Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda Motosiklet’ten Basın Açıklaması: Sektör 2013 yılından beri sürekli düşüşte

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Honda Motosiklet, ‘Türkiye’de sağlıklı motosiklet kültürü oluşturmak’ amacıyla yoluna devam edecek.

    Temmuz ayı sonu itibari ile yürürlüğe giren ve Avrupa dışında diğer bölgelerden ithal edilecek tüm motosiklet, aksesuar ve yedek parçada geçerli %20 ek gümrük vergisinin sektöre yansımaları gözlemlenmeye başladı.

    28 Temmuz 2017 Tarihli ve 30137 Sayılı Resmî Gazetede 2017/10476 İthalat Rejimi Kararına Ek Karar olarak yayınlanarak yürürlüğe giren yeni karara göre Avrupa dışından ithal edilecek tüm motosikletlere %20, aksesuar ve çeşitli yedek parça grubuna %10 ile %20 arasında ek vergi getirildi.



    Tüm sektörü ve motosikletseverleri etkileyen bu kararı yakından takip eden sektör lideri Honda Motosiklet’in Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok bu kararı ve yansımalarını değerlendirdi: ‘20 yıldan daha fazla bir zamandır Türkiye’de motosiklet satış ve pazarlama operasyonunu bayilerimiz ile beraber yürütüyoruz. Bu süre zarfında motosiklet pazarının inişli çıkışlı seyrini yakından gözlemledik. Her kriz döneminde ya da vergi artışı sonrasında düşüşe geçen pazar, yeni modeller ile toparlanma sürecine girer motosikletseverler nezdinde sektör güven tazelerdi. Ne var ki TUİK verilerine göre motosiklet pazarı 2013 yılından beri %3 ila %7 arasında değişen oranlarda sürekli bir düşüştedir.

    Daralan pazara ek vergi istikrar beklentisini karşılamaz

    Uluslararası markalar doğrudan yatırım kararı için istikrarlı ekonomileri ve uzun vadeli plan yapabilecekleri pazarları gündemlerine alırlar. Bu nedenle mali politikaların sıklıkla değiştiği ve yarının ne getirdiğinin bilinmediği pazarlara, sürekli kur riskinin bulunduğu ekonomilere soru işaretleri ile bakılmasına şaşırmamak gerekir. Bununla birlikte Honda Türkiye’nin ülke ekonomisine ve demografik dinamiklerine olan inancı doğrultusunda hamleleri devam etmektedir. 2015 ve 2016′ da gelen satış birinciliği ve 2017’de ulaştığımız %21,5’lik pazar payı bir tesadüf değil, üç yıl önce başlattığımız ‘Her Alanda Birincilik’ stratejimizin planlı bir sonucudur. Bu doğrultuda da Honda Türkiye ve satış başarısında şüphesiz en fazla emeği geçen bayilerimiz, ek yatırımlar ile istihdam yaratmaya devam etmektedir.

    Honda Motosiklet olarak sorumluluğumuz sağlıklı motosiklet kültürü oluştumaktır.

    Yapılan araştırmalar gösteriyor ki Türkiye’de motosiklete dair olumsuz bir algı var. Bu nedenle sektörün lideri olarak Türkiye’de sağlıklı motosiklet kültürü oluşturmayı sorumluluğumuz ve hedefimiz olarak belirledik. Bu amacı gerçekleştirebilmek için 13 yıl önce kurulan Motosiklet Eğitim Merkezinde, günümüze kadar 17.000 motosiklet kullanıcısı güvenli sürüş eğitimi almıştır. Yalnızca bireysel kullanıcılara değil güvenliğimizi sağlayan motosikletli Polislerimize de bu eğitimleri vermekteyiz. Bununla birlikte hayata geçirdiğimiz yeni projeler ile güvenli sürüş eğitimlerimizi farklı alanlara da yayıyoruz. Geçen yıl arazi sürüş eğitimi, bu yıl da Intercity İstanbul Park’ta CBR1000RR kullanıcılarına güvenli pist sürüş eğitimi vermeye başladık. Diğer taraftan, geniş ve tam donanımlı bayi ağımızın yanısıra getirdiğimiz 250cc ve üzeri motosikletlere de 4 yıl garanti vererek başka bir ilke imza atmış bulunuyoruz.



    Ana hedefimiz ışığında Honda Türkiye olarak sektörü ve müşterileri korumak için son vergi artışını doğrudan fiyatlarımıza yansıtmama kararı aldık. Bunun yerine bize tanınan ithalat süresini de göz önünde bulundurarak elimizi taşın altına koyarak fiyatlarda kademeli bir geçiş yapacağız. Bunu da sektöre olan sorumluluğumuz olarak görüyoruz . Yine de ek gümrük vergisinin yürürlüğe girmesinin daralan pazarı daha da düşüreceğini ve 2017 yılını 130 bin adet seviyesinde kapatacağımızı tahmin ediyoruz. Bu da geçen yıla oranla %10’luk bir daralma demektir. Aynı şekilde bu olumsuz tablonun herhangi olumlu bir gelişme olmazsa devam edeceğini ve 2018 yılında da 120bin seviyesine gerileyeceğini öngörebiliriz.’ dedi.

    Honda Motosiklet’in Planlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ve MOTED Başkanı Bülent Kılıçer, vergi artışından sonraki dönemi değerlendirdi: ‘2013 yılından beri sürekli daralma eğiliminde olan bir motosiklet pazarı var. Ancak pazarın büyümeye geçmesi güven ortamı ve istikrarın oluşmasını sağlar. Güven ve istikrar ortamının oluşması ile uluslararası markalar uzun dönemde yatırım yapma kararlarını planlar. Bundan sonraki süreçte, malesef yürürlükte olan vergiler ile getirilen bu ek verginin, pazarda büyük bir gerilemeye sebep olacağını, diğer taraftan istihdam ve uzun dönemli yatırım kararlarını da olumsuz etkileyeceğini düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde, MOTED olarak bu beklentilerimizi başta Ekonomi Bakanlığı olmak üzere tüm yetkili mecralara yapacağımız detaylı analiz ve çalışmalarla anlatmayı düşünüyoruz. Konuyla ilgili randevu talebimizi ve gerekli başvuruları yapmış bulunmaktayız’ dedi.











    Ek bilgi

    TUİK verilerine göre motosiklet pazarı 2013 yılından beri %3 ila %7 arasında değişen oranlarda sürekli bir düşüştedir.

    Kur artışları ilk etkeni oluşturmaktadır.

    Son 2 yıldır rekor seviyeleri gören Euro ve Dolar kuru artışları yabancı markaların maliyetlerinde ciddi oranda artışlara sebep olmuştur. Son bir yılı mercek altına alırsak 2016 yılı ortalarında 3,3TL seviyelerinde Euro kuru, 2017 yılı güncel döneme baktığımızda %25’lik artış göstererek, 4,1TL ile rekor seviyesine çıktı. Bu durum da direk yabancı markaların maliyetlerinin artmasına sebep oldu.

    Ekonomik kriz ve vergi oranlarındaki değişim diğer etkenlerdir.

    Geçmiş yılların sektör geneli satış seviyelerine baktığımızda pazarda sürekli bir dalgalanma ve bu dalgalanmanın yarattığı istikrarsızlık olduğunu görüyoruz. En önemli etmenlerinden birinin kur oranlarındaki ciddi artışlardır. Bunun yanı sıra yıllar içersindeki vergi oranlarının değişmesi de bir etkendir. 2001’de kriz her sektörde olduğu gibi motosiklet sektörünü de vurdu. %63 düşüş gören Pazar, ancak 3 yıl sonra toparlandı. 2006 yılında Çin menşeli ürünlerin piyasaya girmesiyle 390bin ile en yüksek seviyesini gördü. Ancak 2007 yılında %8 olan ÖTV vergisi %22’ye çıkartıldı. Vergi oranındaki artış pazarı çok olumsuz etkiledi ve 2008 yılında %51 oranında düştü. 2009 krizinde durum önceki krizlerden farklı değildi. Pazar % 26 oranında düştü. 2 yıl sonra gelen ÖTV desteği ile toparlanma eğilimine girdi çünkü ÖTV %22’den %8’e çekildi. Etkisi ise düşüş oranını toparlar nitelikteydi ve %49 artış gözlemlendi. Malesef 2013 yılından beri motosiklet pazarı sürekli bir daralma eğiliminde.

    2017 yılı Pazar değerlendirmesi

    TUİK verilerine göre Ocak – Haziran ayları içersinde toplamda 70bin adet motosiklet satıldı. 2016 yılının aynı dönemine baktığımızda ise 73bin adetlik bir satış görüyoruz. Toplam Pazar ilk 6 ay içerisinde %4’lük bir düşüş gösterdi. Haziran ayı satış adetleri bir önceki yıla göre aynı seviyede seyretti.

    Segment bazında değerlendirirsek; 2017 yılının ilk 6 ayında 20bin adetlik satış ile en çok tercih scooter segmentine gösterildi. Motosikletseverlerin tercihi sırasıyla 18bin adet ile LMC segmentine, 6bin adet ile 250cc altı hobi motosikletlerine oldu. Segment bazında satış adetleri ve tercih eğilimleri geçen yıla oranla farklılıklar gösterdi. 2016 ilk altı ayını lider kapatan LMC segmenti %20lik büyük bir düşüş yaşadı. LMC segmentinin kaybettiği Pazar payını motosikletseverler scooterdan yana kullandı ve bu segment %20’lik artış kazandı.

    2017 yılı Motosiklet markalarının satış değerlendirmesi

    %5 daralan pazarda Honda satışlarını ve dolayısıyla Pazar payını artırdı. İlk altılık süreçte Honda, toplamda 15binlik satış rakamına ulaşarak %21,5’lik Pazar payı aldı ve sektör liderliğini korudu. Geçen yılın aynı dönemine baktığımızda ise 12bin adetlik gerçekleşen satışa kıyasla, yaklaşık %23lük bir artış görüyoruz.

    Honda’yı satış adetlerinde Yamaha (2017:8.868 / 2016:10.470) ve Mondial (2017:8.516 / 2016:11.802) takip ediyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    1998 electra glide
    Günaydın o kadar zam yap vergilere karşı çıkma sonra DÜŞÜŞTE...
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Yahu bir motosiklet üreticisinin temsilcisi de çıkıp demiyor ki "bu vergilerle bu iş olmaz toplanıp hükümet yetkilileriyle görüşeceğiz."

    Gerçi cumhurbaşkanı başdanışmanının "doların düşmesi ihracatımızı kötü etkiler. merkez bankasının bu düşüşe müdahale etmesi gerekli." dediği bir ülkede onlar ne yapsın..

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    6 ayda %22 artış sağlamış honda tebrik ediyorum.250cc ve üstüne 4 yıl garanti geliyormuş.zamı tam yansıtmayacağız diyor daha ne desin.Honda hangi motosikletten dolayı artış sağlamış merak ettim.

  5. #5
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    ------------- mesajimi sildim.

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Ben haberdeki "hobi motosikleti" tanımına takıldım.
    Kuryelik, paketçilik yapılmıyorsa hobi midir? Keyfine, eğlencesine mi alıyoruz yani?
    Motosiklet bir ulaşım aracı değil midir?
    Hobi otomobili gibi bir tanım var mıdır?
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben haberdeki "hobi motosikleti" tanımına takıldım.
    Kuryelik, paketçilik yapılmıyorsa hobi midir? Keyfine, eğlencesine mi alıyoruz yani?
    Motosiklet bir ulaşım aracı değil midir?
    Hobi otomobili gibi bir tanım var mıdır?
    Açıkçası ben hobi olarak kullanıyorum. Boş zamanım olursa atlar dere tepe gezerim.Hayabusa ile kuryelik yapan yok neticede. Spor arabalar hobi amaçlı kullanılır. Porche alıp taksicilik yapanı görmedim. Taşıtları, ticari-ihtiyaç-hobi olarak ayırmak mümkün. İsteyen ihtiyacına göre alır kullanır.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Arkadaşlar bu rakamlar bayinin aldığı rakamlar mı tüketicinin aldığı rakamlar mı ?

  9. #9
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Bence bu açıklama bile ince bir serzeniştir. Büyük markalar hükümete yakın gruplara geçerse bu konuda düzelme sağlanabilir diyorum ben.
    listede bajaj ve hero yok yani toplam satışlar 5-6 bin adet daha fazla olmalı.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben haberdeki "hobi motosikleti" tanımına takıldım.
    Kuryelik, paketçilik yapılmıyorsa hobi midir? Keyfine, eğlencesine mi alıyoruz yani?
    Motosiklet bir ulaşım aracı değil midir?
    Hobi otomobili gibi bir tanım var mıdır?
    Tabii ki. Bi arkadasin Lambosu vardi. Kendi evinde tutmuyo (evin yolu cok kotu). Sehir icinde garajda duruyo. Gidiyor, biniyor, geri geliyor. Velhasil araba A'dan B'ye gitmek icin degil, A'dan A'ya gitmek icin. Zaten gunluk hayatta kullanilabilecek araclar degil hemen hemen hic bir Ferrari, Lamborghini, Posrche GT, vs.

    Ileri ulkelerde motosiklet te oyle. Zevk araci. Ulasim icin scooter kullanilir, o baska. Ama Bir SS, bir cruiser, bir Goldwing, bir GS, zevk aracidir. En kullanisli motosiklet olarak gordugum naked'lar bile oyle. 180 beygir naked mi olur yahu Hava yagisli olmadigi muddetce ise motosikletle gidiyorum, ama o da tamamen zevk icin. Velhasil motosiklet hobidir.

    Yakinda kendi kendine giden araclar yayginlasinca araba da oyle olacak...

    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu açıklama bile ince bir serzeniştir. Büyük markalar hükümete yakın gruplara geçerse bu konuda düzelme sağlanabilir diyorum ben.
    listede bajaj ve hero yok yani toplam satışlar 5-6 bin adet daha fazla olmalı.
    "Hükümete yakın gruplar" hic bir is yapmadan balli ihalelerle milyonlari vururken niye sana motosiklet satmakla ugrassin, niye nazini ceksin? Mehmet Cengiz'in hakkimizda ne dedigini duymadiniz mi yoksa?

    Zamaninda Genc Partiye oy veren "Abi adam Motorola'yi bile dolandirmis, acaip zeki, gecse basa alir goturur bizi" diyen mantikla ayni hataya dusmeyin. Adam taa Amerika'daki sirketi, uluslararasi hukuka ragmen dolandirdiysa, zaten yarim yamalak hukuku olan ulkemin basina gecince sana yapacaklarini dusun...

  11. #11
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    bugün can sıkıntısına çevremde bazı abilere şaka amacıyla yalan haber uydurdum kendimce, dedimki 1600cc ve altı arabaların ötv'leri %5'e düşürülmüş. 4 kişiye falan söyledim 2 tanesi hiç oralı olmadı ve bir tanesi de öyle yada böyle ödeyeceğiz dedi. ve bir diğer kişi ise ötv nedir bilmiyor yani bir şey anlamadı.

    ötv bilmeyen abide beyaz megane vardı ve diğer abide ise gri renault clio var 2010 model sanırım. bunlar iş yerinden tanıdık samimi diyebileceğim insanlar.

    millette şaşırtıcı bir mallık var, mal derken hakaret anlamında değil yani bildiğin mal işte neyin ne olduğunu idrak edemeyen tipler.

    biri bana böyle bir şaka yapsa ben önce "hadi oradan" derdim sonrada ısrar ederse habere çok sevinirdim. düşünsenize motosiklette vergi kat kat düşürülüyor sevinmez miydiniz?

    ilginç bir durum.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu açıklama bile ince bir serzeniştir. Büyük markalar hükümete yakın gruplara geçerse bu konuda düzelme sağlanabilir diyorum ben.
    listede bajaj ve hero yok yani toplam satışlar 5-6 bin adet daha fazla olmalı.
    Bajaj ve hero miktarlarını açıklamıyorlar ama onlarda dahil çünkü oranları toplayınca 77.90 gibi bir rakam çıkıyor alttaki resimdede göstermiş diğer 23 diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

    Bu lmc ve sc nedir ?

  13. #13
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    kimse lagaluga yapmasın. 2023'e kadar dişinizi sıkın. şunun şurasında 5 küsur yıl kaldı.

    2023'ten sonra herkes abs'li, enjeksiyonlu 500 cc üstü motorlara binecek. biraz sabır...

  14. #14
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki. Bi arkadasin Lambosu vardi. Kendi evinde tutmuyo (evin yolu cok kotu). Sehir icinde garajda duruyo. Gidiyor, biniyor, geri geliyor. Velhasil araba A'dan B'ye gitmek icin degil, A'dan A'ya gitmek icin. Zaten gunluk hayatta kullanilabilecek araclar degil hemen hemen hic bir Ferrari, Lamborghini, Posrche GT, vs.

    Ileri ulkelerde motosiklet te oyle. Zevk araci. Ulasim icin scooter kullanilir, o baska. Ama Bir SS, bir cruiser, bir Goldwing, bir GS, zevk aracidir. En kullanisli motosiklet olarak gordugum naked'lar bile oyle. 180 beygir naked mi olur yahu Hava yagisli olmadigi muddetce ise motosikletle gidiyorum, ama o da tamamen zevk icin. Velhasil motosiklet hobidir.

    Yakinda kendi kendine giden araclar yayginlasinca araba da oyle olacak...



    "Hükümete yakın gruplar" hic bir is yapmadan balli ihalelerle milyonlari vururken niye sana motosiklet satmakla ugrassin, niye nazini ceksin? Mehmet Cengiz'in hakkimizda ne dedigini duymadiniz mi yoksa?

    Zamaninda Genc Partiye oy veren "Abi adam Motorola'yi bile dolandirmis, acaip zeki, gecse basa alir goturur bizi" diyen mantikla ayni hataya dusmeyin. Adam taa Amerika'daki sirketi, uluslararasi hukuka ragmen dolandirdiysa, zaten yarim yamalak hukuku olan ulkemin basina gecince sana yapacaklarini dusun...

    Ben akp ye yakın 4 motosiklet firması sayabilirim sana, bunlardan bir tanesi zamanında Hondaya, suzukiye de talip olmuştu alamadı. 20 seneye yakın motosiklet sektörü içinde bulundum ve çalışanlarına akp ye oy verin bu bizim iyi olur diyen patronlar biliyorum. Hükümete yakınlığının avantajını kullananları gördüm. Bu yakınlığın meyvelerini başka sektörlerde de yediler , motosiklet sektöründe de böyle bir şey olamazmı diyorum? Tabiki olabilir? Uzana kanan saflarla da beni karıştırma lütfen

  15. #15

    Üyelik
    14 Eylül 2017
    Şehir
    İzmir
    Eeee sen cbr 125 i 13.000 msx gromu 12.000 tl yap sonra pazar düşüşte tabi düşüşte olur.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Temmuz 2012
    Mondial geçen seneye göre %27 azalmış Geçen senede küba böyle bir düşüş yaşamıştı.

  17. #17

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    honda wing go, kenbo 125cc cup
    Hobi değil bazen gereklilik. Öyle yerler varki işe araba ile gitsem dünya nın benzini gidecek üstüne sıkışık trafikte zaman kaybı birde kaza riski( motorda da var ama arabayla yapınca daha büyük sıkıntı). Hobi için kullanan 500 cc üstü motorları olanları bilmem ama 500ccye kadar motor alma hayalî olan ben çok daha uzun zaman belkicem. Birde eğitim konusuna gelince sadece istte eğitim vermek yeterlimi izmire de aç. Eğitim vermeye gönüllü kuruluşlara destek ol ki motor kültürü gelişsin. Sende sektörü büyüt.

  18. #18
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Motosiklet firmasının "marka ismi ile" yani "Honda Türkiye" olarak hizmet verdiği ülkede serzenişte bulunması yanlıştır. Piyasayı domine eden markaların, idareler üzerinde etkisi fazlasıyla vardır. Sen koskoca Honda olarak, gidip "aga bu ne ayaktır? ötv, kdv, ekstra vergi? ne yapmaya çalışıyorsunuz?" demediği müddetçe bu iş çözülmez. Kimse kusura bakmasın bireysel yada toplu hiçbir hareket siyasi kararları değiştiremez.(istisnalar hariç)

    Fazlasıyla duygusal bir toplum olduğumuzdan ve hali hazırdaki yönetim de, toplumun bu yumuşak karnını son derece etkili kullandığından oluyor bunlar. Motosiklet kazalarının fazla olması ve bilinçsiz halkın bunu önlemek adına devlete yaptığı abuk subuk çağrılar var. Oy kaygısı ile; zaten seçmenin büyük kısmının bu şekilde düşünmesini, "icraat yaptık, motosikletleri azalttık, artık garibanlar motor alamıyor ve böylelikle kazalar ölümler azaldı" söylemleri ile sonuçlandıracaklar.

    Dünyayı gezmedim. Ama bence dünyanın hiçbir yerinde, trafiği rahatlatacak alternatifler bizdeki gibi baltalanmıyordur. Köprü, tünel falan kastetmiyorum. Motosiklete ÖTV kadar saçma bir vergi olamaz. Araç zaten yapılış amacı ve boyutları sebebiyle süper bir rahatlık. 10 araba yerine 10 motosiklet olsa trafiğin rahatlığını düşünün. Ama tabi siz biz düşünüyoruz ama bazıları DÜŞÜNEMİYOR. Yani akli melekelerinde mantık yok... Dolayısıyla düşünmek onlar için çok meşakkatli...

    Yine gerildim gece gece...

    Hondaymış... pehh.. Anca ağlayın siz.

  19. #19
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Ağlaması gereken son insanlar... Bunların bir dediği diğer dediğini tutmuyor.

    Şimdi bu Honda Genel Müdür Yardımcısı kardeşimiz kendi Pazarlama Müdürünün ne konuştuğundan haberdar mı acaba?

    Daha geçen gün aynı zamanda MOTED Başkanılığı yapan Honda Pazarlama Müdürü bey neler diyordu?

    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tarih 16 Ağustos 2017

    "Mevcut olan diğer vergiler ve getirilen bu ek verginin ve pazarda büyük bir gerileme yaşatacağını yapacağımız yeni bir çalışma ile ilgili bakanlıklara en kısa sürede sunacağız."

    Motosiklet Endüstrisi Derneği
    Bülent KILIÇER
    Yönetim Kurulu Başkanı



    Amcam hala bilmemneyi bilmemneyi bakanlığa sunacağız diyor

    Kardeşim sen demiyor muydun ? Şu şu çalışmaları yaptık vs... Motosiklet satışlarında piyasanın yüzü gülüyor.. %10 artış bekleniyor!!! Hayat toz pembe... Daha 2 ay olmadı yahuu...

    Tarih 08 Haziran 2017 kaynak: Sabah Gazetesi Haber Başlığı : Motosiklet Piyasasında %10 Artış Bekleniyor!
    Kılıçer; "zorunlu trafik sigortası maliyetlerinin düşürülmesi, ithalatta uygulanan fonların kaldırılması, vergilerde indirim, otoyol ve köprü geçişlerinde motosiklete özel tanımlama, karayollarının iyileştirilmesi gibi çalışmaların motosiklet pazarına önemli katkılar sağladığına işaret ederek, MOTED olarak bu konularda yoğun çaba harcadıklarını kaydetti"
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ekleniyor.html

    Tarih 13 Haziran 2017 kaynak: CNNTURK Haber Başlığı : Motosiklet Piyasasında yüzler gülüyor!
    MOTED (Motosiklet Endüstrisi Derneği) Başkanı Bülent Kılıçerkamu kurumları ve ilgili kuruluşlar ile sürdürdükleri çalışmaların motobiklet pazarına önemli katkıda bulunduğunu belirterek şöyle devam etti:

    “Zorunlu Trafik Sigortası maliyetlerinin geri çekilmesi, İthalatta uygulanan fonların kaldırılması, İstatistiki verilerin sektör tarafın daha kullanışlı hale getirilmesi, ÖTV, KDV ve diğer vergilerde indirim konusunda çalışmalarımız başarılı oldu. Ayrıca otoyol ve köprü geçişlerinde motosiklete özel tanımlanma, karayollarında iyileştirmeler ve trafikteki statüsünün yeniden değerlendirilmesikonusunda da görüşmelerimiz olumlu sonuçlanıyor.
    Motosiklet kullanımının son iki yılda düşüş göstermesinin en önemli nedenlerinden birinin Zorunlu Trafik Sigorta ücretlerininHazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü ile özveriyle yapılan çalışmalar olduğuna dikkat çeken Kılıçer, “2017 nisanda başlayan tavan fiyat uygulaması ile sektörün önündeki büyük bir engel başarıyla aşıldı. Diğer yandan 2. el ürünleri motosiklet bayilerinden alınması halinde ödenen yüzde 18 KDV ürün maliyetini gereksiz yere yükseltiyor. 2.el ürünlerde şirketler için ödenen yüzde 18 KDV’nin 1’e düşürülmesi için Gelirler İdaresi Başkanlığına müracaatta bulunduk. Bakanlık tarafından gelen cevapta KDV oranlarının düşürülme talebimizin yapılacak mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edildiği tarafımıza bildirilmiş ve görüşmelerimiz devam etmekte”dedi."

    http://www.motosiklet.net/forum/gunc...r-guluyor.html


    Bu konuşan beyefendinin daha 2 ay öncesindeki tüm tahminleri, anlattıkları hikaye oldu.

    Şimdi soru şu ; Aşağıdakilerden hangisi doğru?
    A)Bu abimiz ve kurumu hiçbir doğru öngörüde bulunamıyor ve yaptıkları anlattıkları hiçbir işe yaramıyor.
    B) Türkiye'deki tüm Sendikalar stk lar vs. gibi bunlarda birileri tarafından güdümlü gaz alma makinesi.

  20. #20

    Üyelik
    18 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı korayuzuner1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 ayda %22 artış sağlamış honda tebrik ediyorum.250cc ve üstüne 4 yıl garanti geliyormuş.zamı tam yansıtmayacağız diyor daha ne desin.Honda hangi motosikletten dolayı artış sağlamış merak ettim.
    Cbf150 satışları ile artış sağladı. Honda vitesli grupta sattığı motosikletlerin %55'i Cbf 150

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:47 ----------

    Alıntı korayuzuner1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu rakamlar bayinin aldığı rakamlar mı tüketicinin aldığı rakamlar mı ?
    Tescil edilen yani plakası çıkartılan motosikletlerin rakamları

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------

    Alıntı retox70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu açıklama bile ince bir serzeniştir. Büyük markalar hükümete yakın gruplara geçerse bu konuda düzelme sağlanabilir diyorum ben.
    listede bajaj ve hero yok yani toplam satışlar 5-6 bin adet daha fazla olmalı.
    Markalar tuik verilerinde kendini gizleme hakkına sahiptir. Bajaj ve heroda bunlardan biri
    korayuzuner1 bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)