İkinci el motosiklet alirken ilk yapilacak is, önce hangi modeli istediginizi belirlemek olmali. Örnegin kirsal kesimde motora binecek birine en uygun motor tipi endurodur.
Eger gidilecek güzergah caddelerden olusuyorsa cadde, spor ve touring motosikletleri kullanilmalidir. Ancak kisa mesafelerde ve düsük hizlarda motosiklet kullanmak ve biraz da hava atmak istiyorsaniz, buna da en uygunu chopperdir. Bu seçimi alici, saticiyla karsilasmadan yapmalidir. Çünkü satici malini pazarlamak için elindeki motorun karsisina çikan aliciya uygun oldugunu savunacaktir. Yollari unutmayin! Göz ardi edilmemesi gereken unsurlardan biri de, motorun Türkiye yollarinda sürat için uygun olup olmadigidir. Bu yüzden büyük hacimli, güçlü motorlari tercih ederken bir defa degil, iki defa düsünmek yerinde bir davranis olur. 750 cc'lik ve küçük motorlar Türkiye yollari için uygundur.
Motosiklet sahibi olmak isteyenler, kesinlikle hakim olamayacaklari motorlari almamalidir. Türkiye'de motosikletle ölümün ardinda, hemen her zaman bu gerçek yatmaktadir. Siki arastirma Arastirma yapmayi sevmeyenler ikinci el motosiklete merak sarmasinlar. Çünkü, motosiklet almak için önce ilanlara bakilmalidir. Satilan modeller ve fiyatlar hakkinda bir bilgi edinilmelidir. Ayrilacak bütçe belirlenmelidir. Daha sonra magazalar dolasilmalidir. Bu ise zaman ayirmak sarttir. Bir tek magazada isi bitirmek, genelde iyi sonuç vermez.
En iyisi dolasmak ve fikir almaktir. Nasil kontrol edilmeli ikinci el motosiklet alirken en önemli nokta teknik kontroldür. Motoru teknik bir muayeneden geçirmek sarttir. Motosiklet alirken yapilacak ilk is, motorun sesini dinlemek olmalidir. Çünkü motosikletin sesinden onun ne durumda oldugu hakkinda bir fikre varabilirsiniz. Eger ses fazlaysa motora yüklenilmis demektir. Sesi hem durdugu yerde, hem de üzerinde dolasarak dinlemek en iyisidir. Asinmalar meydana gelir Eger motosikletle düsülmüsse fren kollarinda, debriyaj kollarinda ve aynalarda çizikler olur.
Motosiklet düstügü için de orjinal boyanin üzerinde oynama yapilmis olabilir. Bu detaylar sayesinde motosikletle kaza yapilip yapilmadigi anlasilir. Ayrica uzun yol yapilan motosikletlerde lastikler çok asinir. Bu yüzden orijinal lastigin degisip degismediginden motosikletin ne kadar kullanildigi belli olur. Motosikletin frenleri lastik bitse bile asinmaz. Fren balatalarina bakilarak motosikletin ne kadar ve nasil kullanildigi anlasilir.Motosikletin zinciri yapilan kilometre arttikça asinir ve boyu uzar. Eger zincir, kullanilan kilometreye oranla daha fazla uzamissa, bunun altinda kötü kullanim yatar. Bu asinmalardan da zincir degistirilmediyse ne kadar sik ve çok kullanildigi ortaya çikar. Önemli detaylar Arka jant göbegindeki dislinin lastik takozu fazla asinmissa motora yüklenildigi ve fren balatalarinin kötü kullanildigi anlasilir. Bu da motor hizli kullanilmis demektir. Süspansiyonu kontrol etmek için de amortisör keçelerine bakilir. Bunlar patlamis ve jantlar da egrilmis olabilir.
Motosikletin yaginin zamaninda degistirilmis olmasi çok önemlidir. Çünkü yag zamaninda degistirilmemisse, sehir içinde kullanildiginda motor fazla hararet göreceginden yag 5 bin km'de degismesi gerekirken, 2 bin besyüz km'de degisecektir. Belirli bir süre geçince de yag islevini görmeyecek ve motor ömrü azalacaktir. Formlar önemli Bir motosikletin 5 bin km'de bir bakima gitmesi gereklidir. Eger bakim yapilan yer motorlar için bir form tutuyorsa ve yapilan isleri yaziyorsa, bu form ikinci el satisi sirasinda çok ise yarayacaktir. Motosiklet hakkinda form tutmak zaman içinde Türkiye geneline yayilacagi için, ikinci elde iki kategori olusacaktir.
Formlari olan motorlar ve form tutulmamis motorlar. Böyle olunca da, formu olan motosiklet hakkinda bilgi sahibi olmak daha kolaylasacaktir. Kim kullanmis? Alinacak motorun kimin tarafindan kullanildigi biliniyorsa, motorun teknik kontrolünden baska bu kullanicinin yapisi da motor hakkinda fikir verebilir. Çünkü genelde düzenli ve disiplinli yasayan biri motorunu da buna uygun kullanacaktir. Ancak yasam tarzi yanlis olan insanlar kendilerine ait araçlarada zarar vereceklerdir. Ustaya gösterin Yukarida saydigimiz islemleri her motosiklet severin bilmesine ve uygulamasina imkan yok. Bu yüzden motosiklet almaya karar verildiginde bir ustaya göstermek en dogru çözüm olacaktir.
Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.