PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Katkı Yağları Ve Motor Yağları Konusunda Bilgisi lazim



ariftoteles
22 Mayıs 2005, 22:35
öncelikle motosikletim mondial 125 mt scooter...

arkadaşlar motosikletime rodaj dönemi bitince yani 1500 km den sonra yağ filtrside değiştikten sonra motoruma

1.)Castrol GPS Extreme Protection 10W/40 koyacağım 10/40 olma sebebi kitabında öyle yazıyor bu ürünün fiyatını? ve nerde satıldığını bilen var mı?
internet adresi bu
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=73020020&contentId=6008877

2.) şazıman yağı olarakta Castrol EPX 80W/90 koymayı düşünüyorum bu numarada yine kitapcığnda yazıyor bunuda fiyatını? bilen var mı?

2.) Katkı yağlarını iyice araştırdım dabıl up 444 vs ile ilgili olumsuz bilgiler var ... ama Motorsilk isimli Yeni bir ürüne rastladım 70 mliyonlira fiyatı var bu yüz yılın dehası ali erdemirin keşfettiği sürtünme katsayısını baya bi aza indirgeyen bi ürünmüş bu.... bunun internet adresi

www.motorsilkturkey.com

motorumun yağ haznesi 950 gr şanzıman yağı haznesi ise 110 gr
ben bu yukarıdaki castrol yağları kullandıktan sonra motor yağının içine 100 gram motorsilk şanzıman yağının içinede 10 gr civarında motorsilk atmayı planlıyorum yani onda 1 oranında ...

bunları kullanmış yada bu konu hakkında bi fikri olan arkadaşlar var mı???? paylaşırsanız sevinirim...

ThE_Unforgiven
22 Mayıs 2005, 22:44
ariftoteles, motor ve şanzıman yağ sistemin ortak değilmi?Benim bildiğim motorların %95 bu şekildedir yani şanzımana ayrı motora ayrı yağ konmaz.Tabiki senin ki farklı olabilir.Öncelikle bundan emin olmalıyız.

GPS motor yağına gelince bende bunu kullanıyorum 1 litresi 12 ytl Gaziosmanpaşadan aldım.

Katkı maddesi ise motosikletlere göre olmadığı yönünde tavsiyelerde var.

Eminim konuya daha hakim arkadaşlar yazacaklardır..

ariftoteles
22 Mayıs 2005, 23:14
yok abi benimkinin şanzıman yağı var arka tekerin orda ayrıca kitapcığındada yazıyor110 ml

Olcay Avşar
23 Mayıs 2005, 10:28
Kaliteli yağ kullanman yeterli, katkıya filan ihtiyac yok. Katkının motora neler yaptığını araba motorum rektifiyeciye gittiğinde gördüm. Ama eski motorlara yani bitmek üzere olan motorlara faydası var, yeni motora koymana gerek yok bence.

ODUNCU
23 Mayıs 2005, 11:08
Diger motorlarda şanzıman ve motor aynı yerden yaglanır debriyaj baskı balatalarda bunun içindedir. Yani sürtünme azaltıcı bir katkı koyarsan ( teflon içerir ) muhtemelen balatalarda etkilenir ve işlevini yapamaz. Scooterlarda şanzıman ve motor ayrı ama debriyaj sistemi nasıl bilmiyorum. Yani scootersa bilemem ama diger motosikletlere kesin konmaz. Denedimmi hayır. Nereden biliyorum okudum.

eralpt
23 Mayıs 2005, 11:44
Yani sürtünme azaltıcı bir katkı koyarsan (


Katkıların amacı sürtünmeyi artırmaktır. Sürütnme azaltıcı katkı diye bişey olmaz.. Zaten katkı olayı yaglamanın yaptıgı kayganlığı artırma amaçlı.

Katkının işlevini şöyle acıklayabilirim..

Örnegin aygınızı yerde sürükleyin, bu yagsızlık gibi.. Sonra ayagınıızı ıslak bi yede sürükleyin.. bu da normal yaglama hali.. bir de yagaını ıslka yerde ama yerlde ufacık bilyeler varken sürükleyin.. bu da yag+ katkı hali..

Hangi katkı konusuna girmeden önce söyleyecegim şey minimum 5-6 bin km boyunca parcalar birbirine tam olarak alışana kadar katkı koymayın.

powerbyaydin
23 Mayıs 2005, 14:46
bende motoruma gps1 aldım castrol'ün motor için üretdiği en iyi yağ bence
6000 bakımına götürücem motoru usta yapılması gerekenler arasında motor yağı değişimi hariç şanzıman ve dişli yağı değişimindende bahsetdi scooterlarda sistem farklı
motor yağı en iyisini alıyoruz ama şanzıman ve dişli için bilinen bir marka var mı acaba ?

ariftoteles
23 Mayıs 2005, 15:52
arkadaşlar şanzıman deyince yanlış anlaşılan bir nokta var. ben şanzıman derken tekerin yanındaki dişli yeri varya ordan bahsediyorum oraya 110 ml 80w/90 yağ giriyor. şanzıman diye bahsettiğim yer bura. bundan haric bi şanzıman varmı bilmiyorum. ama çoğu kişinin söylediği motor yağı şanzıman yağı aynı. ama dişli nin olduğu yer şanzıman diye geçmiyor mu? yukarıda oduncu nikli arkadaş motor yağına böyle bişey koymayın teflon balataları etkiler balatlar yağlanınca kaçırır demiş. bakın bu mantıklı geldi bana... bu arkadaşa katılan var mı yada fikirleri olan bu konuda?

ariftoteles
23 Mayıs 2005, 15:54
ariftoteles, motor ve şanzıman yağ sistemin ortak değilmi?Benim bildiğim motorların %95 bu şekildedir yani şanzımana ayrı motora ayrı yağ konmaz.Tabiki senin ki farklı olabilir.Öncelikle bundan emin olmalıyız.

GPS motor yağına gelince bende bunu kullanıyorum 1 litresi 12 ytl Gaziosmanpaşadan aldım.

Katkı maddesi ise motosikletlere göre olmadığı yönünde tavsiyelerde var.

Eminim konuya daha hakim arkadaşlar yazacaklardır..

benim şanzıman diyebahsettiğim tekerin yanındaki dişli yeri 110 mlt 80w90 yağ giren yer. orası şanzıman değil mi?

Olcay Avşar
23 Mayıs 2005, 15:58
http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642#6 bir bakın isterseniz.

ariftoteles
23 Mayıs 2005, 16:44
hocam bunların hepsine baktımmotosiklet ile ilgilig bi muhabbet yok

Olcay Avşar
23 Mayıs 2005, 17:19
motosiklet ile ilgili olmasına gerek yok, motor aynı mantıkda çalışıo ve yağ aynı yağ (yani numarasına göre, mesela 10w-40 gibi)

ariftoteles
23 Mayıs 2005, 18:11
burda sadece katkı kullanmayın diyor katkı kullanma yağcıların işine gelmior biliyorsun. ama www.motorsilkturkey.com buraya bi bak bu yağ çok özel bişey ceviz kabuğunda bizamanlar bu ali erdemirin konusu çıkmıştı bilenler bilir.

birde bir servis ben kullandım bişey olmadı dedi ama onun ne kullandığını bilmiyorum... acaba
" motorlarda şanzıman ve motor aynı yerden yaglanır debriyaj baskı balatalarda bunun içinde" denilmiş bu doğrumu

bu arada ben arabam için bi zamanlar motor up kullandım ve gerçekten çok iyi sonuç aldım hararet düştü motorun sesi değişti ayrıcada 1 yıl yağ değiştirmedim

Olcay Avşar
23 Mayıs 2005, 18:25
Arkadaşım bu kadar eminsen kullan o zaman, ama ben yine söylüyorum; yeni motora katkı koymaya gerek yok ama belli bir km yapmış yani baya aşınmış ve yağ yakmaya başlayan motorlara faydası var. Slikonize özelliği sayesinde fazla aşınan ve deforme olan bölgeleri kapladığı için yağ yakmayı ve harareti önler.

ariftoteles
23 Mayıs 2005, 19:36
yok ben rodaj süresi tamamlandıktan sonra koymayı düşünüyorum

KaPTaNoNaDiN
24 Mayıs 2005, 04:25
sevgili dostum motorsiklette şanzıman yağıyla motor yağı aynı sisteme bağlımı değilmi bilmem ama Eyong unda dediği gibi makinelerin hepsine yağlamanın amacı ortaktır. ben sana şu kadarını söyleyim; motor yağlarının ana amacı motorun hararetini azaltmaktır. bunu da iki yolla yapar. bunlardan 1. si kayganlığı arttırıp sürtünmeyi azaltarak metallerin sürtünmeden dolayı oluşturacağı sıcaklığı minimuma indirmektir. 2.si ise küçük bi orandada olsa blok içi sıvı soğutması görevi görür. eğerki motorunda aşırı hararet yada çabuk ısınma gibi problemler yoksa, motorunun yeterli yağlamayı yaptığını gösterir. bu durumda motor yağı katkısına gerek yoktur. sonuç itibariyle motor yağı katkılarının amacı motor yağının vizkozitesini azaltıp, dolayısıyla kayganlığını arttırıp, sürtünmeyi minimumum a indirmektir. sonuç olarak yatak sıcaklıklarında anormal bi durum yoksa sadece önerilen motor yağını kullanmak senin için yeterli olacaktır. orta devirli bi makine içinde tam sentetik( 5W-40) veya yarı sentetik(10W-40) uygundur. saygılar....

ariftoteles
24 Mayıs 2005, 15:41
arkadaşlar www.motorsilkturkey.com a mail attım ve cevap yazdılar cevabı size direk sunuyorum



Motorunuzda castrol magnetec kullandığınıza göre Boron CLS BOND
kullanmanız gerekir. Kutuda 475mg vardır. yarısını kullanmanız yeterli
olacaktır. Motor Sılk yağ katkısı değildir piyasada satılan ürünlerle
mukayesesi bile söz konusu değildir. Servisler bu tip yağ katkılarının
kullanılmasını tavsiye etmezler bence son derece haklılar çünkü kaliteli
bir madeni yağın içerisinde yeterli oranda katkı maddeleri bulunmaktadır
ekstra bir yağ katkısı kullanmakla fayda görmekten ziyade yağınızın
içindeki katkı maddelerinin oranlarını değiştirmiş olursunuz buda
yağınızın özelliğini bozmak anlamına gelir. busebeptende sorumluluk
üstlenmek istemezler.
Motor Sılk; Bir yüzey teknolojisidir motor yağınızdan ayrışır kimyasal
reaksiyon geçirerek metal yüzeylere nufüs eder. Sürtünme kat sayısını
0.001'e düşürür bu sayede aşınmaları engeller sürtünmeye harcadığınız
enerjiyi size tassarruf olarak döndürür. Ürünümüzden doğacak bir sorun
olur ise hasarınızı karşılamayı değil motorunuzun yenisini almayı dahi
taahhüt ederiz.

evet arkadaşlar şimdi ne diyorsunuz bu işe ???

emoak
24 Mayıs 2005, 15:57
@ariftoteles, adam daha ne desin, sorun olursa yenisini bile alırım demiş, belki rastlamışsındır bende senin gibi Mondial 125 MT aldım, henüz 300 km.deyim. Sen benden daha ileride olduğundan dolayı sürekli seni takip ediyorum. Ben bu olayı 1-2 motor servisine sordum Edirne'de buradakilerin haberi bile yok bu işlerden.
Ben kullan derim, bakalım sonuç ne olacak, motorun ömrünü uzatması güzel görünüyor...
Sevgiler...

ariftoteles
24 Mayıs 2005, 16:03
emoak kardeş ben deneme tahtasımıyım yawww. sende ... ama bi gerçekki adam resmen sana motoru öderiz diyor. ama arkadaşlar şuna dikkat edelim motorsilk çok farklı bir teknoloji 444 yada dabı up filan gibi değil yani motor katkısı olayından farklı. bu bizamanlar ceviz kabuğunda çıkmıştı ben ordan biliyorum sürtünme katsayasını 0.001 e indiriyo ve fiyatı tam 75 milyonlira 5- 10 değil yani bilmiyorum başka bir yorumu olan?

Olcay Avşar
24 Mayıs 2005, 17:15
ariftoteles, kardeşim yanlış anlama ben bir yağ firması sahibi değilim. Ama yinede o katkıyı kullanmana gerek olmadığını bir kardeş olarak söylüyorum, kısaca bir hesap yaparsak; dediğin katkının kutusu 75 YTL diyorsun ve adam sana yarısını kullanmanın yeterli olduğunu söylüyor. Yağ değişimini 1000 km de yaptığını düşünürsek (mondial'den emin değilim ama benzer motorlarda 1000 km de değişmek gerek) o katkının sana maliyeti şöyle ; 2.000 km = 75 YTL / 20.000 km = 750 YTL / 40.000 km = 1.500 YTL / 50.000 km = 1.875 YTL. :thumright: Senin motorunun fiatı zaten 1.700 YTL ne gerek var buna, hem hiç merak etme en dandik açık yağı da koysan senin motor 50.000 km gider. Eee arkadaşlar söyleyin yanlış mı hesabım??? :sunny:

ariftoteles
24 Mayıs 2005, 21:48
1. hocam mondialin rodaj süresi tamamlandıktan sonra yağ değişimi 5000 km de bir (ben söylemiyorum kitapcık söylüyor)

2. bu motorsilk denilen olayı motora 1 sefer atıyorsun 8 yağ değişimi boyunca yağ etkilenmiyor bu da eder 40 bin km .... istersen kendin bak www.motorsilkturkey.com yağ değişiminden etkilenmediği yazıyor

3. sürtünmeyi azalttığın zaman bunun içine yakıtıda kat yani yakıt dahada azalacak hesap baya hesaplıya geliyo

Olcay Avşar
25 Mayıs 2005, 09:46
Dediğin gibiyse o zaman pek masraflı değil koyulabilir (yinede unutma yeni bir ürün ve hakkında kimsenin bilgisi yok) kardeş sakın yanlış anlama seninle inatlaştığım filan yok, karşılıklı bilgi alışverişi işte. Ama bu 5.000 km de bir yağ değişimini üstadlara sormak lazım, tamam kitapta yazıyor olabilir ama bana sanki biraz fazla gibi geldi. 5.000 araba için bile fazla, du bir forum açalım :)

Luthier
25 Mayıs 2005, 11:16
Bir motor öğretmeni olarak derim ki: yağ katkıları çoğunlukla ticari olarak tüketiciyi istismar eden ürünlerdir. Kerametleri kendilerinden gayri menkûldür. Piyasada satılan standart yağlar içinde zaten bu katkılar vardır, olmasaydı bunlar "ham yağ" olurdu ki, motorlarda kullanamazdık..

Olcay Avşar
25 Mayıs 2005, 11:27
Allah razı olsun hocam, sağolasın...

ariftoteles
25 Mayıs 2005, 15:47
hocam motor katkıları konusunda haklı olabilirsin. ama şöyle bi gerçek var büyük şirketler maliyeti kısıp kar marjını artırma temeliyle hareket ederler maliyet kısıldığı zaman kalite düşer. dolayısıyla bazı mineraller azalır. ham yağ olmayacağı belli bişey bunlar madeni yağ diye geçiyo zaten. fakat benim internet üzerinden yaptığım araştırmalara göre motorsilk farklı bi ürün...

5000 banada fazla geldi ama kitabında öyle yazıyo diyede 5000 de değiştirmeyi bende düşünümüyorum şu rodaj bi tamamlansın da ondan sonra bu motorsilkten alacağım bitane

25 Mayıs 2005, 20:11
Bir motor öğretmeni olarak derim ki: yağ katkıları çoğunlukla ticari olarak tüketiciyi istismar eden ürünlerdir. Kerametleri kendilerinden gayri menkûldür. Piyasada satılan standart yağlar içinde zaten bu katkılar vardır, olmasaydı bunlar "ham yağ" olurdu ki, motorlarda kullanamazdık..

Hocam o zaman bu castrol magnetik falan da yalandan mı yani , bir özelliği yokmu. Milleti kandırıyorlar mı , katkılı falan diye. Teşekkürler.

powerbyaydin
25 Mayıs 2005, 20:29
hocanın yazdıklarını tam yorumlarsan anlarsın herhalde zaten satılan kaliteli yağlar fazlası ile koruyor castrol gps1'in rengi bile değişik ben farklıyım diyor sanki

ariftoteles
25 Mayıs 2005, 20:47
hocanın yazdıklarını tam yorumlarsan anlarsın herhalde zaten satılan kaliteli yağlar fazlası ile koruyor castrol gps1'in rengi bile değişik ben farklıyım diyor sanki

bencede hoca el atmış ama heralde motorsilk cinin verdiği cevap hoca içinde geçerli baksanıza yani hocanın neden öyle d üşündüğü bak burda motorsilkci yazmış... hocam yeni mi motor hocası oldun ?


Servisler bu tip yağ katkılarının
kullanılmasını tavsiye etmezler bence son derece haklılar çünkü kaliteli
bir madeni yağın içerisinde yeterli oranda katkı maddeleri bulunmaktadır
ekstra bir yağ katkısı kullanmakla fayda görmekten ziyade yağınızın
içindeki katkı maddelerinin oranlarını değiştirmiş olursunuz buda
yağınızın özelliğini bozmak anlamına gelir

Olcay Avşar
26 Mayıs 2005, 11:13
Ülkemizin iklim şartlarına göre "10w-40 Tam sentetik" (yarı sentetik yada mineral değil, dikkat lütfen) yağ kullanmak yeterli olacaktır bence. Biraz fiatlıdır ama zaten motosiklet dediğimiz alet aşağı yukarı 1 litre yağ alır, bence literede 2-3 milyon önemli değil. Tabi katkı kullanmak isteyen arkadaşlar özgürdür :wiinkk:

ariftoteles
26 Mayıs 2005, 14:13
tam sentetik hangi yağlar var mesela şu anda fiyatları kaç para. magnatek tam sentetikmidir. YANİ herşeyden önce Sentetik nedir ? tam sentetik olunca nolur yarı olunca nolur istersen hem anlat bilmeyen arkadaş bilgilenmiş olur. hemde eksik bildiğim yönlerini tamamlamış olurum...

alplion
26 Mayıs 2005, 14:43
bu konuyla ilğili bi forum konusu var bide bu piyasada satılan katkı maddelerinin pek bi motoru onarıcı etkisi yokmuş motoru sadece sıvı cıva onarırmış onunda gramı 40 milyon

Olcay Avşar
26 Mayıs 2005, 14:51
Magnetic sentetik bir yağdır, Shell Helix - PO Ultra' da sentetiktir. Motosiklet için olan GPS yarı sentetiktir. Sentetik bir yağın litre fiatı yaklaşık 15 YTL dir. Aldığınız yere göre fiat değişebilir, en ucuz fiyatı oto yedek parçacılarında bulursunuz.

SENTETİK YAĞ İLE MİNERAL YAĞ ARASINDAKİ FARKLAR :
Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.

SENTETİK YAĞ NEDEN DAHA PAHALIDIR :
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

SENTETİK YAĞLARI MİNERAL YAĞLAR İLE KARIŞTIRIP KULLANABİLİR MİYİZ?
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

İNCE YAĞ MOTORA ZARAR VERİR Mİ?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

MOTOR YAĞINA EK OLARAK BAŞKA MOTOR YAĞI KATIĞI KULLANMAK YARARLI MIDIR?
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır
Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın motor duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır.

MOTOR YAĞI NEDEN KOYULAŞARAK KİRLİ GİBİ GÖRÜNÜR?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

AYNI CİNS VE AYNI MARKA YAĞLARDA BİLE NEDEN RENK FARKI OLUR?
Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.

SABAHLARI ARACIN ZOR ÇALIŞMASI MOTOR YAĞIYLA İLGİLİ BİR SORUN MUDUR?
Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.

MOTOR YAĞLARININ CİNSİ İLE YAĞ DEĞİŞİM km.si ARASINDA BAĞLANTI VAR MIDIR?
Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.

daha fazlası : http://www.castrol.com/castrol/faq.do?categoryId=73024007&contentId=6008642 bende oradan alıntı yaptım zaten, ama hemen hemen bütün akaryakıt firmaların web sitelerinde aynı bilgiler var.

ariftoteles
26 Mayıs 2005, 18:00
bu konuyla ilğili bi forum konusu var bide bu piyasada satılan katkı maddelerinin pek bi motoru onarıcı etkisi yokmuş motoru sadece sıvı cıva onarırmış onunda gramı 40 milyon

hocam sıvı civa zaten sıvıdır :) yani motorda nasıl tutunacak. konumuz motoru onarmak değil motorda sürtünmeyi azaltmak

ariftoteles
26 Mayıs 2005, 18:02
bende seni üşenmeden yazmış sandım bi an ben orayı okudum. katkı maddeleri yağın içindeki elemanların oranını bozar diyor ona katılıyorum. yanlız motorsilk farklı bişey olduğu kanaatindeyim

ThE_Unforgiven
27 Mayıs 2005, 00:23
ariftoteles, kardeşim al artık şu motorsilk midir ne karın ağrısıysa kullan bakalım.Ondan sonra önerilerini yaz.Burda yazıp-çizip karalamanın bir alemi yok kimsenin bu konuda bilgisi yok...

ariftoteles
27 Mayıs 2005, 01:33
rodaj bi tamamlansın da alacağım zaten. belki bende önce kullanan biri olur bakarsın...