bir ben mi +1 'im arkadaş
bir ben mi +1 'im arkadaş
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
irfan abi ramazan'ın asker uğurlamasında ki resimleri ve videoları cd ye çekebilirmisin ? pazar günü alsam olurmu ya da flash bellek getirsem alabilirmiyim...
Azrail Noktayı Koyana Kadar Virgüle Devam...
34 SDT 60
merhaba ,bir aksilik olmazsa bende gelmek istiyorum.
onurus999 + 1
---------- Post added at 18:58 ---------- Previous post was at 18:56 ----------
Yolcular
1-cbr1100 xx
2-onur y
3-farcob
4-unnamed
5-motoseyyah
6-piyanist_irf
7-erimozel
8-takendy +1
9-FinalCut
10-Kilitci +1(Allah kısmet ederse diyelim)
11-nadrov
12-cenkşerver
13-sedat
14-F54
15-münir
16-Sensei ahmet N.
17-stepfunk
18-onurus999+1
[QUOTE=
yau. nerdesin dostum. yüzünü gören cennete. gidecek
[/QUOTE]
Sorma kardeşim bir görüşemedik, işler güçlerden fırsat bulamıyorum.
Biraz yoğun bir dönemdeyiz. Gecelere kadar çalıştığımız oluyor.
Arada girip takip ediyorum ama sizleri, her ne kadar yazı yazamasamda.
Bu gezide bol bol hasret gidereceğiz inşallah
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
Yolcular
1-cbr1100 xx
2-onur y
3-farcob
4-unnamed
5-motoseyyah
6-piyanist_irf
7-erimozel
8-takendy +1
9-FinalCut
10-Kilitci +1(Allah kısmet ederse diyelim)
11-nadrov
12-cenkşerver
13-sedat
14-F54
15-münir
16.Sensei ahmet n.
17-chemical
18-özen şenver babam
19-muhsin kuryecimiz
20- sezgin
Yolcular
1-cbr1100 xx
2-onur y
3-farcob
4-unnamed
5-motoseyyah
6-piyanist_irf
7-erimozel
8-takendy +1
9-FinalCut
10-Kilitci +1(Allah kısmet ederse diyelim)
11-nadrov
12-cenkşerver
13-sedat
14-F54
15-münir
16-Sensei ahmet N.
17-stepfunk
18-onurus999+1
19-chemical
20-özen şenver babam
21-muhsin kuryecimiz
22-sezgin
Listenin son hali budur dostlar, bir iki kişi eksik kalmış onlarıda ekledim.
"Cahillerle tartışmaya girmeyin çünkü ben hiç yenemedim!"
İmam-ı Gazâli Hazretleri (k.s)
sakaryadan izmite 2 yol var....Eşme tarafından kuzeyden,arifiye sapanca tarafından güneyden.farketmiyor hangisinden gelirsen gel önce izmitin doğusunda kartepe belediyesine bağlı uzunçiftliğe geleceksin sonra köseköye...Gölcük,bursa sapağından 10 km kadar geride yani sakaryadan gelirken bahsettiğim askeriye sağda kalıyor,solda prelli,mobesko,metro alışveriş mrkzi var.(Kentsa)ya yani sabancı holding yerleşkesine sağa gireceksin zaten yol seni direk alikahyaya getirecek....orada BİM A.Ş ye gelirsin hem Koray kardeşimizlede tanışmış olursun....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------
Yolcular
1-cbr1100 xx
2-onur y
3-farcob
4-unnamed
5-motoseyyah
6-piyanist_irf
7-erimozel
8-takendy +1
9-FinalCut
10-Kilitci +1(Allah kısmet ederse diyelim)
11-nadrov
12-cenkşerver
13-sedat
14-F54
15-münir
16-Ahmet (sensei) değilim, ninja tospağalarla uğraşmak çok zor oluyor hele bide gaz çıkardıklarında terkedin o bölgeyi az çekmedim ellerinden tospiklerin bidene Mt üyesi Tospağa kardeşimiz var sakın üzerine alınmasın
17-stepfunk
18-onurus999+1
19-chemical
20-özen şenver babam
21-muhsin kuryecimiz
22-sezgin
mobesko yu pirelli yi falan biliyorum ben eşme üzerinde gelirim mobesko nun karşı yolundan sağa mı sapacağım? tam tarif edersen bulurum yani ama sabah 9 da hazır olman gerek ben 8 15 te çıkacağım yola irfan abi poğça ısmarlayacak ta
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
ya şu adama piyanist demeyin adam has darbukatör öyle poğça falan dediğime bakma ben 3 poğçayla doymam yok be 1 duble çay 2 poğça bana yeter daha ne olsun
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
sizlere güzel hafta sonları,malum okullar açılıyor çocukların ihtiyaçlarını karşılamak lazım
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
ARKADAŞLAR GEZİ PLANINA BAĞLI OLARAK 1 SAAT ERKENE ALDIK
18 EYLÜL PAZAR YALOVAYA GİDİYORUZ (MT-KEMİK TAYFA YOLLARDA)
SELAMUN ALEYKÜM ARKADAŞLAR
Tarih: 18 eylül pazar
Gidilecek yer:Yalova ve sonrası sürpriz organizasyonlar (rehber MOTOSEYYAH abimiz...)
Buluşma yer ve zamanları
İstanbul avrupa yakası : levent bp 08:00 buluşma saati 08:30 teker döner , direkt ikinci köprü yolundan camlıca gişelere buluşmaya geliyoruz.
İstanbul anadolu yakası :Tem Camlıca gişelerde (Avrupa yakası 09:00 da orada olur ve) 09:00 buluşma saati ve 09:15 teker döner ikinci köprü yolundan direkt eskihisar feribota gidiyoruz.
Direkt eskihisar feribota gelecek arkadaşlarla da 10:00 de buluşup 10:15 te feribota yol alacağız....
Arkadaşlar giysilerimiz full koruma ,kgs ve ogs miz dolu olsun ve tek grup olarak yolumuza yalovaya kadar devam ediyoruz .Orada güzergahımıza göre ayarlamalar yaparız.Kamerası olan arkadaşlar lütfen getirsinler.Artçılarınız olursa lütfen full koruma giyinsinler...
Özel not:Gazlama gezisi değildir lütfen unutmayalım
Yolcular
1-cbr1100 xx
2-onur y
3-farcob
4-unnamed
5-motoseyyah
6-piyanist_irf
7-erimozel
8-takendy +1
9-FinalCut
10-Kilitci +1(Allah kısmet ederse diyelim)
11-nadrov
12-cenkşerver
13-sedat
14-F54
15-münir
16-Ahmet (sensei) değilim, ninja tospağalarla uğraşmak çok zor oluyor hele bide gaz çıkardıklarında terkedin o bölgeyi az çekmedim ellerinden tospiklerin bidene Mt üyesi Tospağa kardeşimiz var sakın üzerine alınmasın
17-stepfunk
18-onurus999+1
19-chemical
20-özen şenver babam
21-muhsin kuryecimiz
22-sezgin
23-
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
Arkadaşlar grup sürüşü ile ilgili az yada çok deneyiminiz vardır ama yine de bazı şeyleri hatırlatmakta fayda var diye düşünüyorum:
Evlerimizden güle oynaya çıkıp güzel bir geziden sonra tekrar evlerimize güle oynaya gitmemiz gerektiğini unutmayalım.Aşağı yukarı 30 motosikletli bir konvoy olacağından ortalama 2 motosiklet arası 10 metre olsa konvoyun toplam uzunluğu 300 metreyi bulacaktır.Bu sebeple grup sürüş kurallarına harfiyen uymamız gerekmektedir.Mümkün mertebe küçük gruplar halinde (5'erli gibi) gruplar oluşturularak diğer araçların sollamalarını zorlaştıracak konvoylar oluşturmamalıyız.
"Motorla gezinti keyifli olay...ama hani biraz da tehlikeli taraflari var degilmi?..Iste grup la gezinti daha keyifli ve daha da tehlikelidir..
Amacim sizi urkutmek degil ama bu is kural kitap isi arkadaslar...istiyorum ki hem arkadas grubu ile keyifli motor gezileri duzenleyin, yapin ama tehlike duzeyi en fazla yanliz surerken ki kadar olsun. Kisaca grup suruslerinde nelere dikkat etmek lazim diye bahsetmek istiyorum.
**** Once birinci en onemli kural, grup suruslerinde grup suruculeri birbirini sollamaz, gecmez...ozel durumlar disinda, ki onlardan bahsedecegim.
Yerinizden memnun degilseniz bir sonraki moladan sonra baska bir yere gececeksiniz.
Uc tip grup surus yontemi vardir,
Birincisi, YANYANA pozisyonu dur. Bu durumda suruculer yanyana tek seridi paylasir, ki bu tehlikeli bir yontemdir...Sadece resmi gecitlerde yurume hizina yakin hizlarda, yada yine 35km/h i gecmeyen eskort, resmi gecitlerde VIP ye yol acmak, govde gosterisi icin filan kullanilir. Aslinda dikkat ederseniz burada polis suruculer cogu kez iki seride birden yayilir, ve ondekiler "V" seklinde surup tehlikeyi asgariye indirir. Ozel egitimli polis ekiplerinin, ozel amaclar icin egitildigi bir yontemdir.
YANYANA POZISYONU BASKA HICBIR NEDENLE KULLANILMAZ.
Ikincisi TEK HAT pozisyonu...suruculer arka arkaya tek hatta siralanir...aralarindaki mesafe 5 saniye yada daha fazladir. Sportif, canli suruslerde; acik, trafigi dusuk ozellikle virajli yollarda, tercih edilir.
Bu tur bolgeler yerini normal trafige biraktiginda ise
Ucuncu..ZIKZAK pozisyonu na gecilir. (Fermuar da deniyor) Esas grup surus teknigimiz budur. Bu pozisyonda en ondeki surucu, #1 Lider, sol dis seridi (otomobil lastik izini) onun arkasindaki sag ic seridi (otomobil lastik izini) ucuncu #1 lider ve #2 nin ardinda sol da bir arkadaki sagda vs. surer. Suruculer arasinda en az 2 saniye mesafe olmalidir.
Bu soyle hesaplanir...diyelim onunuzdeki (yani sag yada sol onunuzdeki) bir agacin golgesinden yada yerdeki bir mazgal kapagindan gecti, icinizden normal bir tempoyla "bir saniye bir, iki saniye iki" deyin. Bu sure icinde o isarete geldiyseniz mesafe tamamdir. Degilse mesafeyi ayarlayin.
Zikzak pozisyonunda giderken kirmizi isikta duruldugunda da hicbir zaman -tam yanyana- gelmeyin. aranizda en az bir tekerlek (yarim motor boyu) mesafe birakin. (tipik kazalardan biri bu tur suruslerde yanyan sohbet eden suruculerden birinin ayagi kayip yada baska bir nedenle motoru devirip obur surucuyu de devirmesidir)
Sohbet isini daima molalara birakin...grup suruslerinin en keyifli yani cay kahve yemek ihtiyac guzel manzara vb. vb. yuz cesit bahaneyle durup cene calmak, haftanin stresini unutmak eglenmektir. Birsey soylemek istiyorsaniz, bu muhakkak onemli olmali...onemsiz ivir zivirdan bahseden suruculeri uyarin. Dinlemeyin, "sonra konusuruz" falan deyin.
En iyi, tecrubeli ve cevreyi, yollari en iyi bilen, GPS i olan, haritasi olan, oryantasyonu kuvvetli olan lider olmalidir...tabii bu ozelliklerin hepsini barindirmasi gerekmez. Ikinci en iyi adam (ozellikle grubun tecrube-hiz-motor cinsi/turu karisiksa, yeniler, yabancilar varsa) en arkada surer. Arkayi toplar, grup bolunmez kaybolmalar, geri donup aramalar olmaksizin surus devam eder. Gerektiginde butun grubu sollayip one arkaya sahip olur. #2 de lider karakterinde biri olmali kavasaklarda bekleyerek grubun kopmadan devamli surusunu saglamalidir.
Otomobil, kamyon gibi agir agaclari grup halinda sollamanin da kurali var...once #1 lider ( guvenli olarak sollamak mumkunse, degiyorsa sol elini kaldirip isaret verir once, sonra sinyalini yakar, sollayip yine sol onde, arkasinda en az #3 u alacak kadar mesafe acip (solladigi otomobille) sol one yerlesir. Otomobilin arkasinda olan #2 bu arada sol one, #1 in eski yerine yerlesmistir. #1 ona isaret etmeden sollamaz (ozellikle virajli yollarda) ve solladiktan sonra ilerde orijinal yerini alir, #3 yine sola yerlesir sollar vb...devam eder. Kendinizi, sollamayi guvenli gormuyorsaniz sollamazsiniz...ondekiler gitti, grubun gerisi benim yuzumden burada takildi kaldi diye bir dusunce yanlistir. Ne kendinizi nede bu durumda olan onunuzdeki bir arkadasinizi suclamayain, zorlamayin. Onemli olan keyifli ve guvenli bir surusle grubun saglikli bir sekilde planlanan rotayi tamamlamasidir. Bu isi goturu is almis amele zihniyetiyle yapiyorsaniz hic yapmayin daha iyi.
Grubun kopmamasi ise basit bir yonteme dayanir, tam arkanizdakini aynadan takip edersiniz..goremiyorsaniz yavaslarsiniz. Siz yavaslayinca bu kurala uyan sizin onunuzdeki de yavaslayacaktir...zincirleme devam eder ve grup kopmaz, dagilmaz. Kirmizi isiga yakalanma, trafigin sikismasi, virajli yollarda sollayamamam gibi nedenlerle grup kopacaktir...ondekiler her zaman bunu goze alarak surer, hizi dusurur, bekler ve grubun toplanmasini saglar. Grup surusu grup ruhuyla yapildigi zaman son derece keyiflidir. Bazi suruculer kendi baslarina dunyada suruse cikmaz, grup gezilerinden gezilere motor kullanir.
"Lider, yani #1, #2, #3 nasil calisir, biraz daha detaya gireyim...
Bir kavsaga/yol ayrimina gelindiginde eger buyuk bir grupla suruluyorsa #1 el isareti ile #2 yi o kavsakta birakir. Taa grubun sonundaki artci o kavsaga gelinceye kadar oradan ayrilmaz, butun gruba yol gosterir.
Sonra grubun en arkasinda yer alir. Artci ise yavas yavas, sollaya sollaya grubun en onune #2 nin yerine gecer. Kavsakta bekleyen eski #2 yeni artci olmustur. Birden fazla kavsak donulecek ve grubun kopup kaybolma tehlikesi varsa, #3 u ve hatta #4 u de baska baska kavsaklarda biraka biraka ilerler. Boylece butunluk ve emniyet garantilenmis olur, lider her zaman artcinin kim oldugunu bilir. Ayni sistemi grup halinda bisiklet gezilerinde de kullanabilirsiniz.
Ikinci son derece onemli grup surus kurali ise: "Kendi surusunu yap" tir...bu su demek oluyor;
Gruba ayak uydurmak zorunlulugu diye birsey yoktur...evet asagi yukari hepsi ayni yetenek ve motor turune sahip bir grupla gezi yapmak bu iste nirvanaya ulasmak gibidir ama cogunlukla mumkun olmaz, olamaz...
Kendi yeteneginize (yada ustaliginiza) 10 deyin...8 inin ustundekini kullandiginzi hissediyorsaniz isaret edin arkadaki gecsin, daha geride yer almaya baslayin..taa ki konforlu hissedinceye kadar kendinizi. Hic bir zaman 9/10 ve hatta 10/10 kullanmayin. Kritik bir anda olagan ustu reflex ve tecrube birikimi gerekecektir, bunu kullanacak haliniz kalmaz.
Ondeki surucu(ler) daha tecrubeli, motorlari-lastikleri daha iyi durumda olabilir...daha antremanli olabilir, motorlari o gunku suruse daha uygun olabilir, kendilerini sizden daha iyi hissediyor olabilirler, daha cok risk alacak kadar aptal yada tecrubeli olabilirler vs...kisaca muhtelif nedenlerle sizden daha hizli, kivrak, becerikli olabilirler...
SIZ ONLARA UYMAYIN...
GRUP SURUSU YARIS DEGILDIR...SIDIK YARISI HIC DEGILDIR...
TRAFIGE ACIK YOLLARDA YARISMAK, DIDISMEK OLUMDUR..sizin yada baskasinin, yakinlarinizin, sevenlerinizin, size emek verenlerin, sizin emek verdiklerinizin...
Ondekinin tekerleginin denk gelmedigi metal izgara size denk gelir, sizin motor onunkinden mesela 73kg daha agirdir ve onun viraj alma cizgisi ile sizinki tamamen farklidir, vb...onun dusmedigi virajda siz dusersiniz.
Varilacak yere 1-2 dakika gec varmak, oradaki geyik muhabbetinin basini kacirmaktan baska bir zarar getirmez...oysa dusmek, hele ciddi bir kaza tum grubun butun gununu-haftasini mahfedecegi gibi, sizin icin de moral ve fiziksel olarak degerlendiremeyecegim buyuklukte bir yikima yol acar.
Grupta duseni kimse sevmez, soyleyeyim. Oysa sanilanin aksine, geride kalan, biraz daha yavas suren, tecrubesizligini bastan ilan eden surucu daima ilgi ve hosgoru toplar.
ALTIN OGUT
*****************************
Unutmayin, motosikletler kendi basina ne kaza yapar, ne yaris kazanir, ne de gule oynaya turing gezileri yapar...kendi baslarina ayakta bile duramazlar...
Onu kullanan sizsiniz, ne gruptaki bir baska arkadas, ne yolcunuz, ne yuk, ne frenlerin durumu, ne lastiklerin asinmis olmasi, hicbiri...sizsiniz...herseyinden, gazindan, freninden, viraja giris acisindan, hizindan, yatma acisindan, o sirada yagmur yagiyor olmasindan, koca bir su birikintisiyle karsilasmanizdan, virajda yolcunuzun yanlis tarafa yatmasindan her seyden siz sorumlusunuz.
******************************
Grup gezilerinde basit haritalar yapip, mola noktalari, benzinciler vs nerede filan isaretlenip fotokopi ile cogaltilip herkese verilebilirse bu cok faydali olur. Bazilari kenarda bir kizin goz kirpmasi, kuru fasulyeyi fazla kacirmis olmasi filan gibi nedenlerle gruptan "kisa bir sure icin" ayrilmak, bir sonraki molada bulusmak isteyebilir, bu haritalar cok ise yarar...
Iyi bir grup surus organizasyonu, bir aksam biralar acilip, masaya haritayi yayip soole anliyormusunuz kafa kafaya....hazirligi bile cok keyiflidir...sonra emailler-telefonlarla arkadaslari toplamaca, arizalari vb. gidermece...tadindan yenmez...)
Kucuk gruplarda da yine yukarda bahsettigim prensipler aynen gecerlidir. Hatta iki kisiyle bile...unutmayin lutfen. Bu tur uc-dort kisiyi gecmeyen gruplarda eger gidilecek yeri herkes biliyorsa, mola yerlerini filan (mesela Istanbuldan Adapazarina TEM den gidiliyor diyelim)lideri onbes yirmi dakikada bir degistirin...ondeki adam arkadakilere gore daha cok dikkat sarfedecegi icin cabuk yorulur..hem ayri bir keyfi de vardir lider olmanin...herkes tadar...keyif artar...) "Group Sex" koydum bu thread in adini ama, grup halinde basarili bir motosiklet gezisi sex ten daha guzeldir..)))
Bol keyifler, guvenli, neseli geziler diliyorum..
Bir bölümünü iktibas ettim.
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
Abi eyvallah feribottan inince zaten bir konuşma yapacağız o sırada bunlarda gündemde zaten .Ben reflektörlü yelekler getireceğim ,4 adet bende var zaten 5 -6 lı gruplar olursak 4 yelek yeter ve böylece her gruba bir lider geçer grup ara mesafesi 25-30 metre bırakırız böylece tehlikeli çoğunluk olmayız ve gidiştede feribota dönüştede aynı sistemde devam ederiz.Zaten sabah konuşmamızda güzergah ve yol belirleneceğinden sıkıntı olmaz.İçimizde yolu bilenler olacağından her gruba birini verdikmi iş tamamdır.
Çok detaya girersek grup sürüşünde sıkıntı olur zaten bence en pratik ve kolay çözüm bu...Hız ortalamasına gelince yolu bilen arkadaşlar trafik kuralları çerçevesinde gideceklerinden arkadakilerde ona uyacaklardır.........Artçılı motosikletlileri ayrı bir grup yapacağız ve o grupta ben olacağım...
Öndeki gruptaki öncü eğer yol güzergahında anayoldan çıkışlar ara girişler yada dikkat edilmesi gereken yerler var ise kendi grubunu gönderip arkadaki grubu yönlendirir vb çözümleri orada üretiriz zaten....Ama mutlaka 6 lı gruplar halinde ilerleyeceğiz çünkü toplu sürüş hem deneyim hemde çok dikkat isteyen bir şeydir.
---------- Post added at 00:27 ---------- Previous post was at 00:14 ----------
arkadaşlar özel ricamızdır lütfen grup halindeyken grup başkanından daha hızlı gitmeyiniz ve gruptaki arkadaşları tehlikeye atacak bir sürüş seyrinde olmayınız....
Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....
ana gurubu Da 4 eşit parcalara bolmek çok akillica komserim. haydi hayirlisi diyelim kazasız belasız vuralım muhabbetin göbeğine
---------- Post added at 05:31 ---------- Previous post was at 05:28 ----------
biri bendenmi. bahsetti ? Siz hala pohacada misiniz mubarekler sağ salim düşün. buraya da gerisi teferruat.
---------- Post added at 05:40 ---------- Previous post was at 05:31 ----------
Bu arada tunal. abi motosikletimin. 3 farklı yerine değişik açılardan görüntü almak amacıyla camera yerlestiriyorum .amacım seyir halinde ve kayda değer guzellikleri görüntüleyenilmek ve izlenebilir bir video çekebilmek .bu konuya merakliyim. af buyurun ara. ara guruptanda. görüntü almak amacıyla baş orta ve arkaya
geçme durumumda anlayisiniza. siginiyor bilginize sunuyor. iniş izni istiyorum.
---------- Post added at 06:42 ---------- Previous post was at 05:40 ----------
Özel nedenlerden dolayı bizim iç işleri bakanı geziye katılamıyor oguzcum. Bilgin olsun
---------- Post added at 06:48 ---------- Previous post was at 06:42 ----------
çok faydalı paylaşım oldu serdar abi gezi. öncesi kayda değer bilgiler için teşekkür ...
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)