Honda CBR600RR ve CBR1000RR için ABS tasarlayacak
Reklamlar
-
03 Haziran 2008, 12:13
#1
Super Moderator
Honda hız ve yarış amaçlı modellerine ABS sistemi yerleştirme düşüncesiyle, sunduğu geniş güvenlik önlemlerinde yeni dev bir adım atma peşinde. Şüphesiz bu özellikle donatılacak CBR1000RR ve CBR600RR anti-blokaj sistemiyle bu sınıfta ciddi bir yenilik yaratacak.
Fikir bu motosiklet sınıfında bir ilk olacak; Naked, Touring, Scooter ve anti blokaj sistemiyle donatılmış değişik birçok klasmandan sonra Honda henüz bu özelliğe başvurulmayan bir sınıfta(devre dışı bırakılabilir opsiyonel bir ABS donanımının bulunduğu HP2 Sport dışında) dev bir gelişme yapma peşinde.
İlk bakışta bu tip bir motosiklette ABS'nin kullanışsız olacağı düşünülse de, projedeki düşünce satılan CBR1000RR ve CBR600RR'ların büyük bir çoğunluğunun yolda, ulaşım amaçlı kullanıldığı istatistiklerinin ABS'yi kullanılabilir kılacağı fikri.
Konu hakkında fikirleri alınan ünlü pilotlar Sébastien Charpentier ve Jean-michel Bayle genel olarak olumlu düşünceler içindeler:"Artık yol kullanımında karşımıza çıkabilecek her türlü ihtimal göz önüne alındığında ABS neredeyse bir zorunluluk haline gelmiştir. Pist kullanımıda ise pilotların çok azı sistemi zorlayabilecek şekilde frenliyorlar. Ne olursa olsun devre dışı bırakılabilir bir Anti Blokaj Sistemi günlük hayatta güvenlik için pist pilotajının zevkini de engellemeden gerçek anlamda bir yenilik olacaktır."
Henüz konu hakkında kesin bir tarih açıklanmamış olsa da; Honda da her fırsatta tüm 2 tekerekli modellerinde ABS'ye yer vermek isteğini dile getiriyor.
Kısa zaman sonra sportif kullanıma yönelik ABS ile donatılmış CBR600RR ve CBR1000RR'lardan acil frenlemenin kaçınılmaz risklerinden tedirgin olmadan faydalanabileceğiz.
Reklamlar
-
03 Haziran 2008, 12:26
#2
bnce gereksiz bırsey ss lerde abs bana goree thlıkelı olur saten bana gore abs motorlarda tehlıke yaratıyo.yararlı dıyorlar ama bnce deil bu benım dusuncem
-
03 Haziran 2008, 12:35
#3
Super Moderator
Motorda ABS'nin yararlı, ama SS'te gereksiz olduğunu düşünenlerdenim..
Ama sırf sınıftaki yenilik adıyla reklamı için bile başarılı bir strateji olabilir bence..
-
03 Haziran 2008, 12:41
#4
SS üreten markalardan güvenliğe en çok önem veren marka Honda ABS'yi SS modeller için tasarlaması bence şaşırılacak bişey değil...
Bence SS'teki ABS bildiğimiz ABS gibi çalışmayacak farklı bişey bulacaklardır...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
03 Haziran 2008, 12:43
#5
SS de niye gereksiz onu anlamadım ben , sonuçta türkiye de kaç kişi ss alıp da piste gidiyorki çoğu şehir içinde kullanılıyo bence yararlı olur , yani fren manetini sonuna kadar sıkabilmek hoş bi şey
-
03 Haziran 2008, 12:46
#6
İstenildiği zaman devre dışı bırakılabilinecekmiş. Fazla ABS göz çıkarmaz bence. İyi birşey.
Okadar dengeli ki durunca ayaklarıma ihtiyaç duymuyorum..
-
03 Haziran 2008, 12:53
#7
Zaten kazık, şimdi iyice artar fiyatı.
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
03 Haziran 2008, 13:00
#8
-
03 Haziran 2008, 13:26
#9
ErTech adlı üyeden alıntı
SS üreten markalardan güvenliğe en çok önem veren marka Honda ABS'yi SS modeller için tasarlaması bence şaşırılacak bişey değil...
Bence SS'teki ABS bildiğimiz ABS gibi çalışmayacak farklı bişey bulacaklardır...
Acaba Ne işe yarıycak bu sanki ABS.. Sorsasınız Ertech yolda kaç defa frene basıyon ki sen ?
-
03 Haziran 2008, 13:51
#10
Motosiklette ABS ne işe yarar ?
www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ
Bence ABS zaten bütün modellerde olmalı.Çünkü hayat kurtaran bir teknoloji.Her zamanki gibi yine Honda öncü olacak anlaşılan
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
03 Haziran 2008, 15:19
#11
İşini bilen sürücülerin asla başvurmayacagı bir teknoloji olarak goruyorum, 2 teker için... CCden bagımsız olarak, motosikletini commuter olarak kullanan insanların işine yarayabilir, o da sınırlı..
ABSli motorların tum testlerini dumduz yolda yapıyorlar. Islak zeminde viraj alırken karsınıza birsey cıktıgında sırf ABS var diye frenleri 4 parmak sıkarsanız, ön tekere viraj dısına dogru binecek kuvvetlerden oturu her turlu yoldan cıkarsınız. Yoldan cıkmak icin illa lastiklerin kitlenmesi gerekmiyor.
Ayrıca ABSli herhangi bir motora alısmıs birisi ABSsiz bir motora bindiginde frenler konusunda sıkıntıya dusecektir. Kendi motorunuzda ac kapa sistemi olması da birsey degistirmez. ABS acık pozisyona alısırsanız, ABSyi kapattıgınızda el hassasiyetiniz yetersiz kalabilir.
Fren modulasyonunu iyi ayarlayan, nerde ne kadar hız yapılır bunun bilincinde olan insanlar icin gereksiz bir ozellik olarak goruyorum. Kaldı ki racing gibi, naked gibi, supermoto gibi, MXler gibi vs, hobi amaclı kullanılan motorlarda ozellikle arka tekeri kitleyerek yapacagınız onca trick varken ABSnin olmasını kimse istemez, en azından işini bilen istemez.
-
03 Haziran 2008, 17:42
#12
K1200S'de yarı-integral ABS standart zaten.
-
03 Haziran 2008, 19:29
#13
Devre dışı bırakılabilinir abs süper
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
-
03 Haziran 2008, 19:58
#14
çok matah bir olay değil. ABS var diye mi touringler daha az kaza yapıyor? veya SSler hep fren kitledikleri için mi kaza yapıyor.
SS makinede ABS gereksiz ağırlık ve maliyetten başka bir şey değil. opsiyonel olması lazım, istemeyenler almaz.
[COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]
-
04 Haziran 2008, 18:16
#15
abs motorda tam bi sacmalık 200 ile giderken titresımleri bile sizi yoldan atmaya yeter bence gereksiz(muhendıslerınde bi bildıgı vardır)ama bu benım kısısel dusuncem
-
04 Haziran 2008, 18:43
#16
SS 'lerde abs tehlikeli olabilir ama yinede bu işin profesyonellerinin yorumlarını duymak isterim
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
04 Haziran 2008, 19:16
#17
şimdikilerin fiyatları düşer ABS li olanlar çıkınca..
-
07 Haziran 2008, 09:30
#18
Benim aklıma daha önce gelmişti SS lerde ABS.Gerçekten
-
07 Haziran 2008, 10:37
#19
ABS teker kitlenince devreye giriyor...iyi bir sürücü teker kitlemez
Faydası varmı? Tartışmak bile gereksiz, tabii ki var.
Pist sürücüleri için gerekmez çünkü kullanımı farklı, pistteki motor yavaşlamak için frenler,caddedeki motor ise durmak için.
-
07 Haziran 2008, 18:26
#20
Devre dışı bırakıldığı sürece bence gayet mantıklı düşünülümüş...
Paylaşım için teşekkürlerr....
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)