Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yeni arkadaşlarımıza

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Hızla gelişen motosiklet sektöründe yenilerin yanında olmak, onlara doğruyu göstermek, alt yapısı sağlam motosikletçiler yetiştirmek bizim asli görevimizdir. Gerek motosiklet alımlarında, gerek sürüş tekniklerinde, gerekse donanımlarında doğru yönlendirilmeleri, onların hayati ve ekonomik yaşamlarının korunmasını sağlar. Bu bakımdan yazılarımın çoğunlukla yeni arkadaşlarımıza yönelik olduğunu bilmenizi isterim.




    Motordan ne zaman düşülür
    Bakın sevgili Tolga, ki kendisi pek bir uzun zamandır bu ikitekerlerle münasebet halindedir, motordan düşmek konusunda neler döktürmüş... Pek çoğu tarafımdan da tecrübe edilmiş olduğundan sizinle paylaşmak istedim. Kulağınıza küpe olsun...

    Vizörler

    Kask camlarının (vizör) ömrü devamlı temizlemek zorunda olduğumuzdan, kask kadar uzun ömürlü değildir. Zaman içinde silinmekten belli belirsiz çizikler oluşur. Özellikle geceleri ışıkların kırılmasına neden olan bu çizikler kullanıcıyı yanıltarak tehlikeye neden olur. Mutlaka yeni vizör alınıp, temiz görüş sağlanmalıdır. Bu nedenledir ki, kask alırken satıcıdan kask camı ve mekanizmalarının yedeklerinin olup olmadığı sorulmalıdır. Bir de renkli ve aynalı vizörler vardır. Bunlardan sadece sarı renkli antifar olanlar gece kullanılabilir. Diğerleri güneş gözlüğü gibi ışınlardan korunmak içindir. Gece kullanıldığı takdirde görüş kalitesini düşüreceğinden tehlike yaratır. Gündüz kullanıyor olsanız bile tünel girişlerinden önce vizörünüzü mutlaka açmalısınız.

    Böbrek Ve Sırt Koruma

    Motosikletçiler arasında bellik diye anılan kuşağın kullanım amacı böbrekleri korumaktır. Beli saran bu kuşak hem böbreklerin üşütmesini, hem de sarsılmasını önler. Eğer sakin bir yapınız varsa, sadece bellik size yeterli olabilir. Yok eğer gaza gelen bir tipseniz, risk sınıfındasınız demektir. İşin doğrusu motosiklet kullanmamanızdır. Kendinizi tanımanıza rağmen motosiklete biniyor ve sert kullanıyorsanız size sırt koruma şarttır. İnsan vücudunda kafa ve omurilik, korunması gereken en hayati iki bölgedir. Kask başımızı, sırt koruma omuriliğimizi korur. Boyundan kuyruk sokumuna kadar uzanan balık sırtı dizili protektörler, sır üstü düşmelerde omuriliğe gelebilecek darbeleri karşılar. Bel kısmı ise kuşak şeklinde olduğundan, böbrek koruma özelliği taşır.

    Dizlik

    Motosiklette oturum konumunda en fazla rüzgar alan ve darbelere açık yerimiz dizlerimizdir. Ekstra takılan diz protektörleri (diz koruma) olduğu gibi kendin diz protektörü motosiklet pantolonları da vardır. Diz protektörü diz kapağı kısmını sıcak tuttuğundan, ileriki yaşlarda romatizma riskini azalttığı gibi, başımıza en sık gelen bir örnekle otomobilerin arkaya bakmadan ani kapı açmalarında ilk muhatap dizlerimizdir. Bu olayı yaşayan iki arkadaşımızdan, diz protektörü takılı olan, kapının boyasının dizine bıraktığı izle atlatırken, dizlik kullanmayan arkadaşımızın sekiz dikiş yediğini hatırlatmak isterim.

    Yüz Maskesi

    Başa giyilen yüz maskesinin asıl amacı bilinmediğinden, kullanımı pek yaygın değildir.Çoğunlukla soğuk havalarda üşümemek için kullanıldığı düşünülür. Halbuki yüz maskesi hijyendir. Aynı çorap gibi vücuttan çıkan toksinin emilip kaskın iç yüzeyine geçmemesini sağlar. Sanıldığının aksine sıcak havalarda faydası daha büyüktür. Teri emer, kaskın içerisine kötü koku sinmesine mani olur ve her yıkanıp giyildiğinde mis gibi kokar. Kaskın giyilip çıkarılması esnasında yüzümüzün kask tarafından sürtünüp, çizilmesini önler. Soğuk havalarda da kullanıldığı doğrudur. İpek, merserize ve yün gibi çeşitleri vardır. Mevsime göre seçim yapılmalıdır. Bütün önlemlere rağmen kaskın iç yüzeyi zamanla kirlenir. Bunun içinde temizleyici madde (Helmet Care) temiz bezle silinerek ilk günkü gibi olmasını sağlar.

    File

    Motosikletin bir köşesinde bulundurmakta fayda vardır. Arka ve yan çantalar hatta depo üstü çantalar olsa bile, seyahat halinde mutlaka extra bir yükleme çıkar. İşte o anda, yanınızda taşıdığınız küçücük bir file büyük bir iş halleder.















    Motosikletçi
    Tolga Büyüköner
    Kasım 2000 Motosiklet Dünyası

    Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    reader_113 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Şehir
    samsun
    çok teşekkürler üstad sayende -yeni birisi olarak- çok faydalı şeyler öğreniyorum.... saygılar

  3. #3
    kumkum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    çok güzel bilgiler..teşekkürler..

  4. #4
    aargh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul, Kozyatağı İsim: Tamer
    Motosikleti
    Aprilia Tuono 660 Factory Dark
    Bilgiler icin tesekkurler. Faydali otesi hepsi de...

  5. #5

    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Ağustos ayında ehliyeti alacağım. öncesinde motoru almak istiyorum pratik için ama bu dediklerinizi unutmayacağım.
    Dizlik(romatizma), Böbrekler ve hijyen önemli bir üçlü sanıyorum motor kullanırken.

  6. #6
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    çok teşekkürler bu yazdıklarınızı hep düştüğümüz zaman işe yarayacağını düşünüyordum gerçekten her zaman yapmamız gereken şeyler

  7. #7
    clone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    cok tskr harika bilgileri bizimle paylaştığın için saol

  8. #8
    JnkyFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006

    Teşekkürler

    Benim gibi yeni başlayan biri için müthiş bilgiler.
    Çok teşekkür ederim.Saygılar

  9. #9
    talos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2005
    Şehir
    bandırma
    Motosikleti
    yok
    bende yeni baslımak istiyorum ama üni. bitsin (2 ay sonra) ondan sonra tamamen ilgileneceğim. şimdi sadece araştırma yapabiliyorum... bilgiler için çok teşekkür ederim....

  10. #10
    Yunus34Teufel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2006
    Motosikleti
    MondiaL CLK 100 KH
    Çok teşekkür ederim verdğin bilgiler için

  11. #11

    Üyelik
    08 Haziran 2006
    teşekkürler sanırım daha ögreneceğimiz çok şey var

  12. #12
    barettaercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    çok iyi bilgiler teşekkür

  13. #13

    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    harika bilgiler , motorcular bu işte, herşeyi birileriyle paylaşmak.
    Çok güzel bir ortama girdiğimin farkındayım, şükürler olsun.

  14. #14
    NIGT FOX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2006
    Şehir
    izmir
    çok ii oldu bu bilgileri ögrenmek öncelikle böyle bişeyi aklına getirenin aklına sonrada hiç üsenmeyip yazanın ellerine saglık cok teşekkür aderim kendi adıma saygılar(devamını şiddetle bekliorum)
    :-)))

  15. #15
    masken37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2006
    sağol arkadaş çok gerekli bilgiler

  16. #16
    SRHT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2006
    çook teşekkürler bilgiler için. henüz motor olmadan bu bilgileri almak çok yararlı. yoksa yaşayarak öğrenebilirdik -ki allah muhafaza.

  17. #17
    feritsolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2006
    Şehir
    GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    HONDA CBF150
    Teşekkürler üstad klavyene sağlık...
    [B][CENTER]MOTOSİKLET ÖZGÜRLÜKTÜR HER YAŞTA...[/CENTER][/B]

  18. #18
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125

    bilgiler için sağol...

    Bizleri bilgilendirdıgın içn cok tesekkurler banada ilerde yardımcı olacagına inanıyorum. sağolun...

  19. #19
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkürler.
    Sizlerden edindiğim bilgiler sayesinde daha motosiklet almadan hem kendime hem eşime Kask va Dizlik aldım. Yavaş yavaş, mont, eldiven, bellik gibi malzemeyi tamamlayıp, sonra da motoru alacağım. Yaptığınız iş, son dönemde artan motor kullanıcısı için hayati önem taşıyor, çünkü acemi sayısı arttı.
    Tekrar teşekkürler.
    cennetkizi bunu beğendi.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  20. #20

    Üyelik
    03 Ağustos 2006
    Bilgiler çok yararlı oldu kendi adıma teşekkür ederim...


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler