İstanbul-Ayvalık Arası Her Yere Uğrama Gezisi (..ve Kuşadası-İzmir içeren devamı)
Reklamlar
-
Haftasonu yaptığımız Ayvalık gezisinin tüm hikayesini yazayım bari
1-2 ay önce Bıyıklı'yla geyik yaparken Ayvalık'a gitme fikri ortaya çıktı, Bıyıklı yıllık iznine çıktığında gitmeye karar verdik, 5 temmuza sözleştik.
Cumartesi sabah 05:15'te Halıcıoğlu'na motoru çekip Olcan ve Barış abiyi beklemeye başladım.
Kilometre sayacını sıfırladım. Barış abi uyuyakalmış, saat 6'ya doğru geldiler, hemen yola koyulduk.
İlk duraklamamızı Kumburgaz'da yaptık. Kumburgaz'a varana dek yol çok rahattı, İstanbul'un trafiğine hiç bulaşmadan çok rahat yol aldık. Kumburgaz'da yüklerimizi kontrol ettik, biraz su içtik, tekrar yola koyulduk.
Kumburgaz'da motorlarımız:
Sonraki durağımız Tekirdağ oldu. Biraz etrafa baktık, gördüğümüz ilk köftecinin önüne motorları çektik. Yüklerimiz kaydığı için tekrar bağlamak zorunda kaldık.
Köftecide işkembe çorbalarına...
ve köftelere yumulduk
"
Tekirdağ çıkışı Şarköy yolunu sorduk, sahil yerine malkara yolu üzerinden tarif aldığımızı anlamadık. Nereden gideceğimizi kontrol etmek için durduk, durmadan evvel Barış abi ön tekerin mıcıra denk gelmesi yüzünden yavaşça düştü. Haritadan yolumuzu kontrol ettikten sonra tekrar yola çıktık.
Malkara yolundan Şarköy sapağına girdik. Çok eğlenceli 38km iniş-çıkışlı virajlı yoldan devam ederek şarköy'e vardık. Yolun ortasında, hem de bir virajı alırken kaskıma giren arı bana mutlu anlar yaşattı
Şarköy'de biraz dinlendikten sonra Gelibolu yoluna çıktık.
Gelibolu'da arkasında ufak bir hayvanat bahçesi olan bir benzinlikte durduk.
Atlarımızın karnını doyurduk
Gelibolu'dan 13:10'da yola çıktık, 14:00 gemisine yetişmek için 58km yolu 50 dakikanın altında almak için uğraştık, başardık da. Ancak gemi erken kalktı, bir dakikayla kaçırdık.
Trakya'da 321 km yol katettik.
Çanakkale Boğazı:
Çanakkale merkezinde, Troy filminde kullanılan Truva Atı:
Daha sonra hakiki Troya'ya uğradık. Kasklardan yaptığımız tesbih:
Troya'daki at:
Ezine'ye 20km mesafede mola verdik, Olcan'ın patlak lastiğini farkettik. 20 dakika kadar uğraştık, sonra en yakın lastikçiye gitmeye karar verdik. Benzinlikteki pompacıya en yakın lastikçiyi sorunca yolun karşısını gösterdi
Bir saate yakın süren lastik tamiri:
Tekrar yola koyulduk. Kaz Dağları'nda muhteşem virajlar, manzaralar, yollar aştık. Akçay'da CuBuF 3000. kilometresine vardı
Saat 20:30 civarında Ayvalık'a ulaştık. Cennet Tepesi'nde gün atımı izledik.
İstanbul-Ayvalık yolu toplam 504 km tuttu.
Pazar günü Sarımsaklı'ya gidip denize girdik, tatlısu motorcusu olmadığımızı ispatladık
Ayağımın etrafında yüzen, hatta beni ısıran minik balıklar:
Sarımsaklı, CuBuF, Muj ve BP
Sarımsaklı Havaalanı:
Şeytan Sofrası:
Ayvalık'a gidip tost yememek olmaz
Pazartesi günkü sınavım ve toplantılarım sebebiyle saat 15:00 gibi Ayvalık'tan ayrıldım. çıkışa kadar Barış abi ve Olcan eşlik etti.
Balıkesir yolunda:
Sususrluk'tan geçip ayran içmemek olmaz
Susurluk-Bandırma yolu:
Manyas Gölü'ne karşı CuBuF ve ben
Bandırma'da feribot bekleyişi:
Yorgunluktan kısa süre motorun üzerinde uyukladım
Yenikapı'ya varış:
Tüm gezi 804.9 km sürdü.
Evim evim, güzel evim!
Reklamlar
-
süper gezi olmuş, tebrikler fırat.... umarım kısa süre içinde birlikte de gezeriz
-
paylaşım için teşekkürler.
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
güzel bir gezi olmuş bandırma istanbul feribotu ne kadar aldılar?
-
Bandırma-İstanbul motosiklet+sürücü 50ytl, artçı da varsa 75 ytl.
-
Güzel gezi olmuş emeğine sağlık,arıda kask takıp öyle uçmayı öğğrenip evrimini tamamlamaya çalışıyo heralde
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
CBF150 ilk göz ağrım.Güzel gezi olmuş paylaşım için teşekkürler.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
cok guzel bır gezı olmus arkadaslar.kazasız eve donmussunuz.
-
Ellerinize saglık güzel gezi olmuş. CBF150 benim de ilk göz agrım fakat suana kadar gittigim en uzun yol 325 km. Yazmadıgına göre CBF sorun cıkarmamış. Umarım yormamışdır da.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
08 Temmuz 2008, 16:21
#10
Khutuck adlı üyeden alıntı
Bandırma-İstanbul motosiklet+sürücü 50ytl, artçı da varsa 75 ytl.
sanırım 50 ytl çok ama karadan 280 km yol için az diyebilirim.
saol
-
08 Temmuz 2008, 16:25
#11
Yazmadım, CuBuF en ufak bir sorun bile çıkartmadı. Balıkesir yolunda çok sayıda tırmanışta 80'in altına düşmedim, orası dışında virajlar hariç 90'ın altına inmedim. Sadece yağ kontrolü yapacağım bugün, bakalım bazı arkadaşların başına geldiği gibi eksiltme yapmış mı.
Yol biraz yorucu oldu, ama bunun sebebi CBF'in rahatsızlığı değil. Aynı süre bir Transalp de kullansam aşağı yukarı aynı yorgunluğu yaşardım diye tahmin ediyorum.
-
08 Temmuz 2008, 16:38
#12
Motosiklet Eğitmeni
-
08 Temmuz 2008, 16:43
#13
güzel ve keyifli bir gezi olmuş tebrikler valla .. oldukça iyi bir kilometre yapmışsınız...
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
08 Temmuz 2008, 16:48
#14
Yediğiniz içtiğiniz sizin olsun... güzel gezi olmuş.Benim sormak istediğim bir iki şey var yardımcı olursanız sevinirim.Bu gezide gördüğüm kadarıyla katılımcılardan biri hyo. rx125sm kullanmış.RX125 sm ile gezi nasıl geçti ,kaç kuruş yaktı veya 1 depo ile uzun yolda kaç km. götürdü,sorun çıkardımı,uzun yolda yordumu vs... gibi şeyler kafama takıldı.Daha çok rx 125sm kullanan arkadaşa yönelttim soruları ama birde o motoru kullanan birinden geziyi anlatabilir mi? (gezi bahane , motorla ilgili bilgi şahane )
-
08 Temmuz 2008, 17:10
#15
superzzt adlı üyeden alıntı
Yediğiniz içtiğiniz sizin olsun... güzel gezi olmuş.Benim sormak istediğim bir iki şey var yardımcı olursanız sevinirim.Bu gezide gördüğüm kadarıyla katılımcılardan biri hyo. rx125sm kullanmış.RX125 sm ile gezi nasıl geçti ,kaç kuruş yaktı veya 1 depo ile uzun yolda kaç km. götürdü,sorun çıkardımı,uzun yolda yordumu vs... gibi şeyler kafama takıldı.Daha çok rx 125sm kullanan arkadaşa yönelttim soruları ama birde o motoru kullanan birinden geziyi anlatabilir mi? (gezi bahane , motorla ilgili bilgi şahane
)
RX'i kullanan Barış abiydi (BIYIKLI). Benim 30 lira benzin yaktığım mesafede, ki litre olarak tüketimi 3 litre/100km idi, o 40 liralık benzin yaktı (4 litre/100km). Bıyıklı'nın Hyosung'u hızlanmalarda ve son hızda benim CuBuF'tan daha iyiydi, tırmanmalarda performansımız denkti. Oturuş pozisyonu ve selenin dar olması sebebiyle CBF150 ve Keeway Superlight150 kullanan ben ve Olcan'dan çok daha fazla yoruldu.
Ayvalık'ta yaptığımız sohbete göre motorları değerlendirirsek, en iyi performans Hyo'daydı, zaten Hyo da 14hp ile en güçlü motordu. İkinci sırada CBF geliyor, CBF'in yokuş yukarı performansı yüksek torku sayesinde çok iyiydi, SL150'nin dördüncü vitese indiği yerlerde beşinci viteste hızlanabiliyordum. SL150 ise oturuş pozisyonu en rahat motor, ancak yokuşlarda zaman zaman torku yeterli gelmiyor.
En rahat süspansiyona sahip motor Hyosung olarak gözüktü. SL150 de darbe emmekte başarılıydı. Ancak CBF ile sahilden Altınoluk-Akçay'a giden bozuk yolda her çukuru hissettim. CBF'in süspansiyonu uzun yol için biraz sert gibi.
Hyo'nun küçük yakıt deposu biraz problemli, ben 500 km'lik Ayvalık'a gidişte bir kez benzin aldım, Barış abi 3 kez aldı. Beraber benzin aldığımız son noktada CBF150 30, SL150 34, Hyosung 40 liralık benzin harcamıştı, tüm yolda grup sürüşü yaptık, dolayısıyla hızlarımız ve sürüş tarzımız aynıydı. Hyo'nun tam depoyla (sanırım 8 litre ana+1 litre yedek) alacağı yol 250km civarında gözüküyor.
-
08 Temmuz 2008, 17:11
#16
tebrikler güzel gezi olmuş.epey km. yapmışsınız .resimler de iyi çıkmış.
-
08 Temmuz 2008, 17:49
#17
Çok teşekkür ederim bilgiler için ancak hyo.nun benzin sarfiyatı 125lik bir makine için fazla geldi bana.Bnm xt bile şehiriçi 5-5,5 litre yakıyor.
-
08 Temmuz 2008, 17:59
#18
guzel ve keyifli gezi olmus tebrikler..
bu arada istanbul dan ayvaliga tekirdag-canakkale uzerinden mi gitmek daha yakin yoksa eskihisar-topcular ordan ver elini ayvalik olarak mi daha yakın? bi bilginiz varmi?
-
08 Temmuz 2008, 18:03
#19
Eskihisar-Topçular yolu 100-150km daha kısa olmalı, ancak bizim amacımız gezmekti Gittiğimiz rotayı herkese tavsiye ederim, özellikle Malkara-Şarköy, Gelibolu-Eceabat ve Kaz Dağları yoları çok çok çok güzel yerler. Dönüşte de Edremit-Balıkesir arasındaki dağ yolları güzel ve hızlıydı, Susurluk-Bandırma arasında ise tarlalar arasından giden görece düz yolda manzara çok hoşuma gitti.
-
08 Temmuz 2008, 18:05
#20
Khutuck adlı üyeden alıntı
Eskihisar-Topçular yolu 100-150km daha kısa olmalı, ancak bizim amacımız gezmekti
Gittiğimiz rotayı herkese tavsiye ederim, özellikle Malkara-Şarköy, Gelibolu-Eceabat ve Kaz Dağları yoları çok çok çok güzel yerler. Dönüşte de Edremit-Balıkesir arasındaki dağ yolları güzel ve hızlıydı, Susurluk-Bandırma arasında ise tarlalar arasından giden görece düz yolda manzara çok hoşuma gitti.
tesekkur ederim cvbin icin gidis olarak canakkale donus olarak eskihisar yolunu kullanicam boylece tavsiye ettigin yerleri gorebilirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)