Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
arkadaşlar sizlerden koptum bu aralar sizi takip edemedim sorun bilgisayarda herhalde mt'nin bütün formlarına girebiliyorum bir tek bizim formu tıkladığım zaman hata mesajı veriyor back yaptığım zamanda anasayfaya geri dönmüyor. zaten bilgisayar özürlüyüz iyice deli etti beni. biraz kurcaladım düzeldi tamam dedim halloldu ama ertesi gün yine aynı. benim anlamadığım niye sadece bizim formu açmıyor. (anasayfada yakalarsam açıyor şimdi olduğu gibi ama form seçeneklerinden giriş yapamıyorum)
gültekin arkadaşım yeni motorun hayırlı olsun yeni gördüm kusura bakma
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
DISTORTEDMAN
Rica Ederim Dostum
Motoru aldıgımda zorda olsa motorun kitapcıgını bayıden almıstım... onda yazıyo.. NGK ile görüşmelerimde benden o bilgileri istediler. Bende oldugu gibi yazıp gonderdim. Sonra en uygun iridyum NGK buji modelini bana maille bildirdiler ,sağolsunlar...
@nebi Bence Gayet ideal.. benım motor 8 litre benzinle 220-260 arası gidebiliyor.. Tabi cc farkınıda gozonunde bulundurmak lazım ama.Normal şartlarda cok iyi. Depo dibinde hatrısayılır biçimde kalan benzinide malesef kullanamıyosun arkadaşım. Karburatore giden, depodan cıkan delik o kalan benzin mikatarnının biraz daha üst seviyesinde oldugu için kullanılamıyor.. Benzin bittiginde (depodan depoya değişir) ben motoru sağ tarafa yatırıyorum yere düşmeyecek kadar.orda kalan benzinlede hemen bi benzinci aramaya başlıyorum. Su ana kadar aradıgıma ulaşamadım ama olsun
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Arkadaşlar benim ramzeyin kitapçığında hava filtresini motor yağına sokup çıkarın çatlatmadan sıkıp yağı akıtın diyor. Bir temiz sıvı ile aynı işlemi yaptıktan sonra tabi bu, ikinci aşaması. Sonra söktüğünüz giibi takın falan diyo. Mantıksız geldi yağ bana. Ne dersiniz?
Bir dakika acaba ben yanlışmı anladım. Köpük tipi bir yağ filtresi var ise böyle yapacaksın demek istemiş olabilirmi? Çünkü başka yerde hava filtresini gördüm.
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Teşekkürler myheart arkadaşım. Benim motorları alırken kitapçıklarını da verdiler ama içinde sübap bilgileri yok. Ben de servise sorup öğrendim. Ama ustaları bilirsiniz bazan deneme yanılma yolunu tercih ederler. Ben kesin fabrika verisini merak ediyorum.
Nebi arkadaşım motorun hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Benim 200'lük ramzey kross ile normal sürüşte (80-90 km hız ve otoban sürüşü) 1 litre ile ortalama 32-36 km arasında yol yapıyorum. Yani 100 km'de ortalama 3 litre civarı. Senin motor ise 2.6 litre/100 km. Dolayısıyla bence gayet güzel. Peki arazi şartlarındaki performansı nasıl? Selamlar.
Sağolasın arkadaşım, çok teşekkür ederim, ben motosikletimi geçtiğimiz Haziran aldım. Haziran'dan buyana İzmir içi ve çevresinde hertürlü arazi şartlarında kullandım, gerçek anlamda çok bozuk arazide bile çok kez sürdüm. İlk başta bu motosikletin hiçbirşeyine güvenmedim ama beni bayağı bir yanılttı desem yeri var. Şu zamana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Aslında benim yaptığım bu ölçüm biraz yanıltıcı olabilir çünkü depoyu fulleyip direkt olarak uzun yola çıktım. Şehir içinde biraz daha fazla yakıcağına eminim. Çok teşekkürler herkese tekrardan.
Sibop ayarı:mrgreen:
Sadece süngeri değişen hava filtrelerinde, yeni süngeri yağa sokmak, iyice emmesini sağladıktan sonra sıkmak ve öyle takmak gerekir.
emilen havadaki en küçük tozları dahi tutması için yapılır bu.
filtre yağları ile yağlamak gerekir. bulunamıyorsa, en son olarak motor yağı tercih edilmelidir.
fakat kuru sünger asla takılmamalıdır.
Google'da Kendi filtreni kendin üret.. diye aratırsanız, epey bilgiye ulaşırsınız.
Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.
merhaba arkadaşlar 28. sayfaya kadar okudum ..
şöyle bir şey var sormak istedim kanuni türevi sayılır mı ama kanuni cheetah 125 lik var bi tanıdıkta uygun fiyata sana veririm diyor.. piyasası 1 lira galiba uygun dediğine göre 750 falan der her halde .. piyasası ne kadar acaba ,,
bende bir başlangıç motoru arıyordum ehliyeti halletmediğim için daha rahat davranıyorum ..bu nu şehir içinde kullanarak günde 5-10 km yolda nasi olur ne dersiniz ..
@Naci63 Sen Subap bilgilerini sormussun ama benim sana soyledigim, kitapcıktaki değerler buji için geçerli bilgilerdi.Subap bilgilerini bilmiyorum nedir ne değildir? Bi yanlıslık olmasın
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Burada ignition timing bilgisi olunca, sübap bilgisi de olabilir dedim. Yoksa zaten diğer (buji için olan) aralık sübap için asla olamayacak açıklıkta. Sübap aralığı genelde 0,1-0.15 mm (veya 0.004-0.007 inch) civarındadır. Ama ben tam rakamı merak ediyordum. Neyse artık servise soracağım. Selamlar.
Verdiğin makina için bişey diyemem ama ilk motorunu mutlaka ikinci el ve en fazla 1000-1500YTL tutacak bişey al. Çünkü mutlaka 1-2yıl içinde satacaksın ve zarar edeceksin. Sıfır alınca çökertici bir zarar oluyo, en azından benim için öyle olacak. 3600YTL'ye aldım ramzeyimi. 2000YTL.ye zor gidiyor. He gidip 4000km.de 2. el 2200YTL veripde alsaydım ve onu 1600-2000YTL.ye satsaydım zararım kat kat az olacaktı.
Gültekin abi net bilgi için teşekkür ederim. Anlaşıldı mevzu.
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Nebi arkadaşım, motorun hayırlı olsun tavsiyen için yeşekkürler
İlo 50cc-Jawa250-Jawalazer-Honda Strada200cc-Honda Titan-Mondial 110ft-Cbr600-Dr 800-Afrikatwin-Varedero-QM200GY-Honda İnnova-Cb125e-Mondial Prostreet
Merhaba arkadaşlar. Zealsun 200 lük bir crossum var. Lastiklerini değiştirmek istiyorum, ıslak zemindeki tutuşu çok kötü. 100 100 18 duro düşünüyorum, ancak maşaya uygun olup olmadığını bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
@mavigalaksi Seninde ilk motorunmu? Bende aynı şeyi düşündüm ama fiyatları araştırınca 200-300YTL harcamak gerekiyo. E satarken üzerinde gidecek bunlar daha büyük bişi alayim dersen uymicak ona vs. Yani idare edebildiğin kadar et üstündekilerle. Motorunu tanıyıp ıslak, kuru, kumlu, toprak vs. her ortamda gerekli dikkati ve fazla yatmamayı alışkanlık edinirsin sorun kalmaz. He ben zaten büyük cc ye geçmicem. Şimdilik düşünmüyorum. Belki yıllarca buna bincem diyosan ok. Aksi bi durum varsa yardımcı olmak istedim
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Distortedman ilgilendiğin için çok teşekkürler. Evet ilk motorum, elbette güçlü bir makinem olsun istiyorum. Ama şu an için motorun canını çıkartmayı planlıyorum Orjinal lastiklerin arazi performansı fena sayılmaz ama asfalt ve ıslak zeminde berbatlar. Bir arkadaşımın 200 lük sky team makinasında duro marka lastik var. Motoru kullandığımda mütiş keyif aldım. Ancak sky team' in maşa genişliği benim moturumdan (zealsun 200 gy-a) biraz daha geniş. Şimdiki endişem lastikleri alırsam uyar mı acaba. Yeniden teşekkürler.
Valla benim bilgim yok o değerler hakkında.. Nedir Ne Değildir Bimiyorum. Adam bilgileri isteyince bende kitapcıkta yazanların aynısını gönderdim...
Arkadaşlar Aranızda Hiç Akort Ayarı Yaptıran Varmı? Benım Arka teker Kocaman cukurlara girmekden dolayı yamuldu birazda akortları kaçtı. 8 cizer hale geldi. onlara aslında en güzeli olan, kendim el atmak istiyorum fakat bunu yapabilecek zamanım yok. Bi ustaya götürcem verecem.. Ne kadar para ister Ortalama.. Daha once yaptıranlar ne kadar ücret odemişler... Kazınlanmak istemem...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
Harun istanbul kartalda sanırım bilgisayarlı bi sistemd akort ayarı yapılıyordu. 40-50YTL alıyorlar diye hatırlıyorum. Buralpdi yaptırmıştı. Ona pm at yada zaten burda görürse cevaplar belki. Bende yaptırmak isterim bu taraflara yolun düşerse motorla öğrenip beraber yaptırırız çok pahalı değilse.
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)