Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yedek benzin deposu nasıl çalışır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Yedek benzin deposu nasıl çalışır?
    Yeni motor sürücülerinin genel olarak sahip olduğu yanlış bir kanı, motosiklette asıl benzin deposunun dışında ayrı bir “yedek depo” olduğudur. Hatta bazı kullanıcılar yedek depodaki benzinin asıl depodan ayrı olarak bittiğini düşünür ve nasıl tekrar dolduracaklarını bilemezler.
    Aşağıdaki şekil deponun aslında nasıl kurgulandığını göstermektedir:

    Sarı ok ile gösterilenler yakıt çıkışlarıdır. Mavi ile gösterilen bölge “yedek yakıt” olarak anılır. Kırmızı bölge ise kullanılamaz durumdaki yakıttır. Mavinin üzerindeki beyaz bölge ise “normal” depodaki yakıtı gösterir.
    Ayrı bir yedek depo yoktur. Hemen tüm motosikletlerin tek bir yakıt deposu vardır. Bu da üzerinde depo kapağı bulunan, metal veya plastikten yapılma, oturulan selenin hemen önünde, sele ile tutulan gidon arasında bulunan büyük nesnedir. Yedek depo musluğu olan motosikletlerde (bizim Ninja 250s gibi) genellikle 3 yada 4 konum bulunur. Ninja 250’de 3 adet var : Off (kapalı), On (açık) ve Reserve (yedek). ZZR250’de döt konum var : Off, On, Reserve ve Prime.
    Off (kapalı) konumu zaten isminden de anlaşıldığı gibi depodan karbüratöre yakıt akışını keser ve motoru uzunca bir süre kullanmayacağınız durumlarda kullanılır. Ninja 250’de bu, vananın uzun ucunun arka tarafa doğru durduğu konumdur.
    On (açık) konumu normal sürüş içindir. Bu konumda depodaki yakıtın üstten yaklaşık %80’lik bölümü kullanımdadır. Bunu, deponun içine bir kaç inch uzunluğunda bir tüp(kamış) yerleştirerek, böylece deponun en dibinde kalan yakıta ulaşamayacak yükseklikten bir noktadan yakıt alarak gerçekleştirmekteler. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun aşağıya doğru durduğu durumdur bu.
    Reserve (yedek) durumu ise son %20’lik yakıtın kullanımına izin verir. Bu ayrı bir depo değil, sadece ayrı bir tüptür. Sürüş sırasında mandalı yedek konumuna almayı çalışmanız, giderken motorun benzinsiz kalıp durması ve yol kenarına çekmek sırasında yaşayacağınız zorluk ve tehlikeleri bertaraf etmek için faydalı olacaktır. (ben bunun yerine yola çıkmadan veya yolda dikkat etmenin daha doğru olduğunu düşünüyorum  ) Depoyu doldurduktan sonra mandalı tekrar “On” konumuna getirmeyi unurmayın. Ninja 250’de mandalın uzun ucunun ileriyi gösterdiği durum yedek pozisyonudur.
    ZZR250’deki “Prime” konumu motorun çalışmadığı anlarda yakıt akışını kesen vakum diyaframını devre dışı bırakmak için kullanılır. Vakum diyaframı yakıt akışını sağlamak için düşük basınca ihtiyaç duyar, ki bunun anlamı motorun çalışıyor olmasıdır. Prime konumunda yakıt akışı diyaframda basınç olsa da olmasa da sağlanır. Bu, motor uzun zaman kullanılmadıktan sonra çalıştırılırken veya “On” pozisyonundayken yakıt bittiğinde veya düşüldüğünde çok işe yarar.
    Niçin motosikletler bu şekilde kurgulanmışlar? Bu soruya verilebilecek en iyi yanıt sadece “Çünkü” demek. Motosikletler (ve hatta otomobiller, yılar önce) hep bu şekilde çalışıyorlardı: deponun sonuna yaklaştığınızda “normal” konumda benzininiz biter, dolayısıyla siz de motorun sıkıntı çektiğini hissettiğinizde “yedek” konumuna geçersiniz. Artık 40-50 mil gidip bir benzin istasyonu bulacak kadar yakıtınız olduğunu bilirsiniz. Bu çok geleneksel ve ucuz yakıt ölçme yöntemidir. Çoğu motosiklet modern arabalarda bulunan yakıt ölçüm sistem ve göstergelerine karmaşıklık ve/veya maaliyet sebebitle sahip değillerdir.
    En iyisi, motosikletinizi tanıdıktan sonra, kilometre ölçerinizi yakıt göstergesi olarak kullanmanızdır. Depoyu doldurduğunuzda göstergeyi sıfırlayın, sonra “yedek” depoya geçtiğiniz kilometreyi not edin. Ninja 250’de 200-250 mil arasıdır, tabii farklı koşullarda bu değişiklik gösterebilir. Bir kez bunu tesbit ettiktek sonra, örneğin 200 mil ise, 100 mil’e ulaştığınızda deponun yaklaşık yarısını kullandığınızı bilirsiniz. Kafadan basit bir hesap yaparak kalan yakıtın sizi daha ne kadar götürebileceğini, ne zaman benzin almanız gerekeceğini de hesaplayabilirsiniz. Kilometre saati bir nevi yakıt göstergesi haline gelmiştir.
    * Bazı motorların birden fazla veya alışılmadık yakıt depoları olabilir, örneğin selenin altında. Hatta sanırım motoru çevreleyen tüplerde yakıt taşıyan da bir motor vardı. Çoğu motorun sadece bir deposu vardır, ve bu da depo şeklinde ve sele ile gidon arasındadır.
    ** Enjeksiyonlu ve bazı karbüratörl motorlarda yakıt mandalı bulunmaz. Yakıt mandalı olmayan motorların genellikle “düşük yakıt” gösterge ışıkları bulunur. Bazılarında ise otomobil tipi yakıt göstergesi bulunur.
    *** Bazı motorlarda “Prime”, “On” ve “Reserve” şeklinde “Off” konumu olmaksızın üç konumlu mandallar da görülebilir. Yaşasın çeşitlilik!


    kaynak:http://guvenlisurus.blogspot.com/
    ugurbilgen bunu beğendi.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Teşekkürler babaçi çok güzel bir başlık olmuş.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler babaçi çok güzel bir başlık olmuş.
    motoru ilk aldığımda bende ayrı depo var sanıyordum,bir arkadaşımdan aslını öğrendikten sonra sitede bu bilginin olmadığını fark ettim.küçük bir araştırma sonucu bu bilgilere ulaştım.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul/rumeli hisar
    Motosikleti
    sym mio
    Çok teşekkür ederzi...
    Son zamanlarda teknik konulara sardım okuyup izleyip bişiler öğreniyorum..
    Bu da katkı oldu valla..
    Birde biri motornu söküp parçalarını yeniden y-taksa da izleyip yapsam
    Çok teşekkürler
    [B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
    Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
    ::fool::

  5. #5
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Teşekkürler babaçi.

  6. #6
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı tugcetugce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederzi...
    Son zamanlarda teknik konulara sardım okuyup izleyip bişiler öğreniyorum..
    Bu da katkı oldu valla..
    Birde biri motornu söküp parçalarını yeniden y-taksa da izleyip yapsam
    Çok teşekkürler
    onuda bulursam paylaşırım tuğçe
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  7. #7
    gokhan_307 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    2006 Ybr 125 (Mavi)
    Abi ben bunu biliyordum ama birşeyi merak etmiştim sebebini burdan öğrenmiş oldum.Bi benzin istasyonu markasını (ismini vermeyeyim şimdi reklam olmasın) denemek için yedeğe kadar benzinin hepsini bitirdim.Sonra benzini aldım bu markadan.Çok değişik geldi motor.Aslında yeni benzin aldığımda hep oluyor bu.Çekişi daha iyi gibi geldi.Sabah daha bi rahat çalışıyodu.O benzini bitirdim oldum, şimdi yedekte ama motor daha kötü.Yani eskisi gibi.Demekki kaliteli benzin hep üstte kalıyo.Demekki depoyu arada bir dibine kadar boşaltıp temizlemek lazım.İyi oldu bunu öğrendiğim teşekkürler abi.

  8. #8
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    sağolasın babaçi,birazda balıkları paylaşsan diyorum
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  9. #9
    yusuf38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    MZ 125cc 2000 model - 4 zamanlı
    insanın babaci gibi kuzeni olsun asla yolda kalmaz.bilgiler çok faydalı motor alınca kuzenim babaciyi yolda kalmamak için yanımdan hiç ayırmayacagım.aslında tüm mt babaciyi yanından ayırmasın.DİKKATE alın tüm MT ciler

  10. #10
    Su Silahı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Teşekkürler babaçi açtığın konuları büyük bir keyifel okuyorum. Çok faydalı.
    Gitti TDM kaldık yine ybr ile başbaşa..

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı demirgursel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağolasın babaçi,birazda balıkları paylaşsan diyorum
    hava soğuk valla daha bu sene siftahı yapmadık bile
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #12

    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda dylan
    coskun abı paylasım ıcın saol.su balık ısınıde ayarlayalım bıgun.

  13. #13
    Deryali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    bende bu yedek depo işinden hiç anlamıyordum biraz olsun bilgi sahibi olduk. benim motosiklet yedek dahil 9 lt yazıyor. Bizde on/Off düğmesi yok benzin için. Ama sanırım gösterge kırmızıya geldiğinde yedek depoya geçmiş oluyoruz ?

  14. #14
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    babaci birak bu işleri abi gezi varmı gezi hem ybr lerin benzini bitmez sen kafanı yorma

  15. #15
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    babaci birak bu işleri abi gezi varmı gezi hem ybr lerin benzini bitmez sen kafanı yorma
    cumartesi akşam gel işte

    yol yapmıycaz ama okeyde ya yolcaz yada yoluncez
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  16. #16

    Üyelik
    25 Mart 2007
    teşekkürler :D az bilgim vardı ama yinede saol bilgi için

  17. #17
    Kelleci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Şehir
    Ihlamurkuyu\Ümraniye İSTANBUL
    Motosikleti
    YZF-R1
    Babaçi Bilgiler Için çok Teşekkür Ederim
    Drift Religion

  18. #18
    jackaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul ortakoy
    Motosikleti
    caponord etv1000-simson schwalbe-yamaha wr125r
    faydalı bılgıler ıcın tesekkurler
    bır kursun kaleme benzer hayat tek eksıgı sılgıdır

  19. #19
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava soğuk valla daha bu sene siftahı yapmadık bile
    aynen abi.stress bastı ne yapacağız böyle int. başından kalktığımız yok.cemre düşsün direk oltadayım
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  20. #20
    muratx22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 2v - WindyS 125
    çok sağol abi görünüste görüküyor 2 hortum geldiği depodan ama içini merak ederdim hep. sağololasın.
    MuraD THSDLN


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler