Hızla gelişen motosiklet sektöründe yenilerin yanında olmak, onlara doğruyu göstermek, alt yapısı sağlam motosikletçiler yetiştirmek bizim asli görevimizdir. Gerek motosiklet alımlarında, gerek sürüş tekniklerinde, gerekse donanımlarında doğru yönlendirilmeleri, onların hayati ve ekonomik yaşamlarının korunmasını sağlar. Bu bakımdan yazılarımın çoğunlukla yeni arkadaşlarımıza yönelik olduğunu bilmenizi isterim.
Motordan ne zaman düşülür
Bakın sevgili Tolga, ki kendisi pek bir uzun zamandır bu ikitekerlerle münasebet halindedir, motordan düşmek konusunda neler döktürmüş... Pek çoğu tarafımdan da tecrübe edilmiş olduğundan sizinle paylaşmak istedim. Kulağınıza küpe olsun...
Vizörler
Kask camlarının (vizör) ömrü devamlı temizlemek zorunda olduğumuzdan, kask kadar uzun ömürlü değildir. Zaman içinde silinmekten belli belirsiz çizikler oluşur. Özellikle geceleri ışıkların kırılmasına neden olan bu çizikler kullanıcıyı yanıltarak tehlikeye neden olur. Mutlaka yeni vizör alınıp, temiz görüş sağlanmalıdır. Bu nedenledir ki, kask alırken satıcıdan kask camı ve mekanizmalarının yedeklerinin olup olmadığı sorulmalıdır. Bir de renkli ve aynalı vizörler vardır. Bunlardan sadece sarı renkli antifar olanlar gece kullanılabilir. Diğerleri güneş gözlüğü gibi ışınlardan korunmak içindir. Gece kullanıldığı takdirde görüş kalitesini düşüreceğinden tehlike yaratır. Gündüz kullanıyor olsanız bile tünel girişlerinden önce vizörünüzü mutlaka açmalısınız.
Böbrek Ve Sırt Koruma
Motosikletçiler arasında bellik diye anılan kuşağın kullanım amacı böbrekleri korumaktır. Beli saran bu kuşak hem böbreklerin üşütmesini, hem de sarsılmasını önler. Eğer sakin bir yapınız varsa, sadece bellik size yeterli olabilir. Yok eğer gaza gelen bir tipseniz, risk sınıfındasınız demektir. İşin doğrusu motosiklet kullanmamanızdır. Kendinizi tanımanıza rağmen motosiklete biniyor ve sert kullanıyorsanız size sırt koruma şarttır. İnsan vücudunda kafa ve omurilik, korunması gereken en hayati iki bölgedir. Kask başımızı, sırt koruma omuriliğimizi korur. Boyundan kuyruk sokumuna kadar uzanan balık sırtı dizili protektörler, sır üstü düşmelerde omuriliğe gelebilecek darbeleri karşılar. Bel kısmı ise kuşak şeklinde olduğundan, böbrek koruma özelliği taşır.
Dizlik
Motosiklette oturum konumunda en fazla rüzgar alan ve darbelere açık yerimiz dizlerimizdir. Ekstra takılan diz protektörleri (diz koruma) olduğu gibi kendin diz protektörü motosiklet pantolonları da vardır. Diz protektörü diz kapağı kısmını sıcak tuttuğundan, ileriki yaşlarda romatizma riskini azalttığı gibi, başımıza en sık gelen bir örnekle otomobilerin arkaya bakmadan ani kapı açmalarında ilk muhatap dizlerimizdir. Bu olayı yaşayan iki arkadaşımızdan, diz protektörü takılı olan, kapının boyasının dizine bıraktığı izle atlatırken, dizlik kullanmayan arkadaşımızın sekiz dikiş yediğini hatırlatmak isterim.
Yüz Maskesi
Başa giyilen yüz maskesinin asıl amacı bilinmediğinden, kullanımı pek yaygın değildir.Çoğunlukla soğuk havalarda üşümemek için kullanıldığı düşünülür. Halbuki yüz maskesi hijyendir. Aynı çorap gibi vücuttan çıkan toksinin emilip kaskın iç yüzeyine geçmemesini sağlar. Sanıldığının aksine sıcak havalarda faydası daha büyüktür. Teri emer, kaskın içerisine kötü koku sinmesine mani olur ve her yıkanıp giyildiğinde mis gibi kokar. Kaskın giyilip çıkarılması esnasında yüzümüzün kask tarafından sürtünüp, çizilmesini önler. Soğuk havalarda da kullanıldığı doğrudur. İpek, merserize ve yün gibi çeşitleri vardır. Mevsime göre seçim yapılmalıdır. Bütün önlemlere rağmen kaskın iç yüzeyi zamanla kirlenir. Bunun içinde temizleyici madde (Helmet Care) temiz bezle silinerek ilk günkü gibi olmasını sağlar.
File
Motosikletin bir köşesinde bulundurmakta fayda vardır. Arka ve yan çantalar hatta depo üstü çantalar olsa bile, seyahat halinde mutlaka extra bir yükleme çıkar. İşte o anda, yanınızda taşıdığınız küçücük bir file büyük bir iş halleder.
Motosikletçi
Tolga Büyüköner
Kasım 2000 Motosiklet Dünyası
Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.