BMW’nin ’ayrı yumurta ikizleri’ F800 S ve ST / Ayşe Şule BİLGİÇ
Reklamlar
-
Admin
Eveeeeettt.. Bu hafta ’Bu senin motorun mu?’ testleri benim de uzun zamandır merakla beklediğim BMW’nin F serisinin yeni modelleri 800 S ve 800 ST ile başlıyor. Tüm motor sevdalılarına hayırlı uğurlu olsun. Testler konusunda; işin şu kısmına daha çok yer ayırsan, bu kısımları anlatmasan da olur vs. şeklindeki yorumlarınızı her zaman bekliyorum. Hadi bakalım.
BMW’nin bu yıl pazara sunduğu yeni F800 S ve ST’yi test etmek için geçtiğimiz hafta ağzım kulaklarımda Cape Town’daydım. İlk başta, motoru mu test edeyim, yöreyi mi kararsız kalsam da kısa sürede toparlanıp bana ayrılan motoruma kurup, düştüm yollara. Tamam itiraf ediyorum; ne yalan söyleyeyim arada motoru unuttuğum etrafta elini kolunu sallaya sallaya dolaşan babunlara, kara kara adamlara, dağa taşa, gökkuşağına daldığım da oldu hani. Kafa kafaya geldiğim, sürücüsüz yolcu koltuğunda oturmuş insanların olduğu, insanı bir korku filminin içindeymiş gibi hissettiren birkaç otomobil hakkındaki korku ve kaygılarım, motorumun üzerindeki ’Keep Left’ yapıştırmasını görene kadar sürdü. Adamların her şeyi ters... Trafiğin tersten akmasını bir kenara bırakırsak güzel bir şehir, tuhaf bir atmosfer. Neyse işin bu hikaye kısmını başka hafta anlatırım. Gelelim ’bu senin motorun mu?’ sorusunun cevabını bulmaya.
BUYURUN ÖNCE TANIŞTIRAYIM
Öncelikle bu motorun teknik özelliklerini kısaca anlatıp bir tanışıklık kurayım aranızda. BMW F 800 S ve ST, orta sınıf bir motosiklet. Orta sınıf demek 60 beygirden çok, 100 beygirden az güç üreten, 200 kilogramın altında ağırlığa sahip, hali vakti iyice, işlikten anlayanlar için tatmin edici, şık görüntülü bir motosiklet demek. Bu anlamda gerçekten S ve ST’nin orta sınıf kriterlerinin hakkını verdiğini söyleyebiliriz. 85 beygir güç üreten motorun torku 86 Nm. Kuru ağırlığı 182 kilogram. S ve ST de, BMW yepyeni bir motor kullanmış. Bu motorun bence en büyük yeniliği sıralı iki silindirin birbirine paralel çalışıyor olması. Bu silindirlerin senkronize çalışması sırasında oluşabilecek titreşimi engellemek için de motora, swivel contecting rod isimli yeni bir özellik eklemişler. Akşam yemeklerinde bizlerle olan tüm BMW ekibi, merakla motorlar hakkındaki görüşlerimizi ve sorularımızı bekliyorlardı. Bu konuşmalar sırasında BMW F serisinin genel müdürü, bu çift silindirin paralel çalışması mantığının, daha fazla tork üretebilmek, daha dinamik bir sürüş elde edebilmek olduğunu söyledi.
TEK KOLLU CANAVAR
Bunun dışında daha önce orta sınıf motosikletlerde rastlamadığımız tek kollu salıncak benim ilgimi çekti. Tek kollu salıncağın bence iki önemli hoşluğu var. İlki lastik değiştirmede sunduğu kolaylık ikincisi de iddialı bir görüntü. Şahsen ben pek haz ediyorum bu tek kollu canavar durumlarından.
GÖRÜNÜM: 800S ilk bakışta kesinlikle bir süre sizi göz hapsine alan bir motor. Hem oldukça sade aynı zamanda da tuhaf bir çekiciliğe sahip. Yani sade ama çekici bir görüntü sizin için önemliyse oldukça yüksek bir not alabilir S kanımca. Sanki mini etekli bir hatun edasıyla duruyor yaramaz karşınızda, haşarı haşarı da bakıyor insana. Ayrı yumurta ikizi ST için aynı şeyi söylemek pek mümkün değil. ST kardeşi S’e göre daha ağır başlı ve daha sönük bir görünüşe sahip.
OTURUŞ POZİSYONU: Oturuş pozisyonları açısından da birbirinden oldukça farklı bu iki kardeş. S’de biraz daha öne uzanan kollarınız ST’de daha dik ve rahat. İkisinde de alçak sele opsiyonu var ancak ben şahsen hiç tavsiye etmiyorum. Yüksek selenin eni ile alçak selenin eni arasında ciddi bir fark var. Alçak selenin yüzeyi çok daha enli ve bu fark alçak selenin bacaklarınızı daha ayrık tutmasına ve rahatsız olmanıza sebep oluyor. Uzun süre motor tepesinde vakit geçirince de bacaklarınızı ağrıtıyor. Ben ST’nin oturuş pozisyonuna bayıldım.
SÜSPANSİYONLAR: Hımmm... İşte benim takıldığım konu. Açıkçası motora popomu ilk koyduğum andan itibaren süspansiyonların sert karakteri beni şaşırttı. Öyle ki otelden motoru alıp yola çıkmışken geri dönüp acaba ayarları çok mu sertte diye kontrol ettirdim. Ancak aldığım cevap ’şu an en yumuşakta’ oldu. Böyle bir motor için fazla sert olan bu süspansiyonlara her ne kadar zamanla alışıyorsanız da, hani şöyle daha bir yumuşak olsun diye de gönlünüzden geçmiyor değil. Yine bir akşam yemeği sırasında bu süspansiyonların sertliğinin beni rahatsız ettiğini söylediğimde, haklı olabileceğimi, Japon gazetecilerin de aynı konuda şikayet ettiklerini ancak benim ve Japonların kilo itibarı ile standart bir sürücü olmadığımızı, 80 kilo civarındaki bir sürücüye bu süspansiyonların sert gelmeyeceğini söylediler. ’O zaman ben biraz kilo almak için yemek yiyeyim.’ dediğimdeyse, ’hayır hayır böyle çok iyisin, aman sen kilo alma, biz sana yeni süspansiyon yaparız’ diye eklediler. Anlayacağınız çok şekerdiler. Böyle bir motora bence biz kilodakileri de mutlu edebilecek daha yumuşak süspansiyon yapılabilirdi. Süspansiyonlara eksi verdim anlayacağınız.
FRENLER: Standart olarak 800 S ve ST’de ABS fren sistemi var. ABS motosiklette ilk kullanılmaya başladığından beri motorcular arasında tartışılıp durmuştur. Bir kısmı sever, bir kısmı sevmez. Güvenliğe öncelik verilmesini ilk planda tutan bir sürücü olarak şahsen doğru motorda ABS’nin her zaman tekerleğimde yeri var diye düşünmüşümdür. Bu iki kardeşte de oldukça başarılı çalıştıklarını söyleyebilirim.
MOTOR: Teknik özellikler kısmında bahsettiğim birbirine paralel çalışan silindirler, motorun sesinde tuhaf bir harmoni yaratmış. Gücü ve torku oldukça yerinde. Benim en hoşlandığım kısmı ise gaz açarken yaşattığı o güçlü yumuşak his. Hani böyle gazı açarken ne birden altınızdan fırlayıveriyor, ne de aç aç gitmiyor durumu yaşatıyor. Oldukça dengeli bir şekilde altınızdaki gücü size hissettiriyor. Virajlarda ise birbirlerine taş çıkarttıklarını söyleyebilirim, S ve ST’nin. Kontrolü çok kolay ve rahat motor ikisi de. Ayrıca bu motoru kayışlı aktarma sistemi tamamlıyor. Kayış hem bakım gerektirmemesi hem de sessiz sedasız çalışması sebebi ile pek çok motor sevdalısını mutlu mesut bahtiyar eden bir sistem.
DONANIM: 800 S ve ST için yol bilgisayarı, elcik ısıtmalar, ABS, dörtlü ikaz flaşörleri standart. ST için ayrıca yan çantalar da standart paketin içinde. S için de beyaz sinyaller. Orta sehpa, alarm, topcase vb. gibi aksesuarları da var. Aksesuar deyince aklıma geldi bu arada iki kardeşin de rüzgarla arası pek iyi. Hani motorun üzerinde böyle efil efil gidiyorsunuz ama bir süre sonra boynunuz bu durumdan biraz şikayetçi olabiliyor. S için anlıyorum, sonuçta daha sportif bir motosiklet ancak ST için durum biraz farklı, sport touring tadında karşımızda duran bu yaramaz çocuğun rüzgarla arasının bu kadar iyi olmaması gerekiyor. Öne koyulan cam sadece süs amaçlı duruyor. Çok şükür ki yan sanayi bu konuda çok gelişmiş durumda. Sanırım bu yan sanayi kuruluşlarının ilk işi piyasaya çıktıktan kısa bir süre sonra ST ye güzel bir touring cam yapmak olacak.
SONUÇ: Pek çok konuda birbirinin aynı olan bu iki kardeş için, gözlerimi kapayınca kalbim; oturuş pozisyonunu düşündüğümde ST, hırçın görünümünü düşündüğümde S ten yana atıyor. S’nin fiyatı yüzde 37’lik ÖTV ile 14 bin 700 Euro. Bu fiyat 13 ay vade farksız taksitlendirilebilir fiyat. F 800 ST’nin ise Avrupa lansmanı Eylül ayında ve fiyatının 15 bin 750 Euro olması bekleniyor.
Sürüş izlenimleri
Gelelim tüm bu teknik verilerin sürücüdeki hissi durumlarına. Tamam her motorun bir torba teknik özelliği var, ama bir motorcu için önemli olan işin pratikte nasıl olduğu. İşte bu sebeple ben hep ’Tek genel geçer bir iyi motor kavramı ya da kötü motor kavramı yoktur. Kişinin motordan beklentisine karşılık veren motor doğru ve on numara motordur’ derim ya. Bu yüzden her motorun bir sürü fanatiği varken bir sürü de sevmeyeni vardır. Şimdiiiik gelelim bizim ikizlere...
Ayşe Şule BİLGİÇ
ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr
Rüzgarın Kızı - Ayşe Şule Bilgiç'in Yazıları Her Çarşamba Hürriyet Gazetesi Otoyaşam Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
Evet F800 sahipleri buraya, deneyimlerimizi paylaşalım...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
f 800 değil de bu f 650 cs modelini soracaktım.üretimden kalktı mı bu?
-
-
şu anda bir hayal olarak kalmaya devam edecek gibi duruyor, ama gelmiş geçmiş favori motorum f800st.
-
Görkem senin sanırım sportif bir sürüş tarzın var, bu yüzden ST sana güvensiz gelmiş olmalı. Yoksa ST de en az S kadar güvenli bir makinadır. Fakat ST daha çok uzun yol için tercih edilebilirken, S cadde tipi bir motordur. S daha sert bir sürüş karakterine sahip olduğu için sana hitap etmiş.
Kullanma şansın olması senin için çok güzel, kısa süreli kullandığın için özelliklerini ne kadar farkedebildin bilmiyorum ama, F800S farklı bir motordur, ne S.S.'tur ne S.Touring ne de tipik bir naked...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
Bir F800 ST sahibiyim, öncelikle bu kadar yumuşak ve keyfli motor gormedım. Sert suspanyaonları var dıyene sadece yuh dıyebılırım. En berbat yolu bıle hıssettırmıyor alet. S ıle ST arası fark da baslıca onların kullanımı. Bambaşka motorlar - gorevlerı yanı.
-
Hey gidi günler...
-
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
19 Temmuz 2010, 01:59
#10
-
19 Temmuz 2010, 02:48
#11
hey gidi günler yıllar ne çabuk geçiyor yahu...
-
Bu motor teknik olarak çok güzel olabilir,fakat motorun hatları sanki domates kasasından yapılmış ve rutuşlanmadan bırakılmış gibi çok köşeli
Çok çirkin.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
-
24 Aralık 2010, 16:39
#13
Ozaman Hey gidi günler....x3
Shamyl adlı üyeden alıntı
...Kullanma şansın olması senin için çok güzel, kısa süreli kullandığın için özelliklerini ne kadar farkedebildin bilmiyorum ama, F800S farklı bir motordur, ne S.S.'tur ne S.Touring ne de tipik bir naked...
Bence adı üstünde....800S, yani "Sport" sınıfını temsil ediyor. Kendince BMW havasında işte...
(Tabi yine "sport sınıfı vardır-yoktur..." tartışmalarına girmeyelim...)
-
F800 ST kanıma giriyor bu aralar. Gri ve 3 çantalı olanı. Alıcam heralde.
-
2011 olmuş yahu... Hey gidi günler
-
-
Kocaeli İl Temsilcisi
yaramaz çocukları sahiplenen yeni sahiplerine hayırlı olsun ,ben cbf mle mutlu mesut yaşıyorum o beni üzmüyor bende onu
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
Yaklaşık 5000 km dir F 800 S i kullanıyorum.Önce şunu diyeyim; motorun her tarafı elektronik olunca her şürüşünüzde farklı davranıyor.Kötü değil ama farklı, sesi mesi değişiyor ve bazen sinir bozucu olabiliyor.Kronik sorunları da genelde elektronikle alakalı.Özellikle yağ sensörü bozulmaya çok müsait,yağ lambanız arada yanıp sönüyorsa bi kontrol edin derim.Motorun sanırım sübabları çok sesli çalışıyor,yani üstüne oturduğunuzda özellikle sıcakken dizel bir araçmış gibi ses çıkarıyor.Sanırım normal bu ses çünkü hepsinden geliyor.Motoru aşırı sıcak çalışıyor.Hele ki o egsoz...Motor çalıştıktan 5 dakika sonra üstünde sucuk pişirebilirsiniz.Benimkinin ayaklık koruması koptuğu için birkaç arkadaşın ayakkabısı egsoza yapıştı,ben de bi keresinde elimi yaktım.Elcik ısıtması var ve inanılmaz ısıtıyor,elciklerin erimesi de bunun bir kanıtı diyebilirim .Elcikler ısıya hiç dayanıklı değil dondurma gibi eriyiveriyorlar.Bir süre sonra da sol elcik ısıyı kaybetmeye başlıyor yani sağ elcik daha çok ısıtıyor.
Motoru ilk sürerken gidon amortisöründen midir bilmem; sanki motor kendini dik tutmaya çalışıyormuş gibi geliyor,yaklaşık bin km sonra alışıyorsunuz ama çok garip çözemedim ben.Sesi iki silindirliye göre müthiş.Az bir seviyede titreşimi var.Vites geçişleri rahat ama benimki 6. vitese hafif bastığınımda bazen geçmiyor boşa geçmiş gibi oluyor.Sonra eğer hızlı bir şekilde çekmesseniz caaart diye bir ses geliyor.İlk zamanlar stop etme gibi bir sorunu vardı.Bujilerini vs değiştirdik şuan vazgeçti o huyundan.
Yakıt tüketimi MÜKEMMEL! Agresif kullandığımda dahi ortalama 4.6 nın üstüne çıkmadı benimki.Zaten bmw egsoza oksijen sensörü koymuş,yani motosiklet benzin-hava karışımını mükemmel bir şekilde ayarlıyor.İsraf haramdır sonuçta aferin bmw.
Görünümü güzel,selesi yüksek,ben bale yapar gibi kullanıyorum,komik duruyor biraz.Oturuş pozisyonu da çok hoşuma gitti,tam bir asilzade gibi görünüyorsunuz dışardan
Kötü yanı bu motorlar çok ucuza satıldı 12-13 bin tl arasına malesef ve şuan hepsi karaborsada.Kötü birşey.Ben bendeki fatura fiyatından daha fazlasını ödeyerek aldım.Ama bu fiyatlara motosiklet değil uzay gemisi gibi kalıyor,tabi performans tutkunu değilseniz...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler