Eurogrip : Gripemedi (Kavrayamadı)
Reklamlar
-
Ybr125'i ilk aldığımda lastikleri değiştirene kadar sağlam bir kaza serisi yapmıştım.Lastikleri değiştirdikten sonra sorun yaşamamıştım.
http://www.motosiklet.net/forum/kaza...-yuzlesme.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nasildir.html
Yeni motorum Bajaj Pulsar'a geçince bu sefer lastiklerin önemini biliyordum , forumdan arkadaş Ayzek'te uyarmıştı sağolsun ama kuru zemin performansı da fena olmayınca bir iki ön uyarıya rağmen ihmal ettim (bir de ne alayım kararsızdım).
Kaza nasıl geliyorum dedi :
1-İlk olarak ıslak zeminde dik ve hafif virajlı bir yokuşta arka lastik kaydı hatta lastiğim patladı sandım.
2-Islak zeminde düşük hızda dönerken bir kayma hissettim
3-Kalkışlarda (Bu lastiğin değil benim sürüş hatalarımdan olabilir) bazen arka lastik patinaj yapıyordu belki bu da lastiğin tutunmasını düşürmüş olabilir çünkü dün ve bugün ilk zamana göre daha kötü idi.
4-Dün gece birinci köprüden avrupa yakasından anadolu yakasına geçtim hız 100 civarı trafik akıcı birden arabaların fren lambaları yandı genel bir yavaşlama ani fren yaptım baktım arka kayıyor bıraktım frenleri dedim düştük , biraz yalpalayıp toparladım.
5-Bugün sabah 10 gibi Ataşehir'den çıktım , Sarıyer'e gittim , acaba lastiklerin havasımı kötü dedim , ön 25 arka 29 olarak onları ayarladım , Mehmet Akif koruluğu üzerinden Kemerburgaz'a doğru yola çıktım , yolun Belgrad ormanından sonraki kısmında virajlarda ilerlerken virajda arka frenle biraz yavaşlamak istedim ve film koptu bir anda kayıp yere yapıştım , o an aşşağı uçmasak bari diye düşündüm kayıp , yolun yanına düştük motorla.Aşşağı yuvarlanmadan durduk.
Motorun duruşu ters kusura bakmayın düzeltemedim yolda geçtiğim kısım belli ama bu tozda kaymadım daha beride fren izlerim var.
Kalktım baktım bende yine hasar yok , verilmiş sadaka stoğumuzdan önemli bir kısmı daha gitti tabii :D
Kolda hafif bir ağrı var (Korumalı montu ihmal edip iş yerinde bırakmıştım üstüste iki mont vardı) , ayakta çok hafif bir sızı eller biraz keyifsiz , üzerimde çizme(Gaerne Aquatech) , korumalı pantolon (Tech90), Lcw mont :D , ucuz eldiven vardı.
Gaerne Aquatech : Sağ tek su almıştı yağmurda o nedenle güvenim biraz aşındı bugünde bu darbeyi çok beklemiyordum.
Tech90 : Gayet temiz koruma bölgelerinde en ufak bir ağrı,sızı darbe yok)
Eldivenler sorun yok ama daha iyisi şart.
Mont : Prosev en ucuz montla defalarca düştüm bugün giymiş olsam , kolumda ki şu an geçen sızıda olmazdı.
Sonrasında o gördüğünüz banket alçak geliyor ama dimdik girmek lazım motorla ve 30cm kadar benim gözüm kesmedi.Motoru kaldırdım baktım gayet temiz , hasar görünmüyor , o sırada yerde bir parça gördüm dedim burada düşen tek kişi ben değilim demek , sonra farkettim ki o benim arka frenim ve ayak basma yeri :D kırılmış.Açıkçası YBR ile benzer en az 7-8 düşüş yaptım ancak kırmıştım ve sadece Peg'i-fren sağlamdı , frenin kırılması garip geldi sanırım koruma demiri daha iyi bir dizayn olmalı , yağ göstergesinin köşede de ufak bir parça kopmuştu.O banketten çıkamayınca motoru zar zor kaldırıp çamurda ayağa idareten alıp bir keşif yaptım (Bu arada arabalar geçiyor ama ben yardım istemiyorum motor geçse durduracağım ama o da yok)
Baktım 100 mt kadar ilerde banket düzeliyor oradan çıkmak mümkün gibi kenarda ki ağaç dallarını temizledim , bir tür hayatta kalma oyunu gibi , aynı zamanda çamurlu bu kısım ama daha başıma geleceklerden habersizim biraz ittim
Sonra motorun üstüne binip çalıştırdım yavaş yavaş ilerledim bir kaç yerde zorlandık ama geçtik sonra ise bir yerde durduk , gazladım (bu arada sağ taraf dik uçurumlu bir yamaç) , ikinci vitese aldım , dinlendim aşşağı inip işedim geri döndüm tekrar denedim , ittim , yok bana mısın demiyor.
Bu arada Bir çöp kamyonu (sarıyer belediyesi) bir hafif ticari yardım lazım mı dediler sağolun dedim , bir jeep'li abla baktı ürkek şekilde sağolsun ona da kafamla sağolun dedim , sonra iki büyük motorlu bmw'ci arkadaş geçti dedim çamurlanmasınlar diye onlara da kafayla selam verdim ama zaman geçiyor nerede ise 1-1.5 saat geçti yardım isteyemiyorum ara ara deniyorum ama korkuyorum da akü biterse diye.
Motor iyice gömüldü kazdım yanları , alta bir halı sokuşturdum yok ama güzel tarafı artık dik durunca dinlenmek kolay motor kendisi duruyor :D
Dinlenmek için yolun kenarında durdum o sırada 28 plakalı bir araba hafif yavaş giderken bana bakıyordu bu arada yol öyle pis ki duracak yer yok ormaniçi yolu olunca , birazdan virajdan kurtarıcılarım geldi , iki kişi dedim çamur olmayın olur mu dediler , birisi sağa birisi sola geçti bende arkaya , çamurdan kurtulduk , ordu'lularmış.Anadolu insanı daha yardımsever çünkü yardımseverliğin suistimali Anadolu'da daha az kimseye kızmıyorum sonuçta bu sonuçta hepimizin parmağı var.
Eve gelmekten vazgeçip arka frende olmadan cendere yolundan motoru mecidiyeköy'e götürdüm , yarın servise gideceğim artık lastikleri de değiştireceğim.(Lastik tavsiyelerinizi özel mesajla gönderirseniz sevinirim)
Bu maceranın sonucu : Sonuçta lastik hatalı değil sürücü hatalı her zaman , lastiği bilip ona göre sürmeli veya değiştirmeli idim , lastik önemli.
Reklamlar
-
Macera icad etmişsin kendine. Geçmiş olsun. O lastiklerin kötü olduğunu pulsar piyasaya yeni çıkarken yabancı sitelerde okuduğumu anımsıyorum.
-
-
geçmiş olsun, çok bi hasar yok gibi duruyor, allahdan yatırdığın yer toprak zemin yoksa, hakikaten gidon felan değişmesi gerekirdi..
-
-
geçmiş olsnda arka frene direk yapışırsan kayar bunun lastikle alakası yokki. Arka ve ön freni kadın eli tutar gibi dengeli ve birlikte tutman gerekli. Ben arka freni kullanmıyorum genelde bir parmağım ön frende onunla hafif hafif duruyorum.
-
Teşekkür ederim Mete_han,okoca,GP500-1st,Shrieker ,Webingo , evet Eurogrip'ten hintlilerde epey muzdaripmiş hatta Euroslip (Eurokay(g)an) adını takmışlar
http://www.xbhp.com/talkies/news/281...xbhp-news.html
Riding on TVS tires is mostly about faith and prayer. Zero friction means all theories of riding are zilch
Tvs lastikleri ile sürmek daha çok inanç ve dua ile ilintili , sıfır sürtünme sürüşün tüm teorilerini yok ediyor çünkü demiş mesela eleman.
Bir tanesi de motorumun anahtarları artık annemde demiş.
Malesef Billas'da Pulsar'a uyacak Arka lastik yok yoksa denerdim (Ybr'de çok memnundum)
Arka frene çok abanmamıştım hafifçe yavaşlamak için dokundum tabii disk fren daha kuvvetli neyse lastiği değiştireyim bahanem kalmasın
-
bendede hala mrf zipline var.ıslak havada sürmüyorum o yüzden aciliyet hissetmedim ama bir an gelicek 'ki inşallah gelmez'keşke rosso2 taktırsaydım diyebilirim.mrf biraz daha iyi olduğu söyleniyor ama test edicek dahi cesaretim yokkuru yolda ön tekeri kitlemek gerçekten zor ve güven veriyor ama hayvan gibi nylon yazdığı için abartmaya gerek yok.çok geçmiş olsun diyorum sana bir şey olmamış önemli olan o motorada kafanı takma allahtan pulsarın parçaları çok ucuz istediğin gibi çeki düzen verirsin.tekrar geçmiş olsun.
-
Ben 2000 km'nin 1000 km'sini en azından yağmurda yaptım birazda bu kalkışlarda lastiğin patinaj yapması sanırım lastiği daha kötüleştirdi diye düşünüyorum çünkü daha önce yağmurda vb epey fren yaptım.
Bu arada lastikte Nylon yazması tek başına bence lastiği kötü yapmaz neden derseniz yamaha Ybr125'i 34000 km (anca dank etti) Chengshin lastiklerle
kullanıp Billas Bl-080'e geçmiştim , Chengshin'de Billas Bl-080'de nylon lastiklerdi ama Billas bariz şekilde iyi bir lastikti gayet memnun kaldım satana kadarda 16000 km kullandım.
burak burk adlı üyeden alıntı
bendede hala mrf zipline var.ıslak havada sürmüyorum o yüzden aciliyet hissetmedim ama bir an gelicek 'ki inşallah gelmez'keşke rosso2 taktırsaydım diyebilirim.mrf biraz daha iyi olduğu söyleniyor ama test edicek dahi cesaretim yok
kuru yolda ön tekeri kitlemek gerçekten zor ve güven veriyor ama hayvan gibi nylon yazdığı için abartmaya gerek yok.çok geçmiş olsun diyorum sana bir şey olmamış önemli olan o motorada kafanı takma allahtan pulsarın parçaları çok ucuz istediğin gibi çeki düzen verirsin.tekrar geçmiş olsun.
-
Pulsar'ın durduğu yerde düşmesi 100 lira. Kazasını deneyimlemedim 700-800 liradan başlar heralde. Kaliteli bir çift lastik daha ucuz.
-
mgora adlı üyeden alıntı
Ben 2000 km'nin 1000 km'sini en azından yağmurda yaptım birazda bu kalkışlarda lastiğin patinaj yapması sanırım lastiği daha kötüleştirdi diye düşünüyorum çünkü daha önce yağmurda vb epey fren yaptım.
Bu arada lastikte Nylon yazması tek başına bence lastiği kötü yapmaz neden derseniz yamaha Ybr125'i 34000 km (anca dank etti) Chengshin lastiklerle
kullanıp Billas Bl-080'e geçmiştim , Chengshin'de Billas Bl-080'de nylon lastiklerdi ama Billas bariz şekilde iyi bir lastikti gayet memnun kaldım satana kadarda 16000 km kullandım.
nylon lastiklerin uzun ömür dışında vaad ettiği hiç bir şey yok.patinaj ve ani frenlede bu lastikleri zor yersiniz.lastik bitmeden motor biter
-
Asfaltda yeniye benziyor aslında, kimse yokken bi diz değdirme deneyelimmi dedin acaba?
-
Arkadaşlar lastik tavsiyelerinizi buraya da yazarsanız sevinirim.
-
Yok hocam normalde zaten zorlamam , hele lastiklere güvenmediğimden hiç yapmam belki arka frene fazla basmış olabilirim lastiğe güvenmediğimden.
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Asfaltda yeniye benziyor aslında, kimse yokken bi diz değdirme deneyelimmi dedin acaba?
-
2 gün önce netten mitas mc50 aldım, pulsarın ebadında var
-
Dostum çok geçmiş olsun keşke demek istemiyorum ama keşke o zaman beni dinleseymissin bak hem söylüyorum iyi hissiyat veriyor bende baktım hatta dedim bok mu atıyorlar guzel lastik diye düşünurken önğme atlayan minübüs yüzünden panşk fren yaptım ön lastiğin hakkını yememek lazım frenlemelerde kaydırmadım ama o an arka fren yok dokunuyorum kayıyo frenı salıp gene dokunuyorum kayıyo baktım olacak gşbi degil patlamamak için vites kucultup karsıdan gelen arabayla minübus arasına daldım sonra birde ıslan zemin deneyimim gercekten kotuydu sonra dedim hemen lastık sart 3 gun sipariş geçtim 2 hafta degısım yaptım şimdi senden ne istiyorum serviste onarım masrafın ne tutacak bunu burdan paylasırsan sevinirim cünkü 250 300 tl aralıgında savanın güzel lastikleri var hani bütce 500 600 e yetmiyorsa alınabilir yoksa bi dusmeye fazlası gidiyor sürmeyin abi şu lastiklerle sen oraya düşeceğini bilebilirmiydin ya örnek karşıdan gelen harfiyat kamyonunun altına girdiğini düşünsene degmez abicim bu olay aynı şeye benziyor 20000 e motor alıp 50 liralık kask takmakla aynı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Asfaltda yeniye benziyor aslında, kimse yokken bi diz değdirme deneyelimmi dedin acaba?
Butçe kısıtlıysa 250 300 aralığında sava mc25 ler var pulsara mc50 de var ama 25 bence daha mantıklı diş yapısından bütce iyise birçok seçenek var ne koyarsan koy üzerşndekinden daha iyi olacaktır 140 150 aralıgınde gidince eriyor tamam lastik erirde o çok a normal eridi yandı resmen
-
Açıkçası bugün giderken eve gideyim sonra ilk iş lastikleri değiştirmek diye düşünüyordum , ihmal ettim bakalım ne masraf olacak.Bu arada bende en lastikle kaymadım hiç hatta diyecektim ön lastik kaymayınca düşmüyor insan diye...(malum Ybr'de Chengshin'ler varken ön lastik garç etti mi düşüş pozisyonuna geçiyordum)
ayzek adlı üyeden alıntı
Dostum çok geçmiş olsun keşke demek istemiyorum ama keşke o zaman beni dinleseymissin bak hem söylüyorum iyi hissiyat veriyor bende baktım hatta dedim bok mu atıyorlar guzel lastik diye düşünurken önğme atlayan minübüs yüzünden panşk fren yaptım ön lastiğin hakkını yememek lazım frenlemelerde kaydırmadım ama o an arka fren yok dokunuyorum kayıyo frenı salıp gene dokunuyorum kayıyo baktım olacak gşbi degil patlamamak için vites kucultup karsıdan gelen arabayla minübus arasına daldım sonra birde ıslan zemin deneyimim gercekten kotuydu sonra dedim hemen lastık sart 3 gun sipariş geçtim 2 hafta degısım yaptım şimdi senden ne istiyorum serviste onarım masrafın ne tutacak bunu burdan paylasırs
an sevinirim cünkü 250 300 tl aralıgında savanın güzel lastikleri var hani bütce 500 600 e yetmiyorsa alınabilir yoksa bi dusmeye fazlası gidiyor sürmeyin abi şu lastiklerle sen oraya düşeceğini bilebilirmiydin ya örnek karşıdan gelen harfiyat kamyonunun altına girdiğini düşünsene degmez abicim bu olay aynı şeye benziyor 20000 e motor alıp 50 liralık kask takmakla aynı
-
Michelin pilot street aldım memnunum hocam. Pulsar 200 ns kullanıcısıyım.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Pulsar'ın durduğu yerde düşmesi 100 lira. Kazasını deneyimlemedim 700-800 liradan başlar heralde. Kaliteli bir çift lastik daha ucuz.
Kaza konusunda düşünce tüm parçaları toplamak lazım tüm kaza tecrübelerime rağmen bazı parçalar ormanda kalmış :D , ben freni almışım ama peg'de düşmüş onu unutmuşuz :D , o nedenle toplam değişecek parça sayısı arttı parça maliyeti 65 tl oldu bende 100 liraya tamamladım servis ücreti ile.
Aslında 6-7 kere daha düşebilirim bu masrafla :D Ybr ile aynı hasarı alsam muhtemelen 200-300 tl masraf olurdu.
Bu arada Mengu16 senin lastik önerin ne olur ?
Honda Güvenli Sürüş II eğitimine kaydoldum sonunda -musibet-nasihat-(Honda Fan Klübe üye olunca hemen üye olunuyor %5 indirim oluyor) 494 tl kdv dahil oluyor.
Michelin pilot street aldım memnunum hocam. Pulsar 200 ns kullanıcısıyım.
Çok teşekkür ederim bana da kullanıcı önerisi lazım kaç km yaptınız , açıkçası ana markalardan çok diğerlerini denemeyi seviyorum (daha kafayı vurmadım bir yere belki de ondan) Bu hafta karar vereceğim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)