Toplu Motosiklet Sürüşleri
Reklamlar
-
Dağınık ve disiplinsiz bir grup yerine organize olmuş bir grup olarak yapılan bir sürüş tüm sürücüler için daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Bu hem grubun kendinden hem de dışardan gelebilecek etkilerde görülebilir. Eğer bir grup düzenli bir şekilde seyahat ediyorsa bireyler birbirlerinin yoluna çıkmayacakları gibi yoldaki diğer araçların grubu rahatsız etmelerini de caydırılmaktadır.
Bir motorsiklet grubu içinde grup hainde sürüş kuralları konduktan sonra herkesin bunlara uyması beklenir. Kurallara uymayan ve diğer grup üyelerinin güvenliğini zedeleyecek davranışlar sergileyen sürücüler uyarılır. Bu tutumları sürdüğü takdirde grup aktivitelerine alınmazlar.
Aşağıdaki kurallar farklı kaynaklardan toplanmıştır. Birçok grup benzer kuralları uygulayarak seyahat ederler.
Ana Başlıklar :
El İşaretleri
Fermuar düzeni
Şerit değiştirme
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup parkı
Yol Kaptanının görevleri
Arka Kaptanın görevleri
*Buluşma noktasına muhakkak dolu depo ve lastik basınçları ayarlanmış olarak gelinir.
*Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Yol Kaptanı’na bilgi verin.
*Eğer grubu varış noktasından önce terkedecekseniz muhakkak hem Yol Kaptanı’na hem de Arka Kaptan’a bilgi verin. *Ayrıca grupda önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.
*Eğer fermuar düzeninde bir sürücü grupdan ayrılırsa onun arkasındaki sürücüler çizgi değiştirerek boşluğu kapatırlar.
*Eğer motorunuzun benzin menzili düşükse Yol Kaptanı’na söyleyin. Aynı şey mesane menzili için de geçerlidir.
*Muhakkak tahmin edilen hava koşulları için uygun giyecek bulundurun.
*Eğer sürüş gece de devam edecekse gözlerinizi korumak için uygun gözlükler bulundurun.
*Otobandan çıkarken muhakkak süratinizi muhafaza edin ki, arkadan gelen sürücüler otobanda uygunsuz bir sürate düşmek zorunda kalmasınlar.
*Yeni (ve tecrübesiz) sürücüler mümkün olduğu kadar ön sıralarda yer almalıdırlar.
*Herhangi bir acil durumda grubu uygun bir şekilde durdurmak Yol Kaptanı’nın sorumluluğundadır.
*Eğer bir motor bozulursa vs. o motor sağa yanaşır ve durur. GRUP DURMAZ. Arka Kaptan duran motor ile ilgilenecektir. *Yol Kaptanı grubu güvenli bir yerde durduracaktır.
El işaretleri
Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına bu bilgiyi geçirmelidir.
DUR
SOLA DÖNÜŞ
SAĞA DÖNÜŞ
YAVAŞLA
HIZLAN
TEK SIRA
FERMUAR DÜZENİ
DÜZENİ SIKLAŞTIR
Eğer Yol Kaptanı motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Arka Kaptan tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar.
UYARI
Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.
Fermuar Düzeni
Güvenlik nedeniyle eğer aksine bir karar yoksa fermuar düzeni ile seyahat etmek en doğru yöntemdir
Fermuar düzeninde direk olarak aynı çizgide önünüzde bulunan motorla en az 2 (iki) saniye mesafe bulundurmak gerekir. Otoban süratinde giderken bu 2 saniyenin hayli büyük bir mesafe olduğunu düşünebilirsiniz, ancak herhangi bir problem durumunda olayın farkına varana kadar 2 saniye geçer gider.
Arka Kaptan tam şerit ortasından tüm ışıkları yakılı olarak gider. Böylelikle Yol Kaptanı onu rahatça görürü ve tanır.
Şerit Değiştirme
A. Basit Şerit Değiştirme
Bu çoğunlukla kullanılabilecek yöntemdir.
Arka Kaptan şerit değiştirerek geçilecek olan şeriti güven altına aldıktan sonra Yol Kaptanı sinyal vererek şerit değiştirme kararını bildirir. Bunu gören tüm sürücüler de sinyal vermeye başlarlar. Daha sonra Yol Kaptanı şerit değiştirir. Onu takip eden tüm sürücüler de şerit değiştirir. Burada en önemli nokta hiçbir sürücünün önündeki sürücü şerit değiştirmeden şerit değiştirmeye başlamamasıdır.
B. Arka Doldurma
* Bu yöntem yeni şeritte gerekli miktarda aralık bırakılamayacak durumlar için uygundur. Mesela sağ şeritten orta şeride geçmeye çalışırken sol şeritten diğer araçların bırakılan boşluğa girmesi durumunda bu yöntem kullanılır.
* Yol Kaptanı hangi şeride geçmek istiyorsa o sinyalini verdikten sonra tüm sürücüler sinyallerini yakarak bu bilginin Arka * Kaptan’a ulaşması sağlanır.
* Arka Kaptan şerit uygun olduğu zaman yeni şeride geçerek oradan gelecek trafiği keser.
* Arka Kaptan trafği kestikten sonra Yol Kaptanı elini omuz hizasından dışarı iterek işaret verir.
* Tüm sürücüler işareti tekrarlar. Bu bilgi en arkadaki sürücüye ulaşınca en arkadaki sürücüden başlayarak sırayla yeni şeride geçilir. Önemli husus arkanızdaki sürücü şerit değiştirmeden sizin şerit değiştirmemenizdir.
Trafik Işıkları ve Kavşaklar
Grup olarak seyahat ederken bir trafik ışığında veya kavşakta durmak zorunda kaldığınız zaman fermuar düzeninden ayrılarak diğer sürücünün yanına geliniz ve ikili gruplar halinde durunuz. Bu grubun boyunu yarıya indirir. Kavşaktan çıkana kadar bu düzeninizi muhafaza ediniz. Bu şekilde grubu en kısa zamanda kavşaktan geçirerek grubun bölünme riskini azaltırsınız.
Eğer siz henüz trafik ışıklarından geçemeden kırmızı yanarsa bir kere korna çalarak durun. Kırmızıda geçmeye çalışarak grubu riske atmayın. yol Kaptanı grubu yavaşlatarak veya uygun bir yerde durdurarak sizi bekleyecektir.
Grup haline güvenli park
Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
YOL KAPTANI
* Güvenli bir sürüş sağlamak
* Şartlar ve sürücü yeteneklerine göre güvenli bir sürat belirlemek
* Şerit değiştirme, durma, yol şartları ve grup formasyonu hakkında sürücüleri el işaretleri ile uyarmak
* Grubun kontrol ve bütünlüğünü muhafaza etmek
* Rotayı önceden gitmek
* Rotanın haritasını çıkartmak
* Dinlenme noktaları belirlemek
* 150 km’lik aralıklarla benzin molaları ayarlamak
* Yol çalışmaları ve tehlikeler için önlemler almak
* Seyahat öncesi sürücüleri bilgilendirmek
* Seyahat planlarını açıklamak
* Gidilecek yer
* Tercih edilecek rota
* Seyahat mesafasi ve süresi
* Planlanan molalar
* Benzin
* Yiyecek
* Resimler
* İhtiyaç molaları
* Grup sürüşünün nerede başlayıp nerede bittiği
* Diğer yol Kaptanları kimler
* Arka Kaptan’lar kimler
Yol Kaptanı ve Arka Kaptanların görev ve sorumlulukları nelerdir.
* Diğer sürücülerden özel koşullar hakkında bilgi almak
* Tıbbi ihtiyaçlar
* Sürat/Viraj
* Küçük benzin deposu
* Küçük ç.ş deposu
* Otoban trafiğine alışkanlık
ARKA KAPTAN
* Arka Kaptan Yol Kaptanı’nın gözleri gibidir.
* Grup Formasyonunu gözler, her türlü potansiyel problemden Raod Captain’ı haberdar eder.
* Diğer araçları gözler ve grubun arasına girmek isteyen araçlar veya aşırı rüzgar yaratan ağır vasıtalar gibi potansiyel tehlikeleri Yol Kaptanı’na bildirir.
* Yandan karışan yolları/şeritleri gözler. Gerektiğinde bu şeritlere geçerek buradan gelecek trafiğin grubun arasına girişini engeller.
* Yol Kaptanı’nın talimatı doğrultusunda şerit değiştirmelerde ilk olarak şerit değiştirerek o şeridi güvence altına al .
Kazasız Sürüşler,
Aşkın KAYMAZ
Alıntıdır..
Konunun orjinal linki için tıklayınız..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
Reklamlar
-
-
güzel ve bilgi içeren bir mesaj.teşekürler.inşallah bilmeyen arkadaşların kulağına küpe olur
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
crayzboyone adlı üyeden alıntı
Tesekkurler emrah abı ellerıne saglık...
kıskandın demı benı
(biliosun saka abım
)) )
Sen konu açınca şöyle bir düşündüm dedim ulen hiç bir faydamız dokunmuyor foruma hep geyik yapıyoruz
Sonra eskiden okuduğum yazıları araştırdım bunu buldum ekledim
Başka yerden çaldım ama olsun forumda da aradım bulamadım hemen yapıştırdım buraya
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Daha önce verilmiştiTeşekkürler
Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn
-
caner22 adlı üyeden alıntı
Daha önce verilmişti
Teşekkürler
Aradım ama bulamadım valla
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
caner22 adlı üyeden alıntı
Daha önce verilmişti
Teşekkürler
caktırma sende hemen verıılmıstı dıon alla alla
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Sen konu açınca şöyle bir düşündüm dedim ulen hiç bir faydamız dokunmuyor foruma hep geyik yapıyoruz
Sonra eskiden okuduğum yazıları araştırdım bunu buldum ekledim
Başka yerden çaldım ama olsun forumda da aradım bulamadım hemen yapıştırdım buraya
Onemlı olan paylasmak abım alıntı yap yapma cok gzel bıse bu herkezın bılmesı lazım bunu ...
-
Güzel bir paylaşım gurup sürüşünü bilmeyen arkadaşlar için faydalı olacaktır eline sağlık
-
güzel faydalı bir paylaşım teşekkürler
Yarını düşünmeden, özgürlüğe yelken açmışcasına..
-
emeğine sağlık,güzel bir paylaşım...
facebook(Fazer Tutkunları)
-
Motosiklet Eğitmeni
Bu konuyla ilgili bilgi aşağıdaki linkte mevcut.
aşağıdaki link
Alıntı yapmış olduğun ve diğerinden daha detaylı olan bu konu ise, forum üyelerimizden bir duayene aittir.
Kendisi bu detaylı açıklamayı forumumuzda paylaşmamakla birlikte kendi kişisel web sitesinde yer vermişti.
Faydalı olmaya çalıştığını biliyorum ama lütfen alıntı yaptığın kaynağı yazının başına yaz.
Alıntı yaptığın için mutlaka kızmayacak hatta bilakis memnun olacaktır.
Sonuçta o üyemiz de burada bildiklerini paylaşıyor.
Ama konunun altında imzası olması gerekir diye düşünüyorum..
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
10 numara bi topic...alkışlarrrrr...
::offtp::___________[B] " POSETCHI "[/B]__________::offtp::
[B]Her Türlü Baskılı Poşet Yapılır...Fabrika Olunca... :P[/B]
-
Arkadaşımız sağolsun emek sarfedip güncellemiş..bu sürüş kuralları dışarıdan nasıl görünüyor bilmem ama çok ama çok önemli kurallardır..herkesin defalarca okuyup sindirmesi ezberlemesi lazım diye düşünüyorum..özellikle buluşup toplu sürüş yapan arkadaşların bilgilerini tazelemesinde fayda var..arkadaşımıza emeklerinden dolayı teşekkürler.hoşca kalın..
i
2014 YAMAHA XVS 1300A MİDNİGT
-
coq adlı üyeden alıntı
Ama konunun altında imzası olması gerekir diye düşünüyorum..
Konuyu okuduğum yerde yazan kişinin Aşkın Kaymaz olduğu yazıyordu zaten ismini orada belirttim kendi adımı falanda yazmadım..
Alıntı yaptığım yerde gördüğüm ismi yazdım altına başkası yazdıysa bilemem tabiki
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Motosiklet Eğitmeni
Extrama;
ben seni suçlayan bir şey yazmadım.
Alıntı yaptığın yazının forum üyelerimizden birine ait olduğunu söyledim sadece.
Bu nedenle altında imzası olsa iyi olur diye ekledim.
Yanlış anlama.
Konunun orjinal linki aşağıdadır.
İstersen mesajına ekleyebilirsin.
Konunun orjinal linki
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
-
benim çok işime yarıcak paylaşım için teşekkür..
-
güsel bi anlatım olmuş +1 teşekkürler, birasda savaş planını andırıo tail gunner falan
[B][COLOR="Red"]"agresifiiiim... kompleksiliiiiiyim... ümüğünü sıkarııım... burdan anlının çatına kafayı koyarııım...."[/COLOR][/B] ::zencii::
-
ExTReMa teşekkürler,çok faydalı bir topic ama şunuda eklemekte fayda var sanırım bu başlık Toplu Sürüş Kuralları diye bir başlık altında sürekli kalması gerekir.Modlardan rica ediyorum sürekli sayfa karıştırmaktansa herzaman bulunabilecek yerde olması daha etkili olur bu ve buna benzer faydalı bilgiler için geçerli birer başlık olmamıı modlarım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)