Kanuni GT 170 & RKS Titanic 150 & ARORA AR 180 - 19
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba;
Öncelikle ilk motorumu alacağım ve vitesli bir motor almayı istiyorum. Uzun zamandır bu 3 model arasında gidip geliyorum. Daha doğrusu RKS yeni eklendi.
Kullanma amacım tamamen hobi olacak. Yani bir arabam var ancak motorla gezmenin daha zevkli olduğunu biliyorum. İstanbul'da yaşıyorum ve alacağım motorla Kocaeli, Bursa, Balıkesir, Edirne, Tekirdağ... Tek tek yazmayayım şehirleri bütün marmara bölgesini gezmeyi planlıyorum. tek bir seferde değil tabi. C.tesi ve pazar tatil günlerim Bir hafta sonu çıkıp Bursa'ya giderim, diğer hafta sonu Edirneye giderim şeklinde düşünelim... Tabi motor bu yolculuklarda beni çok zorlamaz ve bu yolculuklarda hoşuma gider ise ege bölgesi ve antalya'ya da gidebilirim yıllık izinlerimde, veya uzun süreli izinlerimde... Motor alma amacım tamamen bu. Yani evden işe gideyim işten eve gideyim gibi bir derdim yok çünkü iş yerim zaten bir araç sabah aracıma biner bayileri gezer mesai saati bittiğinde tekrar eve şirket aracıyla gelirim. Bunun dışında da hususi bir aracım var ayrıca. Yani tamamen gezmek (sadece bu şekilde şehir dışı gezileri için de değil tabi ki aynı zamanda şehir içinde de gezmek için bir motor istiyorum) amacıyla alacağım.
Ancak almadan önce GT 170'in çıkmasını bekledim açıkcası. Şehirler arası da gezeceğimden dolayı motor en azından bi 120 yi görsün istiyorum. Sanırım bunu karşılamayacak olan tek motor bu üçlüde RKS ama (104 max. hız olduğu söyleniyor.) yine de aklımda var bu da.
Kanuni GT 170
MOTOR: Tek silindir 4 zamanlı hava soğutmalı
Silindir Hacmi: 170 cc
Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
Motor Gücü: 9,0kW / 7500 (~12,2bg)
Vites Tipi: 5 vites
Ateşleme: CDI
ÖLÇÜLER
Uzunluk: 2020
Genişlik: 760
Yükseklik: 1111
Aks Arası: 1380
Sele Yüksekliği: 790
Yüksüz Ağırlık: 125
Yakıt Tankı: 17,5
GÖVDE
Ön Süspansiyon: Teleskopik
Arka Süspansiyon: Helezonik Yaylı Tek Amortisör
Ön Fren: Disk
Arka Fren: Disk
Ön Lastik: 110/70-17
Arka Lastik: 130/70-17
RKS Titanic 150
Özellikleri:
ARORA AR 180 - 19
Özellikleri resimde belirtilmiş zaten.
Bu üçlü arasında kaldım. GT170 ilk günden sitede önceden belirttiği 15bg veriyi 9,0kW olarak güncelledikten sonra açıkcası biraz soğudum. Yoksa bariz bir şekilde bu motoru istiyordum. Ama dediğim gibi kafamı karıştırdı bu tür değişimler, ee uzun yolda düşündüğüm için titreşim konusu da ilk alan arkadaşların yorumlarından dolayı kafamı kurcalamıyor değil tabi.
RKS konusunda ise görüştüğüm bir çok motor bayisi yakıt konusunda diğerlerine göre daha avantajlı olduğunu söylediler. İlk motorun olacaksa 150 den başlaman da daha iyi gibi yorumlar yaptılar. Ancak forumdaki kullanıcıların yorumlarında da dijital göstergede biraz problem yaşadığını yazmış.
ARORA ise AR 180 - 19 modeli kullanıcıları motorun gücünün iyi olduğunu vs söylemişler. İstediğim hızında üstüne çıkabiliyor. Görüntüsü diğer ikisine göre 1 adım önde ve motorunda "JAPAN TECHNOLOGY" ibaresi var. Motorda ki hafif bir zırıltıdan başka bir sıkıntı yok forumda gördüğüm kadarıyla ki ilk bakımlarından sonra bu sorun giderildimi hepsinde bu sorun varmıydı bilmiyorum.
Gönül isterdi ki hepsinin tork bilgilerini de vereyim ama bilgim yok. Eee malum bunun yokuşu var uzun yolu var vs. Sizce en uygun motor hangisi? Hangi motoru almamı önerirsiniz.
NOT: Yorumlar bu üç model arasında olursa sevinirim Honda, Yamaha falan denilmese mutlu olurum...
Reklamlar
-
Ustten eksantrikli balansorlu ama titresimli
-
bende 20 sene otomobil kullandıktan sonra 2.5 yıldır motorsiklet kullanıcısıyım motorumu satdım iki aydır motor araştırıyorum hatda mondial bayisine gitdim mondial mcx test sürüşüne çıktım hızı torku ne yalan söyleyeyim harika arka firen disk ama granaj zayıf kaslı durmuyor motor bende başka neler var derken GT170 gördüm geniş lastikler arka firen disk siyah rengi olmasaydı ne yalan söyleyeyim yüzüne bile bakmazdım tabi bu benim kişisel zevkim turuncuyu sevende olabilir tabi diyeceğim oki senin keyif icin kullanacağın motor birazda şık olmalı hızdan ziyade yol tutuşu daha sağlam olmalı bende motorumu aldığımda kendimi dağ bayır attım lastikler ince ve cılız olduğundan çok düşme tehlikesi yaşadım
kanuni web sitesindeki iletişim bölümüne motor hakkında kapsamlı sorular sordum tatmin edici cevaplar alırsan bu motoru almayı çok arzuluyorum ha sen illada hız arka firen disk olsun torku olsun diyorsan mcx düşüne bilirsin diğer modeller hakında pek bilgim yok seni yanıltmak istemem aslında avrupa standartlarına uyum icin ekzozs katalizatör ve kabüratör le oynamalardan dolayı biraz beygir kaybı var
benim mondial mx aldım sıfır 2011 de ama eski tip dediğimiz 125 kanunileri yokuşlarda plakasını okumak zorunda kaldım dağ gezilerinde
baktın ikiside 125 beygir gücü dersen benimki 1 beygirde olsa yüksek ama hissedilen enaz 5 beygir acaba bendemi bir şey vardiye hembenim hemde arkadaşlarımın kafasında soru işareti kalmasın diye motorları değiştik değişen birşen yok yine geride kaldı
ha düzyolda birşey yok hatda 15.km daha hızlı ama rampada bayıldınmı hiç bir anlamı kalmıyor tabi insanı yoran düz yol değil rampadır heleki önünde kamyon varsa
-
bence bu üç model içinde en iyi tercih rks olacaktır
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
>>>>>>>>>>
cenkito adlı üyeden alıntı
bence bu üç model içinde en iyi tercih rks olacaktır
-
-
Bu karşılaştırmaların arasına mondial mcx eklense iyi olur fiyat güç bakımından yakın.
-
Aroranın farları LETLİymiş o daha iyi gibi
-
-
gt 170'in süspansiyonları da frenleri de diğer iki motordan daha iyi.Bana göre 12 hp yeterlidir ancak kanunin yaptığı da iş ahlakına sığmaz.Ben fuarda peşinat verip alanlardan olsaydım bu değişiklikten dolayı zararımın tazminini isterdim.
Ancak gt 170'in göstergeleri ne öyle 200 daha fazla olsaydı dijital olsaydı.
“Deneyen başaramayabilir lakin denemeyen zaten kaybetmiştir.”
-
cakturkc adlı üyeden alıntı
gt 170'in süspansiyonları da frenleri de diğer iki motordan daha iyi.Bana göre 12 hp yeterlidir ancak kanunin yaptığı da iş ahlakına sığmaz.Ben fuarda peşinat verip alanlardan olsaydım bu değişiklikten dolayı zararımın tazminini isterdim.
Ancak gt 170'in göstergeleri ne öyle 200 daha fazla olsaydı dijital olsaydı.
Zarar tazminini isteyemezdin çünkü gerek katalogda gerekse sitede firmanın ürün aksamıyla ilgili değişikliğe gitme hakkı vardır ibaresi bu yolu tıkıyor açıkcası! He yaptıkları evet yanlış ama şu rodajı bi geçse kullanıcıları ve evet 120 yapıyor dese alıcam. Dediğim gibi sele rahatlığı ve kullanılan parçaların diğer örneklere göre biraz daha kaliteli görünmesi falan cezbedici. Gerçi daha arorayı görmedim ama!
-
AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı
Zarar tazminini isteyemezdin çünkü gerek katalogda gerekse sitede firmanın ürün aksamıyla ilgili değişikliğe gitme hakkı vardır ibaresi bu yolu tıkıyor açıkcası! He yaptıkları evet yanlış ama şu rodajı bi geçse kullanıcıları ve evet 120 yapıyor dese alıcam. Dediğim gibi sele rahatlığı ve kullanılan parçaların diğer örneklere göre biraz daha kaliteli görünmesi falan cezbedici. Gerçi daha arorayı görmedim ama!
Lokman hocam ister sitede yazsın isterse bütün bayilerinde kapının girişinde yazsın.Borçlar hukukuna göre icapcı icabıyla sorumludur.Öyle sonradan sözleşmede kafasına göre değişiklik falan yapamaz.En azından bu değişiklik sonrası ürünü alanları arayıp bilgilendirmeleri gerekirdi. Versinler tüketici mahkemelerine alan arkadaşlar .Biz bu motoru bu güçte diye aldık.Sonradan bu güçte olmadığı beyan edildi diye.Tüketici mahkemesi ne karar veriyor görelim.
“Deneyen başaramayabilir lakin denemeyen zaten kaybetmiştir.”
-
Ybr ile millet 130 kmh hız yapıyorsa buda yapar sonuçta 170 cc bu hızları yapmasından ziyade bu hızda motoru sıkıştırmadan gitmekdir önemli olan
-
Yanlış yorumlanan ve boş yere can sıkan bazı noktaları açmakta fayda var. Öncelikle güç mevzusuna fazla takılmayın, 3 BG'lik güç farkı size son hızda en fazla 5 km/saat kazandırır. İkincisi de bu motorlarla 120 km/saat hıza çıkarsınız ama nasıl çıkarsınız ? Motor 100 km hızdan sonra gıdım gıdım, inleye inleye çıkıyorsa zaten size 120 km/saat hızda rahat bir sürüş sağlayamaz. Her yokuşta hız göstergesi aşağı doğru çakılacaktır. Onun için bu sınıfta 100 km/saat hızı hedeflemek hem motor açısından hem de güvenlik açısından daha mantıklı olacaktır. Diğer konuya gelirsek, yokuş çıkma performansı tamamen tekerlek torkuna ve ağırlığa bağlı birşeydir. Tork değerleri de doğrudan motor hacmine bakar. Aynı teknolojiye sahip motorlarda hangisinin hacmi yüksekse onun torku daha fazladır. O nedenle Kanuni'nin sitesinde değer vermemesi çok da önemli değil, zaten bildiklerini de sanmıyorum. Bu firmalarda çalışan mühendisler nasıl mühendisse, onları kimler işe alıyorsa, bu katalogların böyle olmaması gerektiğini anlayamıyorlar. Neyse, konuyu dağıtmayalım. 170 cc motorun torku 150 cc'den fazla 200 cc'den de az olacaktır. Ona göre tahmin edersiniz. Bence seçim kriterleri önem sırasına göre şunlar olmalı :
1) Titreşim : Motorda rahatsızlık veren titreşim varsa o motoru çöpe atabilirsiniz. Ben TVS Apachi gibi sınıfının belki de en iyi olan motorunun bu yüzden alamıyorum.
2) Malzeme kalitesi : Bu açıdan mesela Asya'nın yeni modellerini iyi bulmuyorum. Mondial MCX'ler de fena değil kalitedeler, Titanic 150 gayet iyi, GT170'i görmedim.
3) Servis : Servisinin adam gibi ve iyi niyetli olması gerekiyor.Uyduruk kaydırık iş yapan bilgisiz ustaları sevmem. Bu açıdan eski motorum Kymco'nun servisi çok iyiydi ama yeni motorum Lifan'ın servisi o kadar iyi değil. Bu iş tamamen şans işi...
4) Üzerine bindiğinizde içinize sinen motoru alın. Mümkünse deneme sürüşü yapın. Bazen sürdüğünüzde hayalini kurduğunuz motorun o kadar da iyi olmadığını farkediyorsunuz.
Biraz yardımcı olmak için bunları yazmak istedim. Bir de başka bir motor tavsiye edeceğim. Bunu başka başlıklarda da tavsiye ettim ve ısrarla etmeye devam edeceğim çünkü gerçekten çok iyi bir motor. Lifan, Emisol diye bir model çıkardı. Dün deneme sürüşü yaptım ve motora bayıldım. Alacak olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum hatta kendi motorumu satıp alayım mı diye düşünüyorum. Açıklamalarımı Lifan 150-9 başlığı altında yaptım, fotoğraf da koydum, oradan bakabilirsiniz. Denediğim birçok modeli ve kullanmakta olduğum motordan sonra artık Lifan'ı diğer Çin markalarıyla aynı kefeye koymadığımı da belirtmek istiyorum. Gidip motorlarını inceleyin, bana hak vereceksiniz.
-
Şimdi şu 120 konusuna bi açıklık getireyim. Yanlış anlaşılmasın ben sürekli o hızda gitmek icin istemiyorum emin olun yol boş olduğunda hız araligim 100-110 civarı olur. Sadece önümde 80-90 km hızda giden bi kamyon veya araç bulunduğunda soldaki seritin hızına ayak uydurabilmek adına sadece bir araç sollama süresince bu hıza ulasirim yani bence en azından bir aracı geçmek icin motor sikissa sorun olurmu ki bilmiyorum...
Yotumlariniz icin teşekkür ederim ve emin olun hepsini dikkate alıyorum...
-
Gt170 170cc arora-180 180 dediği halde 200cc, bunu göz önünde bulundur. Ama şuna inatla 12.4 beygir demeyin 170cc motor 14 beygir gücünde.
-
AsyMeTRiQue adlı üyeden alıntı
Şimdi şu 120 konusuna bi açıklık getireyim. Yanlış anlaşılmasın ben sürekli o hızda gitmek icin istemiyorum emin olun yol boş olduğunda hız araligim 100-110 civarı olur. Sadece önümde 80-90 km hızda giden bi kamyon veya araç bulunduğunda soldaki seritin hızına ayak uydurabilmek adına sadece bir araç sollama süresince bu hıza ulasirim yani bence en azından bir aracı geçmek icin motor sikissa sorun olurmu ki bilmiyorum...
Yotumlariniz icin teşekkür ederim ve emin olun hepsini dikkate alıyorum...
Böyle bir hızlanma 250 cc altı motorlarla olacak iş değil. 90'dan 120'ye çıkmak en iyi ihtimalle 30 saniye sürer. O süratte kamyonun yanına gelince rüzgardan motor çok hızlanamıyor zaten.
-
Ben 150'lik motorla cok kamyon solladim, tek seritli yollarda bile ama usulunu bilmek lazim. 120 yapmaya da gerek yok 90'la giden kamyonu 100-105 ile sollarsin. Kamyonun dibine girip sonra sollamaya kalkarsan olmaz, en az 20 metre geriden hizlanmaya baslamalisin.
-
-
O zaman emniyet şeridinden sağlarsın kamyonları, virajda yapmadığın sürece sıkıntı yok bunu. Birileri gelip yine kızacak bana ama olsun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)