ÖN : 49 mm Teleskopik çatal
SÜSPANSİYON ARKA : Tek
LASTİK ÖN / ARKA : 150/80R16M/C / 200/60R16M/C
FREN ÖN : Çift Disk 300 mm,Çift 4-piston kaliper
FREN ARKA : Tek Disk 320 mm, Çift piston kaliper
TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 150 / 100 mm
BOYUTLAR UxGxY : 2535 x 1025 x 1155 mm
AKS AÇIKLIĞI : 1735 mm
SELE YÜKSEKLİĞİ : 690 mm
YAKIT KAPASİTESİ : 21 Lt
KURU AĞIRLIK : 340 Kg
İMALAT YERİ : Japonya
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Teknik tabloları ve lüzumsuz atışmaları bir kenara bırakalım. Bunların hiçbirine gerek yok.
GV250 kullanıcısıyım ve dragstar almak istiyorum.
Bu ne gv nin kötü olduğunu gösterir nede dragstarın performans motoru olduğunu.
Gv sınıfının ( 250 cc ) en performanslı motoru olmakla beraber yeni bir üründür dayanıklılığını henüz ıspatlamamış olması en buyuk dezavantajıdır.
Çin menşeli motoru alıp rezil olmaktansa alınabilecek en ekonomik motordur.
Dragstar gibi bir efsane ile kıyaslanması gv250 nin başarılı bir model olduğunu gösterir. Ama bu Dragstarın kötü olduğu anlamını taşımamalıdır.
Dragstar gerçekten çok güzel bir motordur ne hız ne de başka bir iddiası olmayan tamamen keyf için üretilmiş dayanıklı ve de büyük bir hayran- kullanıcısı kitlesi bulnan önemli bir modeldir.
-
Selka arkadaşım, halen bu başlık altında saçmalamaya devam ettiğini görüyorum. ilk mesajında 5-0 skor yaparken şimdi sübap sayısına takılıp kalmışsın,işine gelen kısımları görüyor işine gelmeyen kısımları görmüyorsun. şimdi de tutmuş 650 cc lik bir makineyi 2000 cc lik bir makine ile karşılaştırmışsın saçmalığın dibine vurmuşsun, vn 900 un verilerini sitesinden alıp paste etmişsin, sübap sayısını göstererek iddialarının en azından bir kısmını haklı gibi göstermeye çalışmışsın ama ortada seni haklı cıkaracak bir durum yok. yazdığın yazıyı tekrar tekrar okudum ama kendine dayanak edindiğin hususu bir türlü anlayamadım. vn900 un 52bg olduğunu görüyoruz ee ds 650 nin de 40bg olduğunu biliyoruz 650 cc ve 900 cc olan iki cruiser arasında yaklaşık 10 bg fark olması normal mi değil mi ? yani iki makina arasında senin kullandığın alet kadar bir cc farkı olmasına rağmen 28 bg lik bir fark yok.
Kaldera da sana bu konunun başında çok istediğin teknik açıklamalarda bulunmuş yardımcı olmaya çalışmış fakat sen tatmin olmamış sadece inatlaşmak için inatlaşmaya devam etmişsin. Sana adam dediği için de terbiyesizlikle suçlamışsın.
Arkadaşım, insanların alay ettiğini dalga geçtiğini söylemişsin. bilgiyi paylaşmak amaçlı bir takım konuları tartışmak başka, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak başka. Eğer yarım yamalak bilgi sahibi olduğun konularda iddialı saptamalar yapıp, bunu her yerde yazarsan komik duruma düşersin. Sana iyi niyet ile yaklaşıp düzgün açıklamalar yapan insanları da ciddiye almayıp inatlaşırsan seninle dalga da geçerler alay da ederler.
-
komedi dizisine döndü ; ..
eğitime bu kadar önem verip hemen heryerde fixleyeceksiniz..
ama eğitilip,öğretilmekten yoksun olmak bu demek herhalde..
teknik verileri okuyup yorumlamaktan aciz kalmakta..
yok canım üniversitelerimizde seviye bu olamaz..mümkün değil..
terbiyeli olmamakla suçlandığıma göre cevaben 'sen' olarak anılacaksın bundan sonra.
açmış olduğun bu saçma başlığa herkez aynı şekilde saçma bulmuş.
emin ol senin gibi üniversitede tahsil görmüş olmayı tercih etmezlerdi..
kendi bildiğin yanlışları tek tek teknik olarak açıkladım..
birinide çürüt ,hayır öyle değil böyle de..
bak bir çin atasözü ne diyor.. bildiğini bilmeyen uykudadır diyor..
Bilmeyen ve bilmediğini bilen çocuktur;
ona öğretin.
Bilen ve bildiğini bilmeyen uykudadır;
onu uyandırın.
Bilmeyen ve bilmediğini bilmeyen aptaldır;
ondan sakının.
Bilen ve bildiğini bilen liderdir;
onu izleyin.
-
arkadaşımız motorunu yeni aldığından heyecanını mazur görebiliriz ama ısrarla inatlaşması pek hayır değil..ben bu motorla 14000km yaptım sıkıntılarla boğuşmaktan yorulduğum için satmak mecburiyetinde kalmıştım..bu haliyle bile kötü motor diyemem çokta keyif aldığım bir motordu..teknik konularlada boğuşmak çok gereksiz sitedeki her arkadaşımız teknik olarak herşeyi bilmek mecburiyetinde değil..gerçi kaldera arkadaşımız anlayacağınız dilden yazmış ama onada ısrarla itiraz edip saygı kurallarını ihlal ediyorsunuz..ne ispatlamaya çalışıyorsunuz oda anllaşılır değil..lütfen bu konuyu burada kapatıp daha fazla polemiğe yol açmayın..motorunuzu kazasız belasız güle güle kullanın..hoşca kalın
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
-
Biri yamaha kalitesi biri hyo oldumu sana 5-15
-
bakın kaç kişi yazmış beyin değişti motorda diye..
bu motorda neden bu parça bu kadar sorunlu biliyormusunuz..?
hysung 250 dohc motordur.. silindir başına 4 süpap ve çift egzantirktir.
bu şu demektir.. yada motorda şunlar amaçlanmıştır.
bu motor düşük devirlerde,
silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap iticisi ile ve daha kısa açılma süresiyle hareket ederler.
kısa supap iticisi bize ne sağlar..
süpapların açılma süresi kısa olursa düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanmak istenir tüm amaç bu..ama maaalesef bu motorda bu devir 6000 devirlerden sonra,bu iyi bir şeymi.. değil tabiiki ..? bakınız en verimli olduğu torku hangi devirlerde bunun..
gelelim yüksek devirlere..
bu motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrolü yani beyin dediğimiz parça egzantirik pimlerine basınçlı yağ gönderen bir parçayı çalıştırır yine 6000 devirlerde oluyor bu olay..
basınçlı yağ bu pimlere, düşük devirde çalışması için tasarlanan diğer parçaları kilitleyecek şekilde bir zorlamaya yada pozisyona girebilir.
egzantirk mili bu kilitlenme ile birlikte, düşük devirde çalışan parçalar ile yüksek devirde çalışan parçalar aynı oranda çalışmaya zorlanırlar.
işte tüm bu ahenksizliğe neden olacak düzenek bi şekilde kullanıcısına sorunlar yaşatmaya başlar..kullanıcıların dedikleri gibi..ilk önce beyin tabir edilen parça zarar görür, ileriki dönemlerde ise mütaakip diğer parçalar..
burada maksat dohc motoru kötülemek değil..bu sistemi yeterli seviyede uygulayamama diyelim..
marka olmayı kolaymı sanıyorsunuz..heryıl arge ye harcanan milyonlarca dolar boşunamı ..
marka olmakda bu değilmi. kullanıcısına güvenlik ve sorunsuzluk sunabilmek..
merak edenler baksın bakalım hangi marka cruiserlerde dohc motor kullanılmış..
tamamına yakını sohc motordur..grubunun dışındakilerle mukayese bile edilemez..
birde yukarıda anılan ohv tip motor vardır.
bu ohv tip motolarda süpap iticileri tasarımı ve işlevselliği daha farklıdır.bu iticilerde bazı kayıplar yaşanır.
gerçi motor imalatçıları bu kayıpları tolerans olarak niteleselerde bu tip motorları yüksek devirlere ulaşmaması için elinden gelenleri yapmışlardır.
eğer zorlanırsa bu motorlar pistonların süpaplara çarpıp ağır hasarlara neden olması olağan vakalardandır..
birçok kişide sanırım duymuştur bu tip hasarlı durumları..
-
Kaldera beyefendi, bu tür açıklama için teşekkür ederim. Henüz ikna olmaya başladım. Başta bu tip yanıtlar gelmiş olsaydı bu kadar polemik yaratılmamış olur du. Bu açıklama ama sadece bu açıklama doyurucu içi dolu idi.
Teşekkür eder, Honda Shadow 750 cc lik motorunuz ile kazasız sürüşler dilerim..
Bu arada you tube den dinlediğim kadarı ile (Kızmaca Yok) DS 650 cc'nin yerine Honda Shadow 750 cc 'nin sesi çok daha tok, doyurucu, kuvvetli ve tatminkar geldi.. Aman yeni bir polemik yaratmayayım..
Not; Bu arada merak eden arkadaşlarım için; Sivil Havacılık-Ulaştırma (Radar) Alanında çalışan bir mühendisim. Aslen mekanikçi değilim.
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
-
Shadow, Dragstardan çok daha üstün bir makina, gerek özellikleri gerekse teknolojiyi sonuna kadar kullanması ile, ne diyolar zaten Honda hayat onda; ama ah o aşık olunan tipi, kendine has sesi, Dragstar aldırdı bana
-
topiğin mutlu sonla bitmesi sevindirici..ama son yazdığınızda haklısınız shodow ve dragstar karşılaştırılmasından kimse rahatsız olmaz..bilakis dragstar kullanan arkadaşlar bile hak verebilir size..nedeni hemen hemen aynı kategorideki motorlar olması..bu arada benim C800 de yabana atmayıniyi motordur...hoşca kalın
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
-
Damla gibi deposu di mi , imkanım olsa o depoyu Dragstarıma takardım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)