Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Afacan F650 GS Mağrur Transalp / Ayşe Şule Bilgiç

    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003

    Uzun zamandan beri motosikletin yasası-tasası derken motosikletlerden pek bahsetmez oldum. Bu hafta, hangi motosiklet hakkında yazsam diye düşünürken yıllardır üzerinde yağmur-çamur demeden, iyi günde-kötü günde nereye gideceksem yoluma anlam katan emektar motosikletlerimi neden anlatmıyorum ki dedim.


    Evet, Afacan F650 GS ile Mağrur Transalp. Her ikisi de ‘enduro’ motosiklet sınıfında her zaman takdir gören kendini kanıtlamış modeller. Detaylı bir teknik karşılaştırma yerine ilk üzerine oturup, kontağa bastığım gün bana hissettirdikleri ve o günden sonraki süregelen dostluğumuzu anlatayım.

    BMW F650 GS

    BMW F650 GS‘i ilk gördüğümde sanki durduğu yerde bile gidiyormuş gibi görünmesi yüzünden yerinde bir türlü duramayan afacan bir ifade sezmiştim. Kullanmaya başlayınca hiç de yanılmadığımı anladım. Bir enduronun olabileceği kadar kıpır kıpır, yerinde duramayan bir motor F560 GS, ama bir o kadar da sürücüsüne karşı sıcak kanlı, dost bir motor. ‘Sıcak kanlı motor mu olur?’ demeyin. Sürücüsüne pek çok konuda yardım eden, onun yolda giderken bazı şeyler için tedirgin olmasını engelleyen, rahatını düşünen bir motor olduğu için sıcak kanlı. Bir kere ‘780 milimetrelik sele yüksekliği’ demek orta boylu insanların rahatlıkla ayaklarını yere basabilmesi anlamına geliyor ki pek güven veren bir durum bu. Benzin deposu alışıldık yerinde değil, selenin altında olduğu için ağırlık merkezi iyice aşağıda ve ayrı bir ağırlık merkezi oluşturmuyor. Zaten kuru ağırlığı 175 kilogram olan BMW ile dar alanlarda manevra yapmak hiç sorun olmuyor. Pek haşarı mı haşarı motoru var ki yerinde durmuyor. Alt devirlerde biraz huysuzlanıp, kıpırdanan 6500 devirde 50 beygir güç üreten motor üst devirlerde otomatik olarak sürücüsünün dudaklarını kulaklara yaklaştıran bir mekanizmaya sahip. Bakmayın afacan falan diyorum, ama aslında sahibinin sözünü her zaman dinleyen ve harfiyen yerine getirmeyi seven bir motosiklet. Özellikle, virajlarda sunduğu esneklik çok farklı. Yanlış çizgiden de girseniz, devir düşük de girseniz, hızlı da girseniz her zaman size gerekli düzeltmeyi yapacak zaman sunuyor. Biraz viraj ustası iseniz virajdan viraja, sonu gelmez bir histeriyle kendinizi evinizden çok uzaklarda buluvermeniz işten değil. Ayrıca pek de teknolojik. Mesela bu hacimdeki motosikletler içinde sadece F650’de ABS sistemi var ve pek çok defa ‘İyi ki ABS vardı!’ dediğimi hatırlıyorum. Pek de kıskanç bu afacan. Kışın, yolculuk sonrasında eşiniz ya da sevgilinizin ellerinizi ısıtmasını falan istemez. Yolda giderken ‘Bas düğmeye ben ısıtayım sıcacık’ deyiverir. Hani hiç mi hoşa gitmeyecek bir huyu yok derseniz, tek silindirli olması yüzünden alışana kadar biraz titreşimli çalışması bir de eğer fabrika çıkışı rüzgarlığı kullanırsanız uzun sürüşlerde rüzgar manyağı yapması diyebilirim. Alışınca onlar da nazarlık olsun deyiveriyor insan. Kısacası F650 GS afacan, ama bir o kadar da sahibini düşünen heyecanlı, deli dolu bir motosiklet.

    HONDA TRANSALP

    Gelelim Transalp’e. İlk karşılaşmamızda Transalp şöyle der gibiydi: ’Selam ben Honda Transalp. Nasılsınız? Umarım yolculuğumuzdan memnun kalırsınız!’. Vay bee ne centilmen!!! Evet, takım elbiseli, ama sporcu ruhlu bir beyefendi gibiydi ki zaten de öyle. ‘Merhaba’ deyip üzerine ilk binişinizde 840 milimetrelik sele yüksekliğiyle ‘ya sağ ayak yerde ya da sol’ durumuyla karşılaşınca anlıyorsunuz ki bu beyefendi pek şaka kaldıracak biri değil. Ciddi, titiz, olgun bir motosiklet Transalp. Ciddi derken üzerine oturduğunuzda eğer spor motosiklet kullanır gibi eğilirseniz oldukça komik görünüyorsunuz. Mağrur bir motora dik oturmak gerekiyor. Dağa taşa da çıkayım ben bununla deyince pek çok beklentinizi tatmin edecek kadar titiz hazırlanmış. 1987’den beri üretildiğinden olgunlukta pek az rakibi var. Biraz eski kafalı olduğunu düşünebiliyor insan, ama bu sağlamlık ve güvenilirlik olarak size geri dönüyor. Motor sahibi arkadaşlarınızla konuşurken ‘Benim motorun şu parçası bozuldu, bunu değişti, şunu eskidi’ dediklerinde siz gülümsüyor ve ‘Periyodik bakım zamanı gelse de servise gitsem, yolunu unuttum yahu’ diyor, ortamı mahvediyorsunuz. V2 4 bujili, 7500 devirde 52 beygir güç üreten bir motora sahip Transalp. BMW gibi heyecanlı olmasa da düşük devirlerde inatçı bir çekişi var. Egzozdan garip sesler çıkarıp silkelemek kolay değil. Yüksek devirleri genç rakipleri kadar sevmiyor. Hem 191 kilogramlık kuru ağırlığıyla, ağır abilik ona daha çok yakışıyor. Öyle elektronik beyinler, enjeksiyon sistemleri, ABS falan kullanmıyor. Elleriniz üşüyorsa, sevdiğinizle aranıza girmiyor üstelik artçı koltuğunda pek konforlu seyahat etmesi için elinden gelen centilmenliği yapıyor. Eski usul, safkan enduro, harbi delikanlı olmak istiyor. Motosiklete alışana kadar viraj girişlerinde bizim afacan kadar esneklik sunuyor, ama uyarıları biraz daha ciddi. Hata yaptığınızda ‘Bak böyle kullanacaksan gitmeyelim, sen otur bir yerde çay iç, dinlen, öyle devam edelim’ der gibi paylıyor sürücüsünü. Kullanıcısı biraz tecrübeli olduğu takdirde özellikle uzun mesafelerde yollar bitsin istemiyorsunuz. Standart gelen rüzgar koruması gayet yeterli. Tertipli, çalışkan öğrenciler gibi düzenlenmiş göstergeleri var. Transalp biraz daha mantık, fonksiyonellik düşünülerek üretilmiş, yıllardır da kullananlar ile seviyeli, ama güçlü dostluklar kurmayı başarmış bir motosiklet.

    Her ikisi ile de uzun yolları keyifle tükettiğim için birini diğerinden ayrı tutmam mümkün değil. F650 GS eğlenceli ve konforlu bir keyif motoruyken, Transalp işini tam olarak tüm ciddiyetiyle yapmaya çalışan bir enduro.

    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    transalp650 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2005
    Şehir
    YILDIZ
    Motosikleti
    02 SONRA 06 ENSON YİNE TRANSALP 650 2008
    Seni tebrik ederim arkadaşım
    çok güzel açıklamışsın. .
    Neye nasıl bakarsan onu görürsün
    sen ikisinede binmişsin huyunu görmüşsün bana biraz itici geldi f650 1 km den sonra kendi motorumu aradım.
    KAZASIZ SÜRÜŞLER HEPİMİZE..........

  3. #3
    ammsav - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Motosikleti
    Racer 200 cc
    Afacan F650 GS
    ileride düşündügüm ideal motorum

  4. #4
    VİRAGORİDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA VİRAGO XV 535--SYM GTS 250 VOYAGER
    kafamda dolaşan iki tilkinin kuyruğunu birbirinden ayırdığınız için teşekkürler !
    bmw mi honda mı diye düşünürken,hangisinin dostum olacağını gördüm
    bi ara arkanızda transalp la görürseniz şaşırmayın

    teşekkürler .....
    YAMAHA VİRAGO XV 535 emekli oldu !
    Yeni bebeğim SYM GTS 250 VOYAGER

  5. #5
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    hehh hele sukur cevap bulabildimm kafamdaki sorularaa.. simdi transalpi bide DL650 ile kiyaslamak kaliyor acaba transalpmi..vstrom mu.. f650gs elendi benim icin.. teskkurler sana..

  6. #6
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=6840
    Daha burada F650 GS'e el sallamamış mıydınız...?
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  7. #7
    SAVASXXL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    FROM IN ISTANBUL
    Motosikleti
    TRANSALP XL 650 V
    Kesinlikle doğru bir yorum bir solukta 2830 km yapmış biri olarak motorumu alalı daha 4 gun olmuştuki upuzuunnn bir yola çıktım ve utandırmadı beni....
    SAĞAOLASIN HONDA SAĞOLASIN T A
    [B][COLOR="Red"]AĞIRADAM...[/COLOR][/B] [COLOR="Blue"][B]SAVAŞ BİÇER İSTANBUL A Rh (+) HONDA TRANSALP XL 650V[/B][/COLOR] [COLOR="Red"][B]SAVAŞ-BARIŞ-ULAŞ KURTULUŞA KADAR SAVAŞ....[/B][/COLOR]


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler