Yamaha Xmax 400 vs Yamaha R25
Reklamlar
-
R25 i sattıntan sonra yeni aldığım xmax 400 abs ile 200km civarında bir yol yaptım,
ikisini kıyaslamak istiyorum,
Hızlanmalarını yavaşlamasını dönüşleri, virajları hepsini denedim
ikiside çok farklı makinalar ama R 25 ile kıyaslamam gerekirse söyle diyebilirim,
0-110 performası ikisinde de aynı 100 e 7sn civarı çıkıyor 120 kadar iyi yürüyor ama 120 den sonra azalıyor R25 140 a kadar iyi yürüyordu, ben iyikide xmax 250 yerine 400cc almışım dedim zira 250 nin performansı beni tatmin etmeyecekmiş zaten 400 lerin varyatörüde daha büyük,
Yavaşlama konusunda yine xmax 400 de olan özellik önde çift, cift pistonlu kaliperle birlikte iyi tutuyor, zaten abs var ben R25 ten daha iyi bir şekilde yvaşladım R25 te ağırlık öne yığılınca arka kızaklamaya başlıyordu bunda asıl ağırlık arkada olduğu için ikisini kombine yapıp sıktığımızda motor direk yere oturuyor.
Yakıt tüketimi ikiside basmalı şekilde gittiğimde 140-150civarı (Tam Gaz) ikiside aynı yaktı diyebilirim, yavaş gitsem nasıl olurdu bilemiyorum xmax 400 de yakıt tüketimi yazmıyor.
Ara hızlanmalarda R25i iki vites aşağı alıp gazı açtığımda çok iyi hızlanıyordu, xmax 400 ise turbolu araba gibi hızlanıyor, hızlanırken aynı zamanda slalom yapma olayında ise R25 gibi vitesler bitti derdine düşmeden sadece gaz açılıp yola konsantre olurak yapılabiliyor. R25 te konsantrasyon biraz dağılsa da daha fazla adrenalinle slalom yapılıyordu,
R25 race makina olduğu için sürüş pozisyonu herne kadar dikte olsa insanı belli zaman sonra yoruyordu, xmax ise rüzgar konusunda doğal olarak çok daha iyi,
R25 çift silindir olduğu için titreşimlerin tınısı daha farklıydı xmax 400 ise uzun stroklu tek silindire sahip titreşim frekansı daha düşük, ikiside bence çok iyi hiç rahatsız eden bir olay yok.
xmax ta ayakları koyma yeri daha rahat, ancak ben uzun boylu olduğum için sürücü koltuğunun dayanma kısmı(bu da sadece xmax 400 de mevcut belki 250 daha rahattır) azcıkın daha geride olsa daha iyi olabilirmiş, ki R25 teyken uzun yolda zaman zaman ayaklarımın katlanmasından yorulduğum için kendimi yolcu selesine aldığım zamanlar olmuştur
Xmax ın altı yere öyle yakın ki kasislerden geçerkende sürttü bu tarafını hiç sevmedim, R25 ile alcak kaldırımları inip çıkabiliyordum xmax ile bırak kaldırımı tümseklerden zor geçiyor,
Ben neden Xmax aldım derseniz, motorun pratikliliği R25 te çok düşük yani elinizde azıcık eşya olsa bile koyucak hiç bir yeriniz yok :/ sırt çantasına mahkumsuzunuz yada fileyle sabitlemek kaskı da elimize alıyoruz tabi xmax bu konuda cidden çok başarılı. Bende zaten bagajına tav oldum, birde tabi şehir içinde arabayla gitmediğim yerlere motorla gideyim park sonu vs olmasın diye, birde tabi benim aldığım modelde abs var özellikle bilerek tercih ettim.
uzun yol performansı arada tam ayırtedememekle birlikte xmax ın rüzgar koruması ve selesi yayvan daha geniş ve yumuşak olduğu için xmax, ama R25 ile yolda giderken ayaklarım katlı kalsada(benim R25 te boy uzun olduğu için biraz fazla katlanıyordu) ayağıya kalkarım diyorsanız,R25 derim R25 te o oolay güzeldi xmaxda ayağa kalkınca gidon çok yakın kalıyor.
Son tahlilde şimdilik xmax ı ve scooter olayını sevdim, ah birde yerden daha yüksek olsa....
Reklamlar
-
Tek xmax de yok pcx de sürtüyor ama 2 kişi ile de.
-
Xmax 400 baya performanslı o halde ,
Ben daha hantal kalır diye düşünmüştüm gerçi 400cc arada 150cc fark var
R25 performansını scooterin rahatlığı ile birleştirmek güzel fikir,kış içinde uzun bir cam taktınızmı tadından yenmez
Hayırlı olsun yeni motorunuz
-
r25 sonrası xmax 400 düşünenlerdenim yakıtı beni üzermi aynı mı kalır
-
Xmax 400 33.88 Nm torka sahip R25 ise 22.6Nm dolayısıyla Xmax %50 daha fazla torka sahip ancak beygiri biraz düşük, dolayısıyla 120km e kadar aynı gidiyorlar ancak sonrasında R25 öne geçer diye düşünüyorum tabi bunda varyatöründe etkisi vardır, ama şöyle bir durum da var, xmax te rüzgar alma durumu R25 gibi deli gibi olmadığı için 140km hızlarda yırtık ucurtma olunmuyor o yüzden xmax ile şehir dışı sürekli 120-140 gidilebiliniyor.
Yakıt olarak ikisi aynı diye düşünüyorum, yani karışık kullanım basarak ve şehir içi veya basmayarak şehir içi dışı 4.6 - 4.8 litre civarlarında geziniyor.
-
Çok çılgın bir karşılaştırma olmuş. Hem sınıf hemde cc farklı olduğu için. Ancak yinede bir motordan diğerine geçmeyi düşünenler için çok faydalı olacağı kanaatindeyim. İnceleme güzel bilgiler içeriyor.
Bu çılgın karşılaştırma için teşekkürler
-
R25 ile yeterince SS tadını almış arkadaşları Xmax 400 e bekleriz
R25 ile Xmax 400 hakkında merak ettikleriniz varsa yanıtlayabilirim, herkese iyi bayramlar, iyi tatiller...
-
Yeni motorunuz hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.Ben eski xmax 400 ABS kullanıcısı olarak
Xmax açısını ayarlarsanız kaldırıma sürtme yaşamazsınız ben çok rahat kaldırımlardan atlıyordum,
Artı Xmax de sürten motorun tabanı değil orta ayaklık,onunla sürtmesinde bir sorun olmaz,
Artı virajlarda dönerken ben xmax i yan ayaklık yere sürtürünceye kadar yatırıyordum.
Yani Xmax ile virajlarda kormadan dönebilirsin,
Yalnız motorun her yeri plastik olduğu için aman düşürmemeye dikkat et hatta bacak koruma taktır bu yumuşak bir malzeme Allah korusun düşürsen yan bacak korumalar motoru ve en önemlisi seni koruyor.
Bir de tur camı tak o Zaman rüzgarın esamesi bile okunmuyor.
-
mehmetenis adlı üyeden alıntı
Yeni motorunuz hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.Ben eski xmax 400 ABS kullanıcısı olarak
Xmax açısını ayarlarsanız kaldırıma sürtme yaşamazsınız ben çok rahat kaldırımlardan atlıyordum,
Artı Xmax de sürten motorun tabanı değil orta ayaklık,onunla sürtmesinde bir sorun olmaz,
Artı virajlarda dönerken ben xmax i yan ayaklık yere sürtürünceye kadar yatırıyordum.
Yani Xmax ile virajlarda kormadan dönebilirsin,
Yalnız motorun her yeri plastik olduğu için aman düşürmemeye dikkat et hatta bacak koruma taktır bu yumuşak bir malzeme Allah korusun düşürsen yan bacak korumalar motoru ve en önemlisi seni koruyor.
Bir de tur camı tak o Zaman rüzgarın esamesi bile okunmuyor.
Açı olayı nasıl olucak capraz mı girmemiz gerekli?
Tek kişiyken sürtmüyor ama 2 kişiyken yani motor üstünde 160-170kg yük varken yere basılıyor, süspansiyon ayarını en yumusaktan orta dereceye almayı düşünüyorum.
Birde motorun gideri 140 tan sonra iyice oluyor bayır aşağı değilde 150ye zar zor çıkıyor, bu hız normal midir ben biraz daha düzde 160 gider diye düşünüyordum..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)