Yeni Başlayanlara trafik tüyoları
Reklamlar
-
Trafikte Motorsiklet kullanmayı biliyormusunuz ?
İlk aklınıza gelen cevap evet ise bu yazının devamını okumanıza gerek yok.
bu yazıyı ehliyet alıp trafiğe yeni çıkacak arkadaşlar için yazdım. Ayrıca yazı biraz uzun olacağı için ,uzun başlık okuma huyunuz yoksa ,bu başlığı kapatıp başka başlıklara bakın. Karar sizin
Arkadaşlar kendimizden kat kat hızlı ve güçlü bir makineyı küçük el ve ayak darbeleriyle kontrol ederken bir yandan da yolun durumunu kontrol ederek çukur tümsek ,kasis gibi engellerde sakınacak manevraklar yaparak ve bu arada dengede kalarak ,.ayrıca trafikte ilerleyen diğer motorlu taşıtların durumunu , mevcut trafik ışık ve işaretçilerine ve trafik kurallarının gerektirdiği gibi yolumuza gitmeye çalışıyoruz. Her zaman diğer taşıtların motorsikleti fark edemediklerinden şikayet eder dururuz. Peki şunu hiç düşündünüzmü neden bu araçlar trafikte motorları fark etmezler ? . Bizler neyi yanlış yaparız da bu araçlar bizi görmezler ? Biz nerde yanlış yaparız. ?
.
Ülkemizde ehliyet almak çok kolay ver para al sana ehliyet gibi bir mantıkla işletilen sürücü kurslarından dağıtılıyor.peki ehliyeti cebe koyduk yeterlimi ? Turizmci bir dostum bir iş bağlantısı için avrupada bir ülkeye gidiyor ve bir araba kiralıyor. Ankara şöforü olduğu için pek kırmızı ışık dinlemeyen bu dostum oradada kırmızı ışıkta geçiyor. Sonradan oteline geldiği vakit o ülkede kırmızı ışıkta geçmenin ne cezası olduğunu merak edip bir otel görevlisine bunu soruyor. Alınan cevap düşündürücü “ hayatım boyunca hiç kırmızı ışıkta geçmedim. Cezasının ne olduğunu bilmiyorum”. İşte Avrupalı ile farkımız. Bizler ortalıkta trafik polisi yoksa kimsede geçmiyorsa , kırmızı felan dinlemeyiz geçeriz. Hele hele acelemiz varsa şerit ihlali nedir bilmeyiz. Kaza gelincede ahh ahhh vahh vahhh .
Hatta iddia ediyorum Ghost Rider takma ismini kullanan ve you tube da videolarını milletin ağzı bir karış açık olarak seyrettiği kişi , çok cengaver kullanıcıysa gelsinde aynı hareketleri yapabiliyorsa TEM de E-5 , E-6 da yapsın.Hele hele kahraman Türk polisi arkasına takılacak ve dur çekecek de bu durmayacak. ( Rahmetiyi nasıl bilirdiniz ? Hızlıydı. İyi gömün…)
Avrupada kaymak gibi yollar , sürücülerin altında tork canavarı makineler olduğu halde sürücüyü bilinçli eğiterek , herhangi bir kazaya karışmazken , Ülkemizde trafik kazalarında nerdeyse teröre kurban giden insan sayısı kadar vatandaşımızı kaybediyoruz.avrupa ülkelerinde nerdeyse her gün yaptığımız bir ihlali yaparsanız. El konulan ehliyetinizi geri alabilmek için psikolog kontrollerinden ve eğitimlerden geçmeniz gerekli iken .Türkiyede bırakın eğimi araç kullanmayı bile doğru düzgün bilmeseniz bile ehliyete hak kazanıp , kural ihlalinden polis tarafından durulunca da elli türlü manyunluk yaparak sorunu halletme yoluna gidiyoruz. Ne yazıkki trafik tecrübesi zamanla trafikte başınıza olumlu olumsuz olaylar geldikçe kazanılıyor..
Dostlar yollarımız araç sayısını kaldırmıyor.şöförlerimiz bilinçsiz. O zaman trafikte ilerlerken her zaman aklımızda tutmamız gereken en temel mantık bir bir araba , kamyonet veya kamyonun otoyolda hangi mantıkla yol aldığını düşünmektir. Daha sonrada yanlış olarak uyguladığımız birkaç küçük motor şürüş tekniği değiştirmektir
3 şeritli bir otoban düşünelim.burada hangi şeritteyseniz o şeride göre daha doğrusu o şeritte hareket eden şöförlerin o şeridi kullanma huylarına göre hareket etmeniz gerekmektedir.
.tek tek örnekyeyim.
En sol şeritte harekete den bir araç şöförü sol aynasına bakmaz,sadece arkasından gelen varmı diye dikiz aynasına veya sağa kaçacak ise sağ aynasına bakar. neticede zaten en sol taraftadır. Sol şerit çizgisi ve refüj arasına zaten bir araba sığmaz. Ancak motorsiklet sığar.ancak şöför bunu düşünmez , hızla en soldakinin solundan hızla geçmeye çalışırsanız hele hele şöförde o an dalgınsa , panikle refleks yapar ya sağa kırar sağ taraftaki aracı tehlikeye atar, ya sola kırar sizi refüze yapıştırır. ( bu başıma geldi ) veya frene asılır.zincirleme kazaya karışır.çok az şöför soğukanlılığını korur. Bu yüzden EN SOL ŞERİTTEKİ HAREKET HALİNDEKİ ARACIN SOLUNDAN GEÇİLMEZ.
Orta şeritteki bir araç bence trafikte ilerleyen en dikkatli araçtır. Hem dikiz aynasına hemde sağ sol aynasına sık sık bakar.biz motorsikletlilerin en sık hataya düştüğü durum , orta şeritte ilerlerken sol veya şağ şerit çizgisine yakın gitmemizdir.bunun 2 sakıncası var. Şerit boyası asfalttan daha kaygan olduğu için tutunma ve fren mesafesi sorunu olabileceği gibi o an şeridi ortalayarak giden bir aracın ölü noktasına girdiğimiz için göremez duruma gelmemizdir.
Ölü nokta nedir. ? araç şöförü dikiz aynasından sadece arkasını görür.sağ veya sol aynasını araç kapıları görecek şekilde ayarlamamışsa bagajdan arka kapısının bittiği yere kadar olan bölümü hiçbir aynasından göremez.kamyonet , otobüs ve kamyonlarda bu mesafe dahada uzundur. Şöför o bölgeyi göremediği içinde orada bir motorsikletin var olduğunuda bilemez. Burada orta şeritten sola veya sağa manevra yapacak bir araç, amacını belirtecek sinyal versede bu seferde motor kullanıcısı ölü noktada olduğu için aracın arka veya öndeki sinyali göremez. Ve aracın manevra yapacağını bilemeden konumunu korursa araç tarafından sağa veya sola itilir.ve motorcunun yaralanması ve maddi hasarla sonuçlanan bir kaza meydana gelir. Öyleyse. ORTA ŞERİTTE İLERLERKEN SAĞ VEYA SOL ŞERİT ÇİZGİLERİNE YAKIN GİDİLMEZ. ÖNDEKİ ARACIN ÖLÜ BÖLGESİNDE SABİT HIZLA HAREKET EDİLMEZ.
Ve en sağ şerit.en tehlikeli şerit.bunun nedeni ağır vasıtaların en sağ şeridi kullanma mecburiyetidir.ölü noktanın uzun olması ve en sağ şeritten sonra refiüj veya düşük banket gelmesinden dolayı en hasarlı kazalar bu şeritte yaşanır. Şöför sağ aynasını kontrol etme ihtiyacı duymaz . zaten en sağ şerittedir.sağa doğru bir yola dönecekse sinyalini verir ve o an ölü noktadaysanız o sinyali göremeden ya yol kenarına , tarlaya vs vs uçarsınız ya da dorsenin altına girip tekerleklerin altında ezilirsiniz.Öyleyse HİÇ BİR ŞEKİLDE HAREKET HALİNDE EN SAĞDAKİ BİR ARACIN SAĞINDAN GEÇİLMEZ.
Motorsikletin asıl avantajı duran trafikte müsait boşuklardan faydalanıp hareket edebilmesidir..eğer en soldan , ortadan veya en sağdan geçmeniz çok ama çok icap ediyorsa ,sadece duran trafikte yapılır. Diğer araçlar hareket etmediğinden kendi kendinize düşemeseniz. kaza da meydana gelmez.
Yazımı bu kadar uzatmamın nedeni. Araç kullanırken ayna kullanımının ne kadar önemli olduğunu , her şeritte ayna kullanım mantığının şöföre göre değiştişğini , trafiğe yeni çıkan arkadaşlarımın yolda ilerlerken bu hususlara dikkat etmesi gerektiği yoksa diğer şöförler tarafından GÖRÜLEMEYEREK kazaya karışma ihtimallerinin çok yüksek olduğu hatırlatmak istememdendir.
Arkadaşlar yukarıda anlattıklarım erkek sürücüler içindir.trafik için en felaket olay bayan sürücüdür.bizler dikiz aynamızı arkamızı görmek için bayan sürücüler ayrıca makyajını kontrol etmek , saçlarının durumu kontrol etmek içinde kullanır.eğer yüzünde anormal bir durum görürse dümdüz yolda frene asılanda olur. Sinyal vermeden en sağa kırıp yol kenarında gerekli düzeltmeyi yapanda olur. Bundan daha feci bir durum bayan sürücünün kullandığı bir araçda başka bayanda olmasıdır. Hele hele araçta 4 bayan varsa ve bu araca yakınsanız 10 katı daha dikkatli olun. Çünkü aralarında dedikodu yapıyorlarsa, sürücü her an arkasını dönüp cevap vermeye meyildir. Ayna kullanmadığı için zaten arkasını görmemektedir.bu sefer önünüde göremez.önüne döndüğü vakit bir çukur veya bir araca çok yaklaşmış ise vay arkadan gelen diğer araçların haline. Allah korusun.Allah acısın.Allah herkezi bayan şöförlerden korusun.
Aracının arkasında bebek olduğuna dair bir uyarı olan veya bebek koltuğunu rahatlıkla gördüğünüz bir bayan sürücüye gönül rahatlığıyla yaklaşabilirsiniz. Çünkü o an için tüm trafikteki sürücülerden de daha dikkatlidir. Ama tek ise veya başka bayanlar varsa aman dikkat arkadaşlar.her an her şey olabilir.
Son bir uyarıyla yazımı bitireyim . Ticari araç kullananlar ( taksi , minibüs, dolmuş ) genelde yolcu alacaksa , alacakları yolcuyu en fazla 1-2 metre geçecek şekilde bir frenleme veya manevra yaparlar.nedense özellikle ticari taksi bekleyenler , taksi yolcuyu 5 metre geçtiğinde yolcu üşenip o mesafeyi yürümez ve arkadan gelen bir başka taksiyi bekler.bundan dolayı önünüzde veya solunuzda minibüs, dolmuş veya ticari taksi varsa sizde yolun sağına bakının.eğer bir kişi el kaldırırsa ticari araç ya sinyal vermeden ya da vererek ama yolcuyu geçmeyecek şekilde durabileceğini hesapladığı bir yere direkt bir kırma manevrası yapacaktır.bu hesaplanan yerin tam ortasındaysanız kazaya karışırsınız. Bu yüzden ya hızlanın ya da frenleme yapın.
Tüm bunları bilmekte önemli değil her zaman uygulamakta lazım. Hepinize kazasız sürüşler diliyorum.
Yazı bitmiştir. Dağılın.
Reklamlar
-
Teşekkür ederiz emeğinize, her satırınız çok çok çok doğru, özellikle bayan sürücüler ve ticari araç sürücüleri konusu.
-
-
paylaşımın için teşekkürler usta
cerrahi sana teşekkür ederim bana hayatımın süprizini yaptın
:
-
Parmaklarına sağlık üstadım çok güzel yazmışsın her kelimesine katılıyorum
Ticari araçla olan bölümü başımdan geçti benimde neyseki kazasız atlattık
-
Bayan şöför,taksici,dolmuş şöförü,otobüs... Bunları görünce dua etmeye başlıyorum. Hele bir de bazı kurye arkadaşlar var ki onları görünce bayan şöför görmüşten kötü oluyorum.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
paylaşım için sağol abi faydalı bilgiler
Milli mücadelelere şahsî hırs değil, milli ideal, milli onur sebep olmuştur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
-
Bu guzel yaziyi sokaktaki her motor sevdalisina basili bir sekilde dagitmak isterdim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Araçta telefon görüşmesi yapanlarıda unutmamak gerekiyor,telefon görüşmesi yaparken el hareketleri yapanlardan uzak duralım çok sinirli ve gergin oluyorlar faturasını bizlere kesebilirler....
..İslam kadını dişiliğiyle değil, kişiliğiyle var olandır..
Gülün dikene katlanması, onu güzel kokulu yaptı. - Mevlâna Celâleddin-i Rûmî
-
Yazı gayet bilgilendirici olmuş, elinize sağlık
Evindeki muhabbet kuşunu, bebe şampuanı ile yıkayan insanlardan zarar gelmez
-
çok bilgilendirici bi yazı olmuş.teşekürler...
-
-
emeğinize sağlık.çok faydalı ve tecrübe kazandıracak bilgiler
AGLARSA ANAM AGLAR GERISI PLAYBACK YAPAR,,,
-
Elinize sağlık çok bilgilendirici teşekkürler.
-
bu değerli paylaşım için teşekkürler. gerçekten emek vermişsiniz.
-
-
Emeğinize sağlık. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Bu önemli konuları hatırlattığın için teşekkürler @Deli Çerkes
-
Emeginize Saglık Elleriniz Dert Gormesin
Imza mi?? Nereye Atayım
-
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
emeğinize saglık
herkese dikkatli ve kazasız sürüşler
-
Teşekkürler Deli Çerkes, ellerine sağlık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)