evet kesinlikle çok rahat kullanacaktır... başlangıç için süper bir motosiklet ben tavsiye ederim.
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
benim boyum 164 cm. parmak uçlarım değiyor yere. 175 cm tabanları bile değer sanırım. sorun olmaz hiç
arkadaşlar izninizle bişey sormak istiyorum. 365 sayfayı gözden geçiremedim kusura bakmayın.
bu lastikler konusunda ne diyorsunuz, kalın lastik uyuyor mu bu motora?
(başka biri sorup cevaplandıysa tekrar kusura bakmayın...)
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
mototal a gittim ama yedek parça akşam kapanıyormuş,faiz beyle konuştum (adamın adı zaten gelin alayım paracıklarınızı imajı verio)
Valla bu disk kitlenemesi başımı ağrıtıcak galiba:(bi arkadaşdada aynı sorun varmış takla atmış yolda:(
[B]KAPI ÖNÜNE KONAN BİR KAP SU CANLARIN HAYATINI KURTARIR[/B]
yarın bende 10000 km yag degısımıne goturcem canavarı..
sorada tankpad ı takarız gorkemle sanırım..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Vays be 1 gecede
Görkem abi Arka kapagına hayran Kaldım
Abi 1 aylık çaba Bu ve sen parçaladın he
yahu hatıra die saklasaydın.(Ben buna 1 ayımı verdim fln )
Neyse Dün özen motora gittim giderkende 7 tane cbf 150 gördüm.
Sona motorun üstüne fln bindim Number one bişey yaa Görkem abi dedigin kadar var..Çok yapılı gsl bişey İnş. ay sonu bende Ama yandaki motifleri çıkarıcam Onları boya sanıyordum Ama stickermişş :D:D Çıkarıcam Simsiyahh Cantlarıda boyiicam Süper olcakk
Hee benim mondiali dün servise götürdüm arızalıydı Elektrik koblosu degişmişş
45 ytl Tam servisten çıktımm Cbr 125 Modifiyeli bi şekil Ama güseldi Adam plakayı Kesmişş yarısı Yoktu
bende mondial 125 ile kovaladım Kask mask gizemli motorcu gibi gidiyordu :D:D
Ama sonunda Geçtim İş yerinin önüne çektim
Adam geçti bende OOOoo Peluş Geldin mi Alın anahtarını diger kurbanların yanına çekin dedim Ve mondial Süper kaçıyor bu akşam bi ortaköy yapıcam Dün kuzenimde artçı olarak bindi Bi daha binmiyom sen delisin Ölmekten korkmuyon mu ..... dedi Ve sanırım altına yaptı. Sadece 5 kmde bu kadar Neden korktuki dedim kendi kendime xDxD Motor arıza yapsın ben sona binerim dedi :D:D
arka tekeri degiştirdim pirelli mt75 ile eski arka tekeri satabilirmiyim alan yer varmı satarsam kaça satmalıyım?
[B]All this pain is an illusion[/B]
uzun zamandan beri ilk defa bugun kazaya bu kadar yaklaştım..
gorkemle mototaldan ayrıldıktan sonra e-5te her zamanki gibi yola koyuldum
bostancı köprüsünden sonra trafik azalınca yardırmaya başladım bende(klasik) her zamanki gibi kadır has lısesının oraya geldıgımde top speedle gıdıyorum bos yol dıye(cbr a gore bos yol) anlık arkama baktım sonra önüme baktığımda çok az ilerde mınıbus yola doğru manevra yaptıgını gordum arka frene basmaya basladım sola dogru manevra yapıp kacarım diye..
o da ne?
solum tamamen dolu..
"aha özgür sıçtın bugun gıdıyosun bıtıyo bu iş.." düşünceleri aklımda uçuşurken ön frene biraz daha güç uyguladım aynı şekilde arkayada..
arka lastık kaymaya başladı ve ön fren ciddi şekilde etkısını gostermeye başladı yavaşlıyorum ama duramıcam yani imkanı yok(ki dursam bıle arkadan araba carpıcak)
solumda sanıyelık bı bosluk oldu carpmama metreler kala(kı suratlıyken bu metreler cok hızlı gecıyo)sola kırdım geçtim..
ordan şirkete gidene kadar tıtredım(kıvırmaya gerek yok) şirkete geldim motordan ındım elımı yuzumu yıkadım anca kendıme gelıyorum..
o hızla ben o mınıbuse çarpsaydım benı kartaldan toplarlardı ancak..
yani..
hep dikkat..
anlık bile olsa bı bakıs cok seye mal olabılır arkadaşlar..
iyi bakın kendınıze..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Aman özgür çok çok geçmiş olsun okurken ben bile irkildim allahtan bişe olmamış...
AKIN FİDAN
Merhabalar,
Çok araştırdım ama sitemizde sübaplarla ilgili pek bilgi bulamadım. Bende yapmışken eklemeye karar verdim. Sübaplarını ayarladığım motor Cbr 125R. Motor 2 valfli yani bir emme sübapı birde egzost sübapı. CBR125R'ın sübap ayarları motor tamamen soğukken yapılıyor.
Bu ayarı yapmak için yan grenajları ve radyatörü yuvasından sökmek gerekiyor.
Resimleri www.cbr125.de sitesinden aldım. Resimler alıntıdır.
Sübaplar silindirin üst kısmında bulunuyor. Egsoz çıkışının hemen önündeki egsoz sübabı. Arkasındaki karbüratöre yakın olan ise emme.
Radyatörü sökmek için; Motora önden baktığınızda Sağ üst, sol alt tarafta iki vida var onları söktüğünüzde radyotör sadece su hortumlarıyla bağlı kalıyor. Hortumların lastik olması esnemeye biraz olanak tanıyor. Fakat söküp yapmak en rahatı. Ama radyatördeki suyu boşaltmanız gerek.Bu biraz daha uğraştırıyor. Ben tüm hortumları söktüm hepsinden su geliyor ona göre . Ben sökmeden ayarlamayı tercih ettim.
Silindirin üzerindeki kapağı 2 adet M6 alyan başlı civata tutuyor onları söktüğünüzde silindir kapağını çıkarabilirsiniz. Silindir kapağının altında bizi sübaplar bekliyor. Altta sübapları görebilirsiniz.
Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı. 125cc katagorisi için bu değer sabitmidir bilmiyorum. Benim araştırmamda CBR125 için Hondanın belirlediği değer bu. Motorunuzun sübap boşluklarını doğru öğrenmeniz önemli.
Sübapların arasındaki boşluğu ölçmek için kullandığımız aparatın adı " Sentil Çakısı" Bunu genelde kalıpçılar kullanır. Piyasada bulmak biraz zordur. Ben kalıpçı olduğum için pek zorlanmadım
Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"
Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.
Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.
Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz
Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor
Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.
Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.
Motosiklet.net
Carcharoth
Görkem sen yaparsın bu ayarı
Okan ACAR
Carcharoth
Valla helal olsun , ben hiç bu kadar derine inmedim zaten şu aralar motordan başım ağrıyor rolanti vidasına bile dokunmak istemiyorum Ama anlatım ve resimler çok güzel gerçekten eğer sentil çakısı olur da bulursam biryerden ben de sökebilirim...
Hatta bunu seninle beraber yapmak isterdim çok fakat muhtemelen Bursaya geldiğimizde sadece gezecek kadar vaktimiz olacak
Bunu ana sayfaya koyucam
http://www.motosiklet.net/forum/632751-post7348.html
Bugün Özgüre tank pad sattım Yarın tank pad isteyen arkadaşlar bana mesaj atsın getireyim...
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Carcharoth
ayrıntılı bilgiler için teşkkürler bide ön kafadan yüksek devirde gelen sese çara bulmaya çalışıyorum.zırıltı yapınca içim gidiyor moralimi bozuyor.bugun sabah kasksız kullandım sabah sabah gözüm açılsın diye oda ne oo bizim makina 7000 deviri geçer geçmez kafa zırıltıyı koyuveriyor.bende inadına 11000 e dayıyorum deviri ozaman hoşuna gidiyor zırıltı 11000 de azalıveriyor.kendinden geçiyor tabiki.
büyük süpersport kullanan oldumu yine yüksek devirde on düzenden ses geliyormu tecrübesi olan 600 lük bi racing mesela
selam millet ben de geldim aranıza
uzun zamandır cbr135R almayı düşünüyordum
kış aylarında o kadar ucuz olmasına rağmen kısmet olmadı
inşallah bu hafta vizelerden sonra memleketten alıp getireceğim
kimse hoşgeldin demesin formu kirletmeye gerek yok arkadaşlar
Hoşgeldin rafi616... forum kirlenmez merak etme
Özgür
Biraz araştırma yapim dedim... Şu güzelliğe bakarmısınız...
Arkadaşlar siz de bakın... Işte 125cc'lik bir makine böyle olur , tabi bu 2 zamanlı... bizimkiyle kıyaslanamaz, fakat Aprilia Rs125'e bin basar.
http://bikez.com/bike/index.php?bike=22913
Bir de bu varki bu aşmış bir motor....
http://bikez.com/motorcycles/buell_l...xb9sx_2006.php
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
2pac benim eski lastiği 50ytl'ye (2000 km'de değiştiröiştim) serviste şans eseri rastladığım ve arka lastiği orijinaliyle değiştirmek isteyen birine satmıştım. 50ytl az mı çok mu orasını bilemem, piyasası falanda yok ki araştıralım bu meretin. ben içmden uygun olan bu fiyat diye geçirdim ve sattım.
@Preatorian
Özgür büyük geçmiş olsun, sana birşey olmamış ya tecrübeye say, kendine dikkat et. Bizi korkutma bir daha. biz ne desek de bunlar oluyor, oacaktır da... Ya hatayı biz yapıyoruz ya başkası veyahut her ikiside olan olduktan sonra farketmez, önemli olan olmadan birşeyler yapabilme bunun için çook uzun bir yazı yazmıştım görmek isteyenler bakabilir, birşeyler eklemek isteyenler olur belki bilgiler paylaşılmış olur hem link: http://www.motosiklet.net/forum/moto...tml#post629143 . Tekrardan çok çok geçmiş olsun Özgür'cüğüm .
geçmi olsun Özgür kerdeş
ben de bir kaza yapmiştim
ama çok şanslıydım
90 la düştüm çiziksiz atlattım su üzerinde kaydım adeta 10 metre birşey olmadı
allah tüm motorcuları kazdan korusun
arkadaşlar, bu honda cbr 125 ile en fazla kaç sürat yapabildiniz?
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)