Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Sıfır Motorda Rodaj!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    ilk 500 km de vites atma devrin 5000rpm'i geçmesin

    500-1000 km arası 7000rpm'i geçme

    1000-1500 km arası 9000rpm'i geçme

    ilk yağını 250 km den sonra yağını / yağ filtreni değiştir. Yağ filtrende metal parça varmı diye kontrol et. Kalın parçalar genelde şanzıman bölgesinden gelir. varsa şüphe duy , kitapçığında yazan tavsiye edilen yağını koy yeni yağ filtresi koy yoluna devam et.
    2. yağ değişimi 1000 km yap yağ filtresini her yağlamada değiş
    bundan sonra yağlamayı kitapçığındaki talimatlara uy

    Rodajı yaparken motora iyi davran, şehir içinde ve uzun yolda rodaj yap. Yukardaki devir bantlarına çabuk getirip vites at. Yani mesela 3. viteste 5000rpm gitmemeye çalış. 200 kmde bir seri bir şekilde vitesleri değiştirip son vitese gelince gazı kapat, devir 1000-2000rpm gibi olunca vites küçültüp motoru kompresore bırak, bir iki kez tekrarla sonra gene normal kullanımına devam et. Bu segmanların yerine oturmasına yardımcı olur. Tabi bunun için trafiğin yoğun olmadığı bi yol bul. Mümkün olduğu kadar motorunu yormadan en güzeli tek seferde rodajı bitir.

    mutlaka kullanım kitabındaki rodaj tavsiyesini de oku.

    alıntı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    nerden alıntı
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nerden alıntı
    Söylenmez...

  4. #4
    -s3L1m- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    benim bazı yerlerde okuduklarıma göre rodaj biraz eskide kalmış bir olay deniyor, yani artık bugunkü teknolojide o pistonlardaki ve yuvasındaki micro çıkıntılar yok denecek kadar azaltılabildiği için rodaj tarihe karıştı unutun bu kavramı vs. diye okuduğum yerler oldu, ne diceksiniz bu konuda beyler?

  5. #5
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Alıntı -s3L1m- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bazı yerlerde okuduklarıma göre rodaj biraz eskide kalmış bir olay deniyor, yani artık bugunkü teknolojide o pistonlardaki ve yuvasındaki micro çıkıntılar yok denecek kadar azaltılabildiği için rodaj tarihe karıştı unutun bu kavramı vs. diye okuduğum yerler oldu, ne diceksiniz bu konuda beyler?
    Hadi bakalım kim cevap verecek şimdi buna.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  6. #6
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Rodaj motordan motora değişir, böyle genelleme yapılmaz benim bildiğim. Motorun kendi kitapçığına bakmak lazım. Benim motorun kitapçığında ilk 800 km 4 bin geçme, sonra 1600 km oluncaya kadar da 6 bin deviri geçme yazıyordu. Ayrıca motorda 2006 model. Rodajın tarihe karıştığı yok yani, tarih olsa bas bas yazmazlar heralde 4 bin devri geçme diye
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  7. #7
    brody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GV 250 satıldı
    Ben CBF150yi alırken servisten rodaj 1000km ve 60 ı geçme dediler. Kullanma klavuzunda :
    RODAJ SÜRESİ
    İlk 500 kilometrede daha fazla özen göstererek motosikletinizin gelecekteki güvenirliliğini ve performansını garanti altına almış olursunuz.
    Bu süre içinde, tam gazdan ve ani hızlanmalardan kaçının.
    yazıyor. Başka bişey yazmıyor.

  8. #8
    GÜRCÜ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    bahçelievler
    Motosikleti
    cbf 150

    Rodajin önemi Motor Için Nedir

    RODAJIN MOTORUN ÖMRÜNDEKİ YERİ VE ÖNEMİ NEDİR BİLMİYORUM.MESELA Bİ ÖNCEKİ MOTORUMDA ACEMİYDİM ALDIM BAYAĞI Bİ KULLANDIM HİÇ BİR SORUNDA ÇIKARMAMIŞTI AMA RODAJI NASIL YAPILMIŞTI HİÇ Bİ BİLGİM YOKTU.VE ŞİMDİ YENİ Bİ MOTOR ALMAK İSTİYORRUM TABİ İKİNCİ EL AMA BU RODAJ BENİM ÇOK KAFAMI KARIŞTIRIYO MESELA RODAJI KÖTÜ BİR MOTORDA NE GİBİ ŞEYLER OLABİLİR VEYA RODAJIN İYİ YADA KÖTÜ OLDUĞUNU ANLAYABİLİRMİYİZ BİLGİSİ OLAN VARSA LÜTFEN YARDIMCI OLSUN ....
    TEŞEKKÜRLER

    *************************************************
    »»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
    Mesaj yazarken büyük harf kullanmak bağırmak anlamına geldiği için ve sayfa düzeninde kargaşa yarattığı için yazılarınızı kesinlikle büyük harf kullanarak yazmayınız. Kullanıcılar forum sayfalarına yazmış oldukları mesajlarını düzenleme yetkisine sahiptir. Lütfen yazmış olduğunuz mesajın sağ üst köşesinde göreceğiniz değiştir butonuna tıklayarak mesajınızı düzenleyin...
    Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    ************** Site Yöneticisi: Prometheus **************

  9. #9
    Arthas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Dostum rodaj motorun içindeki yeni parçaların birbirne alışıp en iyi şekilde çalışması için gerekiyor. Rodajı iyi yapılmamış motorun ömrü kısalır, ve performansında düşüş olur. Kendi motorumdan örnek verim, örneğin rodajı iyi yapılmış bi zx-6r 296 km ye ulaşabilirken, rodajı özensizce yapılan aynı model başka bi motor 285 km de kalabilir. Ayrıca motor 100.000 km dayanacağına 80.000 veya 90.000 de yatak sarabilir. Rodaj süresi her motor için değişir, motorların kullanma kılavuzlarında ayrıntılı bir biçimde yazar rodaj da kaç bin devirde ne kadar süre kullanıcağımız.
    [I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]

  10. #10
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
     MT Site yönetimi uyarı mesajı.
    Uyarı Sebebi:  Tüm harfler büyük yazmak bağırmak anlamına gelmektedir, ayrıca okunuşu zorlaştırmaktadır. Ayrıca bunda sonra başlığı uygun kategoriye açınız. Benzer başlıklar birleştirilmiştir.
     Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
     Foruma üye olan herkes forum kurallarını kabul etmiş sayılır.
     Forum Kurallarını okumak için tıklayın..
     Şikayetleriniz için tıklayın
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  11. #11
    GÜRCÜ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    bahçelievler
    Motosikleti
    cbf 150

    anladım

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim .bayağı bi yararı olacak sanırım tekrar teşekkür herkese hayırlı günler.iii sürüşler

  12. #12

    Üyelik
    28 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara ve motorumun gidebilecegi her yer
    Motosikleti
    2001 HONDA CR250R
    iide benim motorun devri 20000üstünde =) nassı yapcaz=) bende performans rodajını söliyim 2zamanlı makinelerin rodajı

    10dk kullan full gaz sonra 5dk dinlen bunu 5kere uygula motorun yarışa hazır
    Motocross 4ever

  13. #13
    myheart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    Bolu Merkez
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    valla 2 zamanlıları bilmiyodum iyi oldu

    Kullan at aletler gibi motorlar
    Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...

  14. #14
    xanoria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    arkadaşlar motor kullanıcısı olmamın yanında bir makine mühendisi olarak görüşümü söylemek isterim. Bende motorumu sıfır aldım daha 265km oldu. Aldıgım Honda bayii banda motoru zorlamamam gerektiğini 500km geçtikten sonra isteiğim gibi kullanabileceğimi söledi.
    Günümüz teknolojisinde üretilen motorlar eskisi gibi 1000km git sonra basarsın tarzında motorlar değil! Kullanmış oldugumuz motorlar günümüz yüksek teknoloji kalıplama ve üretim teknolojisi ile yapılıyor. Parça töleransları mm lerle değil mikronlarla ölçülüyor. Siz oldugu yerde de çalıştırsanız bu parçalar birbirleriyle 1000 devir/dakika hızla birbirlerine sürtüyor. Yani herdaim bir alışma söz konusu. Alışma diyorum çünkü birbirleriyle milyonlarca yada milyarlarca defa sürtünecek olan parçalar birlikte çalışmaya başlıyor.
    Esas olan motorumuzu alınca limitlerde kullanmamız yerinde daha yumuşak bir kullanım seçmemizdir. 15000devir/dakika yapan bir racing kullanmaya başlamışsak 7000-9000 devir/dakikada vites değiştirmek yada maksimum tork aralına gelince vites geçişleri yapmak olucaktır. Bu geçişler vites yükseltmek gibi vites düşürmektede aynı şekilde olmalıdır. Bu alışma sürecinde zorlanmadan dolayı çalışan parça yüzeylerinde aşınma minimuma inecek ve tabirimizle "Güzel rodaj" olayı gerçekleşmiş olacaktır.
    İnanıyorum ki yakında motor teknolojisi daha da ilerleyecek ve rodaj diye bir olay kalmayacaktır.
    Hepinize güzel sürüşler dilerim.

  15. #15
    Elegant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2007
    Şehir
    Adana
    viper_q arkadaşımız çok detaylı bir rodaj reçetesi vermiş ama bana biraz fazla detaylı geldi. Henüz motosikletim yok belki ama otomobillerden bildiğim kadarıyla rodaj süresince, ilk 1000 km civarı, motorun çevirebildiği devrin 3/4'ünü geçmeyin yazar. Tabi bunu motoru fazla zorlamayın diye yuvarlak hale getiren kullanma klavuzları da mevcuttur.

    Bazı satıcılar ise sattıkları aracın kullanma klavuzunda yazmasına karşın, gerçi memleketimizde kullanma klavuzu okuma alışkanlığı yoktur, abi bunlar son teknoloji bas gaza 200 yap bişey olmaz gibi ifadelerle ürünün kalitesini vurgulamış olur. Bir yandan da servise müşteri...

  16. #16

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    ya 250 km de yagmı degişir benim bildigim ilk 1000 km de degişiyoooooo

  17. #17

    Üyelik
    13 Nisan 2007
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    CBF 150
    Güzel kaptanım sen ne zaman istersen değiştirebilirsin istersen her sabah binmeden değiştir motorun sana neden die bişi sormaz tersine allah razı olsun der.
    Viper_1 in kastettiği şey yazandan daha önce değiştirerek sürtünme ile dökülen çapaklardan biran önce kurtulmaktır.

  18. #18

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    gelibolu/canakkale
    Motosikleti
    çelik sports age 125
    abi Ben Motoru Ilk Aldım Bakımını Yapan Usta Ya Dedim Usta Motoru Açmak Falan Gerekiyormu Dedim Adam Aynen Böyle Dedi Ya Kardeşim 4 Zamanlı Motorda Açmakmı Olur Bas Istedigin Gibi Dedi.!! ??

  19. #19

    Üyelik
    13 Şubat 2009
    Şehir
    çorlu/t.dağ
    Motosikleti
    CBF150
    herkeze mrblar ben de yeni cbf150 motorumu aldım abi harika motormuş bu yaa.yani bende astra var onu sürerken bile bu kadar zevk almıyorum .ama bu gün bi arkadaşa verdim yan yatmış turatarken hafif çizikler var bereket koruma demirine biraz eğilmiş okadar ama moralim çok bozuldu.neyse buda gecer.

  20. #20

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Hoşgeldin,hayırlı olsun Cbf 'n, madem getirmişsin konuyu bişey yazalım.
    Bu rodaj ,aslında fabrikada montaj hattında her motora yapılıyor ama 3-5 dk benzin harcamak istemiyorlar bu bir.
    Gelişmiş yağ teknolojisi ile sürtünme ve aşınmalar en aza indirilmiş durumda tabii birkaç marka ve son modellerinden bahsediyorum.
    500 km boyunca motoru ağır devirlendirmek ve motoruna göre de maksimum tork devrinin çok üzerine çıkmamak fazlasıyla yeterli.

    500 km sonrasında nasıl açacağız motoru nasıl uçacak motor; burada kulaktan dolma bilgilere rast geldim, birden yüklen-kompresyonla düşük vites yavaşla gibi. Birden yüklensen ne olur, silindir hacmin mi büyüyecek, devir devir motorun en yüksek güç devrine kadar çıkarıp öyle vites yükselt.
    Aşırıya kaçmakla ne olur, yüksek devirdeki gücün düşük devre geriler(kompresyonun yüksek devirde azalır.)Devir çevirirsin ama gücü düşer.
    Sağır motor dediğimiz motorlar en iyi motorlardır,orjinaldir. Açılması da zor bişey değildir basarsın o da açılır.

    Özetle birden yüklenilip açılan motor verimsiz,savurgan ve ömürsüzdür.

    Hakkını gene verip redline' ı geçmeden yapılan rodaj sağlıklı olur,kompresyon güçlü olur ,tork ve güç fabrika değerlerinde uzun süre korunur.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler