Honda cbr125r-Hyosung gv250
Reklamlar
-
Arkadaşlar bende Honda cbr125r(2011) var ve 2000 km ye yakın yol yaptım.Motorumdan fazlasıyla memnunum,sadece uzun yolda yavaş gitmek sıkıcı olabiliyor.Onun dışında ne motor ne servis,ne yakıt hiç bir derdi yok bildiğiniz gibi.
Son zamanlarda sons of anarchy diye bir diziye sardım(cruiser kullanıyorlar sürekli).Bu gün sahibindende bir gv250 çok hoşuma gitti dizininde etkisiyle.Motor hakkında zaten az çok fikrim vardı,bugün biraz daha araştırdım.Yakıt tüketimleri arasında da 1 lt kadar fark var.Ve maddi olarakta alırken bir sıkıntı çıkartmayacak gibi,çünkü beğendiğim motorla benim motor fiyat olarak kafa kafaya gibi.
Çok kararsız kaldım ne yapsam bilemedim.Bir yandan benim motoru satmak gibi bir niyetim yoktu,bir yandanda bu yazı gv250 ilemi geçirsem sorusu fena halde kafama takıldı.İçimde kalacağına sizinle paylaşayım dedim,ne dersiniz?
Reklamlar
-
tamamen tarz degısımı 125cc haklısın sıkabılıyor gv250 top speed ne merak ettım sonucta ruzgar aıcısındn kutlesı daha fazlada...
-
150 civarı top speed sanırım.Ama yavaşlıktan bahsederken olayım top speed değil.Şimdi benim motorla 130 yaptım ama motoru sehirler arası 80-90 gibi sürersin(en azından kendi adıma çünkü 90 kiloyum),hyo ise sabit 120 civarı sürülebilecek bir motor.125r ıda sürersin ama ben motoru zorlamayı uzun süre yüksek devirde kullanmayı sevmiyorum.Şehir içinde yüksek devir yapıyorum ama uzun yollar da yapmam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Bu arada tam bir tarz değişimi yapmıyorum:D.Benim tarzı ss ama 125cc biraz sıkıcı gelmeye başladı,daha hacimli bir motor süremem daha,sürsemde yakıta para yetiştiremem.Okulun bitmesine 1 sene var,işe gireyim ondan sonra.Bu arada fırsat bu fırsat diyip gv250 yle 1 sene geçirmiş olurum,cruiser ında tadına bakmış olurum diye düşündüm.
-
aslında cok mantıklı cruıser ılgım olsa aynen senın gıbı yapardım bugun sılıvrıden anadolu yakası bostancıya geldım durmadan yaklasık 80km ve ufak hacım ne demek oldugunu anladım hele rodajdaysan:( butcn uygun olsa cbr 250 derdım ama kafana bır kere kurt dusmus devam et gv al pıyasada oldukca yaygın saglam gıbı yorumlar okudum tabı asıl kullanıclar soyler sana sımdıden hayırlı olsn
-
Bu başka konu ama cbr125 aldıktan sonra cbr250 mantıklı gelmiyor çünkü arada çok çok küçük faklar var ve 30km hadi bilemedin 40km daha fazla top speed i var birde hızlanması azda olsa farklı,o yüzden cbr 250 hiçbir şekilde düşünmüyorum.Hmm şimdi alacaklar için direk cbr 250 almak mantıklı tabi,çünkü fiyat farkı iyice azaldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Birde zaten motoru sadece zevk için değil işinide görsün diye kullanıyorsan zaten rodajda gibisin ve motorun 6000 devir civarında 80 le gidiyorsa sıkılıyorsun.Ben günde 60 km yol yapıyorum zorunlu,onun dışında şehir içinde dolaşırken(sahil olsun,cadde olsun) ozaman biraz daha hareketli sürüyorum.Bu motorun bu kadar kafama takılma sebebi;düşük devirler de 110-120 gibi sürecek olmam,yakıt sarfiyatıda 1lt kadar oynayacak,o yüzden olabiliritesi var.Motoru değiştirmede bu kadar düşünmemin sebebi,elimdeki motor aldığım fiyata bir daha bulunmaz ve kalite olarak mükemmel.Bilmiyorum ne yapacağım.Keşke gv250 ciler biraz aklımı çelse:D
-
Pain adlı üyeden alıntı
Birde zaten motoru sadece zevk için değil işinide görsün diye kullanıyorsan zaten rodajda gibisin ve motorun 6000 devir civarında 80 le gidiyorsa sıkılıyorsun.Ben günde 60 km yol yapıyorum zorunlu,onun dışında şehir içinde dolaşırken(sahil olsun,cadde olsun) ozaman biraz daha hareketli sürüyorum.Bu motorun bu kadar kafama takılma sebebi;düşük devirler de 110-120 gibi sürecek olmam,yakıt sarfiyatıda 1lt kadar oynayacak,o yüzden olabiliritesi var.Motoru değiştirmede bu kadar düşünmemin sebebi,elimdeki motor aldığım fiyata bir daha bulunmaz ve kalite olarak mükemmel.Bilmiyorum ne yapacağım.Keşke gv250 ciler biraz aklımı çelse:D
GV 250 110-120 gibi bir hızda 10.000 devirde falan olur yaklaşık diye düşünüyorum, tam rakam veremiycem çünkü benim devir göstergem halen çalışmıyor, Slayer sana tam devrini söyleyecektir, bir rivayete göre hangi devirde kaç km yaptığını gösteren bir excel tablosu varmış Yani demem o ki düşük devirlerde olmayacaksın. Bu alet, öyle düşük devirde yüksek torklu bir makina değil, yani vites küçültmeden gazı açarım her türlü kaçarım durumu pek yok, devirli kullandığın zaman kendine geliyor, bu bağlamda cruiser ruhuna biraz aykırı, ama ben seviyorum, Ankara şehir içinde 110 ve üstüne çıkacağım çok yol da yok zaten, gayet mutlu mesut geziyoruz makinamla.
-
Hadi yaa o devir olayını öğrenmek lazım,ama düşük devirde tork vermiyorsa,yüksek devirdede çok yakmıyordur diye bir tahminde bulundum şimdi:D.Benim motor sabit 90 la giderken herhalde 8000 devir gibi birşey oluyor 120 dede 10000 devirin üzerinde oluyor.Bana biraz daha hız lazım,benim hergün kullandığım yolda makina olsa sabit 200 lede gidilir:D
-
7100devir civarlarinda 100km/s hiz yapilabiliyor gv 250 ile, slayerrr daha ayrintili bilgi verecektir.
gv 250 piyasadaki en mantikli 250cc'lik cruiser, performansi da cok iyi gorsel olarak da gayet iyidir. tek eksigi sesi, biraz daha tok bir sesi olsa on numara olurmus.
-
Ses konusunda rölantide güzel diye biliyorum,zaten cruiser bir motor cadededen yavaş yavaş kendini göstererek geçer dimi:D,bu da rölanti sesi demek:DYüksek hızda ss lerin sesli olması önemli diye düşünüyorum.
Her ne kadar kullanmamış olsamda bunlarıda baya araştrımıştım öncden,mantık konusundada katılıyorum size.Slayer i merak etmeye başladım bu arada,herkes aynı şeyi söylüyor:D
-
bence almalısın gv 250 yi...aklına düştüyse bi kere senin için kullandığın motor bitmiş demektir...kaldı ki kaliteli de bi motor...
-
Dostum aklımı çelin dedimde buda çok sert oldu sanki:D
-
Buyrun Slayerrr benim.
Söylendiği gibi 5. vites 7100 devirde 100 km/s hız yapar. 120 km/s hızda devir kaçta olur hatırlamıyorum, dişli oranları vs. evdeki bilgisayarda yazdığı ve şimdi bulup hesaplamaya üşeneceğim için bir şey söyleyemeyeceğim. Son hızı benim ulaşabildiğim yokuş aşağı 155 km/s ama hem bu hıza ulaşması zor hem de motor stabil gitmiyor. Son hızını 140 km/s olarak görebiliriz. Düz yolda bu hıza çok zorlanmadan çıkabiliyor. Uzun süre 130-140'la gittiğim de oldu. Yakıt olarak ortalama 3,5 lt tüketir. Çok az yaksın diye uğraşırsan 3 lt'ye düşer, çok yaksın diye uğraşırsan da 4 lt'ye çıkar. Pek ses beklentin olmasın, 2000-2500 devirde makul bir seyir hızına ulaşamazsın, yüksek devirlerde de zaten güzel ses çıkmaz.
-
Abimin eski motoruydu gv 250 tarz olarak benimle hiç alakası olmasada çok kuvvetli stabil ve dengeli bir motordu.Sesi benim hoşuma gidiyordu bu arada.Karakteristik bir sesi olduğu kesin.İvmelenmesi harika olan bir motor oturuş pozisyonu ve kullanım oldukça rahat.Senin için ilk süreç biraz yadırgayıcı olacak.Kullanım mantığı alakasız.Ağırlık arkada olduğu için kendi motorundaki gibi frenlemeler yapamazsın ama zaten bambaşka bir segmentin motoru.Aklın takıldıysa tarz ve model olarak ben de önerebilirim.
-
120 km'de 8 bin devirde gidiyor benim motor, daha yeni geldim.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
@Slayerrr Yakıt konusunda sevindrdi beni,benim motorda min 2.5lt,max3 lt yakıyor yani bununlada 3.4 gibi bişey yakmak beni çok etkilemez herhalde
@YILDIRIMBORA Cruiser rahatlığını az çok biliorum,motor kullanmayı superlight 150 üzerinde öğrendim zaten:D,ss almamın sebebi sevmemdi.Gerçi cbr125 gerçek bir ss kadar rahatsızlık vermiyor ama gv250 lerde fazla rahat biliyorum,sadece seleleri bile karşılaştırsan fark ortada:D.Ne yapsamki bilemedim yaa:S
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------
@lycantrophic e tam aradım devir ve hız ozaman:DHemde 5 vitesle,benim için çok fark eder bu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)