Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yollarda ki Çukurları Boyuyorlar

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    Motosiklet üzerinde bizi bekleyen tehlikelerin en büyüklerinden biri yollarda ki çukurlar. İtalya Milano ‘dan 4 öğrenci (Domenico Diego, Cristina Corradini, Alessio De Nicolo Volpe and Dario De Meo) Yaşayan sokak (La Strada che Vive) fikri ile Milano yakınlarında ki Rho ‘da kapatılmamış bu çukurları açık ve parlak renklere boyayarak görünür olmalarını sağlamış.

    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    bizden de herkes 1 çukur boyasa olmaz mı ki ?

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Turkiyede yollar cukarlarin birbirine birlesmesinden olustugundan boya dayanmaz. yolun tumunu boy daha iyi
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    tombo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    çapırdı çıplak oldu SUZUKI GSR 600 K7
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turkiyede yollar cukarlarin birbirine birlesmesinden olustugundan boya dayanmaz. yolun tumunu boy daha iyi

  5. #5
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Sen eski doğu bloku ülkelerindeki yolları görsen Türkiye yollarını F1 pisti olarak görmeye başlarsın. Geçen ay Ukrayna'da Bolgrad Odessa arası 255 km yi 6 saatte aldım yoldaki kuyulardan dolayı (çukur değil) . Bulgaristan ve Romanya'nın da bazı yolları aynı durumda.

  6. #6

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 Zn
    bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )
    SONY psp 2004 (2 tane) , SONY Bravia 32v4210 lcd tv,SONY dz 260 home Theatre 5+1 ,SONY nw-003 mp3 player,Sony Trv Handycam ,Xbox 360 Jasper hep beraber mutluyuz huzurluyuz...SONY W350 Hd fotoğrak makinesi (aileye yeni eklendi alışmaya çalışıyor:P)

  7. #7
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Bizde öyle olmaz Kapatmayanlar derlerki bir kere düşerse bir dahakine uyanık olur çukurun yerini ezberler farkına varıp bir daha düşmez diye .Kim uğraşacak boyayla falan ...
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  8. #8

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Çukurları boyarsanız kamu malna zarardan kamu davası açarlar.

  9. #9

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    Alıntı elronds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )
    hak veriyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:43 ----------

    aslında bu tür çukurlar resimde de görüldüğü gibi içlerine ağaç dikmek suretiyle doğaya bir nebze de olsa katkıda bulunabilir


  10. #10
    -ibrahim- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda Cbf 150
    Bu fotograf Ş.urfa mı?

  11. #11
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Boyamak yerine kapatmayı neden denemiyorlar.

  12. #12
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

    Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

    1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
    2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
    3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
    4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
    5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
    6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
    7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
    8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
    9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
    10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir

  13. #13
    semihg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul sarıyer
    Motosikleti
    Windy's 125-Honda PCX 125- X-max 250-CBF 150
    Düşünsene otobanda çukuru boyayacaksın,sağ kalma ihtimalin %5 felan dır heralde

  14. #14
    STeReO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2007
    Şehir
    Zeytinburnu/İstanbul
    Motosikleti
    -
    Türkiye de çukurları kapatmaktansa yanlarına başka bir çukur açmak daha mantıklı en azından eşitlenmiş olur. Çukur oldukça kazar, yavaş yavaş magma ya kadar ineriz
    İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.

  15. #15

    Üyelik
    10 Aralık 2007
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Mondial 125 UAG, Peugeot Trekker
    Bizde çukurları değilde sağlam yerleri boyamak daha az boya sarfiyatıan neden olur heralde.
    MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.

    ::tutkuy::

  16. #16
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Silverwing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

    Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

    1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
    2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
    3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
    4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
    5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
    6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
    7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
    8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
    9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
    10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
    beton hep avantajlı ama bizim devletimizde bizi yöneten insanların işine gelirmi acaba ? mutlaka birisinin bir yakını asfaltın hammaddesini amerikadan getirtiyordur ticaretini yapmak için

    unutmadan asfaltın içinde özel bir kaukçuk madde bulunmaktadır asfalt formunu bununla kazanmaktadır ama bu madde sadece amerikada belli bölgelerdeki madenlerden çıkmakta dış dünyaya asfaltı pazarlıyorlarken kendi yollarının %80i kadarı beton yoldan oluşmaktadır...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  17. #17
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Turkiyede Beton yolu torunlarımız gorurse yeter. İlk defa Torularımızın torunları da gorebilir. Belkide hiç goremeyiz..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  18. #18
    metci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı Silverwing adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.

    Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri

    1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
    2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
    3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
    4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
    5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
    6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
    7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
    8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
    9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
    10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
    Arkadaşlar ben Afyonluyum, 2004 yılında Afyon - Emirdağ arasına bölünmüş yolun 2 km. lik kısmına beton yol, diğer tarafına asfalt yol yapıldı. Yapılan beton yola girdiğinizde birden aracın içini bir sessizlik kaplıyor, Afyon kaymağı gibi yol maşallah aynı tarihte yapılan asfalt yol ise kısmen deforme olmaya başladı bile. Beton yolda henüz en ufak bi bozulma yok. İlk yapıldığında bunun deneme amaçlı olduğu, başarılı olursa Türkiye'de yaygınlaşacağı belirtilmişti. Ancak sanırım çalışmalar hızlanmadı. Yalnız yolda sürtünme kuvvetinin asfalta göre az olduğu, frenlemede durma mesafesinin daha uzun olduğu gibi olumsuz duyumlar da aldım (resmi duyumlar değil)...
    ”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...

  19. #19
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Beton yollar vatandaş için iyi olur, ama o yolları yapacak olanlar için uzun dönem dayanacağı için tekrar kazanç sağlanamayacağı için olmaz. Aslında onlar buna da çare bulabilir. Kumundan çimentosun vara demirinden çalıp yine bir şeyler yaparlar.
    "eski oturduğum sokakta yerlere parke taşı döşediler, amaç yağmur ve kar suyunu yer altına daha çabuk çekmek ve hem yolun stabilizasyonunu sağlamak hemde yağmur suyunu daha hızlı yer altına çekerek ondan faydalanmakmış..... (bunu nasıl yapacaklarını merak ediyorum %100 doluluk oranına sahip barajları kurutuyorlar) yol tamamen bittikten sonra çok güzel bir görüntüye sahip olarak, mahalle halkına teslim edildi.
    Sonra ne oldu sizce???????????
    Sürpriiizzz, hay ALLAH biz bu suyu aşağı akıtıcaz ama aşağıya bu suları taşıyacak boruları döşemeyi unutmuşuz
    Aynı yolu ortasından söktüler, boruları döşeyip geri kapattılar, ve malumunuz o zımbırtılar hiç bir söküldüğünde eskisi gibi olmuyor. Şimdi eski sokağımızın ortasından bir balık sırtı var hemde boylamasına "

    Bu yol meselesi ile ilgili hatıram çok basmayın yarama

    Maslak levent arasındaki yol için karayollarına dilekçe yazdım 5 hafta sonra cevap geldi "Oraya biz bakmıyoruz"

    Daha neler nelerrrrrrrrrr.................
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  20. #20
    On7_li - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2006
    Şehir
    Çanakkale / Çan
    Çanakkale çevresi için konuşuyorum, yollardaki çukurlar yüzünden ettiğim küfrün haddi hesabı yok. Bırakın beton yolu doğru düzgün asfalt yol bile yok. Sözde yeni yollar yapıyorlar ama başı bitmeden kıçından bozulmaya başlıyor...
    [CENTER][B]Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...[/B][/CENTER]
    [CENTER]:bounce:[/CENTER]


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler