RiDER Power Anketinde Schuberth Zirvede
Reklamlar
-
Britanya ‘da motosikletçiler (RiDER Power) arasında yapılan ankette, Schuberth R1 “RiDER Power 2008″ anketinde zirveye çıkarken, Schuberth S1 ikinci, BMW SportIntegral üçüncü olmuş.
Dördüncülüğü ise SHARP testlerinde 5 üzerinden 5 yıldız alan Shark RSR-2 elde etmiş. Zirvede ki ilk 3 modelin henüz SHARP testlerine tabi tutulmaması dikkat çekerken, SHARP testinden 3 yıldız alan Arai Viper GT, geçen sene 13. olan konumunu geliştirerek 6. lığa yükselmiş.
RiDER Power anketi yılda ortalama 7.634 mil yol yapan 7.000 den fazla motorcunun katılımı ile gerçekleştirilmiş.
Kaynak:Moto Aktüel
Reklamlar
-
1. Schuberth R1
2. Schuberth S1
3. BMW SportIntegral
4. Shark RSR-2
Zirvede ki ilk 3 modelin henüz SHARP testlerine tabi tutulmaması dikkat çekerken...
Ben kask seçiminde prensip olarak her zaman motosiklet sektörünün en gözde alanı olan MotoGP yarışlarını dikkate alırım. Bu yarışta dünyanın en iyi markaları tercih edilir ve üreticiler devamlı yarış halindedirler. Sıralamadaki ilk 3 markanın da MotoGP ile uzaktan yakından alakası yoktur, herhalde SHARP testine girmemesinin nedeni de budur bence. Dördüncü sıradaki Shark RSR-2 ise gerçekten çok iyi bir kask, ben bu sene yarışta kullandım, çok memnun kaldım. Kask motosikletteki en önemli koruyucudur ve almadan doğru seçim yapılmalıdır. Amerikalıların bir lafı vardır, "Önce kask al, kalan parayla motor alırsın".. İşte kask bu kadar önemlidir.. Ben 50 yıldır kask üreten bir Shoei teknolojisi ile Schubert teknolojisini kıyaslamam bile.. Bu anketlere hiçbir zaman güvenmem, kim parayı bastırırsa onun oyu çok çıkar, tamamen satış politikası.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu anket sonucu yeni bir şey ya da şaşırtıcı bir sonuç değil.
Zaten hemen her yıl her türlü test ve ankette birinci sırayı Schuberth modelleri alıyor.
Motosiklet koruma ekipmanları satın almadan önce, azrailin kol gezdiği yerlerde neler kullanılıyor bakmak benim de alışkanlıklarımdan biridir.
Fakat yarış pistlerinde Schuberth kasklarının kullanılmıyor olması, bu kaskın kalitesiz olduğu anlamına gelmez.
Takdir edersiniz ki motosiklet kullanıcılarının çok küçük bir kısmı pist sürüşü ya da yarış yapıyor.
Geri kalan büyük çoğunluk,motosikletini farklı amaçlar doğrultusunda kullanıyor.
Durum böyle olunca da beklentiler de farklı oluyor.
Hakkını vermek lazım.
Schuberth,tüm rakiplerinden daha konforlu ve sağlam kasklar üretiyor.
Ve yine içlerinde en sessiz kaskları da Schuberth yapıyor.
Peki asıl amacı olan koruma konusunda zayıf mı?
Hayır.
Bu kask hem snell,hem de dot standartlarını yakalamış nadir kasklardan biri.
Bu nedenle Sharp testi bilmem ne testi gibi testler bir önem arz etmiyor.
Yukarıda sözünü ettiğim testler, zaten asla öyle bir sertlikle karşılaşamayacağınız yüksek standartlarda yapılıyor.
Bu nedenle burdan geçer onayı almış kask koruma için yeterlidir.
Yani benim takip ettiğim kadarıyla, her sene çeşitli mecralarda aldıkları birinciliklerine bir yenisini daha eklemişler...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Neee sucubert miiiii
Birinin bir tarafları kalkacak.
Şimdi bu test sadece yarışlarda kullanılabilinecek kaskları düşünerek yapılmamıştır değil mi? Yarışları baz alarak kask seçmek doğal ve mantıklı tabiki , ama aha yarışta bunu takıyorlar, ben de yolda bunu takmalıyım diye bir yorum biraz garip olabilir.
Açıkçası schubert'i gördükten sonra tek geçerim. Ama s1 pro ,r1' den daha kullanışlı bence. Pek bir farkları yok zaten dizayn olarak ama bir iki detay var onalarda;
1-Kayış kısmı s1 pro'nun klikli değil (ne denir bilmiyorum) normal geçmeli olanlardan. R1'deki klikli.
2-Ayrıca çene altından rüzgar girmesin diye, istenildiğinde çıkarılabilen siperlik gibi bir şey mevcut. R1'de ondan yok.
3-İç siyah vizör (güneç gözlüğü) normal dıştaki vizörün yanından kontrol ediliyor. R1'de çene kısmının alt tarafından bir yerden.
Hatırladıklarım bunlar. Ama sessizliğine ve kalitesine hayran kaldığım bir kask...
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
kendine yeni bir kask bakan arkadaş olarak şimdi benim kafam karıştı Schuberth mi yoksa Shoe mi almalıyım
-
BMW'nun kasklarını da Schuberth üretiyor, yani ilk 3 sıra onların.
Ekleme 1:
Bu arada Schuberth 70 yıllık bir firmaymış, meraktan sitelerine gidip baktım
Ekleme 2:
Gene meraktan Shoei'nin Sharp test sonuçlarına baktım. 5 yıldız alan modeli yok.
Raid II - 4 yıldız
XR-1000 - 3 Yıldız
X-Spirit - 4 Yıldız
http://sharp.direct.gov.uk/
Ekleme 3:
Gene meraktan Schuberth kasklarını inceledim de, biraz kilo problemleri var.
R1: 1,480gr
S1: 1,525gr
C2: 1,710gr
C3: 1,570gr (bu en son flip-up modelleri bunun ağırlığı normal)
-
@coq
Fakat yarış pistlerinde Schuberth kasklarının kullanılmıyor olması, bu kaskın kalitesiz olduğu anlamına gelmez. Takdir edersiniz ki motosiklet kullanıcılarının çok küçük bir kısmı pist sürüşü ya da yarış yapıyor. Geri kalan büyük çoğunluk,motosikletini farklı amaçlar doğrultusunda kullanıyor. Durum böyle olunca da beklentiler de farklı oluyor.
@morrigan
Şimdi bu test sadece yarışlarda kullanılabilinecek kaskları düşünerek yapılmamıştır değil mi? Yarışları baz alarak kask seçmek doğal ve mantıklı tabiki , ama aha yarışta bunu takıyorlar, ben de yolda bunu takmalıyım diye bir yorum biraz garip olabilir.
Motosiklet kullanıcılarının genel özelliğidir bu.. "Nasıl olsa ben yarışmıyorum o yüzden en kaliteli ürünü almama gerek yok" Bu düşünce tamamen yanlıştır!
İster yarışın ister yarışmayın, Çin malı motora da biniyorsanız koruma ekipmanı olarak paranızın alabileceği en kaliteli ürünü tercih etmelisiniz. Bugün kask markası olarak birçok yeni ürün var piyasada, o yüzden de herkesin bütçesine göre kasklar mevcut. Yarışlarda kullanılan markaların normal hayatta da tercih edilmesi bence doğru ürün seçimindeki en doğru davranıştır. Yarışta kullanılan bütün koruma ekipmanlarına bakın hepsi dünyanın en iyi markalarıdır. Kask olarak Vemar ve Airoh gibi bazı yeni markalar artık MotoGP'de tercih edilmeye başlandı ancak Schuberth çok eski bir marka olmasına rağmen ben bugüne kadar hiç yarışta kullanıldığını görmedim. İnanın doğru ekipman seçimi hayat kurtarıyor, bu ister yarışta olsun ister normal hayatta. Normal hayatta yarışta olduğunuzdan çok daha tehlikeli bir ortamda motor sürüyorsunuz. Dolayısıyla güvenlik konusu çok daha önemli bence. Bütün bu yorumlarım sonucu "Schuberth kaliteli bir kask değildir" sonucunu çıkarmayın, bir sürü güvenlik testinden olumlu sonuç almış bir kask ama benim ürün seçimindeki prensibim bu şekildedir, çok da yanlış olduğunu düşünmüyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
Motosiklet Eğitmeni
Boy yanlış düşünüyorsun demedim ki.
Hatta bende aynı yere bakıyorum diye ekledim.
Ama şu bir gerçekki MotoGp ve diğer yarış mecralarında kullanılan kasklar, en kaliteliler olduğu için değil, sponsor oldukları için tercih ediliyor.
Örneğin MotoGp'de Dunlop ve Pirelli kullanan herhangi bir takım varmı?
Bu lastikler kalitesiz mi şimdi?
Seneye tek lastikle yarışacaklar mesela.
SBK ve SS de zaten olan bir şey.
Şimdi diğerleri kalitesizdir demek doğru olurmu?
Benim dikkat çektiğim nokta budur.
Bu gün hangi motosiklet kullanıcısına sorsan, ilk sıraya koyar bu kaskı.
Ama sen ben tercih etmeyiz.
Ağırdır,ayrodinamiği bize uygun değildir,fazla aksesuar yüklüdür,vs.vs.
Ama farklı amaçla kullanılan motosikletler için aranılan her özelliğe sahip bir kasktır.
Yani yazdığım yazıyı muhalefet olarak görme lütfen.
-----------------------------------------
Kask konusunda eklemek istediğim bir şey var.
Sanırım daha önce forumda bahsedilmedi.
Ben de yazdığımı hatırlamıyorum.
Bu nedenle küçük bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.
Kaskların tabii tutulduğu bazı testler var ve bu testlerin sonucunda uygunluk alabilmeleri için erişmeleri gereken bazı standartlar var.
Bu standartların en yükseğini ise Snell koyuyor.
Yani bu kurumun istediği özellikler bir hayli fazla.
En yumuşağı ise Dot demek mümkün.
Bir de ikisinin arasında olan ve muhtemelen şu an kullandığınız kaskların sahip olduğu ECE standartı var.Bu ECE standartı neredeyse tüm Avrupan'ın kabul ettiği bir standart.
Şimdi ben işin teknik kısmına tam olarak girebilecek kadar bilgili değilim ama özetle söyleyebileceğim şey şu.
Bu standartların en düşüğü bile, uyguladığı testlerde kafanızın almasının mümkün olmadığı darbeler kullanıyor.
Mesela , en sağlam şekilde bir kazaya karışsanız kafanızın alacağı darbenin gücü x olsun.
Bu kasklar, x+x ya da x*2 gibi şiddetlere maruz bırakılarak test ediliyor.
Snell gibi daha radikal kuruluşlar daha fazla özellikler istiyorlar.
Örneğin kaskın aynı noktadan aynı şiddette ikinci bir darbe alması gibi...
Bu mümkün değil.
Yani kafanızı aynı noktaya aynı şiddette iki defa vurmanız olanak dışı.
Şimdiye kadar hiç bir kazada da böyle bir şeye rastlanmamış.
Ama adamlar istiyorlar.
Yani kask testlerinin genel olarak yapılış şekli budur.
Tabii ki detaylı ve teknik bir konudur ama benin kapasitem anlatmaya yetmez.(Zaten anlamaya da yetmiyor)
Sonuç olarak,
ECE standartı ya da diğer standartlara sahip bir kask kesinlikle sizi korur.
Bundan sonrası kişiseldir.
Yani siz hava direncine karşı daha iyi olan bir kask isteyebilirsiniz.
Buğu yapmayan bir kask isteyebilirsiniz.
Havalandırması iyi olan bir kask isteyebilirsiniz.
.
.
.
Bu böyle uzar gider.
Bunlar, kaskınızın standartlara uyup uymadığını kontrol ettikten sonra bakacağınız şeylerdir.
İşin bu kısmını daha önce yazmıştım.
Bu güne kadar olan motosiklet kazalarında, absürt bir kaç örnek hariç, kaskı standart ve kafasına uygun olan hiç bir motosiklet kullanıcısı sadece kafadan aldığı darbe nedeniyle ölmemiş.
Yani bu şu demek.
Eğer uygun bir kask takıyorsanız,kask sizi korur.
kaskın sizi koruyamayacağı şiddette bir darbeye maruz kalırsanız, mutlaka vücudunuzun diğer bölgelerinde de ölüme sebebiyet veren yaralanmalar ortaya çıkıyor.Kask sizi korumayı başarsa da diğer bölgelerdeki yaralanmalar nedeniyle ölüm ya da sakat kalma ihtimali oluşuyor.
Yani kısaca özetlemek gerekirse,
Vücudunuzun herhangi bir bölgesinin yaralanmayacağı bir kaza geçirirseniz,kask yüzde yüz oranında hayatınızı kurtarıyor.(Tabii absürt örnekler var. Mesela,bariyerlere kaskınızın takılıp, boynunuzun kırılması gibi)
Hayatınızı korumak için kask tek başına yeterli değil.
Mutlaka diğer ekipmanlarınızı da kullanın.
Standartlara uygun bir kask almanız yetmiyor. Aldığınız kaskın kafanıza tam uygun olması gerekiyor. Eğer kask kafanıza tam oturmuyorsa, işiniz şansa kalıyor.
Her kask markasının kullandığı kalıplar var. İnsanoğlunun kafa yapısı birbirini tutmadığı için, her marka kask kafanıza uygun olmayabiliyor.
Örneğin burada çok övdüğüm,Schuberth ve yine güzel bir marka olan Shoei kasklar benim kafa tipime uygun değiller. Bu nedenle kullanmıyorum.
Shark,Arai ve Nolan kalıplara benim için daha uygun.
Bunlara dikkat etmek gerekiyor.
Tabii aynı dikkati motosiklet kullanırken de göstermek lazım...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Motosiklet Eğitmeni
aYe adlı üyeden alıntı
x'e 5 değerini verelim
x+x=5+5=10
x*2=5*2=10
allah allah
x'e bir de 9 değerini verelim
x+x=9+9=18
x*2=9*2=18
allah allah, allaah allaaaah
x=1
Bi de böyle hesapla bakalım ne olacak?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
coq adlı üyeden alıntı
x=1
Bi de böyle hesapla bakalım ne olacak?
x+x=1+1=2
x*2=1*2=2
Abi yine aynı çıkıyo, bu testler kandırıkçı mı ne.
(x^2 yazcaktım ama klavyede onu bulamadım de kurtul)
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Motosiklet Eğitmeni
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
coq adlı üyeden alıntı
Boy yanlış düşünüyorsun demedim ki.
Ben de demedim, bir şeye canı sıkkın heralde. Sevgiyle yaklaş bize Memet abey
morrigan adlı üyeden alıntı
Yarışları baz alarak kask seçmek doğal ve mantıklı tabiki , ama aha yarışta bunu takıyorlar, ben de yolda bunu takmalıyım diye bir yorum biraz garip olabilir.
boy adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanıcılarının genel özelliğidir bu.. "Nasıl olsa ben yarışmıyorum o yüzden en kaliteli ürünü almama gerek yok" Bu düşünce tamamen yanlıştır!
"Schuberth kaliteli bir kask değildir" sonucunu çıkarmayın, bir sürü güvenlik testinden olumlu sonuç almış bir kask ama benim ürün seçimindeki prensibim bu şekildedir, çok da yanlış olduğunu düşünmüyorum.
Burada zaten dandik kask alın diyen birilerinin çıkacağını sanmıyorum. Herkes bütçesine göre kafasını sağlama almak ister. Bütçe yoksa da binmeyeceksin motorada...
Ayrıca Airoh'u da Schubertle aynı cümleye bile koyamam açıkçası.. Her markanın her modeli iyi olacak diye de bir şey yok.
Bu dediklerimden sen de "Schubert mükemmel süper kusursuz bir kasktır" sonucunu çıkarma ama...
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
coq adlı üyeden alıntı
Tamam len yakaladın beni.
İtiraf ediyorum.
Denizci Muzafferin tarifine uyup şarap yaptım böyle oldum.
Klavye yerinde durmuyor.
Boşver örneği, tarif cidden tuttu mu?
Konuyla doğrudan alakalı nasılsa, kafamızı koruyalım güzelleştirelim.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
coq adlı üyeden alıntı
Ulem aynı anda hem geyik yapıp, hem de faydalı bilgiler verebilen başka bir ortam varmıdır acaba?
"Motosiklet Net, Güldürürken düşündürür."
Nasıl slogan?!!!!
anaam harbiden sarhoş.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Sevgili Mehmet'in bu sitede yazdığı yazıların bir çoğundan faydalanmışımdır.
Motosikleti sürmek ve özellikle spor tipler üzerine bilgilerini ise tartışmaya bile gerek yoktur.
Ancak işin içine marka konuları girdiği zaman (özellikle Honda ve Shoei, şimdi de Shark eklendi galiba ) enteresan bir fanatizm içine girdiğini de gözlemlemek pek zor değil.
"Schuberth dünyanın en kaliteli kasklarını yapar"
Yukarıdaki bu cümle pek öyle kişiden kişiye göre değişen ya da subjektif bir deyiş değil.
Yıllardır yapılan tüm güvenlik, sessizlik, konfor, dayanıklılık vs. testlerinde bu marka hep en üsttedir. Bunun yanı sıra kask dünyasına "flip up" ve J1 gibi kaskları kazandırmıştır.
Tek negatif gözüken yönü ağırlığıdır ki, zaten bu yüzden de yarış yapanlar tarafından tercih edilmemesi normaldir.
Tabii bir de konu ile alakası olmayan bir başka dezavantıjı da, dümdüz renklerde olması, yani çeşitli resim ve renklerle süslü kasklar çıkartmaması....
Yalnız unutmamak lazım ki, yıllarca M. Schumacher'in taktığı kask Schuberth tir.
Diğer yandan para vererek kullanıcı anketinde birinci gelemezsin ama yarışçıya kendi kaskını taktırabilirsin.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
-
Shark RSR 2 kafaya aktarılan darbe enerjisi ölçümünün en önemli kriter olduğu Sharp testlerinde 5 yıldız alabilen tek yarış kaskı.
Schuberth kaskları kullanan insanlardan çok iyi şeyler duydum.Ancak kaskların bir kaza durumunda gerçekten ne kadar koruyacağıyla ilgili bilimsel kıstaslar yapılan darbe testleridir.Schuberth S1 ve Shark RSR 2'yi karşılaştırmak için S1'in Sharp sonucunu görmek gerekiyor(ki buradan http://sharp.direct.gov.uk/search/re...ice=0&x=32&y=6 anlaşıldığı üzere 1-2 haftaya açıklarlar sonucunu).
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
@aYe
Neden Schubert almadım da Shark aldım diye kendini teselli etmek için yazıyorsan yaz tabi ama S1-Pro'yu denemeden bu kadar kötüleme
Ben Schuberth markasını, özellikle de S1 Pro modelini kötülemiş miyim? Yazdıklarımı bir daha oku istersen..
Siyah camla gezerken aha hava kararıyo eve gidip cam değiştirmem lazım sonra görüşürüz demek gerekmiyor, bi click yapıyorsun siyah cam tarih oluyor.
Ona bakarsan sen teker yapıyorsun 2007 model 1000RR altından kaçıyor pert oluyor, bir telefon 2008 model 1000RR altında S1 aldın da günlerce övüp övüp bitiremediğin Arai mi tü kaka oldu şimdi? Genel olarak kim hangi markayı tercih ediyorsa o marka dünyanın en kaliteli markası oluyor zaten nedense...
@ledo
Ancak işin içine marka konuları girdiği zaman (özellikle Honda ve Shoei, şimdi de Shark eklendi galiba ) enteresan bir fanatizm içine girdiğini de gözlemlemek pek zor değil.
Levent abi, bu konuda da beni yine yanlış anladın. Ben "dünyanın en iyi kaskı Schuberth değildir, Shark'tır" diye birşey söylemedim ki. Bu saydığın markalardan sadece Honda konusunda fanatikliğim var, bu doğru Ama zaten Honda 600RR dünyanın en iyi 600cc yarış motorudur sonucuna varmak için çok ispata gerek yok, 2008 dünya Supersport şampiyonu da 600RR ile Andrew Pitt oldu. 600RR ilk çıktığından beri (2003-2004-2005-2006-2007-2008) şampiyonluğu diğer markalara kaptırmadı. Bu da en iyi olduğunun ispatıdır bence. Kask konusuna gelince.. Ben ne Shoei ne de Shark fanatiğiyim. Mümkün olduğunca çok markayı denemeye çalışıyorum. Benden fazla marka deneyen de yoktur sanırım. Kask olarak bugüne kadar Shoei, Arai, X-Lite ve Shark markalarını kullandım. Hepsi de gerçekten çok iyi kasklar. Ancak daha önce de dediğim gibi Schuberth ancak bir yarışta kullanılmaya başlandığında benim marka seçim listemde yer alacaktır. Yarış ekiplerindeki adamlar bizim gibi kaskın tipine, rengine göre değerlendirme yapmıyorlar. Bir yarışçının kaza anında hayatta kalması için en iyi ekipmanlar tercih ediliyor. Yani benim açımdan satış politikası nedeniyle herhangi bir markayı öne çıkaran insanların değil, bu işte profesyonel olan insanların tercihleri önemlidir.
@Shrieker
Shark RSR 2 kafaya aktarılan darbe enerjisi ölçümünün en önemli kriter olduğu Sharp testlerinde 5 yıldız alabilen tek yarış kaskı.
Aman diyim yorum yaparken dikkat et, yanlış hatırlamıyorsam sen de Shark kullanıyordun. Şimdi adın çıkacak Shark fanatiği diye
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)