Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

15000 TL'ye kadar Cross tavsiyesi yarışlar için)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Merhaba arkadaşlar cross'a yeni başlamayı düşünüyorum. Bütçeyi oldukça yüksek tutuyorum (15000 TL) ve kalitesi yüksek bir cross motosiklet almayı düşünüyorum. Daha önce motosiklet kullanmadım ama kendime güveniyorum. Ayrıca yarışlara da girmeyi planlıyorum. Bu yüzden önerilerinizi bekliyorum. Bu arada yarış kategorilerinde enduro, supermoto gibi kategoriler var. Ben crossla hangilerine girebilirim. Şimdiden teşekkür ederim. Selamlar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dogus2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400 UG

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Doğuş hocam çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Bu kategoride başka hangi motosikletler vardır? Mesela Kawasaki'nin modelleri de hoşuma gidiyor ama teknik olarak bilmiyorum. Aralarında en çok tutulan hangi marka/modellerdir?

    http://www.kawasaki.com/Products/SubCategory.aspx?id=8

  4. #4
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    merhabalar oncelikle sunu solemek isterim motosiklet kullanmadan krosa kalkısmak bbiraz olume atlamak olur cunki dagda tasta denge kuramazsın duz yoldada kros kullanamazsın . bayagı egitim alman gerek . senin icin onerecegim ktm den bakman . fiyatları hakkında bilgim yok ama burada ktm nin kros gosterileri olmustu cok begenmıstım .
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  5. #5
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    KX250F Öneririm fakat bundan önce 125lik bir yamaha wr125 r veya x alıp biraz eğitim alsanız sizin için daha iyi olur. 125lik motor içinde ikinci el öneririm nihayetinde yeni başlayacağınız için düşmeler vs... olabilir. Kesinlikle 100-150 sınıfına girmeden 250 sınıfına girmeyin, bu aynı üniversite 1.sınıfa girmeden 2.sınıfta başlamak gibi bişeydir. Her işte altyapı önemlidir. Yavaştan yavaştan ilerlemek gerekir.

  6. #6
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    motora crossla dağda bayırda başlamak adamı inletiyo...öğrendiğim dönemlerde 1 saatlik hafif ve zor arazide tecrübem olmuştu da buna binenin aklını ..... diye geçirmiştim içimden...iki kere de düştüm...allahım ne anlardı...

    ama sonra sitede fotoları gördükçe sevmeye başladım...

  7. #7
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Kardeşim nasıl bir hayal dünyası.Öyle damdan düşer gibi ne bu,yarışlara katılacağım 1. olacağım filan:D Önce düşük cc li bir motorda başla,binlerce km sür,hesaplı bir şey al ki bir şey olunca bütün hayal dünyan yıkılmasın.Hem de extreme işlerden söz ediyorsun,illaki çok hasar göreceksin.Hemde profosyenel crossçulara bakarsan motordan çok hasar almıştır kemikleri.Yavaş ol derim.Umarım ilk mesajında yazdığın kadar aceleci ve heyecanlı değilsindir,motorda böyle şeylerin affı olmaz.Allah sonunu hayır etsin ne diyeyim sana...

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Motosikleti
    seger 125
    tek kelime lifan 200

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Yorumlarını esirgemeyen herkese çok teşekkür ederim. Şunu çıkarıyorum ben söylediklerinizden. Öncelikle yavaştan almalıyım. Benim düşündüğüm belki de çok çok ilerisi için olmalı. Tabi ki eğitimini almayı düşünüyorum. Ayrıca başlangıç olarak 125 cc yeterli olur sanıyorum. Peki yeni soru: 125'lik hangi marka/modelleri düşünmeliyim? Şimdiden çok teşekkür ederim yorum yazan herkese

  10. #10
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Kawasaki KLX 125 : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...-klx-125/detay

    Yamaha WR 125 R : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...85006422/detay

    Yazdığım urllerdeki firmalarla hiç bir alakam yok resimlerini ve özelliklerini gör diye yazdım

  11. #11

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    yamaha 125 wr x ve r ideal

  12. #12
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Hyosung RX125 diyorum. Şahsen Yamaha Wr125 ten arazi için daha uygun olduğunu düşünüyorum. Özellikle de başlangıç için. Aslında motordan anlayan çevren felan da varsa, KTM nin 125liklerini de öneririm. Bir de tabi şöyle bir soru sormam gerek, tam cross mu yapacaksın, yani almayı düşündüğün motor tamamen arazide sürülecek tip mi olacak, trafikte sürmeyecek misin? Yoksa "ya araziye de gelsin, şehir içinde de kullanırım" mı diyorsun. Eğer durum ilk söylediğim gibi ise KTM 125lik modellerini öneririm. Yok durumun 2.söylediğim gibi ise, KLX125 yada Hyosung RX125 öneririm. Hyosung piyasada KLX'e göre biraz daha yaygın.

    Ha bana kalsa ilk motorun bir çinli olsun derim ama madem bütçen yüksek, biraz daha kaliteyi yükseltmekten zarar gelmez.
    #sürenadam

  13. #13
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    ramzey qm200 mü ne var, onu al bi motosiklet kullanmayı öğren dağda taşta bişey olmasın motosiklete. Sonra gidip bi crf250 sx250 falan al
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Seçenekleri toparlarsak:

    Kawasaki KLX 125

    Yamaha WR 125 R

    KTM 125 EXC

    Hyosung RX125

    Ramzey QM 200

    Bazı modeller Cross kategorisinde değil de Enduro olarak geçiyor. Bunlar arasındaki farkı sadece lastikler mi belirler? Ben sadece arazide kullanacağım. Yola çıkmayı düşünmüyorum. Tam arazi için hangi modeller uygun olur? Daha başka önerileriniz var mıdır?

  15. #15

    Üyelik
    04 Mart 2010
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Ara verdi :(
    Resimlerini koyduğun makinalarda 3'ünü qm200,rx125 ve Wr125r'ı kullandım. Benim fikrim motoru arazi ve şehir kullanımı için Wr125r ın hepsinden kullanışlı ve yakışıklı olduğu 6000km kadar kullandım dengesi güzel ve şimdiye kadar hiçbir problem çıkarmadı. Qm200 ve Rx125 olsaydı en az 2 kere tamirciye gitmiştim. Balıkesir/Susurluk cross pistinde dahi kullandım tabi üstündeki lastikler biraz daha asfalt kullanımına uygun, atlamalarda ve frenlemesinde(frenleri baya kuvvetli bu arada) bi sıkıntı yaşamadım. Ama tabi bu yukardakilerden en kalitelisi Ktm ama yoldada kullanırım arada 50-60km gezerim dersen pek tavsiye etmem. Bakım maliyeti yani Tamamen duygusal sebeplerle ama bütçem az deseydin sana bunlarda başka sana Str250r tavsiye ederdim ama onunda arka fren probleminden bahsediliyor. (gerçi çözümü pek maliyetli değil ama)

  16. #16
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Gösterdiklerin arasında sadece araziye uyumlu olan KTM modeli. Onunla trafiğe çıkamazsın. Ve arazi performansı olarak muhtemelen diğerlerini toplayıp cebinden çıkartabilir. Bu arada RX125 in Supermoto modelinin resmini koymuşsun. Benim dediğim model şu olacaktı;



    Çok uzun süre sorunsuz kullananlar var araştırırsan görürsün. Ama sen sadece arazide kullanıcam demişsin, ozaman KTM yi öneririm. Ne yamahayı ne de başka bişeyi. Madem sadece arazide kullanacaksın, tam olarak atlamaya zıplamaya uygun olmayan lastiklerle bişeyleri zorlamanın anlamı yok bence. Sadece KTM gibi bu tür saf arazi aletlerinin bakımları biraz daha sık oluyor, onlara dikkat etmen gerek. Zaten katılacağın gruplarda(muhtemelen araziye tek başına çıkmayacaksın) tecrübeli kişiler seni yönlendirirler bu konuda.

    Bir de senin koyduğun Kawasaki KLX'in "L" modeli olarak geçiyor sanırım. Tam olarak araziye uyarlanmış hali. Farlar felan sökülmüş. O hali ile de trafiğe çıkamazsın motorla. Normal KLX ten teknik olarak farkı var mı bilmiyorum ama bayiden alacağın model yola uygun olan model;


    Lastikler daha düz bu orjinal halinde mesela
    #sürenadam

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Pekala arkadaşlar sonuç olarak KTM bu işin kralı diyoruz. Peki KTM'nin sitesinde 3 farklı 125'lik model var. Bunların ilk ikisi Enduro sınıfında en alttaki ise MX (sanırım Cross demek oluyor) sınıfında. Bunların farkını bilen var mı?

    KTM 125 EXC http://www.ktm.com/enduro/125-exc-eu/highlights.html


    KTM 125 EXC SIX DAYS http://www.ktm.com/enduro/125-exc-si...ighlights.html


    KTM 125 SX http://www.ktm.com/mx/125-sx/highlights.html

  18. #18

    Üyelik
    14 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Naked :)
    Bu aletlerin de selesi ne rahatsızdır yahu Bir ara yedek motor alıyım dedim test sürüşü yaptım, baya bir rahatsızlık çekmiştim. Kolaylık versin ne diyeyim...

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Kayseri
    Neyse hocam artık minder filan atarız üstüne

  20. #20
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Valla güzel soru. Bu motorlar arasındaki farkı bilmiyorum bende. Off-road EXC ve Off-road MX diye modelleri mevcut. Bu MX serisi(son gösterdiğin) daha bir vahşi - selesi ve motorun altının yerden yüksekliği daha fazla, arka teker 18" yerine 19", 2 litre daha az depo ve ~5 kilo daha hafif - ama EXC ler ne o zaman? Ben anlamıyorum KTM yi bu konuda, modelleri hep kafamı karıştırıyor.

    Ha bir de bilmiyorsan söyleyim, bunlar hep 2 zamanlı...
    #sürenadam


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)