Scotty ile İstanbul'da ışınlan! Scotty uygulaması nedir? Nasıl kullanılır?
Reklamlar
-
14 Haziran 2017, 16:32
#1
İstanbul’da trafik bitiyor mu ?
Son günlerin konuşulan uygulaması Scotty İstanbul'da taşları yerinden oynatmaya başladı. Bir yolculuk paylaşım uygulaması olan Scotty İstanbul'da çileye dönüşen ulaşımı daha sosyal, daha eğlenceli, daha hızlı ve daha ucuz bir şekilde sunuyor.
MotoTaksi değil.
Uygulamanın sık sık bir mototaksi hizmeti sanılıyor fakat iş modeli tamamen farklı. Uygulamanın iki kullanıcısı var. Biri sürücü diğeri ise yolcu. Sürücü kendi motosikleti ile yolcuları taşıyor ve ücreti yolcudan alıyor. Scotty’nin kendi motorları ve sürücüleri bulunmuyor. Tam da bu iş modeli işi eğlenceli hale getiriyor. Çünkü canınınız yol yapmak istediğinde uygulamayı açıp şehirde birilerini trafikte kurtarıp kahraman olabilirsiniz.
Çok yeni bir uygulama olmasına rağmen aktif 15 bin kullanıcıya ulaşmış durumda. Yıl sonu hedefi ise 3 bin sürücü, günlük 15 bin yolculuk. Bu rakamları göz önünde bulunduracak olursak motosiklet sektörü için yeni bir heyecan doğuyor diyebiliriz.
Uygulamada sürücü olabilmek için Scotty Sürücü uygulamasını indirip kayıt oluşturarak talep edilen belgeleri göndermeniz gerekiyor. Daha sonra güvenli sürüş yapıp yapamadığınızı kontrol etmek amacıyla bir sürüş testi ve eğitim gerçekleştiriliyor. Bu süreci tamamladıktan sonra uygulamada sürücü olabiliyorsunuz.
Güvenlik konusunda çok titiz hareket eden Scotty ekibi 2500 üzerinde başvurudan sadece 150 civarında sürücüyü sisteme dahil etmişler kontrol etmeden sürücü onayı gerçekleştirmiyorlar. Bu da sürücü sayısının çok hızlı artmamasına neden oluyor.
Uygulamanın kullanıcıları genellikle çok mutlu olduklarını söylüyorlar ve sürücüler masraflarını karşılamayı çoktan aşıp gelirler elde etmeye başlamış durumdalar.
Scotty Nedir?
Scotty yolcularla, motorlu sürücüleri bir araya getiren bir telefon uygulamasıdır. Aynı yöne giden motorcularla yolcuları buluşturup trafiğe takılmadan yolculuk yapmalarını sağlar.
Neden Scotty kullanmalıyım?
İstanbul trafiği Avrupa’da birinci, Dünya’da ikinci sıradadır. Scotty sayesinde İstanbul trafiğinden kurtulur, istediğiniz yere hızlı ve güvenli bir şekilde gidersiniz.
Scotty Güvenli midir?
Scotty’ye sürücü olarak başvuran her motosiklet sürücüsü eğitmenlerimiz tarafından sürüş sınavına tabi tutulur, ayrıca ekibimiz hem sürücünün hem de artçının tüm güvenlik ekipmanlarının tam olup olmadığını düzenli olarak kontrol eder.
Scotty’de yolculuk ücretleri nasıl hesaplanıyor?
Scotty’ de, yolculuk masrafı ilk km için 3 TL ardından her km için 1 TL olarak hesaplanır
Sürücü olarak uygulamayı nasıl kullanırım?
Uygulamayı yükledikten sonra formu doldurarak başvuru yapıyorsunuz. Sonra ehliyet, ruhsat ve sigorta bilgilerinizle birlikte motor deneyimlerinizi Scotty ailesine beyan ediyorsunuz. Eğer şartlarınız uygunsa, güvenli sürüş eğitmenleri sizinle bir araya gelip bir görüşme ve deneme yolculuğu yapıyor. Onay alır almaz da Scotty ailesinin yeni üyesi oluyorsunuz.
Scotty için sürücü yorumları
- Semih Doğu: Motorumla her gün çıkıp gezintiler yapan birisi olarak bu gezintilerimi neden birisiyle paylaşarak hem yeni insanlar tanıyıp hem sosyalleşip hem daha ekonomik yolculuk yapmayayım ki dedim ve Scotty ailesine katıldım. Öyle olumlu yorumlar alıyorum ki kendi yaptığım bir uygulama gibi heyecanlanıyorum.
- İrfan İlter: Kullanıcılardan Efe beyden çağrı geldi, yanına gittiğimde doktor olduğunu öğrendim. Ameliyata yetişmesi gerektiğini söyledi. Hem hızlı gitmeliydim hem de kurallara uymalıydım. Yapacağım bir hata hayat kurtaran birine zarar vererek yardımdan çok zarara neden olabilirdi. Onu ameliyatına yetiştirip bir can kurtarmasına vesile olmak ise mutluluğun adı.
- Derya Karaosmanoğlu: Yaklaşık 10 yıldır motor kullanıyorum. Bu sayede sosyalleşmeyi çok seviyorum. Kullanıcı olarak deneyimledikten sonra sürücü olarak Scotty ailesine dahil oldum. Yolculuğumu paylaşmaktan çok keyif alıyorum. Kadınların her alanda iyi olabildiklerini göstermek ve erkeklerin bize güvenmesini sağlamaktan dolayı
mutlu oluyorum.
https://www.usescotty.com'dan başvuru yapabilirsiniz...
Scotty scooter çağırma uygulamasını telefonunuza kurun
Android Play uygulama adresi: https://play.google.com/store/apps/d....usescotty.app
App Store uygulama adresi: https://itunes.apple.com/us/app/scot...2878?ls=1&mt=8
Scotty uygulamasını telefonunuza ücretsiz kurup uygulama hakkındaki görüşlerinizi buraya yorum olarak yazabilirsiniz.
Reklamlar
-
14 Haziran 2017, 17:26
#2
güzel uygulama ama etrafta çok fazla apaçi olduğunu düşünürsek, sıkıntılı bir durum olası içten bile değil.
-
14 Haziran 2017, 17:29
#3
Bu haberi bir kac gun once ben paylasinca neden kaldirdiniz?
-
14 Haziran 2017, 18:56
#4
Ücret tarifesi biraz düşük değil mi? Bir de hesaplanan ücretten firma pay alıyor mu; alıyorsa acaba ne kadar alıyor?
-
14 Haziran 2017, 21:06
#5
bu sistem yayılırsa devlet leş kargası gibi çullanır hemen, vergi ister yani.
-
14 Haziran 2017, 21:31
#6
Artci icin de ekipmani surucu tedarik ediyor anladigim.
Artci ekipmanlarinin parasini km de kazanilan 1 tl ile mi karsilanacak? orasini anlamadim tam.
Eger oyle ise, tutmaz bu uygulama.
Asil isin bu olacak anca
-
14 Haziran 2017, 21:45
#7
uygulama Scooter sahipleri için.
-
14 Haziran 2017, 21:48
#8
uygulama tutmuş zaten!Ekipmanı müşteriye hediye etmiyor,yolculuk sonunda geri alyor.Sanırım siz o kısmını anlayamadınız
-
14 Haziran 2017, 22:03
#9
Uygulamayı kullanan bir diğer vatandaşımız şöyle diyor :
Abuzittin Kelkazım : Hayatımda ilk defa motora bindim. Kask kafama oturmadı. Sürücü idare ediver dedi. Kim olduğunu bilmediğim bir adama canımı emanet ettim. Bir kaç kere virajda savruluyorduk. Meğer benimde sürücü gibi hafif yatmam gerekiyormuş. Yolculuk esnasında defalarca kez özellikle kalkış ve duruşta kasklarımız tokuştu. İki araba arasından hızlıca geçerken korkudan altıma ediyordum, refleks olarak sağa kaykıldım, motorun dengesi bozuldu az kalsın düşüyorduk. İnerken ''iniyorum demeliymişim, düzgün inmeliymişim vs..''bilmiyordum bunları, tepetaklak durduğumuz yerde motoru düşürdük. Ayağım incindi. Bu nasıl iş? Nerde bu devlet?
Hayırlı olsun memlekete...Motorcu olmama rağmen hayatta kullanmam böyle saçma bir uygulamayı.
-
14 Haziran 2017, 22:06
#10
nayken81 adlı üyeden alıntı
uygulama tutmuş zaten!Ekipmanı müşteriye hediye etmiyor,yolculuk sonunda geri alyor.Sanırım siz o kısmını anlayamadınız
Ustad, hediye edilmiyor tabii anladim orasini
Komple artci icin takim dizdin, yaptin yatirimini. Ne kadar harcayacaksin?
Yatirimini nasil cikaracan km de 1 tl ile?
Asıl isin bu olacak. Bir nevi taksici olacan iste.
-
14 Haziran 2017, 23:35
#11
mototaksi değil ama ücret alınacak sürücü yerinede üyeleri olucak yani üyeler isterlerse gidicek istemezlerse gitmeyecek.
gelişmiş ülkelere yaklaştığımızın kanıtı bu haberdi herhalde.
Yakında şu şekilde haberlerde çıkabilir mototaksi sürücüsü gasp edildi.
bu uygulamaya ne isim verilirse verilsin konu taksi uygulamasıdır bu taksi uygulamasıda gerekli izinler vergilendirmeler yapılmadığı sürece korsan taksi gibi bir durumda kalır.
-
14 Haziran 2017, 23:41
#12
1) tanımadığınız her adamı nasıl artçı alacaksınız? güvenlikten sadece yolcu yönlü güvenli diye bahsedilmiş?
2) sadece boneli kask verilmiş bi insan olası bi araba dukundurmasında, istanmeyen bir durumda 50-60 km süratle motordan düşerse ne olacak?
3) km de 1 tl ile bu işi yapsan 120 tl MTV, 400 TL ort sigorta, km ye yansıyan motor bakım masrafı ve lastik masrafı(400-500tl)sana girerken adam 5-6 liraya seni çağırıp eşşek gibi kullanmış olmayacakmı
4) Berber dayaması bi espri ama artçı dayamasını ne yapacaz?
5) uygulama yüzde kaç ücret kesecek?
Güvenlik ile ilgili kısımlar es geçilirse sanırım uygulama en az 500-1000 motora ulaştığında gerçek anlamda işleyiş sağlar. Senin yakınında bir motorun sana gelmesi ve motorcuya sıkıntı vermeyecek bi noktaya gidilmesi gibi, sürücü ve yolcuda patlama olmassa motorcu açısından akıllara zarar. diğer türlü günde 20-30 tl bırakan yan gelir şeklinde zaman bol müsait adamlar için yarım veya 3/4 asgari ücret ek gelir olabilir.
-
15 Haziran 2017, 10:46
#13
hem sürücünün hem de artçının
tüm güvenlik ekipmanlarının tam olup olmadığını düzenli olarak kontrol eder.
Tüm güvenlik ekipmanları nelerdir?
Bir sürücü kaç çeşit ve ebatta kask taşıyabilir?
Tek kask yeter ise aynı kask kaç kişiye kullandırılabilir ve ne kadar güvenlik sağlar?
Montsuz, eldivensiz binilir mi?
Peki bot? Artçı için bot da zorunlu mu?
Açıkçası bence sakat uygulama.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
15 Haziran 2017, 12:39
#14
x-max kullanıyorum , kendi açımdan bakarsam olaya ; ilk önce çok mantıklı geldi , fiyatı duyana kadar ....
artçı için sadece kask tasıyabilirim , L beden kapalı kask , zaten var ...
ücret km başına 1 TL ise hiç uğraşmam , tamamen saçmalık .... külliyen zarar , benzin parası bile çıkmaz o işten ,
kim nasıl belirlemiş bu ücreti , taksiler km başına 2,10 tl alırken motorun 1 tl alması saçma ,üstelik taksilerde açılış ücreti denen ayakbastı parası da var !
bilgi edinmek için kayıt yaptım bekliyorum...
-
15 Haziran 2017, 12:41
#15
GP500-1st adlı üyeden alıntı
1) tanımadığınız her adamı nasıl artçı alacaksınız? güvenlikten sadece yolcu yönlü güvenli diye bahsedilmiş?
2) sadece boneli kask verilmiş bi insan olası bi araba dukundurmasında, istanmeyen bir durumda 50-60 km süratle motordan düşerse ne olacak?
3) km de 1 tl ile bu işi yapsan 120 tl MTV, 400 TL ort sigorta, km ye yansıyan motor bakım masrafı ve lastik masrafı(400-500tl)sana girerken adam 5-6 liraya seni çağırıp eşşek gibi kullanmış olmayacakmı
4) Berber dayaması bi espri ama artçı dayamasını ne yapacaz?
5) uygulama yüzde kaç ücret kesecek?
Güvenlik ile ilgili kısımlar es geçilirse sanırım uygulama en az 500-1000 motora ulaştığında gerçek anlamda işleyiş sağlar. Senin yakınında bir motorun sana gelmesi ve motorcuya sıkıntı vermeyecek bi noktaya gidilmesi gibi, sürücü ve yolcuda patlama olmassa motorcu açısından akıllara zarar. diğer türlü günde 20-30 tl bırakan yan gelir şeklinde zaman bol müsait adamlar için yarım veya 3/4 asgari ücret ek gelir olabilir.
-
15 Haziran 2017, 13:56
#16
demirarch adlı üyeden alıntı
x-max kullanıyorum , kendi açımdan bakarsam olaya ; ilk önce çok mantıklı geldi , fiyatı duyana kadar ....
artçı için sadece kask tasıyabilirim , L beden kapalı kask , zaten var ...
ücret km başına 1 TL ise hiç uğraşmam , tamamen saçmalık .... külliyen zarar , benzin parası bile çıkmaz o işten ,
kim nasıl belirlemiş bu ücreti , taksiler km başına 2,10 tl alırken motorun 1 tl alması saçma ,üstelik taksilerde açılış ücreti denen ayakbastı parası da var !
bilgi edinmek için kayıt yaptım bekliyorum...
ilk km 3 tl demiş sonrakiler 1 tl. Arkadaki yolcu ile çiftleşmek istemiyorsan 250cc motor sart ama X-max gibi bir motorumn km sini 5000 km ilerletsen zaten fiyatı 500-750 tl arası düşer 400-500 tl de bakıma gider. 5000 km nin yarısını yolcusuz yapsan 2500 tl getirir çık zararı... Bkz: hesaplayan adamlar
PCX ile yapılababilir ama ben pcx le kendim 95 artçım 95 kg iken sıgamadım. yani iki tane 180 ve üstü adam oturamıyor o kadar öne kaykıldım ki motoru sürecek dengeyi zor temin ettim. cbf 150 desen scooter sartı var. CBF 150 cileri tenzih ederek olmasın zaten apacisi kekosu bol olur o işin
Bu uygulama dediğim gibi trafigi yoğun bölgelerde karınca sürüsü gibi motor olacak(500 sürücü olsa 50 tanesi anca aktif olmaz o sırada) onlarda aktif olup uygulamayı açacak yolcu açısından öyle amacına ulaşır. Motorcu anca sosyalleşir
-
16 Haziran 2017, 13:10
#17
bunun haberini izledim atv de ama şimdi bulamadım youtubede
-
16 Haziran 2017, 14:55
#18
peki bu sistem güvenli mi? sadece arkana aldıgınız yolcuya kask vermek yeterli mi?
-
16 Haziran 2017, 15:02
#19
Reklamda güvenli denilmiş ancak bu ülkede sürüş eğitmeni kazada ölebiliyor. Kusura bakmasınlar bana saçma geldi.
-
16 Haziran 2017, 15:06
#20
Anladığım kadarıyla mantık şu halihazırda motor kullanıcısının gideceği yöne uygulama sayesinde yolcu var mı diye bakıp varsa alması,yani zaten yapacağın yolun masrafını bölüşmek bir nevi..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)