Acemiliği attım terfi motorum ne menem bir şey olmalı ? / Ayşe Şule BİLGİÇ
Reklamlar
-
Admin
Son zamanlarda yazdığım yazılarda motosikletin değil sürenlerin tehlikeli olduğunu söylüyorum. Motosiklet kendi kendine ayakta bile duramayan bir makine ya.
Üstündeki insan ona ne kadar iyi hakim olur, ne kadar tedbirini alır (kuşam) ne kadar az riskle sürerse kendisine zarar verme riski de o kadar az olur. Bu kadar basit. Ancak son zamanlarda sizden "hangi motosikleti almalıyım?" konulu çok posta gelmeye başladı. İlk motosiklet olarak kesinlikle küçük hacimli ve kolay hakim olacağınız 125 ya da en fazla 250cc hacimli bir motosiklet-scooter tavsiye ettiğimi hepiniz biliyorsunuz. Bunun yanında artık ilk motosikletini almış olup daha büyük hacimli motosiklete terfi etmek isteyenler de oldukça çokmuş bu aralar. Motosikleti de basamak basamak büyütmek en doğrusu. Tamam. Ancak bir okurum ısrarla 650 cc’lik tek silindirli bazı motosikletlerin de terfi motoru olabileceğini iddia ettiğinde benim aklıma pek yatmadı. BMW F650GS ile motosiklet kullanmaya başladığımdan işlerin ne kadar sıkıntılı geçebileceğini iyi biliyorum. Düşünüp taşınınca ikinci motosiklet olmaya uygun daha düşük hacimli ve daha kolay kullanılabilir pek az seçenek olduğunu gördüm.
SPOR 600’LÜKTEN UZAK DURUN
İlk motosikletiniz bir scooter ise eliniz mahkum 125-250’lik bir vitesli motosiklet almak olacak. Bu yıl Kawasaki Ninja 250 ve Yamaha R125 gibi çok güzel seçeneklerin de dahil olduğu pek çok seçenek mevcut. Ancak zaten bir vitesli motosikletiniz varsa ve yükseltmeyi planlıyorsanız arada 500 cc’lik bir Honda CBF 500, Suzuki GS500 ve Kawasaki ER5 dışında pek dişe dokunur bir ara motosiklet yok ne yazık ki. Çıplak motosiklet sevmeyenler hemen ikinci motosiklete terfi olarak 600 üstü bir motosiklete geçiyorlar. Spor 600’lükleri hemen eliyorum, aklınızdan bile geçirmeyin. 80-100 beygirlik çıplaklar da bana göre kesinlikle terfi motosikleti değiller. Peki, tek ya da iki silindirli, alçak seleli, kolay kullanılabilen çift amaçlı (yol-yol-dışı) 600’lükler terfi motosikleti olarak ne kadar uygunlar? Araştırmacı gazetecilik hemen iş başı yapıyor ve 600 cc’lik(ve biraz fazlası) hacme sahip, düşük güce sahip bazı motosikletlerin ne kadar ikinci motosiklet olabileceğini araştırmaya başlıyorum. Seçtiğim modeller ise Yamaha MT-03, BMW F650GS, Honda Transalp ve Aprilia Pegaso oldu(başka alternatifler düşünüyorsanız bana yazın onları da listeye ekleyeyim). Sırayla hepsini test edip ilk terfi motosikleti olmaya ne kadar uygun olduklarını anlatacağım.
İLK TERFİ MOTORUMUZ
İlk konuğum Yamaha MT-03. Açıkçası tüm saydığım modeller içinde en iddialısı bu gibi göründü bana. Çünkü hem güç olarak diğerlerine göre daha düşük hem de kullanımı çok kolay olan bir motosiklet. Tek silindirli 660cc’lik püskürtmeli motoru 45 beygir güç üretiyor. Göze az gibi gelebilir ama üstüne binince kısa vites oranları yüzünden oldukça atik bir motosiklet bu. Oturuş pozisyonu dik ve rahat. Gidonu o kadar geniş ki sürücüye arkadan bakınca karşısındakilere sarılmak için kollarını açmış gibi görünüyor. Bu geniş gidon sayesinde yavaş giderken motosikleti kontrol etmek çok kolay. 805 mm’lik selesi pek alçak sayılmaz. Ama selesindeki oyuklar yüzünden ayakları yere basmak baya kolaylaştırılmış. 174 kg’lık kuru ağırlığı dururken bile pek hissedilmiyor. Yamaha MT-03’ün ağırlık merkezini çok iyi bir yere denk getirmiş ki park ederken bile çok hafif hissettiriyor kendini.
GAZ KOLU GÜÇLÜ
Küçük hacimli bir motosikletten bunun gibi orta sınıfa terfi edince en büyük fark, kumandaların çok daha doğrudan çalışmasına alışmak ve küçük hacimli motosikletlere göre her şeyin daha çabuk gelişimine uyum sağlamak oluyor. Sanki her şey hızlı çekimde gerçekleşiyormuş gibi hissediliyor. Vitesler daha kolay geçiyor, debriyajı bırakınca motor çok daha çabuk ve güçlü tepki veriyor, gaza basınca çok daha çabuk hızlanıyor. Yani her şey daha fazla tepki veriyor. Yamaha MT-03’te bu tepkiler çok yumuşak. Kumandalar çok temiz çalışıyorlar. Debriyaj pamuk gibi yumuşacık ve kavramasını ayarlamak çok kolay. Gaz kolu ilk anda "bu motor nasıl 45 beygir yahu?" dedirtecek kadar güçlü tepkiler veriyor. Frenleri ise Fazer’de kullanılanların aynısı. Yani fazlasıyla güçlü ve etkililer. İnsanı tedirgin etmeden kolay dozajlanıyor. Kısacası günlük sürüşler için MT-03 çok pratik ve kolay kullanılan bir motosiklet.
MT-03’ü alıcı gözüyle incelemeye başlayınca ne kadar özenli bir işçilik ile üretildiğini görmek üstüne bal-kaymak oluyor. Yamaha’nın MT serisi, aslında güç ve hız odaklı olmaktan öte, torklu motoru, sıra dışı tasarımı ve kaliteli işçiliği ile ön plana çıkmayı hedeflemiş. Bu ailenin en küçüğü olan MT-03 ise bunun yanına bir de pratikliği-kolay kullanımı eklemiş. Gerçekten motosikletin üretim kalitesi çok yüksek. Kullanılan parçalar, plastikler, dikişler bile çok özenli. Tasarımı zaten başka hiçbir motosiklete benzemiyor. Neredeyse özel üretim bir motosiklet gibi görünüyor. Ne süpermoto ne de çıplak diyebileceğim bu tasarım ilk günden beri benim çok hoşuma gidiyor. Üstelik sürat yapmaktan çok keyifli bir şehir motosikleti olması da benim için büyük artı.
FİYATI ’BENİ DE HAREME AL’ DİYOR
Peki bu motosiklet, pratik, kaliteli ve eğlenceli bir makine ama fiyatı nasıl? 13.600 YTL’lik fiyat bu sınıftaki bir motosiklet için çok çok iyi. Geçtiğimiz yıl 16.000 YTL civarındayken bu yıl bu kadar makul fiyatı olması kaçırılmaması gereken bir fırsat gibi görünüyor. Her an haremimde bir MT-03 olabilir anlayacağınız.
İlk motosikleti en azından vitesli bir 250’lik olanlar için bence çok uygun bir terfi motosikleti MT-03. Ancak eğitimlerinizi aldığınızı ve bir yıldan fazla deneyiminiz olduğunu varsayarsam mutlaka bir test sürüşüne çıkıp MT-03’ü deneyin derim. Önümüzdeki hafta diğer terfi adaylarının testi ile yine burada olacağız.
Ayşe Şule BİLGİÇ
ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Güzel bilgiler teşekkürler.Ama Ayşe abla sana sesleniyorum Nerde benim milletimde basamak basamak motor değiştirecek paraaa
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Tequ adlı üyeden alıntı
Güzel bilgiler teşekkürler.Ama Ayşe abla sana sesleniyorum
Nerde benim milletimde basamak basamak motor değiştirecek paraaa
sende varya o para alla alla
-
-
sadece mt-03 ü irdelemesi ilginç olmuş , reklam kokan hareketler bunlar ....
-
AŞB bacı en sondan başladığım için zzr 1400 ile devam etmeyi düşünüyorum ne dersin aceba
[COLOR="DarkOrange"][B]L a T i F[/B][/COLOR] :bounce:
-
Bu haftaki yazısı tam bir MT03 sanal pazarlaması şeklinde olmuş
Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!
-
Loft adlı üyeden alıntı
sende varya o para alla alla
Tabi Bende 3 tane motor var dimi
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
super motomu
Bu kızın MT-03' ün titreşimden haberi yok herhalde
hadi bakalım 13,600 fiyat vermiş bu anlatımdan sonra kendisi kaça alıcak makinayı
imam şey ederse , cemaat şeyşey edermiş
Ablam bmw f650gs ile baslamıs amaaaaa TEK silindir bu cok onemli
olsun tükürdüğünü yalamıs hatasını kabul ediyor.
paylaşım için tşkler.
EliteXC motoru aldığında böyle demiyordunuz ama yok şöle motor öyle motor böyle süper falan..
LTF06 adlı üyeden alıntı
AŞB bacı en sondan başladığım için zzr 1400 ile devam etmeyi düşünüyorum ne dersin aceba
Senin o sondan başladığın motorun zaten senin sonun oldu Motorsuz dolaşıyosun
Syriana adlı üyeden alıntı
Bu haftaki yazısı tam bir MT03 sanal pazarlaması şeklinde olmuş
SilentScream adlı üyeden alıntı
sadece mt-03 ü irdelemesi ilginç olmuş , reklam kokan hareketler bunlar ....
Katılıyorum
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
Tequ adlı üyeden alıntı
EliteXC motoru aldığında böyle demiyordunuz ama
yok şöle motor öyle motor böyle süper falan..
EliteXC ile biz hergun gorusuruz hergunde o motorun ıstatistiğini yapmıs durumdayız motosiklet 3 bin km de kendısıde motorunun ne motoru oldugunu bılıyor makina tork canavarı, bundan ayrı bişi dedik mi ? Erdemde makinaınnı belli bir devirden sonra titreşimi kabul ediyor zaten.
-
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
EliteXC ile biz hergun gorusuruz hergunde o motorun ıstatistiğini yapmıs durumdayız motosiklet 3 bin km de kendısıde motorunun ne motoru oldugunu bılıyor makina tork canavarı, bundan ayrı bişi dedik mi ?
Erdemde makinaınnı belli bir devirden sonra titreşimi kabul ediyor zaten.
sağlam tekere gelir ama o alet
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
-
-
-
Başlık ile içerik ne kadar birbirinden uzak olmuş. MT-03 reklamı olmuş direk.
Bu yazıdan sonra çoktan Haremine katılmıştır zaten.
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
-
-
Bir Ayşe Şule Bilgiç hayranı olarak iki kaskından çok motoru olan birine cevap vermek daha mantıklı geldiği için cevaplayamıyorum...
[COLOR="DarkOrange"][B]L a T i F[/B][/COLOR] :bounce:
-
==============================
==============================
-
richy adlı üyeden alıntı
anlamadım ki ben bunu..
verdiğin linkteki sitenin en altında da şu yazıyor.
bu sitede yazilanlarin hicbiri dogru degildir.
Şimdi benim sorum menem olmuş galiba.
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
-
richy adlı üyeden alıntı
copyright © 1999-2012 sourtimes entertainment
bu sitede yazilanlarin hicbiri dogru degildir. 18 ya$in altindakilerin kullanmasi hukuken sakincali olabilir (zaten o ya$ta ne i$iniz var internette sitede cikin, gezin, gezdirin). yazarlar ek$i sozluk'e yazdiklari entry'lerin telif haklarini michael jackson'a devretmi$ sayilirlar. sitede yazilanlari kaynak belirtmeden word'e aktarip "fw: turk astronot ve houston! cok komikkkk!" diye arkada$larina yollayan pespayedir, hemzemindir, hincaldir, uluctur. hukuki gereklilikler haricinde yazarlarin kimlik bilgileri saklidir. sadece arada yoneticiler tarafindan onemli bir gerekceyle incelenip "tuh erkekmi$" denebilir. bir gun kapimiza biri gelirse "kim lan bunlar" diye "bi sn du$tayim" denir mutfak penceresinden kacilir.
-
walla tequ katılıyorum.benim bi arakadaşım 2 seneden beri scoter kullanıyo.şimdi ise fz 6fazer yada fz 6 almayı düşünüyo napsın çocuk tek mermisi war.bunuda boşa sıkmak istemiyoo.(fz 6 fazer latıyo onunla kalkıyo)motor firmalarının düzenlediği kurslarada gidecek. zaten babasıda istemiyoo.sen git şimdi yavaş yavaş motoru yükselt ilk önce vitesli 150,250,500 sonra bi ara(şüle 5-6 sene sonra)600 lük almı denir.yanlışlıkla dedin sen mezara o mapusaneye gider.ancak bu avrupada olur beee haksızmıyımmmm
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler