olay rusyada olmuş plakala ve tabelardan belli
lastik izlerine bakılırsa bayağı süratli gidiyorlar bide birbirlerinin kıçlarına bukadar sokulurlarsa bu kazalar kaçınılmazdır.
olay rusyada olmuş plakala ve tabelardan belli
lastik izlerine bakılırsa bayağı süratli gidiyorlar bide birbirlerinin kıçlarına bukadar sokulurlarsa bu kazalar kaçınılmazdır.
Abi kaza iyi de fotoğraflar nası bu kadar an be an çekilebiliyo onu anlamadım. yoksa komplo mu kuruldu motorcu arkadaşlara ha ??
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
danger otomobil sürücülerinden biri hismetmişki bunların böyle çok bitişik gitmelerinden elinde foto makinası hazır beklemiş kazayı fotolamak için
Herkez gurupla birlikte bir yerlere gitmekten hoşlanır.Eger grubunuzun motorsikleti arkadaşlarınızdan oluşuyorsa bu motorsiklet grubu içinde motorunuzu kullanırken dikket etmeniz gereken bazı kurallar var.Bu kurallara uyarak hem kendi güvenliginizi hemde gruptaki digerlerinin güvenligini saglamış olursunuz.Tabi yalnızca siz değil ,gruptaki herkez bu kurallara uyarsa güvenli yolculuk edebilirsiniz.
KİMLERLE MOTORSİKLET KULLANIYORSUNUZ ?
Birlikte motorsiklet kullandıgınız insanları yeterince tanımanız size yararlı olacaktır.Çünki herkezin kendine göre bir stili vardır.Gruptakileri yeteri kadar iyi tanıyorsanız hangi şartlarda nasıl tepki vereceklerini de tahmin edebilir ve siz de kendinizi güvenceye almış olursunuz.Aynı zamanda tehlikeli haraketler yaparak yaparak becerilerini sergilemek isteyenleri'de uyarmalısınız.Çünkü bu tip gösteriler bir grupla yolculuk yaparken tehlikeli sonuçlar doğurabilir.Üstelik bunun faturasınıda yalnızca gösteri yapan değil gruptakilerden birkaç kişide ödeyebilir.Tehlikesiz güvenli ve keyifli bir grup yolculuğu yapmak istiyorsanız motorsikletinizi kurallara uyarak kullanmalısınız,unutmayınki bir tehlike durumunda yalnızca siz degil,başkalarıda zarar görebilir.
ANİ HAREKETLER YAPMAYIN
Çevrenizdeki diger motorsikletli arkadaşlarınızı düşünün.Manevralarınızın sonuçlarından digerleride etkileneceklerdir.Yüzede yüz emin olmadıkca ani fren yapmayın,unutmayınki arkanızda başka motorlarda var ve böyle ani bir frenlemenin sonucu bir faciaya dönüşebilir.Yalnızca tehlikeli bir durumdan nasıl kurtulabilirim diye düşünerek yapacagınız bir fren size yardımcı olmayacaktır, aksine arkanızdaki size hızla çarpabilir ve siz kendinizi korumak isterken daha büyük bir faciaya yol açmış olursunuz.
GİDİŞ DÜZENİ
Bir grupla yola çıkmadan önce mutlaka bir gidiş düzeni yapmalısınız.Kimin önde kimin arkada gidecegi yani herkezi gidiş pozisyonu ayarlı olmalıdır.Yola çıkıldıgındada bu gidiş düzenine eger herhangi bir aksilik olmassa mutlaka uyulmalıdır.Gruptaki hiç kimse ani hızlanmalar bir digerini geçmeye çalışmamalıdır.Eger arkanızdakinin yüzünü aynanızdan görebiliyorsanız,gerçeken arkanızdaki kişi ile uyumlu bir şekilde gidiyorsunuz demektir.
YETERLİ BOŞLUK BIRAKIN
Eger grubun önünde gidiyorsanız arkanızda birinin daha oldugunu unutmayın.Arkanızdakilere aranızda bırakmanız gereken mesafeyi ayarlayın.Hız yaparak gruptan kopmayın.Durdugunuz zaman arkanızdakilerin'de size çarpmadan rahatlıkla durabilecegi mesafeyi korumaya çalışın.Eger önde giden siz degilseniz,öndeki kişi ile aranızdaki güvenlik mesafesini korumaya gayret edin.
KARAR VERİN
Grup içinde motor kullanan insanlariçin en büyük tehlike öndeki binicinin çeşitli durumlardaki tavırlarını iyi anlayamamalarıdır.Bu tehlike durumunda önde giden arkadaşınızın reaksiyonunu hiçe sayıp bagamsız olarak haraket etmeye kalkışırsanız tehlikenin boyutları'da çok daha büyüyecektir.Bu tip durumlarda karşılaştıgınızda ne zaman hızlanacagınıza yada yavaşlayacagınıza iyi karar verin.
AYNI HIZDA GİDİN
Grup içinde herkezin hızı yaklaşık olarak birbirleri ile aynı olmalıdır.Bu hız sürüş konforunuzu bozmayacak şekilde ayarlanmalıdır.Aşırı hızlı gitmenin yada çok yavaş bir anlamı yoktur.Herkez birbiri ile uyum içinde olmalıdır.Düz yolda giderken bu uyumu sağlamak zor degildir.Asıl problem virajları alırken çıkabilir.Çünkü herkez virajı aynı ızla alamayabilir,yada herkezin viraj alma tekniği aynı olmayabilir.Virajı aldıktan sonra aradaki mesafelerde açılma olmuşsa bir an önce eski haline getirilmelidir.Kimse grupdan kopmadan sürüş devam etmelidir.
ROTANIZA KARAR VERİN
Yola çıkmadan önce mutlaka gideceginiz yere ve buraya ulaşmak için izleyeceginiz rota hakkında konuşun ve ortak karar alın.Böylece her kavşakta durup ne tarafa gideceginizi tartışmak zorunda kalmassınız, ve mutlaka duracagınız yeri belirleyin.Çünkü gruptaki motorlardan birinde yada birkaçında sorun çıkabilir.Böylebir durumda buluşma noktasında tekrar bir araya gelmiş olursunuz.
YARIŞMAYIN
Bir grup halinde giderken asla birbirinizle yarışmaya kalkmayın özellikle şehir içi yollarda buna asla teşebbüs etmeyin.Unutmayınki yolda sizden başka taşıtlarda var.Yarışmak tehlikeli sonuçlarıda beraberinde getirir.Ani hızlanmalardan ani frenler özellikle grupla giderken tehlikeli sonuçlar dogurabilir.Unutmayınki kimin ne kadar hız yapacagını ne zaman fren yapacagını tahmin edemessiniz.Yarış durumunda bütün bunlar bir dezavantaj haline gelir ve durup duruken sırf heyecan ugruna canınızdan olabilirsiniz.
Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.
uyarıda kaybettikler demişsin kalmışsın noktayı kaldırıp için eklersen güzel olacak Bu arada hortlatalım konuyu önemli bir hadise ) stir me up
Akıllı efendi uslu sür motorunu ADAM desinler..
Kaskını Tak Takmayanları Uyar..!!!
http://www.setcom.com.tr
evet gurupla gitmek farklı birşey nutlaka bir düzen olmamlı.katılıyorum.
ewet arkadaşlar bu konuyu es geçmemek gerekiyor yolda birbirimize çok etki yapıyoruz iyi veya kötü hatta siteye üye olanlar ilk buraya yönlendirilebilir mesela mecburi olarak ne dersiniz ...
pır pır pır pırrr eee ama bu uçmıyooo
napalım karadan devam edicez... selçuk
Güzel bir paylaşım teşekkürler...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
Kesinlikle daha önceden koyulan kurallara harfiyen rivayet etmek gerekiyor....En öndekinin yaptığı işaret arkaya tamamen farklı biçimde ulaşabiliyor...
En önemlilerinden biri düşük cc li motorlar daima önden gitmeli ....Küçük cc li motorlar büyük cc li kotorlara yetişebilmek geri kalmamak için türlü riskleri göze almaktadırlar...
Mümkünse kamyonet veya bir picup tarzı araba size eşlik etmeli...Arıza durumunda gününüzün rezil olması içten bile diiil...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Grup Gezileri
Grup gezileri motosiklet sporunun vazgeçilmezlerinden biridir. Eşiniz, dostunuz, arkadaşlarınızla beraber geziye çıkmak tek başınıza motor sürmekten daha keyiflidir. Ancak herşeyin keyifli bir tarafı olduğu gibi tehlikeli bir tarafıda vardır. Grup gezileri kurallara uyulmadığı ve motosikletçilerin uyum içinde olmadıkları durumlarda sonu kötü durumlarla karşılaşılabilecek yapıdadırlar. Bu yazımda sizlere kendi deneyimlerimden yola çıkarak grup sürüşü hakkında bilgiler vereceğim.
Grup gezilerinde öncelikle herşey kurallar ile belirlenir. Birçok yurt içi ve yurt dışı motosiklet kulübü, derneği kendi belirledikleri kurallar ile grup gezilerini gerçekleştirirler. Kurallara uymayanlar uyarılır, tekrar kural ihlalinde bir daha gezilere dahil edilmezler. Grup gezilerinde yolculuğun keyifli gerçekleşmesi herşeyden önce iyi bir planlamaya bağlıdır. Gidilecek yer, güzergah, liderlerin seçimi, yol durumuna göre alınabilecek önlemler gibi sürüşün optimum başarısını etkileyecek her türlü etkenin düşünülüp planlanması gerekmektedir. Buna göre planlamada en önemli aşama lider seçimidir.
İyi bir grup lideri nasıl olmalı?
Grup içinde gidilecek güzergahı en iyi bilen, ön sezisi kuvvetli ve yol tecrübesi olan sürücü lider olarak başa geçer. Lider, yol şartları (stabilize, asfalt, kirli asfalt vb.), iklim, motor sayısı ve tipi, kullanıcı tecrübesine göre grup düzenini, hızını ve rotayı ayarlar. Lider yola çıkamadan önce gruba yol durumu, sürüş kuralları ve dikkat edilmesi gereken durumları anlatan kişidir. Ayrıca sürücülerin özel durumlarını dikkate alarak planlamayı yapan kişidir. Lider dışında yolu bilen iki kişi de orta lider ve artçı lider olarak grup içinde yerini alır.
Orta lider ve Artçı lider ne yapar?
Orta lider genelde çok bilinmez ve bahsedilmez ancak grubun ikiye bölünmesi (genelde farklı motor tiplerinin olduğu grup gezilerinde ve kalabalık kavşak geçişlerinde gerçekleşir), lider’in herhangi bir sebeple gruptan belli bir süreliğine ayrılması durumunda veya lider’in işaretiyle grubun başına geçecek kişidir. Artçı lider ise grubun arkadaki gözüdür. Grup düzenini kontrol eder. Sollamalarda grup liderinin talimatıyla şeriti kapatır ve diğer motorların sollama güvenliğini sağlar. Grubu sollamaya çalışan araçları, tali yolları gözler. Gerekirse grup liderliğinide alır. Bazı durumlarda acemilerin, hiç grup gezisine katılmamış kişilerin liderliğinide üstlenir. Ayrıca bir motor arkaya düşerse ilk müdahale edip durumu grup liderine bildirecek kişide artçı liderdir.
İletişim!
Liderler arasında iletişim çok önemlidir. 3 lider mutlaka birbiriyle yol boyunca iletişim içinde olmalıdır. İletişim en son teknoloji intercom cihazları kullanılarak yapılabileceği gibi, el işaret diliyle de gerçekleştirilebilir.
Ülkemizde pahalılıkları sebebiyle son nesil intercom cihazları kullanımının yaygın olmadığı ve herkesde bulunmadığı için iletişimi geleneksel işaret diliyle anlatacağım.
Lider, orta lider ve artçı lider, hatta sürücüler birbirleriyle iletişimlerinde geleneksel motosiklet işaret dili kullanabileceği gibi kendi belirlediği bazı işaretlerle durumu (motor arızası, benzin, mola vb) birbirlerine ve gruba anlatabilirler. Gelelim uluslararası motosiklet işaret diline.
Bu işaret dili ile liderler ve sürücüler en etkin şekilde haberleşirler ve kontrollü bir sürüş yapılmış olur.
İletişimden sonra sıra geldi grup sürüş yöntemine. Grup lideri yol durumuna, motosiklet sayısına göre sürüş tarzını belirler ve işaretle diğer sürücülere bildirir. Grup sürüş yöntemleri üç gruba ayrılır. Yanyana, sıralı ve zigzag sürüş yöntemi.
Yanyana Sürüş Yöntemi
Yanyana yürüş yöntemi daha çok törenlerde (cenaze, kutlama, koruma eskortu vb), hızın yavaş olduğu ve trafiğe kapalı alanlarda yapılır. Sürücüler yanyana sürüş yaparlar. Böyle bir sürüş tarzını yüksek hızlarda yapmak çok tehlikelidir.
Sıra/Tek Hat Sürüş Yöntemi
Sıra/Tek Hat sürüş yönteminde sürücüler ard arda sıralanırlar. Nispeten dar, virajlı, trafiğin az olduğu yollarda yapılan sürüş tarzıdır. Ayrıca sportif sürüşlere de bu yöntem uygundur. Her motor arasında hıza bağlı olarak en az 5 saniye ve daha fazla olacak şekilde mesafe olmalıdır.
Balık Sırtı/Zigzag Sürüş Yöntemi
Bu sürüş yönteminde sürücüler zigzag oluşturacak şekilde yol alırlar. Lider sol teker izinde giderken bir sonraki sürücü 1sn’lik mesafede sağ teker izinde yol alır ve buna göre arka grup dizilimi gerçekleşir. Bu sürüş yöntemi normal trafikte uygulanır ve en yaygın kullanılan yöntemdir. Zigzag yöntemi grubun uzunluğuna etki ettiği için trafiğin içinde grubun daha rahat ilerlemesinide sağlar. Her sürücü arasında en az 2sn’lik mesafe olmalıdır.
Gezi öncesinde ve sürüş sırasında dikkat etmemiz gereken konular üzerine eğilmek istiyorum. Bunlar;
-Geziye mutlaka dolu depo ile katılın. Böylece hem grup sürüşünü aksatmamış hemde zamansız molalara sebebiyet vermeyip kendinizi mahçup etmemiş olursunuz.
-Yola çıkmadan önce grup liderini çok iyi dinleyin. Grup içi sürüş tarzı konusunda liderin vereceği bilgileri mutlaka uygulayın. Yol durumunu, durulacak yerleri, dikkat edilmesi gereken durumları size anlatacaktır. Dikkatinizden kaçan bir nokta sizi ve grubu tehlikeye sokabilir. Anlamadığınız bir nokta olursa mutlaka sorun. Yolda mutlaka durmanızı gerektiren bir durum olacaksa (ilaç alma, motorun tüketimi sebebiyle benzin ikmali veya herhangi bir neden) mutlaka grup liderine bildirin. Böylece sürüş planı daha düzgün yapılabilir.
-Motorunuzun sinyal, far ve fren lambası kontrolünü her sürüş öncesi mutlaka yapın.
-İletişim işaretlerini iyice öğrenin. Çünkü sürüş sırasında güvenliğiniz buna bağlı. Yoldaki bir bozukluk (stabilize, kasis, çukur) veya dikkat edilmesi gereken ne varsa size lider işaret dili ile bildirecektir. Önceden bildiğiniz bir duruma hazırlanmak çok daha kolay olacaktır.
-Özellikle gruba yeni giren kişiler çok tutuk sürüş tarzı sergilerler. Hız kesme, yol dışına doğru sürme veya tersine ortaya doğru sürme, kişileri sollama, viraj içi hız kesme, şerit değiştirme gibi hareketlerde bulunabilirler. Bu nedenle yeni kişilerin artçı lider gözetiminde arkada yol alarak grubun sürüşüne ayak uydurması ve grup sürüşünü izleyerek alışmaları doğru bir karar olacaktır.
-Şunu asla unutmayın hem kendinizin hemde motorunuzun limitlerini her zaman kendiniz belirleyin ve ona göre motosikletinizi sürün. “Öndeki hızlı gidiyor bende gideyim” derseniz kaza yapabilirsiniz. Asla ve asla yarış yapmayın. Kendi sürüşünüzü yapın. Grup buna uygun düzeni sağlayacaktır.
-Grup sürüşü sırasında asla zigzag, değişik hareketler (ön kaldırma, elleri bırakma, ayağa kalkma vb), ani hızlanmalar ve frenler gibi hareketler yapmayın. Böyle bir hareketi arkanızdan gelen kişi yanlış algılayabilir ve herkesi tehlikeye sokabilirsiniz. Yola çıkılan sıra ne ise durduğunuzdaki sırada aynı olmalıdır.
-Grubun kopmaması diye birşey olamaz. Ne kadar uğraşsanızda çoğunlukla grupta kopmalar yaşanabilir. Ancak bunu kontrol etmek çok kolaydır. Aynadan arkanızdakini kontrol ettiğinizde görebiliyorsanız sorun yok demektir. Yavaşladığını gördüğünüzde veya durduğunu hız keserek sizde yavaşlarsınız ve böylece zincirleme olarak tüm grup yavaşlamış olur.
-Sürüş sırasında mutlaka farınız açık olsun. Ancak uzun farı gündüz dahi olsa açmamaya özen gösterin. Çünkü çok güzçlü olan uzun farlar gündüz bile dikkat dağıtıcı yansımalara sebebiyet verebilmektedir. Lider’in uzun farı yakması yeterlidir. Diğer sürücüler kısa far ile rahatlıkla görünürlüğünü sağlarlar.
-Grup sürüşlerinde çok sık rastlanan bir durumda halkın size farklı tepkileridir. Yolda yarışmak isteyenden tutunda laf atan, küfür eden, taş atan veya değişik sesler çıkararak dikkatinizi çekmeye çalışan insanlarla karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumları görmezden gelin. Çünkü dikkatinizi oraya verirseniz yolla ilgilenmezsiniz ve kaza yapabilirsiniz.
-Gruptan hemen kopup ayrılmayın. Genelde resim çekmek için yapılan bir harekettir. Grup liderine yola çıkmadan önce böyle bir planınız olduğunu bildirin. Sürüş sırasında da artçı lidere ayrıldığınızı belli edin. Aniden durmaya çalışmak yanlış anlaşılmaya sebep verebilir ve grup sürüş keyfini bozabilir.
-Yakıtınızı en son benzin istasyonunda kontrol etmeniz yararınıza olacaktır. Böylece mola vermeden planlanan dönüş yolunda grubu engellememiş olursunuz.
En iyi grup gezisi katılan tüm motorcuların sağ sağlim geri döndüğü gezidir. Bu nedenle lütfen kurallara uyalım, uymayanları uyaralım. Motosiklet sporu ancak böyle keyifli olabilir. Farınız ve yolunuz açık olsun. İyi sürüşler!
Hasan Alp İNAN
hasanalpinan@motoaktuel.com
http://www.motoaktuel.com
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
malum önümüzde planlanan birkaç faaliyet var. bu bilgiler benim gibi yeniler için çok faydalı, o yüzden hortlattım başlığı . hatta aşağıdaki linkteki işaretleri de hepimizin öğrenmesi gerekiyor.
http://www.motosiklet.net/forum/suru...saretleri.html
ayrıca alp_tunay'ın verdiği gibi ek bilgiler de çok faydalı olacaktır, hatta bilgiler ve deneyimler biriktikçe ilk madde de genişletilebilir.
naçizane fikirlerim...
Hızlı yaşa, dikkatli olursan genç falan ölmezsin korkma! :bounce:
güzel bir lider işte.tebrikler bravo
evet hasan gereken herşeyi yazmiş paylaşimin için teşekurler
hasan abinin bu yazısını moto aktuel de okumuştum... gercekten cok faydalı bilgiler. Okumakta cok fayda var.. paylaşım için teşekkürler büyük liderimiz
[B][COLOR="DarkRed"]Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir. Yalnız masrafları biraz çoktur.[/COLOR][/B] :) :)
dergide okumuştu güzel paylalım hasan abi elinize emeğinize sağlık
Hüzünbaz Acılarımın Canbazıyım Şimdi...
www.motokervan.com sitesinden alıntıdır..
ÖNCÜ VE ARTCILAR;
- Motor sayisi bes ve besi gecen gezilerde bir oncu ve bir artci secilmelidir.
Oncu en onde, artci en arkada surer,
Gruptaki motor sayisina gore olusabilecek alt guruplarda da mutlaka bir oncu ve bir artci secilir.
- Gurup onculerinin baslica gorevi surus hizini ve rotasini korumaktir. Oncu olarak secilecek surucu bu goreve uygun olmalidir. Belirli uzun yol tecrubesi, gurup surus tecrubesi yol bilgisi, teknik ekipmanlari (cep telefonu, telsiz, harita, GPS vs.) yeterli olan kisiler secilmelidir.
- Geziyi organize eden surucu oncu olmak zorunda degildir. Fakat oncu/onculere ve artci/artcilara harita uzerinde planlandigi rotayi aktarmalidir.
- Artcinin gorevi gurubun surus halinde kurallara uyup uymadigini, surus esnasindaki aksakliklari mola yerinde gurup oncusune bildirmektedir.
- Gurup oncusu bu bilgilere dayanarak gurup icindeki gerekli duzenlemeleri yapmalidir. Artci ayni zamanda herhangi bir surucu aksaklik yasadiginda ona eslik edecek tek sorumludur.
- Oncu ile artci surus oncesi birbirleriyle temas icin gerekli yontemde mutabik olmalidir. (cep telefonu, telsiz vs.) Artci,Grup oncusune seyir halinde motoru ile ulasmaya calismamalidir.
SURUS ONCESI;
- Butun katilimcilar bulusma noktasina dolu depo ile gelmelidir.
- Her surucunun bulusma yerine; en azindan kendi motorunun teknik gerekliliklerini karsilayacak bir takim cantasi, lastik tamir kiti yada lastik ozelligine gore kopuk spreyi, iklime gore yagmurluk takimi ve kapsamli bir ilk yardim cantasi ile gelmelidir.
- Her surucunun bulusma yerine harita, varsa telsiz, cep telefonu vs. gibi oncu olma ihtimaline karsi gerekli malzemeler ile gelmeleri tavsiye edilir.
- Daha onceden bildirilmis olan bulusma yerinde suruculer toplam motor sayisina gore 5’ erli guruplara ayrilmalidir. Bu sayi hareketi en kolay alt-grup sayisidir.
- Daha once belirlenen ve bildirilen saatten en gec yarim saat sonra hareket edilmelidir.
- Guruplar hava ve yol sartlarina gore 5-15 dakikalik araliklarla cikis yapmalidir.
SURUS HALI;
- Gurup suruslerde surus hizi; yol, hava, motor cesitliligi ve surucu tecrubesi sartlarina gore 80-110 km/s arasinda olmalidir.(bu hiz sollamalar, virajlar, trafik kurallari vs. gibi yol sartlarinda en uygun surus hizi ortalamasidir.)
- Grup suruslerde “Z” seklindeki surus sistemine uyulur. (oncu sag seridin solunda, hemen arkasindaki motor seridin saginda, artci grubun en sonunda solda)
- Surus halinde “Z” pozisyonu, ancak virajlarda, ani frenlemelerde, keskin virajlarda bozulabilir, duze cikildiginda yine eski pozisyon alinmalidir.
- Oncu genelde sag seritin solunda seyretmeli, bazi durumlarda seridin sagina gecmesi halinde, arkasindaki suruculer de pozisyon degistirerek “Z” duzenini devam ettirmelidir.
- Guruplar mumkun oldugunca birbirine denk motor ve suruculerden olusturulmaya calisilmalidir.
- İki motor arasindaki mesafe surate bagli olarak en az iki motor boyu olmalidir.Surat arttikca motorlar arasindaki mesafeler de frenleme mesafesi goz onunde bulundurularak arttirilmalidir
- Gurup icinde kesinlikle sollama yapilmamalidir
- SOLLAMALARDA;
İzlenilmesi gereken yontem ikili gruplar halinde sollamaktir. Ondeki araci once en ondeki iki motor daha sonra 3. ve 4. motor en son olarak artci sollamalidir. Sollamalar tek bir hat uzerinden yapilmali, sollama bittikten sonra tekrar “Z” surus sistemine gecilmelidir. Sollama yapildiktan sonra arkadan gelecek diger iki motorun yerlesebilecegi bosluk yaratilmalidir.
- Konvoy sollamalarda izlenmesi gereken yontem konvoyun uzunlugu, surati ve yol sartlariyla baglantili olarak degiskenlik gosterir. İzlenmesi tavsiye edilen ana yontem ikili guruplar halinde araclar arasindaki bosluklara girmek suretiyle yapilmalidir.En onden oncu ve 2. motor sollamaya baslar ilk girilecek arada ondeki motor boslugun sagina dogru girerek arkadan gelen ikinci motora yer acar. Ayni sekilde ikinci motor sollamaya baslayip boslukta saga dogru cekilerek birinci motora yer acar.İlk iki motor sollamayi bitirdikten sonra ucuncu ve dorduncu motorlar sollamaya baslamalidir.
- Konvoy sollamalar tamamen gurup oncusunun inisiyatifindedir. Sollamalar icin konvoyun dagilmasini, elverisli bir duzlugu yada surat uygunsa konvoyu gerekli sollama sansini yakalayincaya kadar takip etmeyi tercih edebilir. Hatirlanmasi gereken en onemli nokta; konvoy sollanirken diger araclarinda ayni sekilde konvoyu sollamak isteyebilecegidir.
- VIRAJLARDA;
İzlenmesi gereken yol , viraj dis ortasindan viraj icine dogru gecilen cizgidir. Virajdan once grup, virajin disina dogru tek bir hat olarak toplanmali ve tum viraj boyunca tek hat ve tek serit uzerinde kalmalidir. Grup viraj cikislarinda tekrar eski “Z” pozisyonuna donmelidir.
- TRAFİK LAMBALARINDA;
Durulacagi zaman grup, yakinlasmali ve yan yana durmalidir. Boylece yolda daha az yer kaplanacaktir. Boylelikle isik degistigi zaman daha cabuk hareket edilebilecek ve dolayisiyla daha fazla motor isiktan gecme sansina sahip olacaktir. Suruculer isiktan gectikten sonra tekrar “Z” surus sistemine geri donmelidirler.
- Trafik lambanina yaklasildiginda yesil yanarken hizlanip gecmek grup oncusunun inisiyatifinde oldugu gibi kavsak yada yol sartlarina da baglidir. Oncu tum grubun gecebilecegine emin ise hizini arttirmalidir.Aksi taktirde grubun yarisi gecerken sonebilecek olan yesil isik grubu bolebilir. Daha da kotusu kirmizi yandiktan sonra gecmeye calisan arkadaki suruculeri riske sokabilir.
- Artcilar olasi bir aksilik halinde yolda kalan surucuye eslik eder. Artci disinda yolda kalan surucuye gurup icinden baska surucu –gurup ahengini bozmamak icin –eslik etmek adina durmamalidir.
- Artcinin yolda kalmasi halinde artcinin onundeki surucu artciya eslik etmek icin durur ve guruptaki en son surucu artcilik gorevini otomatikman uslenir. Artci guruba geri dondugunde otomatikman gorevi sona erer, dolayisi ile guruptaki her surucu artci gorevlerini bilmelidir.
- Olasi ariza aninda artci durdugunda hareket halindeki en son surucu farini sondurup saga sinyal verir.(motorunda uygun donanimi var ise dortlu sinyalini yakar) Bu islemi onundeki surucude tekrarlar ve zincirleme olarak gurup oncusu uyarilmis olur. Oncu saga sinyal verip emniyetli bir sekilde durmadan gurup durmamalidir.
- Gurup emniyetli bir sekilde durduktan sonra, Oncu Artciyla temasa gecer ve durumun gerektirdigi sekilde karar alir.
- Mola yerlerine girislerde oncu onceden hiz keserek sinyal verir. Grup tek hat uzerinde toplanarak mola yerine giris yapar..
MOLA VERMELER;
- Grup, park yerinden surus sirasiyla cikabilecek sekilde park etmeye ozen gostermelidir.
Tum motorlar rahatlikla gorulebilecek bir yere park edilir, motorlar birinci viteste birakilir.
- Gurup suruslerde her 100-150 km’ de 10-15 er dakikalik molalar verilmelidir. Molalarda motorlarin yakit ikmali yapilmali, surucu ve yolcularin kisisel ihtiyaclari karsilanmalidir.Yemek yenilecek yerler daha onceden ortaklasa kararlastirildigindan her durulan yerde gurup uyeleri yemege oturmamalidir.
- Birden fazla gurubun oldugu durumlarda mola yerine tum guruplar ulasmadan en ondeki gurup hareket etmemelidir.
Gurup suruslerinde
ATİLLA TUNCAY TEŞEKKURLER DEVAMINI BEKLİYORUZ...
EN500 satılık.. İlgilenen arkadaşla anlaşırız..
paylasim icin tesekurler yararli bilgiler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)