Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikletten korkmalı mı korkmamalı mı ? / Ayşe Şule BİLGİÇ

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Hımmmm... Zor bir konu. Açıkçası kask kafamda, trafikte giderken olmadık şekilde diğer araçların dikkatsizlikleri, bana ve motoruma saygı göstermemeleri, beni yok saymaları, bazen de benim dikkatsizliğim yüzünden yaşadığım her tehlikede bu soruyu hala kendime soruyorum. Ve bir gün "Korkmamalıyız!" derim diye çok korkuyorum. Çünkü benim cevabım her zaman "Korkmalıyız!" oluyor.

    BIÇAĞI DA KENDİNE SAPLARSAN ÖLÜRSÜN

    Bana çok sık soruyorlar, eminim motosiklet kullanan her kişi binlerce defa bu soruya maruz kalmıştır; "Motosiklet tehlikeli değil mi, ya nasıl biniyorsunuz?" Kimse tehlikeli olmadığını söyleyemez. Peki, tehlikeli ise neden biniyoruz bu merede? Şöyle anlatayım. Benim kendi kafamda bulduğum cevabımı. Bıçağı da kendine saplarsan ölürsün. Yani bıçak da tehlikeli bir alettir. Her gün gazetelerin 3’üncü sayfasında bir sürü bıçaklayarak adam öldürme haberleri okuyoruz. Yani bıçak adam öldürür. Yani tehlikelidir. Peki o zaman elma soyan, ekmek kesen, et doğrayan adama; "Abi ya bıçak tehlikeli bir şey nasıl eline alabiliyorsun? Nasıl o ekmekleri kesiyorsun, elma soyuyorsun? Kaç adam öldü bıçaklanarak, vallaha seni anlayamıyorum" diyor muyuz? Demiyoruz. Çünkü hepimiz biliyoruz ki, sapıtmaz da bıçağı birilerine saplamaz, birinin gırtlağına dayamaz, olmadık yerlerde havaya atıp tutmaca oynamazsak bıçağın öldürücü tehlikesinden korunmuş oluruz.

    Yani layıkıyla ve adam gibi kullandığımızda, kendimize saplamadığımız ya da biri gelip bize saplamadığı sürece bıçak tehlikeli değildir. Ama onu yanlış kullandığımızda her an bir yerimizi kesebileceğini, bize zarar verebileceğini bilerek de bıçağı her zaman hem severiz hem de korkarız. İşte bu korku olumlu bir korku. Aynı şekilde motosiklet de adam gibi ve layıkıyla kullanıldığı zaman, gerekli ekipmanlar ve gerekli eğitimler alınarak bilinçli bir şekilde kullanıldığı zaman tehlikeli değildir. Peki neden bu kadar çok kaza oluyor. Çünkü biz bıçağın hala ne kadar keskin olduğunu tam kavramış değiliz. Kaldı ki sadece biz motor kullanıcıları değil, trafikteki diğer araçların da bu bıçağın ne kadar keskin olduğunu bilmesine ihtiyacımız var.

    AMERİKA’DA HAZIRLANAN KAZA RAPORU

    Buyurun çevirisini Murat İlhan’ın yaptığı, (Murat’a teşekkürler) Amerika’da "National Technical Information Service" tarafından yapılan bir araştırmanın verilerine şöyle bir bakalım. Her ne kadar araştırma Amerika’da yapılmış olduğu için bire bir bize uymasa da, yurdumda da henüz bu denli kapsamlı bir araştırma yapılmadığı için, bakmakta fayda var. Çünkü sonuçlar pek çok konuda genel geçer konulara değiniyor.

    Motosiklet kazalarının 3/4’ü başka bir araçla çarpışma şeklinde olmuştur (özellikle binek otolarla).

    Motosiklet kazalarının yaklaşık 1/4’ü motosikletin yolda devrilmesi yada çevredeki sabit bir nesneye çarpması şeklinde olmuştur.

    Araç arızası nedeniyle meydana gelen kaza oranı yüzde 3’den daha az olup; tek başına yapılan motosiklet kazalarının büyük çoğunluğunun nedeni tekerleğin patlamasıdır.

    Tek başına yapılan motosiklet kazalarında, yağışlı hava kazaların yaklaşık 2/3’ünde sürücü hatasına (kayma, frenleme nedeniyle düşme yada virajı alamama) sebep olmaktadır.

    Yoldan kaynaklı kazaların oranı yüzde 2, hayvanların karıştığı kazaların oranı ise yüzde 1’dir. (RK:Sanırım bu oranlar özellikle yoldan kaynaklı kaza oranı bizim yurdumuzda bu rakamın çok çok üstündedir.)

    Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda diğer araçların sürücülerinin motosiklet sürücülerini sıkıştırması ve bu nedenle kazaya sebep olmalarının oranı bu grup kazaların 2/3’üdür.

    GÖRDÜM AMA ÇOK GEÇTİ

    Başka bir aracın karıştığı kazaların oluşmasında en önemli sebeplerden bir tanesi araç sürücüsünün, motosikleti ya çarpışmadan önce hiç görmemesi ya da gördüğünde kazayı önlemek için çok geç olmasıdır.

    Kavşaklar, araç sürücülerinin motosikleti sıkıştırdıkları yada trafik kurallarına uymadıkları için motosiklet kazalarının en çok olduğu yerlerdir.

    Hava şartları kazaların yüzde 98’inde bir faktör olmamaktadır.

    Pek çok motosiklet kazası eğlence, alışveriş, arkadaş ziyareti vb. nedenlerle yapılan kısa sürüşlerde ve gidilen yere yakın mahallerde meydana gelmektedir.(RK: Buraya dikkat! Gidilen yere yaklaşıldığında psikolojik olarak ciddi bir rahatlama ile çok ciddi anlamda bir konsantrasyon kaybı olmaktadır. Buna bir de yolculuk süresinin yorgunluğu eklendiğinde gidilen yere yaklaştığınız yerler en tehlikeli herlerdir.)

    Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda motosiklet ya da kazaya karışan diğer araç(lar), başka bir aracın görüşü engellemesi nedeniyle olmaktadır.

    Çok sayıda aracın karıştığı kazalarda motosikletin görünür olması kritik bir faktördür ve farın (gündüz dahil) açık olması, yada görünürlüğü arttıran montların (sarı, portakal rengi, parlak kırmızı renkli) giyilmesi kazaları belirgin ölçüde azaltmaktadır.

    Kaza tehlikesi yaratan sebeplerin 3/4’ünden fazlası, motosiklet sürücüsünün doğrudan karşıya bakarken başının 45’er derece sağ ve sol tarafında kalan alan içinde yer almaktadır.

    Kazalara karışan motosiklet sürücülerinin yaşları 16 ila 24 arasında oldukça yüksek iken, 30 ila 50 arasında tam tersine oldukça azdır. Motosiklet kazası yapan sürücülerin yüzde 96’sını erkek sürücüler oluştururken, kazaya karışan kadın motosiklet sürücülerinin sayısı da oldukça fazladır.

    Kazaya karışan motosiklet sürücülerinin çoğu eğitimsiz kişilerden oluşmaktadır. Bunların yüzde 92’si motosiklet sürmeyi kendi kendilerine, aileden ya da arkadaşlarından öğrenmişler. Motosiklet sürüş eğitiminin alınması hem kaza sayısını hem de kazada yaralanma durumunu azaltmakta.

    Hemen hemen ölümlü kazaların yarısında alkolün etkisi görülmüştür.

    Tipik bir motosiklet kazasında, sürücünün kendisini kazadan kurtarabileceği hareketi yapmak için 2 saniyeden az bir süresi bulunmaktadır.

    MOTORCULARIN YÜZDE 50’Sİ KASKSIZ

    Kalın bot, mont ve eldiven giymek, basit kazalarda derinin sıyrılmasını ya da parçalanmasını önlemede etkili olmakla beraber ciddi yaralanmalarda nadiren etkili olur.

    Karın bölgesinden yaralanmalı kazaların yüzde 13’ünden fazlası çok sayıda aracın karıştığı kazalar grubunda olup, bu sırada motosikletin hızı ortalamanın üstündedir ve karşıdan çarpışma şeklindedir.

    Kaza yapan motosiklet sürücülerinin yüzde 73’ünde gözlük (göz koruması) bulunmamaktadır ve rüzgarın korumasız göz üzerindeki etkili çok tehlikeli sonuçlar doğurabilmektedir.

    Motosiklet sürücülerinin yaklaşık yüzde 50’si trafikte kask takmaktadırlar. Ancak bunlarında sadece yüzde 40’ı kaza esnasında kask takmışlardır. (RK: Bu da bizi yansıtmıyor. Bizde sanırım, iyimser bir tahminle yüzde 20-30’ları geçmez kask kullanımı)

    Kask kullanma oranı, yetersiz eğitim seviyesine sahip, düşük öğrenim düzeyi olan kişiler ile genç motosikletçilerde sıcak günlerde yada kısa mesafeli sürüşlerde çok az olmaktadır.

    İLK DARBE BAŞ VE GÖĞSE

    Ölümlü kazalarda kurbanlar çoğunlukla göğüs ve baş bölgelerinden yara almışlardır.

    Kask giymek tek başına kafa yaralanmalarının önlenmesinde ve derecesinin azaltılmasında kritik bir faktördür. FMVSS 218 standardına sahip kasklar yaralanmalara karşı önemli bir tedbirdir.

    Kask giymekten dolayı, kazaya sebep olabilecek bir trafik ikaz sesi duyulmaması, görüşün kısıtlanması, dikkatin dağılması vb nedene rastlanmamıştır.

    Kask takan sürücü ve yolcular, her çeşit yaralanma ve tüm yaralanma seviyelerinde en az baş ve boyun yaralanma oranına sahiptir.

    Tam kapalı kask, korumayı arttırıyor ve özelikle yüz bölgesindeki yaralanmaları azaltıyor.

    Kask giymekle, boyun yaralanmalarından kurtulabileceğine dair garanti olmamakla birlikte, kask giyenler, giymeyenlere göre daha az boyun bölgesinden yaralanmaktadırlar. Kask giyenlerde basit boyun yaralanmaları olmakla beraber, kask ölümcül ya da kritik boyun yaralanmaları çoğu zaman önlemektedir.

    Motosiklet sürücülerinin yaklaşık yüzde 60’ı kaza anında kask giymemektedir. Bunların yüzde 26’sı rahat olmaması nedeniyle hiç kask kullanmadıklarını, yüzde 53’ü bir kazaya karışacaklarını ummadıklarını söylemektedirler.


    Ayşe Şule BİLGİÇ
    ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
    Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    maitan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    BANDIRMA
    Motosikleti
    125 KT
    güzel bir yazı olmuş.bence Türkiye deki motosiklet kazalarının büyük bir kısmı trafikteki diğer araçların motosikletleri ADAM yerine koymamasından kaynaklanmaktadır.diğer bir husus ise yolların çok kötü durumda olması.bir motosiklet kullanıcısı için dengenin önemli bir faktör olması seyir halindeyken aniden farkedilen çukurlardan kurtulmak veya çukurlara girip çıktıktan sonraki denge kurulumu ve hemen sonrasında trafiğin olağan akışına uyum sağlamak motosiklet kullanıcılarını oldukça etkilemekte.belediyelerin veya diğer kurum veya kuruluşların doğalgaz,elektirk,su v.b. nedenlerle açtıkları ve nedense bir türlü kapatamadıkları,kapatmaya çalıştıklarının ise eski haline bir türlü gelmediği yollarımızda ne kadar dikkatli olursak olalım elimizde olmayan bu tür nedenlerle zarar görüyoruz.umarım daha fazla insan acı çekmez.

  3. #3

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    BIÇAĞI DA KENDİNE SAPLARSAN ÖLÜRSÜN

    Bana çok sık soruyorlar, eminim motosiklet kullanan her kişi binlerce defa bu soruya maruz kalmıştır; "Motosiklet tehlikeli değil mi, ya nasıl biniyorsunuz?" Kimse tehlikeli olmadığını söyleyemez. Peki, tehlikeli ise neden biniyoruz bu merede? Şöyle anlatayım. Benim kendi kafamda bulduğum cevabımı. Bıçağı da kendine saplarsan ölürsün. Yani bıçak da tehlikeli bir alettir. Her gün gazetelerin 3’üncü sayfasında bir sürü bıçaklayarak adam öldürme haberleri okuyoruz. Yani bıçak adam öldürür. Yani tehlikelidir. Peki o zaman elma soyan, ekmek kesen, et doğrayan adama; "Abi ya bıçak tehlikeli bir şey nasıl eline alabiliyorsun? Nasıl o ekmekleri kesiyorsun, elma soyuyorsun? Kaç adam öldü bıçaklanarak, vallaha seni anlayamıyorum" diyor muyuz? Demiyoruz. Çünkü hepimiz biliyoruz ki, sapıtmaz da bıçağı birilerine saplamaz, birinin gırtlağına dayamaz, olmadık yerlerde havaya atıp tutmaca oynamazsak bıçağın öldürücü tehlikesinden korunmuş oluruz.

    Yani layıkıyla ve adam gibi kullandığımızda, kendimize saplamadığımız ya da biri gelip bize saplamadığı sürece bıçak tehlikeli değildir. Ama onu yanlış kullandığımızda her an bir yerimizi kesebileceğini, bize zarar verebileceğini bilerek de bıçağı her zaman hem severiz hem de korkarız. İşte bu korku olumlu bir korku. Aynı şekilde motosiklet de adam gibi ve layıkıyla kullanıldığı zaman, gerekli ekipmanlar ve gerekli eğitimler alınarak bilinçli bir şekilde kullanıldığı zaman tehlikeli değildir. Peki neden bu kadar çok kaza oluyor. Çünkü biz bıçağın hala ne kadar keskin olduğunu tam kavramış değiliz. Kaldı ki sadece biz motor kullanıcıları değil, trafikteki diğer araçların da bu bıçağın ne kadar keskin olduğunu bilmesine ihtiyacımız var.
    Bu yazıyı bizimkilere okudumTepkileri olumlu oldu.Yazdiklarinin herbirine katiliyorm ellerine saglik.

  4. #4

    Üyelik
    25 Kasım 2006
    güzel yazı olmuş

  5. #5
    ahmetnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F650 GS DAKAR '06
    Bu konu aslında motosiklet üzerinde yoğunlaşması bizim çevremizdekileri ve bizi sevenleri olumsuz etkilemekte ben konuya farklı yaklaşmak istiyorum bugün bir söz var “Deprem insanları öldürmez binalar insanları öldürür” diye Motosiklete binen herkese motorcu demek yanlış kanaatini taşıyorum motorcu olmak öncelikle bilinçli, çevreye saygılı ve insanlara duyarlı olmayı gerektiriyor buna kısaca kendini bilen demek yeterlidir
    Korku konusunda yapılan araştırmada genelde bir motorcu direk olarak kendisi kaza olayını yaratmıyor ikinci kişiler tarafından meydana getirilen sebepler olduğu bilinmekte ancak trafikte seyir halinde bulunan kimselerin de dikkatli olmaları gerekmekte ve bizler motorcu olarak bu dikkatin iki katı dikkat etmemiz gerek ve bunu da yaptığımızı düşünüyorum trafikte bulunan bir sürücü saniyeler içerisinde 100-150km/h çıkan Motosikletleri pek hesaba katamaz bunları bizim hesaba katmamız gerekmektedir.Bunların hesabını yapmayan arkadaşlar çekirge bir sıçrar iki sıçrar gibi sözler ile ifade edilir duruma gelirler artık her şeyden önce kendi hayatlarını düşünmeleri gerekir.
    iş kaza durumuna geldiğinde üzerinde bulunduğunuz motosiklet sizi belki bir pamuk tarlasına yada karşı şeride atabilir burada %20lik bir şans veriyorum ancak içinde bulunduğunuz araç sizi bırakmayacağı kesin Lady DİANA’nın içinde bulunduğu araç dünyanın en güvenli araçlarından sayılıyordu
    Sonuç olarak Motosikletleri tehlikeli hale bizler getiriyoruz kendimizden korkmamız daha doğru olur diyorum .

  6. #6

    Üyelik
    30 Aralık 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    DERBI GPR 125
    ellerine sağlık muhteşem ......özellikle bıçağı kendine saplama tespiti mükemmel...
    BORN TO RACE

  7. #7
    distinto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCT 250
    motosikletten korkmamalı...
    ama motosiklet üzerindeyken, sorumsuz araç sürücülerinden, iğrenç karayollarından ve yayalardan korkmalıyız...
    Zamana ait düşlerim... Gemi benim kaptan benim...

  8. #8
    belifeless - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    MSX 125
    yazı harika olmuş
    hemen bi çıktısını akıp okulumun panosuna asıcam
    okuyunca diğer hocaların en azından ön yargısı azalır belki biraz.
    Hak edene değer verilir, Hak etmeyene de yol!!!

  9. #9
    yarışçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    honda-cg+mz+cbr125+R1
    Bu tür konularla inasanlarımız inşallah,bilgilenip motora ve motorcuya bakış açıları değişir.

    ELLERİNE SAĞLIK A.Ş.BİLGİÇ,sizin gibi güzel bayanlar zaten sevdiriyor birçok kişiye bu çılgın mereti.

    Bilgileriniz bizim için çok değerli paylaşımın için,haddimmidir bilmem ama tüm motorsiklet camiası adına teşekkür ediyorum saygılarımla. :-)
    MOTOSİKLETİN ER MEYDANI PİSTTİR.........!

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Benim tırnak çakısı güzel elma soymuyor, ekmek bıçağı mı alsam ne ?
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  11. #11
    yarışçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    honda-cg+mz+cbr125+R1
    Yaow bir gıcırtı var arkadaşlar,kapımı gıcırdıyor neee
    MOTOSİKLETİN ER MEYDANI PİSTTİR.........!

  12. #12
    gittardando - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2006
    Şehir
    Smyrna-Physkos
    Motosikleti
    Yamaha APX-5NA , Yamaha YFL-211S
    Benim bir yıl okuyup bıraktığım turizm bölümünde öğrendiğim birşey vardı.

    Kör bıçak kazaya sebep olur. Keskin bıçak daha güvenlidir.

    Demek ki neymiş, bıçaklarımızı (motosikletlerimizi) sürekli bilenmiş (her türlü bakımı yapılmış) durumda kullanacağız ki bir tarafımıza saplanmasın...
    ...Sergerdan...

  13. #13
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Motordan değil de ben bu modlardan korkmaya başladım....Bende mesajım nereye gitti diyorum...Silinmiş....

    Korkmayın arkadaşlar korkmayın.....O sizi sever....Siz onu severseniz tabii....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  14. #14

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vespa px 150
    Güzel bir yazı olmuş.Trafikteki motorsikletin konumu bence en önemlisi.Ne olarak görülüor nasıl düşünüyorlar yani...Tabi giyim kuşam tam olmalı.Kasktan bahsetmiorum bile o zaten takılı die düşünüorum.Ayrıca bu siteye yazan motorcuları zaten bilinçli olarak tanımlıorum ben.Fakar merak ediorum yazanların "tamamı" acaba kask kullanıyorlar mı?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler