Honda 2017 yılı için iki versiyonlu olarak satışa çıkacak olan Fireblade modelini tanıttı. SP ve SP2 isimleriyle iki versiyon olarak üretilen modelin SP2 versiyonu RC213V kodlu MotoGP motorunun bazı parçalarını barındıracak.
Estetik açıdan bakıldığında yeni modelde TFT tam renkli bir ekran, yeni şekillendirilmiş bir yakıt tankı, yeni cantlar ve titanyum egsoz göze ilk çarpan yenilikler oluyor.
Motorun yeni selesi yerden 831 mm yükseklikte konumlandırılmış. 998cc lik motordan kesilen 2 kg ile birlikte motorun bir önceki versiyona kıyasla toplam ağırlığı tam olarak 14 kg daha az.
Yeni pistonlar, yenilenmiş kam zamanlaması, yeni krank ve valfler ile beraber 11 hp lik artış ile kranktaki hp değeri 189 hp ye çıkartılmış durumda.
Model eklenen ride-by-wire teknolojisi ile birlikte her düzlemde ölçüm yapan bir bilgisayar ile ayarlanabilir torque sistemini kullanıcıya sunuyor. Bu sistem çekiş kontrol ve anti patinaj sistemi ile kombine olarak çalışıyor.
ABS ve anti-rear lift (arka teker kalkış önleme),slipper clutch ve quick shift sistemleri modelde standart olarak sunulacak olan yenilikler olmuş.
Süspansiyon kısmında ise model yarı aktif Ohlins üniteye sahip.
SP2 modeline gelecek olursak, model karbon parçalar içeriyor. Ayrıca Altın Marchesini jantlar ile birlikte inertia değeri (eylemsizlik) ön lastikte %18 arka lastikte %9 oranda azaltılmış. SP2 modelinin SP modelinden farkla RC213V MotoGP programından ekstra aldığı parçalar ise daha büyük çaplı emiş valfleri, daha büyük egsoz valfleri ve taç tasarımlı pistonlar olarak göze çarpıyor.