Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hayatınızı korumanın 50 yolu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    - Görünmez olduğunuzu farzedin
    Çünkü bir çok sürücü için zaten öylesiniz. Göz teması kurmuş olsanız dahi, asla karşıdaki sürücünün sizi gördüğü varsayımı ile hareket etmeyin.

    - Saygılı olun
    Pisliğe ateş açmanın veya yolunu kesmenin sonuçları kötü olur ve gittikçe kötüleşir. Onun büyükanneniz olduğunu varsayın ve tekrar düşünün

    - Çarpışma için giyinin, havuz veya sahilde bir yürüyüş için değil
    Evet, restoran sadece beş dakika uzaklıkta ama hiç kimse kaldırım taşı yemek istemez. Modern koruma giysilerinin 100 derece sıcaklık anlamına geliyor olması T-shirt ve plaj şortu için bir bahane değildir.

    - En iyisini umun, en kötüsüne hazırlan
    Işığın yeşile dönmesi ile, kavşağın karşısındaki arabanın senin yoluna doğru, sinyalli veya sinyalsiz, döneceğini fazet.

    - Ego'nu evde bırak
    Yolda senin daha hızlı olduğunu gerçekten umursayacak olan insanlar, sadece trafik polisi ve hakim olacaktır.

    - Dikkat et
    Evet, reklam tabelasında yarı çıplak bir kız var. Ve krom kaplamaların cilalanması gerekiyor. Bu arada büyük bir belaya doğru sürükleniyor olabilirsin. Dikkatini topla.

    - Aynalar sana resmin sadece bir bölümünü gösterirler
    Asla, kafanı çevirerek kontrol etmeden şeridini değiştirme.

    - Sabırlı ol
    Her zaman, geçmeden, kalkmadan veya otoyola bağlanırken ana şeritlere çıkmadan önce bir veya üç saniye daha bekle. SEni avlayanlar görmediklerin olur. O ekstra bakış kıçını kurtarabilir.

    - Yaklaşma hızını kontrol et
    Arabaları iki katı hızlarla sollamak veya bir sıra, durmakta olanan arabayı hızlıca geçmek için şerit değiştirmek, belaya davetiya çıkartmakdır.

    - Kenarda ve yola katılımlarda dikkat et
    Bir çok nahoş sürpsiz yolun kenarlarında bekler. Boş McDonald's torbaları, çiviler, TV antenleri, kaçık çoraplar... Yolların kenarlarındaki olası sorun kaynaklarına dikkat et.

    - Sola dönen arabalar, en azılı motosiklet sürücüsü katilleridirler
    Sen kavşaktan son sürat geç diye kimsenin bekleyeceğini düşünme. Onlar da trafik ışıklarını yenmeye çalışıyorlar.

    - Hareket etmeden önce düşün
    50km hız sınırında 10km ile giden arabanın yanından geçerken dikkat et, yoksa araba senin önüne doğru döndüğünde kendini şöför kapısının penceresinden içeri girmiş bulabilirsin.

    - Trafik ışıkları ile yarışan arabalara dikkat et
    Işık renk değiştirdikten sonraki ilk birkaç saniye çok tehlikelidir. Kavşağın içine doğru hareketlenmeden önce her iki tarafa da bak.

    - Aynalarını kontrol et
    Her şerit değiştirmende, yavaşlamanda, duruşunda kontrol et. Kaplamayı planladığın alanı işgale niyetli bir başka araç görürsen hemen hareket etmek için hazır ol.

    - Boşluğu göz önünde bulundur (Mind the gap)
    En bildik öğütlere göre bile bir saniye 10 mil mesafe demektir. Daha iyisi, gelecek 12 saniyede ne sorunlar çıkabileceğini öngörmeye çalış.

    - Modifiyeli arabalara dikkat et
    Hızlıdırlar, ve sürücüleri genç ve saldırgan olma eğilimindedirler, bu yüzden tehlikelidirler.
    (Türkiye özelinde buna özellikle siyah camlı, kıçı yere yakın Tofaş-Kuş serisi arabalar ve tüm Kartal'lar da dahil edilmeli)

    - Aşırı hızla giriş acıtır.
    Yalnız seyahat eden motorlarda en sık görülen kaza, virajlı yollarda bazı cruiserların aşırı güç kullanmasıdır. Gücü sadece köşelerden uzaklarda kullanın, içinde değil.

    - Geyik düdüğüne güvenme
    Av hayvanları ve vahşi hayvanlar şafak ve akşam karanlığında yaşarlar, dolayısıyla büyük sarı tabelalara dikkat et. Eğer hedef yoğun bir bölgeden geçiyorsan, yavaşla ve yanlarını kontrol et.

    - Her iki freni de kullanmayı öğren
    Ön fren durmanın çoğunu üstlenir, ama çoğu ağır cruiser için biraz arka fren çok daha hızlıca durmayı sağlar.

    - Ön frende parmakların hep hazır olsun
    60mil hızda bir saniye daha hızlı tepki vermek seni 27 metre önce durdurur. Bunu düşün.

    - Gitmek istediğin yere bak
    Mucizevi "hedefe kilitlenme"yi kendi çıkarına kullan. Motosiklet senin baktığın yere gider, dolayısıyla soruna değil çözüme odaklan.

    - Gözlerin hareket etsin
    Trafik sürekli değişir, dolayısıyla sürekli olası sorunları tesbit etmeye çalış. Eğer sorunlu bir durum içinde değilsen gözlerini bir noktaya kilitleme.

    - Dur işaretinde tam olarak dur
    Ayağını yere koy. Tekrar bak. Her durumda, sorunu görecek zamanın olmadığı duruma kıyasla daha doğru karar verebilirsin.

    - Bakışını kaldır
    Sorunu 5 metre kala farketmek hiç bir işine yaramaz, dolayısıyla yolu ilerideki sorunları görebileceğin şekilde izle.

    - Evinin önünde kafanı topla
    Çoğu kaza sürüşün ilk 15 dakikasında ve 60km'nin altında hızlarda, ev yakınlarındaki kavşaklarda meydana gelir. Evet, bu senin evin de olabilir.

    - Tıkalı trafikte asla boşluklara sürme
    Arabalar bir sebepten dolayı durmuş olabilirler ve sen artık çok geç olana kadar sorunun ne olduğunu göremeye bilirsin.

    - Hükmedebileceğinden daha büyüğünü alma
    Eğer 43 kilogramsan 360kg'lık bir cruiserdan uzak dur. Daha hafif ve daha yönetilebilir birşey al.

    - Trafiğe doğru açılan araba kapılarına dikkat et
    Ve bir salağın kapısını açtığı arabaya toslamakda aynı derecede acı vericidir.

    - Kavşağın tekerlek izine girme
    Arda arda gelen dört yol kavşaklarından sonra gelen çift yönlü duruşlarda dikkat et. Karşı yöndeki

    trafiğin durmasını beklerken durmazsa acıverici vir sürpriz seni bekleyebilir.

    - Grup sürüşünde, kendi güven alanında kal
    Sınırlarını zorlayarak sürmek kendini hendekte bulmak için iyi bir yol. Grup nasılsa, onlara yetişebileceğin bir sonraki buluşma noktasında olacak.

    - Gözlerine alışmaları için zaman ver
    İyi aydınlatılmış bir garajdan karanlık sokağa çıkarken bir kaç dakika gözlerin ışığa alıştırılması iyi bir fikirdir. Aksi halde ilk bir iki kilomatreyi kör kullanırsın.

    - Yavaş u-dönüşünde ustalaş
    Pratik yap. Poponu selenin dışına doğru koyup motoru, vücut ağırlığını dengeleyici olarak kullanarak ve denge noktası olarak arka tekerleği kullanarak, dönüşün içine doğru doğru yatır.

    - Yokuşun tepesine de "DUR" işaretini kim koyar?
    Panik yapma. Arka freni arkaya kaymamak için kullan. Bay gaz ve bay debriyajı normalce -ve yavaşça- kalkmak için kullan.

    - Eğer kaygan görünüyorsa, öyle farz et
    Bir parça şüpheli yol kaplaması hemeh her şey olabilir. Kızartma yağı? Çakıl? Mobil 1? Veya belki hiç birşey. En iyisi düşmektense yavaşlamak.

    - Pat! Patlama! E, şimdi?
    Acele hareket yok. Motosiklet mutlu değil, dolayısıyla seyahate devam etmek için biraz kas gücü uygulamaya hazır olun. Gazı azaltın, yavaşça sağlam teker ile fren yap ve çok yumuşakça kenara çek. Derin nefes al.

    - Vizörde damlalar?
    Yağmur yağıyor. Hafifçe ıslanmış zemin ağır yağmur altında olduğundan daha kaygan olabilir, ve siz kavramanın ne kadar olduğunu asla bilemezsiniz. En üst seviye konsantrasyon, dikkat ve yumuşaklık uygulayın.

    - Akşam olduktan sonra herşeyi görmek daha zor
    Farınızı ayarlayın, kaskınızın vizörünü temizleyin ve oyununuzu karanlık basınca yol boyunca oynayın, özellikle işe gidiş/dönüş saatlerinde.

    - Duygular kontrolde mi?
    Duygular ilaçlar kadar kuvvetlidirler, dolayısıyla her binişinizde onları bi kontrol edin. Eğer kızgın, üzgün, yorgun veya heyecanlıysanız binmeyin.

    - Kaliteli kıyafetler giyin
    Size ve havaya uygun kıyafetler giyin. Eğer üşüyor veya pişiyor veya omuzlarınızdan düşen bir ceketle uğraşıyorsanız, tehlikelisiniz. Bu kadar basit.

    -iPod'u evde bırakın
    Müziğin sesi sonuna kadar açıkken gelen çimento kamyonunu duymayacaksınız. Ama yoğun bakımdaki hemşireler kulaklıklarınızı çok beğenebilir tabii.

    - Ani dönüş yapmayı öğren
    İki ardışık dar dönüşü başarıyla yapabilmelisin. Yolun ortasındaki tuğla torbasının yanından geçmek için önce sola bak, sonra asıl yoluna dönmek için sağa. Motor, gözlerini izleyecektir. Dolayısıyla dolanacağın yola bak, tuğla torbasına değil. Şimdi refleks haline gelene kadar pratik yap.

    - Düşük hızlarda yumuşak ol
    Vücudunu dışarı taşır, özellikle yavaş manevralar için, biraz arka fren ile. Bu, istenmeyen ağırlık transferini en aza indirerek, çizgide kalmaya yardım ederken, bir miktar denge sağlar.

    - Yanıp sönme sizin için iyidir
    Dönüş sinyalleri yanıp söndükleri için dikkatini çekiyor, değil mi? O zaman, trafikte fren lambanızın da yanıp sönmesi için fren yaparken de pedala veya kola öncelikle bir kaç kez basın.

    - Kavşaklar korkutucudur, o zaman kendinizi koruyun
    Kendiniz ile tehlike arasına başka bir araç koyun.

    - Çevre görüşünüzü geliştirin
    Karşıdaki duvarın orta noktasında bir nokta seçin. Şimdi gözlerinizi/bakışlarınızı oynatmadan o noktadan olabildiğince uzak bir noktayı görmeye/konsantre olmaya çalışın. Kafanızı çevirmeden ne kadar geniş bir alanı görebilirseniz, sorunu da o kadar erken farkedersiniz.

    - Yeşile dönmeyecek bir ışıkta yalnız mısın?
    Sensör kablosunun üzerinde motosikleti mümkün olduğunca çok etki yapacak şekilde durdurmaya çalışın. Sensör kablosu çoğunlukla yol tabanının altındadır ve limit çizgizinin arkasında yuvarlak veya kare bir noktaya bağlıdır. Eğer halen olmadıysa yan tablayı tan kablo üzerine koyun.

    - Tırların tam yanına veya tam arkasına yaklaşma
    Onlarca lastiklerinden biri patlarsa-ki düzenli olarak patlarlar-boşa dönerler ve kötü sonuçları olabilir. Eğer uçan plastikler arasında sürmekten hoşlanmıyorsanız, mesafenizi koruyun.

    - Paniği, panik frenin dışına çıkart
    Ayak freniniz ile iyi bir ilişki kurun. Güvenli ve temiz bir zemin arayın. Yavaştan başlayarak, maksimum fren ile kilitlenmiş tekerlek arasındaki noktayı bulun, ve bunu tekrar ve tekrar yapın.

    - Doğru lastik kullan
    Bunların hiç biri eğer lastikleriniz düzgün değilse önemli değildir. Onları düzgün varsaymayın. Hava basıncının doğru olduğunu her sürüşünüzde kontrol edin. Genel durumlarının yanısıra, kesikler, çiviler ve toplamış olabilecekleri diğer çer çöp için kontrol edin.

    - Derin bir nefes al
    10'a kadar say. Bir palyaçonun sağduyusuzca yaptığı ve senin hayatını cehenneme çevirebilecek, ve hatta bitirebilecek, 130 km saat hızı unut.

    kaynak:http://guvenlisurus.blogspot.com
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Bilgiler için teşekkürler...
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul - Eyüp Sultan
    Motosikleti
    Mondıal 150 Mcx
    güzel okumuştum bazılarını fakat il defa okudğum önemli bilgilerde var burada
    4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:

  4. #4
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Çok teşekkürler babaçi abi.Yazdıklarının bazılarını uyguluyorum, her an araba fırlıcakmış gibi tedbir almayı mesela.Ama çoğunu unutuyorum.Trafikte aklıma gelmiyor.

  5. #5
    okyanus07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    ANTALYA
    thanks cok güzel olmuş

  6. #6
    arslanfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    ktm 390 düke-kmcyo 250 xciting
    Coşkun güzel bir konuya değinmişsin bilgilendirme için teşekkürler.

  7. #7

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    Bugün bana ikinci faydan, e artık kaşığını iade edeyim
    Bilgiler için teşekkürler...
    [B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
    Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
    ::fool::

  8. #8
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    çok güzel araya mizah katılarak anlatılmış bilgiler...zevkle okudum paylaşım için teşekkürler...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  9. #9
    yusuf38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    MZ 125cc 2000 model - 4 zamanlı
    kuzen bilgiler çok faydalı.insanların yaya iken şöferlere yardımcı olmasını,şöför iken yayalara yardımcı olmasını sabırla uygularsa kazalar azalır.insanlar yollarda kavga etmez.sabır sabır sabır.yolunuz açık olsun

  10. #10

    Üyelik
    11 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nt700deauville
    sıkmadan çok güzel bir anlatım bi kerede hepsi aklımda çoğunu uyguluyordum ama bikaç tanesi unutulmuş olmasına rağmen gerekli olduğunu hatırlattı,hemşirelerin kulaklarımı beğenmesi böyle bir konu için hiç hoşuma gitmezdi

  11. #11
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    hayatınızı korumak içim motüre binmeyin
    GKN MOTORS

  12. #12
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayatınızı korumak içim motüre binmeyin
    ilk kural bu olması lazımdı dimi?
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  13. #13
    raven71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda xl 200
    güzel anlatım, yerinde bir konu. kendi adıma çok şey öğrendim

  14. #14

    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    fethıye
    Motosikleti
    CBR 600 F
    bu tarz bılgıler oldukca kımse bu forumdan ayrılmaz guzel paylasım
    carpe diem

  15. #15

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Motosikleti
    ER-6N (Turuncu)
    Eline sağlık güzel olmuş; Ama bir tanesine katılmıyorum :

    - Ön frende parmakların hep hazır olsun
    60mil hızda bir saniye daha hızlı tepki vermek seni 27 metre önce durdurur. Bunu düşün.

    Evet ön firende elinin hazır olması güzel bişi erken durmayı sağlıyor. Ama ani ve reflex gerektiren durumlarda çok büyük problemler açabiliyor. Virajda reflexle ön fireni sıktığınızda ve ya kaygan zeminde sıktığınızda sonuç tam bir hüsran olabilir. İlk kazamı böyle yapmıştım çünki ondan sonra ön firenden elimi çektim.

  16. #16
    chocolateman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2004
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    XT 660X
    Nefis. Güzel bilgiler. Elinize sağlık
    Free Motorcycle Team

  17. #17
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    guzel bılgıler babaçi paylasım ıcın tesekkurler

  18. #18

    Üyelik
    07 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 500 '06
    çok yararlı bilgiler bunlardan bir kaçını bir ay önce okumuş olsaydım şu an 2000 ytl zarara girmezdim geç oldu ama napalımm
    Tanrıyı Güldürmek İstiyorsan.Ona Planlarından Bahset!

  19. #19
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı impovida adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok yararlı bilgiler bunlardan bir kaçını bir ay önce okumuş olsaydım şu an 2000 ytl zarara girmezdim geç oldu ama napalımm
    keşke daha önce açsaymışım başlığı senin adına üzüldüm

    yazı ve yorumların şahsıma ait olmadığını anlamışsınızdır umarım

    kaynak belirtilmiştir
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  20. #20

    Üyelik
    25 Mart 2007
    teşekkürler cok saol güsel bilgiler


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)