30 Mayıs 2014 Cuma - Panik fren
Reklamlar
-
02 Haziran 2014, 15:11
#1
Cuma günü motosikleti periyodik bakımı için servise götürdüm (honda mutluhan maltepe).
Cuma malum yağmurluğdu ama ben yola çıktığımda yağmur yoktu. Servisten çıkıp sahil yoluna inip, önce Bostancı'da bir arkadaşa motor kazası yaptığı için sonra da Caddebostan'da bir arkadaşla buluşacaktım. Telefonun şarjı bitmek üzereydi, vergi borçları, benzinlik bulup tekerleri ve depoyu doldurmak vs, kafa doluydu biraz.
Bunun dışında gereğinden biraz daha hızlı gidiyordum. Bekleme kısmında iki saate yakın zaman geçirip aşırı sıkılmış olduğumdan mıdır bilemiyorum.
Lastikler henüz ısınmamıştı.
Yolun durumu da, öğleden sonra yağan yağmurdan dolayı çok başarılı değildi.
Lastiklerin havasını da servise gitmeden önce kontrol etmemiştim. (Öncesinde birkaç gün binmemiştim)
Şimdi tüm şartları sıraladıktan sonra, asıl kaza mevzuuna.
Başıbüyük(maltepe)'den sahil yoluna üstten bağlantı noktasında, virajın dikliğini farketmemiştim ve gereğinden fazla bir hızım vardı. Hızımı ani düşürmek için arka frene bastım, hemen kitlendi. Normalde böyle durumda bırakırım arka freni ama bu kayma esnasında viraja da girmiş oldum, sonra da teker yanıma kadar geldi ve ben de tekere kitlendim, noluyor diye bakakaldım ve düştüm.
Sonra kalktığımda motorun yanında çeşitli plastik parçalar vardı, ama yolda böyle birşey görmemiştim, belki bunlardan birine denk mi geldi arka teker diye düşündüm ama hatayı dışarda aramamak lazım.
Yukardakilerin hiçbiri kaza için gerekçe değil, tamamıyle kendi hatamdı. Ama nedense insan bunu gururuna yediremiyor. Nasıl böyle bir kaza yaparım diye inanamıyorum. Daha önceki kazalarım 10-20 ile giderken taksicilerden ve benim acemilikten kaynaklı kazalardı.
Omuz, diz ve parmaklar yere vurdu. Üzerimde tam koruma vardı, hiçbirşey olmadı şükür. Önümde arkamda araç yoktu, herhangi bir çarpışma olmadı.
Motorda gidon yere vurduğu için gidonda yamulma oldu. Ayrıca bu ilk defa motorda hasar oluşturan kazam oldu. Daha önce hep çizik vs olmuştu. Bunda gaz elciği,gidon,ayna vs değişecek bıraktım motoru servise.
Aslında Honda'da hocalar demişti motocross eğitimi almanın çok faydalı olacağını. Cumartesi günü email attım ekstrem spora motocross eğitimi için, ama henüz dönüş olmadı. Motocross eğitimi alırsam, sanırım bu türlü ya da bunun dışında da olabilecek bir çok panik duruma daha hazırlıklı olurum.
fish does not think, cause fish knows everything
Reklamlar
-
02 Haziran 2014, 15:51
#2
Öncelikle geçmiş olsun sende bir problemin olmaması sevindirici.
Motokross eğitiminin yağtığın kaza da sana ne gibi bir faydası olacağına inanıyorlar bilemiyorum ama bence pek fark etmeyecektir. Bunu ak-rka tekerleğin kaymasına ve kross çuların sürekli arka lastiklerinin kaydırarak kullandıklarından mı düşünüyorlar bilmiyorum. Ama doğru değil bence.
Bu kazayı çok basit bir şekilde atlatman mümkünmüş aslında anlattıklarına bakılırsa. Gitmen gereken yere bakmak yerine problemin kaynağına kilitlenmişsin bunu sende söylüyorsun zaten.
Mümkünse boş bir arazide fırsat buldukça frenlerinin limitlerini öğrenmek için biraz panik fren çalış. Birde arka tekerleğin düz giderken kaymasından korkma, (lastikler dik durumda iken).
Unutma; panik fren sadece her iki lastikte dik durumda iken yapılabilecek bir frendir aksi yere düşürür adamı.
Senin durumunda, arka freni kilitlemeyecek kadar basıp, virajın çıkışına bakıyor olman, virajı biraz dışarında alarak sağ salim çıkarırdı gibi geliyor anlattıklarından ama anı yaşayan sensin tabi. Tekrar yaşatmasın RABBİM.,
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
-
02 Haziran 2014, 16:02
#3
Öncelikle çok geçmiş olsun.Bunda kendine yediremiyecek bir şey yok.İnsanlar hata yapa yapa öğreniyor önemli olan yaptığınız hatanın geri dönülmez sonuçlar doğurmaması.Allah'tan kimseye bir şey olmamış cana bir şey olmamış mal bir şekilde tamir edilir.Ama bir çok hatayı arka arka sıraladıktan sonra cidden ucuz yırtmışınız.
1-Motosiklete asla dalgın,düşünceli kafayla binmeyin sürmeyin.Ya kafanızı boşaltıp binin yapamıyorsanız hiç binmeyin.Çünkü motosiklet,arabalara göre en az 10 kat daha fazla dikkat gerektiren bir araç.
2-Viraja girmeden önce,gireceğiniz viraja göre hızınızı,vitesinizi ayarlayın.Viraj dönüşü esnasında fren yapılmaz vites değiştirilmez sadece virajın sonuna doğru hafif gaz açılır.Eğer virajı tam net olarak göremiyorsanız veya bilmiyorsanız,virajla ilgili,aklınızda en küçük bir şüphe varsa mümkün olduğunca yavaş girin viraja.
3-Ülkemizde yollar rezalet,insanlar duyarsız.Virajılı yolun zeminin net olarak göremiyorsanız herşeye hazırlık olarak temkinli ve yavaş girin viraja.Mıcır olabilir,öküzün biri yağ dökmüş olabilir,dengeyi bozacak tekerliğin tutuşunu etkileyecek ıvır zıvır çöp olabilir.
4-Ne olursa olsun gözünüz gideceğiniz yerde olsun.Sizi dönüp arka tekerleğe bakmanız dengeniz daha çok bozmaktan başka bir işe yaramaz.
Bu kadar anlatıyorum ama yakaşık bir hafta önce 3. madde yüzünden az kalsın bende yere yapışıyordum.Virajda asfaltın üstüne bir yerden mıcır döküldüğünü son anda fark ettim.Hem de eşimde arkadaydı zar zor ufak tefek kaymayla kurtardım.Herşeyden önce dikkatli ve soğukkanlı olmakta fayda var.Gerçi zaten yazdıklarımı bu kaza ile öğrenmiş oldunuz.
Tekrardan çok geçmiş olsun.Kazasız,belasız yolculuklar dilerim.
-
02 Haziran 2014, 21:09
#4
@Sadık1453
Arka tekerlek kaydığı durumlar daha önce oldu, düz giderken sıkıntı yok. Virajda da yapmam gerekeni biliyordum, ama panik haliyle nedense kayan tekere baktım.
Daha önce motor virajda yatıkken, teker kaymasını toparladığım durumlarda olmuştu (motoru dikleştirerek) ama bu sefer nedense böyle oldu.
Cross eğitimi de, stabil olmayan yolda kaymalar daha fazla olacaktır muhtemelen, ve asfaltta benzer durumla karşılaştığında çok daha fazla deneyimli olursun.
Olay toplamda 2 ya da 3sn sürmüştür, hızımın fazla olduğunu virajı dönemeyeceğimi düşünerek fren yaptım ama fren yaparken de viraja girmiş oldum. Belki frene değil, virajı mevcut hızla almaya odaklansaydım, virajı alabilirdim. Ama işte yazdım ne yaptığımı.
@Thracian
Teoride yazdıklarını ben de ezbere bir başkasına yazabilirim. Ama işte insan panik halinde, yapmaması gerektiğini bildiği şeyleri yapabiliyor.
Aslında kendime yedirerememin sebebi şu, 4-5 bin km civarında tecrübem var ve artık şehiriçinde çok anormal durumlar yaşamıyorum. Trafikte karşılaşabileceğim bir çok saçmalığı tahmin edip hızımı ona göre düşüyorum ya da yerimi ona göre belirliyorum. İyice öğrendim galiba dediğim anda oldu bu kaza.
Honda'da GS1, GS2, GS3 hazırlık eğitimlerine katıldım. GS1 geçen yıl, GS2 ve GS3 hazırlık bu yıl. Orda çok km tecrübesi olan bazı katılanlar bile GS3 hazırlıkda zorlandılar. Ben ortalamanın üstünde kullanabiliyordum CBF1000'i. İşte insanın git gide özgüveni artıyor ister istemez. Daha büyük motor almayı düşünüyordum. Ama zamanla MT07 gibi bir makinaya sıçramak yerine, 250 cc ile devam etmeyi düşünüyordum. Bu kaza olunca da aslında ABS olsaydı bu hatamı kurtarırdı, ABS'li Duke200 ya da 390 mı alsam diye aklımdan geçirdim.
Honda'da CRF250L'yi de yakından gördüm, epey hoşuma gitti, yüksek oluşu. Aslında bunun supermoto versiyonu var Japonya'da. Asıl istediğim supermoto tarzı bir 250'lik ama malesef uygun fiyatlı birşey yok. KTM'nin var, epey pahallı.
CBF1000 deneyiminden sonra MT07 kullanabilirim diyordum, hocalar da kullanabilirsin demişlerdi. Ama ABS'li almayı düşünüyordum, fuar zamanında da ABS'liler için gün vermiyorlardı vs. Şimdi de iyice karıştı sipariş işleri. Zaten büyük motordan vaz da geçtim, alım satım da kaybedeğim 3-5 bin liranın çok da önemi yok, zaten kullandığım kıyafetlerin toplamı motosikletimnden pahallıdır. Maddi imkanım var diye gidip en pahallı motoru alayım kafası yok bende, cross için daha önce bir kaç arkadaşıma da sordum ama doğru düzgün bir bilgi bulamadım eğitimler hakkında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------
Son paragraflarda biraz birbirine karışmış yazdıklarım Özetle, bu yıl mart gibi CBF1000 kullandım ve MT07 kullanabileceğimi ve satın almayı düşünüyordum. Sonrasında vazgeçtim, şuan 250cc ya da max 400cc ye kadar olan motorları düşünüyordum. Bu kaza sonrası acaba ABS li olan motorlara mı yönelsem diye düşündüm. Hala kafa karışık ve asıl almak istediğim motor, belirttiğim cc de bir supermoto. Yani şuan MT07 ya da benzeri bir motosiklet almayı düşünmüyorum
-
02 Haziran 2014, 21:15
#5
İyi bir lastik al iyi bir lastik ufak hataları çok güzel affeder o lastikler değişmeden o iş olmaz orayı bi geçeçecen Lastiklerin nylonsa kayar ısınsada kayar ıslakda daha iyi kayar
-
02 Haziran 2014, 21:29
#6
-
02 Haziran 2014, 22:49
#7
Teşekkürler,
Lastikler Michelin Pilot Sporty, motosikleti aldıktan kısa süre sonra taktırdım. Muhtemelen yağıştan kaydı, normalde kuru havada, üzerine epey abanıp kanırtmam lazım kayması için. Ya da fazla abandım panik halinde, bilemiyorum o kadarını.
Ama kışın da kullandım motosikleti, CB125E'nin kalkışta yanlayarak kalktığını da gördüm, düz yolda arka tekerin sekiz çizdiğini de.
Tecrübe oldu uzun lafın kısası,
fish does not think, cause fish knows everything
-
05 Haziran 2014, 19:39
#8
Geçmiş olsun hocam tecrübe olmuş bende geçen hafta katıldım Honda'nın 1.ci eğitimine devamda edeceğim ilerde. Naçizane şunu söylemek isterim örnek vererek.
Samurai'lar savaşlarda ne zaman kendilerini yenilmez gördüklerinde ölürlermiş.
Demek istediğim biz her zaman tehlike ile burun buruna gidiyoruz trafikte her zaman dikkatli olmak gerek 2 ay önce evime 500m kala kaza yaptım. Tamamen bildiğim yol, birazda hızdan çok şükür kimsede birsey olmadı. Kaldı ki motor hakikaten çok keyifli ama devamli dikkat istiyor. Honda'nın eğitimlerinden sonra asla kötü kullandığınızı düşünmüyorum genelde ancak yollarimiz ve trafik maalesef berbat. Bu yüzden dikkat etmek gerek asfalt ile kalite kelimesini yan yana bile kullanmak istemiyorum bu ülkede. Tekrar geçmiş olsun tekeriniz yere sağlam bassın.
-
06 Haziran 2014, 01:03
#9
qezgin adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun hocam tecrübe olmuş bende geçen hafta katıldım Honda'nın 1.ci eğitimine devamda edeceğim ilerde. Naçizane şunu söylemek isterim örnek vererek.
Samurai'lar savaşlarda ne zaman kendilerini yenilmez gördüklerinde ölürlermiş.
Demek istediğim biz her zaman tehlike ile burun buruna gidiyoruz trafikte her zaman dikkatli olmak gerek 2 ay önce evime 500m kala kaza yaptım. Tamamen bildiğim yol, birazda hızdan çok şükür kimsede birsey olmadı. Kaldı ki motor hakikaten çok keyifli ama devamli dikkat istiyor. Honda'nın eğitimlerinden sonra asla kötü kullandığınızı düşünmüyorum genelde ancak yollarimiz ve trafik maalesef berbat. Bu yüzden dikkat etmek gerek asfalt ile kalite kelimesini yan yana bile kullanmak istemiyorum bu ülkede. Tekrar geçmiş olsun tekeriniz yere sağlam bassın.
Teşekkürler. Önceki gün aldım motoru servisten. Ben eve yaklaşınca üç kat dikkat ediyorum, malum istatiksel olarak en çok kaza yapılan yer
Bence bildiğin yol dikkati elden bırakmazsan en güvenli yol, zamanla biliyorsun nerde ne olabileceğini. Mesela balmumcudan akmerkeze bağlanan yol var, zincirlikuyuya gelmeden olan ilk sapağında bazen sağ şeride araç park ediyorlar, ya da arızalı oluyor vs. Oraya sağdan girersen tehlike, çünkü viraj ve hız ana yol olduğu için 50-60 civarında oluyor, viraj olduğu içinde sıkıntılı. Bunun gibi bir sürü örnek var, kafamda. Benimkisi biraz da bilmediğim yolda, döneceğim sapağı bilmeden, gereğinden hızlı gitmekten kaynaklandı. İnşallah bir daha böyle bariz hatalar yapmam.
fish does not think, cause fish knows everything
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)