Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Tankslapper(tank tokatlıyan)nedir? (ÖNEMLİİ herkes okumalı)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Az önce herzaman oldugu gibi motosikletle ilgili sitelerde geziniyordum ve bir yerde direksiyona takılan bir parça gördüm. Bunun direksiyon amörtisörü oldugunu biliyordum öneminide biliyordum fakat işe yaradıgı olayın adını bilmiyordum yani Tankslapper(tank tokatlıyan). Bu olayın başımıza gelmesini engellemek için kullanıyor. Hondanın 1000rr 'ında bu standart ve 2007 'de 600rr modelindede standart olacakmış bu sistemin ilk yapan ise yine honda ve sistemin adı HESD. yaklaşık 1-1.5 sattir bu olayla ilgili yazıları okuyorum ve anlatma kabiliyetimin yeterli oldugu kadar sizlerede anlatmaya çalışıcagım.

    Tankslapper(tank tokatlıyan) nedir?

    konuyu daha iyi anlayabilmeniz için ilk önce şu videoları izlemenizi tavsiye ediyorum
    http://video.google.com/videoplay?do...&q=Tankslapper

    http://video.google.com/videoplay?do...&q=Tankslapper
    bu Tankslapper(tank tokatlıyan) normal bir sürücünün başına gelmesi çok zor genelde racing kullanıcılarına yüksek hızlarda olan ve sonunda bir çogunun kaza yapmasına neden olan bir bir olay.
    motosiklette tek tekerden inerken direksiyonun yola düz bir şekilde bırakılmaması, Yol yüzeyinin durumu,gevşek tekerlek veya gidon milleri, motosıklete tam uymayan rüzgarlık kullanımı,lastiklerde yeterli hava bulunmaması,ayarsız gidon başı milleri., olaya neden oluyor . örneğin tek tekerden inerken direksiyonu ufakta olsa yola düz bir şekilde bırakılmaması sonucu motosiklet bir saga bir sola yalpalamaya başlar. yani kontrolden çıkar. aynı şekilde olay yoldaki yabancı cisimlerden veya bozuk zeminlerden olabiliyor. böyle bir olay başımıza geldiginde yapacak pek fazla birşey yok. bu işin erbabı olmuş kişilerde onu diyor. 1-2 şey var ama bunlar olayı en az zararla atlatmak için.
    1. ön tarafa dogru agırlıgımızı vermek.
    2. ön ve arka freni hafifffffffffff bir şekilde kullanarak titreşimi azaltmak.( olayın özü ön tarafa agırlı vermek)
    3. bu olay bitene kadar önüne viraj, araba, bozuk zemin vs.. çıkmaması için dua etmek.

    dedigim gibi bu olayla karşılaştıgımızda yapacak pek fazla birşey yok. ama olay başımıza gelmeden önce yapacak birşeyler var. direksiyon amörtisörü dedikleri şeyi motosikletimize taktırmak. ismindende anlaşıldıgı gibi direksiyonun kontrolsüz bir şekilde saga sola yalpalaması engelliyor. ve böylece Tankslapper(tank tokatlıyan) olayı gerçekleşemiyor


    Cuhara bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Paylaşım için teşekkürler

    İlla hondayı vurgulayacan
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Te$ekkurler ELINT..
    Motosiklet icin koruyucu giysiler kadar onemli bi$i ve cogumuz varligindan haberdar bile degildik..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #4
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    sole ogretıcı bı topıc gormeyelı baya olmustu
    tesekkurler
    duymustum ama vıdeoyu fln gorunce daha ıyı annadım
    peki dıreksıyon amortısoru nası engellıo
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  5. #5
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    (ÖNEMLİİ herkez okumalı)
    Herke"s" olacak =)

    Güzel bilgi teşekkür ederiz... Heralde bu sistem yanal amortisör olarak dengeleyerek dreksiyonun kontrol kaybını engelliyor (nası da salladım)
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  6. #6
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Taktırmakla ne uğraşacan yaaa al stock 600RR zaten üstünde var
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  7. #7
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    önemli degil arkadaşlar ben sizler için varım

    Alıntı the_cayman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler

    İlla hondayı vurgulayacan
    yok hacı olay marka fanatikligi degil. ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme. bu cihazı ilk bulan honda onuda söylemesem haksızlık olur

  8. #8
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Bende aksini iddaa etmedim ki

    HESD çok önemli bir sistem ve honda bunu bulan ilk firma

    O kadar da yapsınlar en büyük motor devi ... Ama kesinlikle bu sistemi kullanmayan bilemez önemini ... Bu sözü Mehmet Abi demişti .. Gerçekten de öyle
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  9. #9
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    evet benim kurcaladıgım sitelerde de öyle diyoo. bir kaç kişi böyle olayı atlatmış adamın ilk sorusu direksiyon amörtisörünü nerden alabilirim oluyo

  10. #10
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Eline sağlık

  11. #11
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    ELINT saol Paylaşımın çok güzel.
    Videoları izledimde o anda ben olsaydım dedim.. Yapacağım tek şey motordan atlamak ve olabildiğince motordan uzaklaşmak. zaten bütün olay birkaç sn içinde oluyo adamın aklına nerden gelecek ağırlığı ön tarafa vermek..

  12. #12
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    evet böyle durumlarda en iyisi motordan uzaklaşmak oluyo. altında 50.000 ytl 'lik agusta f4 de olsa motoru yatırıp biran önce motordan ayrılmaya bakcan. bu durumda korumalar devriye giriyo. orda arabaya çarban ikişiye dikkat edilirse deri montun altında birde gögüsü beli koruyan özel içlikler var ondan kullanıyo ve videonun sonunda yaşadıgı görülüyo. öyle bir kazadan sağ çıkıyor çünkü elemanın korumaları tam. boşuna demiyoz full koruma diye.sakalımızda çıkıyo ama takan yok yine

  13. #13
    yalniz1789 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    teşekkürler

  14. #14
    macrol 500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    '05 Kawasaki z750s maviş :)
    elıne saglık saol
    Kawasaki z750s O Bir Aşk

  15. #15
    Marlboro Man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda idi bir zamanlaRR
    Almanyada Hein Gerickede vardı.Burayada getireceklermiş.Bir arkadaşım ısrarla isteyince bizde araştırdık.150 200 euro gibi bir fiyatı varmış ve her markaya her modele takılıyormuş.
    Metin ÖZKUL
    Son ırmak kuruduğunda, son ağaç yok olduğunda, son balık öldüğünde; beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak...

  16. #16
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Direksiyon amortisörü 600cc ve üzeri tüm yarış motosikletlerinde olması gereken bir aksesuardır ancak çok az motorda standart olarak geliyor. Artık yavaş yavaş bu parçanın çok önemli bir aksesuar olduğu anlaşılarak yarış motorlarına konmaya başlandı. 2004 yılından itibaren 1000RR ile standart olarak gelen HESD, artık 2007 600RR üzerinde de standart donanım olarak gelmeye başlamıştır. Çoğu kişi HESD'nin elektronik olmasını eleştirse de, hidrolik olan amortisörlerin daha iyi olduğunu söylese de 2007 Suzuki GSX-R1000 ile gelen elektronik amortisörden sonra herhalde artık kimsenin söyleyeceği laf kalmamıştır. HESD teknolojisi zaten dünyanın en iyi MotoGP motoru olan Honda RC211V'de test edilip kullanılmaya başlanmıştır.

    HESD hakkında detaylı bilgiye Honda CBR1000RR Fireblade hakkında herşey... adlı açmış olduğum başlıktan erişebilirsiniz.

    8 senedir racing makina kullanan biri olarak faydasını gördün mü diye sorarsanız, elbette çok faydasını gördüm, birkaç kez hayatımı bile kurtardığı oldu. İki kişi 270 km/h ile giderken tek elinizi gidondan çekebilmenize bile olanak sağlıyor. Direksiyon amortisörü ister hidrolik olsun, ister elektronik yarış makinası kullanıyorsanız mutlaka takmanız gereken bir parçadır. Hatta şunu söyleyeyim, yarış motoru alanlar özenip ilk olarak egsozu değiştirirler ancak egsoz gürültü dışında çok şey sağlamaz ama amortisör hayatınızı bile kurtarır.

    Direksiyon amortisörü sadece tek tekerden inerken yanlış bir hareketi önlemekle kalmıyor. Burada yanlış anlama olmasın. Yarış motorları çok hızlı şekilde akselere eden makinalar olduğundan çok hızlı kalkışlarda da gidonu sabit tutmanızı sağlar, hızlı kalkışlarda direksiyonun aynen videoda olduğu gibi sağa sola hareket ettiği durumlar olur. Onun dışında yoldaki bozuklulkların neden olduğu dengesizlikleri ortadan yok eder ve özellikle viraja girdiğinizde ön tekerleğin en hassas olduğu durumlarda yol bozukluklarından en az şekilde etkilenmenizi sağlar.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    arkadaslar sizce bu motorcunun düştüğü yada arabaya çarptığı hız ne olabilir bununla ilgili bir tahmin yürütebilirmisiniz tecrübeli kişiler olarak.

  18. #18
    SaLToN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Beyaz MELEK
    benim tahminimce motor ön tekeri yere indiğinde ki sürati 100 civarıydı arabaya çartığı sürat ise 60

  19. #19
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    adam gerçekten çok şanslıymış duran araca direk olarak çarpmıyor motorsiklet çarptıktan sonra arabadan sekip adama vuruyor onun etkisi fazladır heralde ama video nun sonraların da dilsiz işaretleri kullanıyorlar adam sağır falan mı olmuş acaba orayı anlayamadım

  20. #20

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    bu sistemin çalışma prensibini anlatabilir misiniz? elektronik ya da hidrolik nası çalışıyor?


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler