İstanbul-Batı Karadeniz Gezisi 31/07/2010-10/08/2010
Reklamlar
-
14 Ağustos 2010, 23:21
#1
Şu ana kadar hep isteyipte yapamadığım uzun yolu aslen Sinop/Ayancıklı olmamdan dolayı şimdiye kadar motosikletle gitmeye hiç kısmet olmadı.
30/07/2010 Cuma günü başlayacak olan geleneksel Ayancık keten ve ahşap festivali için Cuma sabahı yola çıkmayı planlıyorum ancak Perşembe akşamı gelecek misafir nedeniyle gidişimi erteliyorum. Bu durumda biraz gerildim ancak yapabilecek bişey yok c.tesi günü öğlen misafirlerimi yolcu ettikten sonra hemen hazırlanmaya başladım ve öğleden sonra 3 gibi b.çekmeceden yola cıktım.
Rota olarak otobandan Gerede’den çıkarak Karabük, Kastamonu, Taşköprü, Ayancık, Sinop, Gerze, rotasını yaptım.
Yola çıktığımda otobanda tüm benzinliklerde depomu fulledim bu arada hem depomu eksiltmemiş hem motorumu dinlendirmiş hemde kendimi dinlendirmiş oldum
Kocaeli taraflarında araç sollamak için sol şeride geçtim hızım yaklaşık 120km idi tam sollamak istediğim aracı geçerken asfalt yenilenmesi için taranmış yola girdim şans o an yanımdaydı ki yavaşlayabildim ve kendimi sağ şeride atabildim.
Tüm motorcular için kazınarak tıraşlanmış yol çok tehlikeli böyle yerler için her hangi bir işaret uygulaması ülkemizde yapılmıyor maalesef. Bence bu konu hakkında da yetkililerin dikkatini çekmemiz gerekiyor.
Yola geç çıktığım için hava karardığında hava serin olmaya başladı. Ancak Karabük’e tırmanırken demir çelik fabrikasının bacası gerçekten havayı ısıtıyordu
Karabük’e kadar yol gayet güzeldi ancak Araç- Kastamonu arasında yol yapım çalışması vardı gece olması ve mıcırlı yol deneyimim olmamasından ötürü hızım yaklaşık 30km civarında seyir etmek zorunda kaldım. Kastamonu’da benzin aldığım istasyondaki arkadaşla biraz sohbet ettik kahve içtim. İstasyonda kantar vardı motoru öyle bir yüklemişim ki 220 kg ağırlığı vardı ben dâhilde 300kg geliyordu
Aslında kastomunuda gece otelde kalmayı düşünüyordum kendimi iyi hissettiğim için yola devam etmeye karar verdim. Taşköprüye geldiğimde karnım iyice acıkmıştı ve saat gece 1 olmuştu şansıma çıkışta bir fırın vardı. Ekmek almaya girdiğimde onlarda domates, zeytin kesmişler yiyorlardı sagolsunlar benide sofralarına davet ettiler. Uyumak için bana yerde sundular ama yeterince dinlenmiştim saat gece yarısı 3 olmuştu. Bu saate araçların az geçmesi ve yollara çiğin düşmemiş olması beni o saate hareketlendirdi. Gece 3 te yola hareket ettim.
Taşköprden sonra Hanönü ayancık girişine kadar yol yapım çalışması vardı yüne mıcırlı yol sonunda ayancık sapagına ulaştım.
Bu sapaktan sonra yakşalık 62km lik bir yol kalıyor ancak bu yol çangal ormanların içersinde geçiyor aynı zamanda burada da yol yapım çalışması var oldukça virajlı dar bir yoldan ıssız alanlardan geçiyorsunuz. Bir anda iyiki bu saate buradan geçtiğimi düşündüm çünkü karsıdan gelen arabaları çok iyi görbiliyordum bu yol gündüz daha riskli olurdu gündüzleri tır ve kamyonlarda bu dar virajlı yollardan geçiyor.
Ni hayet tam sabah 5 te ayancıga iniyorum. Nihayet festivalin son gününe yetişiyorum
Erken oldugu için ailemi uyandırmıyorum sahilde gezip kahvaltımı yapıyorum. Sabah 8:30 da otelde odama çekilip 11:00 kadar dinleniyorum buradan ailemle birlikte Gerze’ye gidiyoruz ve Sinop’un içini geziyoruz.
Sinop/Karakum Plajı
Akşam 7 de tekrardan ayancıktayız. Üstümü değişiyorum biraz dinleniyorum 9 gibi dışarıdayım ve festivalde sahne alan Ferhat göçerle o geceyi keyifli geçiriyoruz.
Pazartesi günü köyümüz olan sansar köyüne çıkıyoruz.
Yaklaşık 7 gün köyde geçiriyorum ki şu ana kadar en uzun kaldıgım süre oluyor genelde geceleri domuz avına çıkıyoruz
09/08/2010 p.tesi günü dönüş yoluna sabah 9:00da çıkıyorum.
Kafamda Türkeli’den girip İstanbul şileden çıkmak vardı ancak yola çıktığım sırada gelen iş ile ilgili telefonda çok gecikmemen gerekiyordu İstanbul’a.
Türkeli, Çatalzeytin, İnebolu, Cide, Kurucaşile’ye saat 3 gibi varabiliyorum. Çünkü oldukça virajlı ve yol yapımı nedeniyle mıcırlı yolda zaman zaman durup resim çekiyorum. Yalnız İnebolu’dan sonra yolda Amasra’ya kadar benzinlik göremedim.
Cizre
Gecelemeyi Amasra’ya varmadan yaklaşık 8 km önce Yüksel Pansiyon ve Kamping alanında kalmaya karar veriyorum. Aile işletmesi ve güzel bir yer oldukça ilgililer odaları gecelik 40tl çadır alanını 10 tl ye veriyorlar çadırımı kurup gece güzel bir balık yedim ve orada da güzel insanlarla tanıştım.
Sabah 8 gibi tekrar yola çıkıyorum.
Amastra
Bartın’dan Zonguldak’a geçiyorum Zonguldak’ta Mondila servisine uğrayıp tozlu yollardan geçtiğim için hava filtremi değiştirmek istedim ancak gerçekten yüzüme bile bakmadılar sinirlenip sanayide başka bir motorcu buldum oradaki ustada hiç sıcak değildi işim var ilgilenemem dedi bende artık Zonguldagın suyunu içmem dedim ve düştüm yollara Ereğli’deki Mondila servisi oldukça ilgiliydi ve sıcak davrandılar.
Biraz sohbetten sonra şileden çıkamamaya karar verdim çünkü geri kalan yolda Cide gibi olduğu söylendi zaten o rotayı takip etsem 1 gecede şilede kalacaktım işimden ötürü Akçakoca’dan Düzce’ ye geçtim. Düzce’de amcamlarda 3 saat zaman geçirdikten sonra tekrar yolara koyuldum.
Gayet güzel ve keyifli bir yolculuk içersinde körfez civarında kaskımın camına bir şeyler vurmaya başladı. Sonradan fark ettim ki 2 araç önümdeki tomruk boşaltmış tırdaki odunlar yola saçılıyormuş. Tırcıyı dinlenme tesisine girmesi için zorladım. Durduğunda kasasının resmini çekmeye başladım.
Nasıl bir insan anamadım bir de bana aklınca savunma yapmaya kalkıyor. Maalesef cahil ve yetişmemiş insan sayımız o kadar fazla ki abi fabrikaya boşaltmama izin vermediler hiçbir yere boşaltamadım diye kendini savunmaya çalıştı o an koptum zaten ya Allah insana akıl veriyor kardeşim malzemeni boşalttıktan sonra artıkların kalacağını biliyorsun yanına çuval al kasanı temizle öyle çık yola kimsenin canıyla oynamaya hakkın yok diye oldukça fazla çıkıştım ama hep çocukça savunmalar yaptı.
Bu yolculukta yaklaşık 2000km yol yaptım motorumda tık olmadı. Düzgün yollarda 100-120km hızla mıcırlı yollarda 30km ortalamayla gittim. Motorumu otobanda, bölünmüş yolda, mıcırlı yolda ve toprak köy yollarında test etmiş oldum Mondila mct 250 için güzel bir performanstı bence ayrıca Karadeniz’in mıcırlı ve virajlı yollarında 250cc lik motor tehlikeli olabilir kanaatindeyim. O bölgelere geziye çıkacak yüksek cc lik motorlardaki sürücülerin oldukça tecrübeli ve deneyimli olmasını öneririm.
Herkese gönlünce gezler diliyorum. Ayrıca kazasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
-
14 Ağustos 2010, 23:57
#2
harika bir gezi olmuş gittiğin gezdiğin yerler çok güzelmiş gerçekten.
ve mect konusuna gelince cidden çok sağlam bir motor zira ben motorumla beypazarı-bolu-kızılcahamama kadar arkama artçı ile kontak kapatmadan gittim banamısın demedi maşallahı var cidden
-
15 Ağustos 2010, 00:17
#3
tebrik ederim seni hemşerim hem cesaretinden hemde güzel memleketimin tanıtımına katkıda bulunmandan dolayı
-
15 Ağustos 2010, 00:39
#4
Darısı başımıza. Paylaştığın için teşekkürler.
-
15 Ağustos 2010, 01:32
#5
darısı başımıza. ben de virago 250 ile marmarist /tekirdağ yaptım geçen yaz 250 80 km hızla sabit gitmek için ideal de olsa otoban gibi di,ğer araçların yüksek hızlara çıkabildiği yollarda gayet tehlikeli oluyor.yanından hatta karşı şeritten geçen aracın türbülansına uğruyor. hatta izmir aydın otobanında bir yer var 2 dağın arası mıymış neymiş bir türbülans yaptı 100 k hızla herşey bitti dedim. öbür şeride soktu beni resmen...bu mct lerin yakıt nasıl acaba..
fotolar ve anlatımla gezdiğin yerleri bizimle paylaştığın için teşekkür ederim...
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer
)
-
15 Ağustos 2010, 12:29
#6
gs500inanc adlı üyeden alıntı
darısı başımıza. ben de virago 250 ile marmarist /tekirdağ yaptım geçen yaz 250 80 km hızla sabit gitmek için ideal de olsa otoban gibi di,ğer araçların yüksek hızlara çıkabildiği yollarda gayet tehlikeli oluyor.yanından hatta karşı şeritten geçen aracın türbülansına uğruyor. hatta izmir aydın otobanında bir yer var 2 dağın arası mıymış neymiş bir türbülans yaptı 100 k hızla herşey bitti dedim. öbür şeride soktu beni resmen...bu mct lerin yakıt nasıl acaba..
fotolar ve anlatımla gezdiğin yerleri bizimle paylaştığın için teşekkür ederim...
dostum diğerlerini bilmem ama ben bir depo ile şehir içinde karma kullanımla 320-340 gidiyorum rezervide kullanırsam bu 360a kadar çkıyor. şehir dışında ise 80le gidersem 440 90la gidersem 420 90 ve üzerinde oran 360-350lere kadar iniyor.
senin motorun yakma olayı nasıl acaba ben ondan almayı planlıyorumda ilerde
-
15 Ağustos 2010, 13:02
#7
Adana İl Temsilcisi
güzel gezi olmuş,güzel yerler,güzel rota.paylaşım için teşekkürler.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN.
BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
-
15 Ağustos 2010, 13:47
#8
geziniz çok güzel ve keyifli olmuş..
motorunuz da canavar gibi görünüyor maşallah.birkaç sorum olacak..
mct'nin 100-120 km hızlarda titreşim durumu nedir?
birde arka selenize bayıldım nasıl yaptırdığınıza dair bilgi verir misiniz?ben de düşünüyorum da...
şimdiden çok teşekkürler..
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!
-
15 Ağustos 2010, 15:53
#9
gs500inanc adlı üyeden alıntı
darısı başımıza. ben de virago 250 ile marmarist /tekirdağ yaptım geçen yaz 250 80 km hızla sabit gitmek için ideal de olsa otoban gibi di,ğer araçların yüksek hızlara çıkabildiği yollarda gayet tehlikeli oluyor.yanından hatta karşı şeritten geçen aracın türbülansına uğruyor. hatta izmir aydın otobanında bir yer var 2 dağın arası mıymış neymiş bir türbülans yaptı 100 k hızla herşey bitti dedim. öbür şeride soktu beni resmen...bu mct lerin yakıt nasıl acaba..
fotolar ve anlatımla gezdiğin yerleri bizimle paylaştığın için teşekkür ederim...
yolculuk boyunca hiç bir arabanın türbülansına kalmadım sanırım nedeni motorun boş ağırlıgı 220kg olması yüküde dengeli dagıtmış olmam sanırım. ancak bir kaç yerde şiddetli rüzgarda sarstı tabi onun dışında her hangi bir sarsındtı yaşamadım.
tüm benzinlklerde aldıgım benzin ve km reyi kayıt aldım düşük hızla gittiğimde 0,18tl/km gazı açtığımda 0,22-0,24tl/km yakıt yakmış. yakıtın bukadar yüksek olmasını yine agırlıga bağlıyorum ve süratli gitmemdir. örneğin Akçakoca-Düzce arası 110-120km hızla gittim hep 1 sefer çevirme oldugu için 80km hıza düştüm. Yani ağırlık ve sürekli hızda şişme olmadı ve motordan gayet memnun kaldım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:47 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 ----------
YÖRÜK adlı üyeden alıntı
geziniz çok güzel ve keyifli olmuş..
motorunuz da canavar gibi görünüyor maşallah.birkaç sorum olacak..
mct'nin 100-120 km hızlarda titreşim durumu nedir?
birde arka selenize bayıldım nasıl yaptırdığınıza dair bilgi verir misiniz?ben de düşünüyorum da...
şimdiden çok teşekkürler..
Titreşimi bir tek önden aldım ama oda etkilemedi fazlasıyla onun sebebi sanırım çıkarken ön jantın akortunu yaptıramamış olmam olabilir. ustamın aciliyeti oldugundan sadece arka jantın akortunu yapmıştık.
Motordan şiddetli bir titreşimi hiç bir zaman hissetmedim. Ancak artçım genelde ayaklarını bastıgı yerden şikayet etmiştir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:47 ----------
arka koltugu kendim tasarladım kontraplak ve meşe agacından yaptım. Döşemeciye kaplattım ancak tam olarak gönlümdeki olmadı. isteğim modelin her hangi bir resmi olmadıgı için ustama tam analtamadım. ustam çok ugrastı açıkçası güzelde oldu. ilk basta okadar para istemesini yadırgamıştım ancak ben usta olmsam ugrasmam
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:50 ----------
adanalı adlı üyeden alıntı
güzel gezi olmuş,güzel yerler,güzel rota.paylaşım için teşekkürler.
Ben böyle paylaşımların önemli olacağını düşünüyorum. çünkü yıllardır bende gezi ve seyyahatlerde forumlardan yararlanıyorum. benimde gezi planlayanlara bir faydam olsun istedim açıkçası.
-
16 Ağustos 2010, 22:02
#10
Elinize ve emeğinize sağlık. Güzel bir gezi olmuş.
2012 Bmw F800gs
; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
16 Ağustos 2010, 22:14
#11
Mükemmel bir rota izlemiş ve son derece güzel fotoğraflarla gezini
tamamlamışsın. Paylaşım için
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
17 Ağustos 2010, 02:45
#12
tşkler
Naci63 adlı üyeden alıntı
Elinize ve emeğinize sağlık. Güzel bir gezi olmuş.
Teşekkür ederim arkadaşım darısı sizlerin başına.
Kazasız sürüşler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:42 ----------
Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı
Mükemmel bir rota izlemiş ve son derece güzel fotoğraflarla
gezini
tamamlamışsın. Paylaşım için
Teşekkür ederim arkadaşım darısı sizlerin başına.
Kazasız sürüşler
-
17 Ağustos 2010, 03:08
#13
güzel bir gezi,bencede gezi paylaştıkça daha da güzel oluyor.tekerine sağlık güzel kareler.gitmek isteyen arkadaşlar hiç yoktan gidilecek yer ve yol hakkında fikir sahibi oluyor.1 ay önce bizlerde kurcaşileye kadar o güzergahlardan geçmiştik.görecek çok güzel yerler var ama vakit az olunca rota baya hızlı ilerliyor.yinede o araya resim sıgdırmak baya görsellik açısından güzel oluyor.kısmetse orta ve dogu karadeniz turu düşünüyoruz bayramdan sonra bakalım hayırlısı.
bende artçı selene bayıldım desem yeridir goldwing selesine benzetmişiniz artçın baya rahat ediyordur.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
17 Ağustos 2010, 03:26
#14
aloavera adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim arkadaşım darısı sizlerin başına.
Kazasız sürüşler
İyi niyet dileklerin için teşekkürler kardeş..
Ben'de karadeniz'liyim. Bu nedenle yaşamımın bir kısmı ; senin
takip ettiğin rota güzergahında o cennet bölgede geçti..
Oraları adım adım bilirim.. Çadır / kamp kurduğumuz, kara ve deniz
avcılığı yaptığımız yerleri tekrar görmek insanda ayrı bir
haz yaratmaktadır..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
17 Ağustos 2010, 03:56
#15
tşkler
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
güzel bir gezi,bencede gezi paylaştıkça daha da güzel oluyor.tekerine sağlık güzel kareler.gitmek isteyen arkadaşlar hiç yoktan gidilecek yer ve yol hakkında fikir sahibi oluyor.1 ay önce bizlerde kurcaşileye kadar o güzergahlardan geçmiştik.görecek çok güzel yerler var ama vakit az olunca rota baya hızlı ilerliyor.yinede o araya resim sıgdırmak baya görsellik açısından güzel oluyor.kısmetse orta ve dogu karadeniz turu düşünüyoruz bayramdan sonra bakalım hayırlısı.
bende artçı selene bayıldım desem yeridir goldwing selesine benzetmişiniz artçın baya rahat ediyordur.
Arkadaşım çok teşekkür ederim. Dediğim gibi bende gezilerimde hep internetten araştırarak yapıyorum paylaşımlar çok daha önemli.
Belki atlamış oldugum yerler olabilir sorularınız olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalısırım.
Umarım sizin gezinizde keyifli olur. Bol resimler bekleriz.
Motorum çok kaliteli değil ama ben çok memnunum zevkime göre bişeyler yaptım işte
Herkeze Kazasız sürüşler.
-
17 Ağustos 2010, 04:19
#16
aloavera adlı üyeden alıntı
Arkadaşım çok teşekkür ederim. Dediğim gibi bende gezilerimde hep internetten araştırarak yapıyorum paylaşımlar çok daha önemli.
Belki atlamış oldugum yerler olabilir sorularınız olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalısırım.
Umarım sizin gezinizde keyifli olur. Bol resimler bekleriz.
Motorum çok kaliteli değil ama ben çok memnunum zevkime göre bişeyler yaptım işte
Herkeze Kazasız sürüşler.
'' At sahibine göre kişner '' motorun yolda seni üzdümü? hayır !..
Seni yarı yolda bıraktımı ? hayır !..
O halde sen iyi bir motor sürücüsüsün vede kullandığın motor uygun
kalite ve standartta bir motordur..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
17 Ağustos 2010, 13:32
#17
-
17 Ağustos 2010, 14:56
#18
mondial gidiyo ok de motorun ömrünü yemişin, 20.000 km de pert sölim bend emarmara turu yaptım 870 km geldim yarısı günü marşa bastım 125 kt vardı 10 15 km gittim 90 100 le gidiyodum fısss ide ses geldi dumanalr çıkıyo yandı motor...)
-
17 Ağustos 2010, 15:09
#19
güzel gezi tekerine saglık
-
17 Ağustos 2010, 15:30
#20
superkaos adlı üyeden alıntı
mondial gidiyo ok de motorun ömrünü yemişin, 20.000 km de pert sölim bend emarmara turu yaptım 870 km geldim yarısı günü marşa bastım 125 kt vardı 10 15 km gittim 90 100 le gidiyodum fısss ide ses geldi dumanalr çıkıyo yandı motor...
)
Arkadaşım her zaman söylediğim bir söz vardır bir şey kimine yarar kimine yaramaz. Ben motorumdan memnunun eksiksiz servisini yapıyorum. Hayatta her şeyin ömrü vardır. Hayatta bizim ömrümüz gidiyor ama en önemlisi can bence motorda her hangi bişey olsa parasıyla değil mi yaptırırım ki mondial mct yi bu yüzden seçtim servis ve yedek parçası oldukça ucuz. Boş ver sana bişey olmasın
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)